A katolikus egyház miért tagadja, hogy Jézus Krisztus az Isten Fia?
Érdekes, hogy csak a 4. században került be a hitvallásotokba, egész addig sehol nem volt ez a filotófiai maszlag.
Sokat elárul az is, hogy 2 olyan vers is bekerült a Bibliába ami ezt próbálta volna igazolni. Elég kétségbe esett próbálkozás.
Attól, hogy valamit évszázadokon át hazudnak nem válik igazsággá. Persze a saját érdeketek lenne ezeknek utána járni a másik lehülyézése helyett.
Nem mintha e melett nem lenne jócskán írás ellenes dolgai sok keresztényként ismert/elismert egyházaknak. A gyümölcseik árulkodó minőségével együtt.
Nagy Babilonból pedig érdemes kijönni, már ha elhisszük amit Jézus Urunk mondott a Jelenések-ben Jánosnak.
Még egy kérdés: Tényleg azt gondoljátok, hogy 2 milliárd ember a keskeny út?
#60 Nagyon elvagy tévedve. Pont a logikai bukfenceitekre próbáltam rámutatni azzal, h három Istenben hisztek akik mégsem három hanem egy. Egyébként a Korintuszi levél megint csak az egy Isten hitet igazolja, nem a háromság és a kétség tant. Hol is van a kiidézett szövegben szó a szellemről? Neki hogy-hogy nem jut semmilyen kiváltság? A főségi elrendezésben sem kap helyet érdekes mód.
Szellem és lélek nem ugyan az! Lélek a test és szellem együttese. Erre mondtam, hogy nem váltó fogalmak. Ez Ádám teremtésének a leírásából is kiderül.
Az isten hármasokról írt értekezésed pont a pogány eredetét igazolják ennek a tannak, még a mögötte rejlő filozófia is ugyan az, köszöntem! Így kell monoteista vallásból filozófiai ködösítésekkel politeista vallást szerkeszteni.
@ Nagyon elvagy tévedve.
Lehetséges. De az is lehet, hogy te.
@ Pont a logikai bukfenceitekre próbáltam rámutatni azzal, h három Istenben hisztek akik mégsem három hanem egy.
Én is pont arra akartam rámutatni, hogy a háromszemélyű egyetlen lény nem eleve önellentmondást. Erre volt példa a hétfejű sárkány, de természetesen Isten nem többfejű lény. Valamelyikünk logikája tehát erősen rosszul működik.
@ Egyébként a Korintuszi levél megint csak az egy Isten hitet igazolja, nem a háromság és a kétség tant.
A korintusi levél azt igazolja, hogy Jézus Krisztus az Atyával van egy sorban s nem a sok istennel vagy angyallal.
@ Hol is van a kiidézett szövegben szó a szellemről? Neki hogy-hogy nem jut semmilyen kiváltság? A főségi elrendezésben sem kap helyet érdekes mód.
A Szentlélek vagy a Szentszellem ha ez neked jobban tetszik, az Atya és a Fiú közös Lelke, aki által teljesen egyek. Aki az Atyát és a Fiút egységben imádja, az automatikusan és magától értetődően a Szentlelket is imádja, mert a Szentlélek maga az Atya és a Fiú egysége.
Máshol persze kifejezetten is együtt van említve a Szentháromság:
"Kereszteljétek meg őket az Atya, a Fiú és Szentlélek nevében.", hogy csak a legismertebbet mondjam.
@ Szellem és lélek nem ugyan az! Lélek a test és szellem együttese. Erre mondtam, hogy nem váltó fogalmak.
A Bibliában valóban van két külön szó, de a helyzet az, hogy nagyon sok olyan szó van, amelynek nincs egyértelmű magyar megfelelője, hanem olykor hol ezzel a szóval fordítjuk hol egy másikkal. A magyar nyelvben a lélek és a szellem szó hagyományosan rokonértelmű. Lehet olyan fordítást csinálni, ahol következetesen megkülönböztetjük a kettőt, de a hagyomány, a múlt már megváltoztathatatlan. A Szentháromság tana szempontjából pedig teljesen mindegy, hogy miként nevezzük a harmadik személyt, ennek belátásához nem kell sok ész.
@ Az isten hármasokról írt értekezésed pont a pogány eredetét igazolják ennek a tannak, még a mögötte rejlő filozófia is ugyan az, köszöntem! Így kell monoteista vallásból filozófiai ködösítésekkel politeista vallást szerkeszteni.
Én arról írtam, hogy nincs több személyű egyetlen isten a pogány vallásokban. Több arcú, több megjelenésű persze van. Három kiemelt isten is van. De tudod ez nagyon messze van a háromszemélyű egyetlen Istentől. Ha ezt nem érted, akkor súlyos gondok vannak.
"Érdekes, hogy csak a 4. században került be a hitvallásotokba, egész addig sehol nem volt ez a filotófiai maszlag."
A hitvallásba lehet, mert 325-ig nem volt pl. zsinat sem. Nem volt rá szükség ugyanis, mert nem jöttek még eretnekségek. Mindenki hasonlóképpen értelmezte a Szentírást.
De ókeresztény íróknál szerepel a IV. század előtt is: pl. Antiochiai Szent Ignácnál (Kr.u. 110 körül) vagy Szent Jusztinosznál (Kr.u. 150 körül). Tehát nem igaz, hogy csak a IV. században jutott eszébe néhány embernek a Szentháromság.
A szentírási példákat meg már említették.
A Szentháromság az ősegyház hite. Nem muszáj hinned benne, ha neked ez magas, vagy nem tetszik, szíved joga. Egyszer úgyis majd színről színre látunk mindent. :))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!