A katolikus egyház miért tagadja, hogy Jézus Krisztus az Isten Fia?
Kedves Kérdező!
Én még mindig várom a választ a kérdéseimre...
Üdv. Péter
@ Kérdező
Én - annak idején, boldogult katolikus koromban - sohasem hallottam, hogy tagadták volna.
És szerintem most sem teszik.
A cselekvésükkel és a vallásukkal megtagadják. Ha vakai Istennek kiáltja ki hol ott a Fiának vallotta magát akkor nem e megtagadtuk, hogy ő a Fia?
Például: -Szia Józsi, de rég láttalak!
- Én a fia vagyok, a Jani!
- De hát ne mondj már ilyeneket! A járásod meg a hangod is tök olyan!
"Ha vakai Istennek kiáltja ki hol ott a Fiának vallotta magát akkor nem e megtagadtuk, hogy ő a Fia?"
Izajás:
"Mert gyermek születik, fiú adatik nekünk, s az ő vállára kerül az uralom. Így fogják hívni: Csodálatos Tanácsadó, Erős Isten, Örök Atya, Béke Fejedelme."
Szent Tamás:
"Én Uram, én Istenem!"
Feltételezem Izajás próféta és Szent Tamás apostol is jobban tudta nálad vagy az örtorony cégnél a dolgokat, ezért ha ők Istennek nevezik Krisztust, akkor a katolikus Egyház is megteheti.
@ Egyébként azzal egyet értek, hogy több féle értelemben értjük az Isten szót. Viszont ez esetben több Istenről beszélünk nem egyről.
Ha az Atya és a Fiú két Isten és két Úr, akkor te két isten hívő vagy.
"Igaz, beszélnek istenekről, az égen és földön, mivel sok istenük és uruk van, nekünk mégis egy az Istenünk: az Atya, akitől minden származik, s akiért mi is vagyunk, egy az Urunk, Jézus Krisztus, aki által minden van, s mi magunk is általa vagyunk." (1Kor 8,5-6)
Látható, hogy Pál a sok angyalt nem számítja az istenei és az urai közé, csak az Atyát és a Fiút. Márpedig ha ők két külön isten és két külön úr, akkor Pál kétisten vallású lenne, mint ahogy te ténylegesen az is vagy.
@ Lehfelségesebb viszont csak egy van az Atya, ezért általában őt értjük alatta.
Igen, a nagy isten és a kis isten vallása vagy.
@ A háromság sehogy nem jön ki, mivel a lélek és a szellem nem váltó fogalmak a Bibliában.
Nem értem, hogy ez miként jön ide. A magyar nyelvben a szellem és a lélek rokonértelmű szó. Lehetséges, hogy pontosabb fordítás lenne a Szent Szellem, amely igazodva az eredeti szöveghez különbséget tesz a pneuma és pszüché szavak között, de szentháromság tanát tekintve teljesen mindegy, hogy miként nevezzük a harmadik személyt.
@ Egyébként a sárkányos hasonlatról pontosan a 3 arcú pogány isten ábrázolások jutnak eszembe
Valóban vannak két (Jannusz) illetve három arcú (Hekaté) pogány istenségek, s az is igaz, hogy a Szentháromságot is ábrázolják háromarcú emberi alakban. Viszont a pogány több arcú istenek valójában nem több személyű istenek, hanem több alakkal rendelkező istenek, tehát egyszemélyű több arcú istenek.
A Szentháromság egy Isten azonban nem ember alakú s nem több fejű, s nem több arcú, mert nincs sem teste, sem testi feje vagy arca. A három arcú ábrázolás pusztán csak egy ábrázolás, egy hasonlat. A háromszemélyű egy Isten eredeti keresztény tanítás, ilyen nincs a pogány istenek között. Egyébként az eretnek Szabelliosz tanította, hogy az Atya a Fiú és a Szentlélek nem külön személyek, hanem az egyszemélyű Isten különböző megjelenési formái, tehát mint a pogány több arcú istenek.
@ Valamint sosem hallottam egyetlen misén se, hogy a nevében kértek volna az Atyától.
Mert elég figyelmetlen vagy. A misén szinte minden kérés az Atyához irányul, "a mi Urunk Jézus Krisztus által" fordulattal a végén. Krisztus nevében imádkozni nem azt jelenti, hogy kötelezően "Krisztus nevében" fordulatot teszek a végére.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!