Jézus mikor halt meg?
Érvelésed teljesen elfogadható, és minden bíróságon elfogadható. "A bűnösnek semmi oka nem volt a bűn elkövetésére, ezért ártatlan."
Miért nem kerülhettek be egyes iratok a Bibliába? Nem titok, nem voltak összeegyeztethetők az akkori vallási morállal. Azt vettek ki, és írtak át, amit akartak, és a bizonyíték Ferenc Pápánál van, ő bizony ki is fogja adni!
Sziasztok!
A Bibliába több okból nem kerültek be bizonyos iratok:
1. Azért mert pszeudoepigráf iratok voltak. Azok az írások tartoznak ide, amelyeket egyöntetűen mindenki elvetett, mint a prófétai, apostoli iratok utánzásával próbálkozó hamisítványokat. (A "pseudoepigrafo" kifejezés jelentése: álírások, hamisítványok.)
2. Azért mert apokrif iratok voltak. Azok az iratok tartoznak ide, amelyeket általánosan nem fogadtak el kanonikusnak, egyesek vagy egyes zsinatok azonban igen. (Az "apokripha" görög kifejezés jelentése: elrejtett. Arra utal, hogy ezeket az iratokat nem volt szabad olvasni a zsinagóga, illetve a keresztény gyülekezet istentiszteletein.)
3. Mert nem Isten szava tekintélyével szóltak.
4. Mert nem prófétikus iratok voltak, nem Isten "szent embere", próféta írta őket.
5. Mert a tartalmuk nem volt összhangban a többi kanonikus iratéval. Nem az igazat mondták az Istenről az emberről stb.
6. Mert az Isten Igéjére jellemző életátformáló erő nem nyilatkozott meg általuk.
7. Mert Isten népe nem fogadta el őket. Nem foglalták bele korábban sem egyik kánonba sem őket, nem olvasták és nem használták.
Üdv. Péter
Sziasztok!
Szerintem pedig ez nevetséges vád. A pszeudoepigráf és apokrif iratok nyilvánosak mindenki számára elérhetőek.
Jó olvasást: [link]
Üdv. Péter
Sziasztok!
# 35
Te nagyon nem vagy tisztában a kanonizáció fogalmával és folyamatával. Egy irat nem azért kanonikus, mert az ó- vagy az újszövetségi egyház annak ismerte el. Tekintélyét önmagában hordozza. Azért kanonikus, mert Istentől ihletett kinyilatkoztatás, mert Isten Igéje, nem pusztán emberi beszéd. Egy kanonikus irat akkor kanonizált, ha az egyház felismerte, illetve elismerte kanonikusságát és a kánon gyűjteményébe sorolta.
A Biblia tanítása szerint Isten kiválasztott "szent embereit", a prófétákat használta fel arra, hogy az emberiségnek szóló üzenetét tolmácsolják. A prófétai írások megőrzését és minden néppel, emberrel való megismertetését pedig egyházára bízta. Pál apostol az ószövetségi egyház jelentőségéről szólva az első helyen említi, hogy "Isten rájuk bízta az Ő beszédeit" (Rm. 3:2). A bibliai iratok által közölt kinyilatkoztatások csak bizonyos időszakban adattak, mert csak bizonyos időszakban volt alkalmas az egyház arra, hogy a szent iratok ihletett jellegét felismerje és a kanonikus iratokat egybegyűjtse.
Az ószövetségi egyház fennállásának utolsó négy évszázada alatt, amikor Izráel vallása jóvátehetetlenül eltorzult, és a Jézus korából ismert farizeusi és rabbinikus vallásossággá változott, már nem adatott prófétai kinyilatkoztatás, az ószövetségi kánon lezárult addigra. Az újszövetségi kánon pedig az első két-három évszázad még egységes keresztény egyházában szilárdult meg, a IV. századi súlyos torzulás, a pogány vallásokkal és a világi hatalommal való szövetkezés és az ebből származó szétszakadás megindulása előtt.
Az igazi eszmei és gyakorlati tisztaságtól azonban mind az ó-, mind az újszövetségi egyház még a kinyilatkoztatás időszakaiban is távol állt. Éppen ezért csodálatosnak tűnik az a tény, hogy a kánon tekintetében oly nagy a megegyezés mind a mai napig.
