Ha valaki alapból jó ember, nem is kell neki a megváltás?
A keresztény vallás szerint minden ember bűnös, ha másért nem is, hát az elei bűneiért kell vezekelnie.
Nekem ez nem szimpatikus.
A "jó ember" egyelemű halmaz, csak Jézus Krisztus fér bele. Neki tényleg nem kellett megváltás. De a többi embernek igen. Erről bárki meggyőződhet, ha kinyitja a Bibliát, és nyitott szívvel beleolvas.
üdv
Stefán
Egyébként ha valaki jó embernek gondolja magát, akkor valószínűleg abban a bűnben szenved, amit a Biblia büszkeségnek nevez. Jobban mondva a környezete szenved. Ahogy valaki megnevezte a diagnózist: a büszkeség az a bűn, amely mindekit megbetegít, kivéve azt, aki csinálja.
Az, hogy valaki mást jó embernek tartasz, az a szíved joga, én inkább a Bibliának hiszek, Jézus azt mondta a gazdag ifjúnak: "Miért mondasz engemet jónak? Nincs senki jó csak az Isten." Nyilávnvalóan arra akarta rávezetni az ifjút, hogy ha őt, mármint Jézust jónak mondja, azzal azt is mondja, hogy ő Isten. Mint látható a történetből, kiderült, hogy bizony nem tartotta a gazdag ifjú Jézust Istennek, mert nem engedelmeskedett neki.
üdv
Stefán
Ha tovább akarjuk ragozni meg csócsálni a csontot, akkor a Róm 3:22b-23 szerint "Mert nincs különbség, mindenki vétkezett, és híjával van az Isten dicsőségének..." Elég meredek így elsőre, hogy a Biblia azt állítja, hogy köztem és a nagy gonosztevők, mondjuk köztem és Adolf Hitler vagy köztem és Sztálin között nincs különbség, ugyanakkor persze bíztatóbban is felfoghatnám ezt, pl. hogy köztem és a nagy jótevők pl. köztem és Martin Luther King vagy köztem és Teréz anya között sincs különbség. Emiatt persze Teréz anya és Sztálin között sincs különbség. Isten számára csak két kategória létezik: (1) A tökéletes és bűntelen, vagyis Szent. (2) A nem tökéletes, nem bűntelen, aki nem Szent.
Az ilyen, mint jó ember, rossz ember stb. csak relatív kifejezések, a "jó" szót Jézus egy abszolút értelmű szóként definiálta a "Nincs senki jó csak az Isten." mondatában. Ráadásul amikor valaki emlegeti, hogy ő elég jó ember, legtöbbször pont azt próbálja elkerülni, hogy bárki (Isten Igéjét is beleértve) felelősségre vonhassa az élete felől. Isten meg az alázatosakat keresi, és nekik ad kegyelmet. Pont.
Emiatt ahhoz, hogy bárki megláthatssa újra Isten dicsőségét, és ne az örök sötétség uralkodjon rajta, szüksége van minden embernek a megváltásra, de inkább a Megváltóra.
üdv
Stefán
Látom, egyesek jól lepontoztak nullára, nyilván figyelembe veszem a heves nemtetszést, és megvizsgálom a nézőpontomat, hogy hibás-e. Emlékeim szerint az a szópárosítás, hogy "jó ember" egyszer sem szerepel a Bibliában. Viszont olyan kifejezések vannak, mint pl. "kegyes és istenfélő férfi", pl. Kornéliuszról írja ezt a Biblia, aki az első pogány tagja lett a korai egyháznak. Viszont neki is meg kellett keresztelkednie, ugyanúgy, mint bárkinek, a bűnei bocsánatára. Amellett érdekes, hogy Sault, a későbbi Pál apostolt egyáltalán nem azért választotta ki Isten, mert kegyes vagy istenfélő lett volna, inkább egy eszement terroristára hasonlított, aki ölte a keresztényket, ahol bírta. És Isten őt is kiválasztotta és megváltotta. Nem azt támasztja alá ez is, hogy tényleg nincs különbség Isten szemében a "jó" és a "rossz" emberek között a megváltás szükségessége szempontjából, amiről a kérdező kérdezett?
üdv
Stefán
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!