Miért tanítják azt, hogy Jézus 3 napig a pokolban volt prédikálni, hogy ha valójában még a halála napján a latorral a paradicsomba ment?
Semelyik felekezet nem tanítja, hogy 3 napig a pokolban lett volna.
Előbb tájékozódj, utána provokálj.
"(1Péter 3:18–20) . . .Testben ölték meg, de szellemben kelt életre. 19 Ebben az állapotban elment, és prédikált a börtönben levő szellemeknek. 20 Ezek egykor engedetlenek voltak, amikor Isten türelmesen várt Noé idejében, míg készült a bárka,. . ."
Ezt a verset magyarázzák annak sajnos, keverve az eseményeket. Ugyan is a Noé napjait keverik Jézus feltámadásának idejével.
Mindkét kifejezés itt azt a helyet avagy állapotot jelenti, amit a héber seol szó takar, vagyis sír vagy túlvilág. Ennek egyik megnevezése (ld gazdag és Lázár története) Ábrahám kebele, vagyis az a hely, ahova Krisztus előtt meghalt szentek kerültek. Ez nem egy negatív állapot, innen, hogy Jézus Paradicsomnak nevezi.
Ezek mind valamennyire jelentéssel túlterhelt kifejezések, ezért könnyen téveszthetők össze egymással. Pál apostol például a paradicsomot következetesen a mennyel azonosítja.
Szia
Jézusról nincsen írva az, hogy "3" napig prédikált...
Ezt idézték a Bibliából:
"(1Péter 3:18–20) . . .Testben ölték meg, de szellemben kelt életre. 19 Ebben az állapotban elment, és prédikált a börtönben levő szellemeknek. 20 Ezek egykor engedetlenek voltak, amikor Isten türelmesen várt Noé idejében, míg készült a bárka,. . ."
Kiknek prédikált Krisztus? Másik helyen megtudhatjuk Pétertől, de Júdás is írt erről: 2Péter 2:4
"Isten nem vonakodott megbüntetni az angyalokat, akik vétkeztek, hanem a tartaroszba vetette, és a sűrű sötétség láncaira verte őket, hogy ítéletre legyenek fenntartva."
Júdás 6
" Az angyalokat pedig, akik nem őrizték meg eredeti állásukat, hanem elhagyták a maguk megfelelő lakóhelyét, örök bilincsekben, sűrű sötétségben tartja fenn a nagy nap ítéletére." - ezek a versek azokról az angyalokról íródtak, akik vízözön előtt emberi testet öltöttek, és megházasodtak a földön. Ez számukra nem megengedett tett volt. Az özönvíz után ezek levetették az emberi testüket, azóta démonok ők, és várják a végítéletet, ami a megsemmisítésüket jelenti majd.
"vagyis az a hely, ahova Krisztus előtt meghalt szentek kerültek."
Sajnálatos félreértelmezés.
Ugyan is Jézus feltámadását, senki nem előzhette meg, mert mindenben Ő az első, a feltámadásban is. Ezzel nyitotta meg az utat majd azoknak akik méltóak lesznek a feltámadásra.
a feltámadás pedig Krisztus ezeréves messiási uralma alatt fog kezdődni.
Ez is bizonyítja, hogy se mennyország se pokol nem létezik. Mennyországban és pokolban bármikor érezhetjük magunkat ugyanis ez egy lelkiállapot. Jézus a halál tornácán volt az itt ragadt lelkek között, akik félik az Istent.
A hiszek egy.. imában van. hogy Jézus a pokolban járt.
"megfeszítették, meghalt és eltemették.
Alászállt a poklokra, harmadnapon feltámadt a halottak közül;"
"hiszek egy ...imában van"
Az lehet, hogy egy megfogalmaott imádságban igy tanitották, de Isten szava nem ir ilyet, tehát ez nem valós.
Jézus halott volt, nem mászkált sehol. aki meghal annak az életben történő dolgokban semmi része nincs.
#8:
A gazdag ember és Lázár példabeszéde nem arról szól, hogy a meghaltak is szenvedhetnek, vagy jó helyen lehetnek?
Kedves Titus
Nem, nem arról szól.
Jézus ezt a szemléltetést ott akkor a Farizeusoknak, farizeusokról mondta el.
Két osztályt szemléltet, akiknek megváltozik a helyzete, amikor a messiási királyság létrejön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!