"Isten beavatkozását kell felismernünk abban a biztonságban, amellyel a zsidó nép az Ószövetség kánonját kialakította. A hívők - akik az igazi Izráelt alkották a nép között - felülről kaptak világosságot, a Szentlélek világosította meg őket, hogy felismerjék az ihletett írásokat és kialakítsák belőlük azt a gyűjteményt, amelyet mi is átvettünk tőlük, amely számunkra Isten szava, miután maga Jézus is határozottan elismerte mint ilyet. Bizonyos fokig Isten keze látható abban, ahogyan korszakokon keresztül őrizték ezt a gyűjteményt anélkül, hogy ebben a tekintetben bármiféle vita lett volna a különböző zsidó iskolák, farizeusok, szadduceusok vagy esszénusok között. Konzervatív és modern zsidók valamennyien, mindig megegyeztek ebben a lényeges kérdésben. Hasonló módon bízta Isten a keresztény egyházra az újszövetségi kánon kialakítását és őrzését… Az Újszövetség ugyanannak a Léleknek a befolyására alakult ki, mint az Ószövetség." (A. Vaucher: L'Histoire du Salut. Paris, 1951)
Kétségtelenül igaz, hogy a Szentlélek láthatatlan munkálkodása volt szükséges a tévedésmentes kánon kialakításához. Mégis, ha a az ó- és újszövetségi egyház kanonizációjának hitelességében kellene feltétlenül hinni, akkor végső soron bizonyos egyházi hagyományra kellene építeni a teljes Írás Istentől ihletettségébe vetett hitet.
Sokkal inkább azt kell mondanunk, hogy a szent iratok kanonikus voltát a belőlük áradó igazságtartalom és lelki hatalom olyannyira bizonyította, hogy a mégannyira gyarló egyház sem véthette el a kanonikus jegyzék megállapítását. Nem tudták nem elfogadni az Istentől ihletett prófétai beszédet, noha az gyakran és súlyosan megítélte mind az ó-, mind pedig az újszövetségi gyülekezeteket. A szent iratok dicsőségesen bizonyították isteni eredetüket, és kárhoztattak minden "polyvát". A kánon sérthetetlenségét tehát mindenekelőtt a bibliai iratok egyedülálló belső, lelki szintje és ereje, valamint az egymással való egysége biztosította.
Azt a meggyőződést tehát, hogy a Biblia 66 irata az írott, minden korra és emberre érvényes isteni kinyilatkoztatást teljességében és kizárólagosan tartalmazza, senki sem építheti pusztán az ó- és újszövetségi egyház állásfoglalására. A kanonizáció - a szent iratok és az egész gyűjtemény hitelességének felismerése - végső fokon minden hívő ember személyes feladata is. Ellenőriznünk és hitelesítenünk kell a magunk számára az egyház bizonyságtételét. Csak egy minden oldalról megalapozott, a Szentlélektől nyert személyes meggyőződés alapján fogadhatjuk el a Bibliát az isteni kinyilatkoztatás mértékének.
Üdv. Péter
Préd 3.14
Rájöttem: amit Isten tesz, az minden időre szól. Ahhoz nem lehet sem hozzátenni, sem semmit elvenni belőle. Isten azért tesz így, hogy féljünk tőle.
Az eredeti üzenet elveszett. 66 irat, már a szám is gyanús. Tartalma halál, szenvedés, félelem, szolgaság életfogytig, megalázottság. Javíts ki kérlek!
Szentlélek segített a cenzúrában? Ne röhögtess. Miért nem kérdezték meg a mélyszegénységben, tudatlanságban tartott, de mélyhitű kisembereket?
Mindegy, az is emberi üzenetet adna csak vissza.
Próféták hozták az örömhírt: Ezek a próféták gyakran csodákkal bizonygatták igazukat pl: Mózes, Jézus
Kanonizálás után, a hasonló tettek már boszorkányság vádja miatt halállal bűntetendőek.
" Tartalma halál, szenvedés, félelem, szolgaság életfogytig, megalázottság" Hát igen. De hát ez az emberi élet tartalma.
És ezért felemelő, boldogító félelmet legyőző (hányszor is mondja a szeld kegyes Krisztus: Ne féljetek?) ha érzed, hogy a kegyelem és az igazság Krisztus által jött el. Addig csak a törvény adatott - Mózes által
Mert a törvény Mózes által adatott, a kegyelem és az igazság pedig Jézus Krisztus által lett. Jn1,17
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!