Mivel Isten ismeri a jövőt (hisz ugye prófétálni is képes), végső soron direkt bűnbe ejtette az emberiséget?
??
Az ember dönthetett volna úgy is, hogy nem enged a kísértésnek. Vagyis a teóriád nem helyes.
"Az ember dönthetett volna úgy is, hogy nem enged a kísértésnek."
Viszont Isten mégsem olyan körülményeket teremtett, amik ehhez vezettek, hiszen akkor így döntöttek volna Ádámék.
Ez megint feltevés. Mi az, hogy nem olyan körülményeket teremtett?
Megvan a kísértés, Éva erre azt mondja a kígyónak "Csússz arrébb". Ennyi lett volna, ezt bármikor megtehette volna.
Dehogy ejtette Isten bűnbe az emberiséget!
Isten saját képére megformálta az embert, majd adott neki szabad akaratot
Az emberiség szabad akaratából döntött a bűn mellett.
"Mi az, hogy nem olyan körülményeket teremtett?"
Minden egyes döntést számtalan faktor befolyásolhat, nem csak úgy random hoz döntéseket az ember. Már ha szellemileg ép emberről van szó, persze.
Ezek a faktorok lehetnek az ember tapasztalata vagy épp tapasztalatlansága, az eleve benne lévő hajlam egy adott döntésre vagy épp e hajlam hiánya, külső vagy belső motivációk, stb, stb. Számtalan ilyen faktor együttesének kell együtt állnia, hogy egy konkrét döntés megszülessen. Például ha előttem is van a lehetőség, hogy lenyúljam valaki pénztárcáját, nem fogom megtenni, ha semmi nem motivál erre. Mondjuk egyáltalán nincs szükségem pénzre. Vagy ha szükségem is lenne rá, de jellemembőp fakadóan elítélem a lopást, akkor megintcsak nem fogom megtenni. Kizárólag akkor születik meg a döntés, és válok tolvajjá, ha minden faktor egyszerre jelen van. Lehetőség, hajlam, motiváció, stb.
Ugyanígy felteszem Ádámék sem szellemileg sérültek voltak, vagyis a döntésük mögött ugyanúgy volt motiváció, hajlam és minden más. És ezért estek bűnbe, mert ehhez a döntéshez volt adott minden feltétel. Egyetlen teremtő esetén pedig elég világos, kinek kellett minden feltételt olyannak teremtenie, hogy az bűnbeeséshez vezessen.
Tipikus Ádám szindróma.
Mindenki más hibás, csak az nem aki elkövette a hibát....
"nem Én voltam, a kigyó mondta....
Nem Én voltam az Asszony mondta, Te adtad feleségül..."
Ha hozok egy rossz döntést, akkor másra háritom a felelősséget, ráfogom a körülményekre, meg más emberekre... Csak hogy ezt azok látják igy, akik mentegetni akarják magukat, és nem akarnak felelősséget vállalni a tetteik, és a döntéseik következményéért.
"Mindenki más hibás, csak az nem aki elkövette a hibát...."
Egy szóval sem írtam, hogy aki rosszat tesz, nem hibás a tettéért. De aki direkt úgy alakítja a körülményeket, hogy bekövetkezzen a rossz, jelen esetben Isten, az legalább ugyanolyan hibás, mint az elkövető.
"De aki direkt úgy alakítja a körülményeket, "
Nem alakitotta sem véletlenül sem direkt úgy.
"Nem alakitotta sem véletlenül sem direkt úgy"
Akkor Ádámékat teremtette fogyatékosnak, akik mindenféle körülménytől függetlenül hoztak döntéseket?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!