Miért kellett Jézus halála a megváltáshoz?
"Mire? Az, hogy "van válasz" az valójában nem válasz."
És írtam, h miért nem írom le százezredszer. Ha akarod, utánanézel, ha nem, nem. Leszarom
"Más kérdésnél lehet, az én kérdésem szempontjából teljesen irreleváns, ha már megtörtént a megváltás."
Akkor minek kérdezel, ha ennyire értesz a témához? Skizofrén vagy?
"Nem én írtam, hanem a 24%-os. Én csak azon hüledeztem, hogy írhatott ilyet..."
Tényleg skizofrén vagy:)
Ehhez vissza kell menni az ószövetségig, hogy megértsd.
Ábel báránnyal közeledett Isten felé Káin pedig gyümölcsökkel. A bűnbeesés következménye a halál. Ábel elismerte, hogy bűnös és elismerte, hogy másnak az élete kell ahhoz, hogy ne haljon meg hanem élhessen. Ábel hitt a helyettesitő engesztelő áldozat szükségességében. Káin ezzel szemben haragudott Istenre és megölte a testvérét Ábelt. Azt gondolta, hogy mehet a saját feje után és úgy közeledhet Istenhez ahogy neki tetszik. A Törvényt melyet az újszövetség sem érvénytelenitett, kimondja: szemet - szemért, fogat - fogért....életet - életért. Minden baj kár és sérelemért megköveteli a törvény az arányos igazságtételt. Isten igazságosság iránti igénye követeli meg azt, hogy a bűnöst életét ne lehessen megváltani se almával, se gyümölccsel, se a világ összes pénzével, hanem vagy ő feleljen a saját életével, vagy ha van olyan ártatlan, büntelen személy aki hajlandó meghalni helyette, akkor elfogadja annak a halálát is. Az életet nem lehet megvásárolni semmivel, csak olyan élettel amiben nincsen bűn. Ábelnek a bárány áldozata is ezt szimbolizálta.
Szia
Talán még annyit a váltságról, Krisztus haláláról....A „váltság” szó alapvetően egy olyan díjra utal, amely fedezi valaminek az értékét. A „megváltás” szó pedig inkább azt emeli ki, hogy a váltság kifizetésével megszabadítanak valakit. A legjelentősebb váltságdíj Jézus Krisztus kiontott vére, amely által lehetővé vált, hogy Ádám leszármazottai megszabaduljanak a bűntől és a haláltól.
Mivel Isten ragaszkodik az igazságosságra vonatkozó alapelveihez, az emberek nem válthatják meg magukat. Erről a Zsoltárok 49:6–9 verseiben olvashatunk: "A vagyonukban bízók és a nagy gazdagságukkal dicsekvők közül senki sem válthatja meg a testvérét, nem adhat érte váltságot Istennek (az életükért fizetendő váltságdíj olyan magas, hogy sosem tudják kifizetni azt) hogy örökké éljen, és ne lássa meg a sírgödröt." Ám ez kiemeli Isten szeretetét és irgalmát, ugyanis ő óriási árat fizetett azért, hogy eleget tegyen a saját követelményeinek: a Fia életét adta, hogy kifizethesse a megváltási árat a Róma 5:6–8 versei szerint: "Mert amikor még gyengék voltunk, Krisztus a meghatározott időben meghalt az istentelen emberekért. Hiszen aligha halna meg valaki egy igazságosért, igaz, a jóért még talán kész volna meghalni valaki. De Isten azáltal mutatja ki irántunk a szeretetét, hogy amikor még bűnösök voltunk, Krisztus meghalt értünk." Ehhez arra volt szükség, hogy a Fia emberré váljon, és ugyanúgy tökéletes legyen, mint Ádám. Isten ezt úgy valósította meg, hogy áthelyezte az égből a Fia életét egy zsidó szűz, Mária méhébe a Lukács 1:26–37; és János 1:14 szerint. Mivel Jézust nem földi apa nemzette, aki a bűnös Ádám leszármazottja lett volna, és mivel Isten szent szelleme ’beárnyékolta’ Máriát – már Jézus fogantatásától kezdve egészen a megszületéséig –, ezért Jézus nem örökölt bűnt és tökéletlenséget, olyan volt, ’mint egy szeplőtlen és szennyfolt nélküli bárány’, akinek így a vére elfogadható áldozat lehetett. Az élete során végig megőrizte a bűntelenségét, ezáltal alkalmas maradt a váltság kifizetésére.
Itt ír erről a Biblia: Lukács 1:35; János 1:29; 1Péter 1:18, 19. Héberek 4:15; 7:26; 1Péter 2:22.
"Sajnos sokan gondolkodnak igy. Azonban ezzel azt közvetitik, hogy a Teremtőnek kötelessége a helytelenségeket megbocsátani, elnézni."
Ez nekem igen visszataszítóan hangzik. Ha ennyire nehezére esik megbocsátani,akkor ne tegye. Ha meg mégis megtette,akkor utólag ne vágja már senki a pofánkba,hogy "hát nem lett volna kötelessége". Nem is,miért,szerinted ki a fene kötelezte? Csak azért,hogy utána fel lehessen róni mindenkinek,hogy mennyire meg se érdemelte? Megtette,innentől kezdve nincs miről beszélni és oltári nagy parasztság ezt az ember orra alá dörgölni.
"A világi ember sok mindent úgysem ért meg ebből, mert nem is teheti. Ehhez Isten Lelke is kell"
Épp ez az,ami sokunknak az egyik legnagyobb akadályt jelenti. Én speciel nem tudok fordítva gondolkodni és előbb elfogadni valamit,mielőtt még érteném. Előbb érteni szeretném,hogy később el tudjam fogadni.
Igen, bár borzasztóan buta választ is ad.
Miért is?
Lássuk:
"Ábel elismerte, hogy bűnös és elismerte, hogy másnak az élete (*!!!) kell ahhoz , hogy ne haljon meg hanem élhessen."
Miért/miben volt bűnös?
Így is meghalt, mint ahogy akkor is meghalt volna -csak később-, ha Káin nem üti agyon.)
"Ábel hitt a helyettesitő engesztelő áldozat (*!!!) szükségességében."
HELYETTESÍTŐ ÁLDOZAT: a VÉTKES még azzal is tetézi bűnét, hogy egy ártatlant megöl(nek) az ő bűnéért, és Istennek ez elfogadható, felmenti őt a bűne alól! BRÁVÓ!
---
"'A Törvényt melyet az újszövetség sem érvénytelenitett, kimondja: szemet - szemért, fogat - fogért....életet - életért (*!!!).
Tehát a gyümülöcs megevéséért (Isten törvénye szerint) nem járhat halálbüntetés, lévén senki sem halt meg tőle.
Milyen alapon ítélte Isten halálra Szodomát és Gomorát (egész városokat), ha csupán alternatív utakat kerestek az örömszerzésre?
---
"Isten igazságosság iránti igénye követeli meg azt, hogy a bűnöst életét ne lehessen megváltani se almával, se gyümölccsel, se a világ összes pénzével, hanem vagy ő feleljen a saját életével (*1)..."
Káinnak meg kellett halnia Isten ezen törvénye szerint, de éppen Isten szegte meg a saját törvényét, mivel megtiltotta Káin megölését!
"... vagy ha van olyan ártatlan, büntelen személy (*2) aki hajlandó meghalni helyette, akkor elfogadja annak a halálát is."
Miért is? Egy ÁRTATLAN halála miképpen menthet fel egy bűnöst a büntetés alól???
"Az életet nem lehet megvásárolni semmivel, csak olyan élettel amiben nincsen bűn. "
Te nem érzed, hogy ez morálisan micsoda borzalom?
Egy ártatlan bűnhődik valaki más bűnéért, és a valódi bűnöst felmentik.
Ennél aljasabb megoldást elképzelni sem tudok, és ha valaki ezt elfogadja, sőt helyénvalónak gondolja, az bizony magáról állít ki bizonyítványt.
"visszataszítóan hangzik. Ha ennyire nehezére esik megbocsátani,"
Kedves Rachel.
Isten nem ember, hanem a világegyetem szuverén uralkodója.
Az Ő felállitott törvényei, és szándéka által van minden amit látsz, de az is amit nem, azonban az élethez szükséges.
Hatalmas alázat kell ahhoz, hogy felfogjuk, és megértsük, hogy amit elhatározott, az úgy jó és szent. El kell fogadni, hogy vannak korlátaink, mert nem korlátlan hatalommal teremtett minket. Korlátlan hatalommal egyedül Ő rendelkezik.
Isten nem az orra alá dörgöli az embernek a dolgait, hanem figyelmeztetésül szolgál, hogy tanuljanak belőle, és kerüljék el a helytelenséget.
Van egy közmondás: "Minden dolog annyit ér, amennyit alkalmazunk belőle".
Hiába tudok valamit, ha nem használom, és nem élek azzal összhangban. Értéktelen és csak "tudás" marad, amitől nem lesz bölcsebb az ember.
Ha valaki nem tanul a hibáiból és folyamatosan ugyan azokat elköveti, nem hibáztathat másokat. Ez inkább annak a jele, hogy képtelen alkalmazkodni, vagy nem akar, és mindig a másokban keresi a kudarcának következményeit.
A válaszom első részét emelted ki ismét, pedig az összességének együtt van jelentősége.
Sajnálom, hogy folyamatosan ellenségesen támadsz engem is, és Jehovát is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!