A megtérés után mikor kell nyelveken szólni, és egyáltalán, miért kell nyelveken szólni vagy nyelveken imádkozni?
Szia!
A nyelveken szólás jel, ami nem a hívőknek, hanem a hitetleneknek szól (I.Kor. 14:22). Nem mindenki szól nyelveken (I.Kor. 12:30), csak akinek ezt az ajándékot adja a Szentlélek, mégpedig haszonra (I.Kor. 12:4-7), a gyülekezet építésére (I.Kor. 14:12).
Üdv. Péter
Amit sokan a "nyelveken szólás" alatt értenek és tesznek, az nem más, mint puszta halandzsa, aminek semmi bibliai alapja nincs. Ezek az emberek csak késztetve érzik magukat a környezetük (gyülekezetük) miatt, hogy hebegjenek, habogjanak értelmetlenül. Ilyen például, amikor az egyik elkezd fetrengeni, majd mások is követik. Keress rá youtube-on.
Egyébként Szent Pál ír a nyelveken szólás adományáról, ahogy az első válaszban is olvashatod. De azt is megjegyzi, ennek csak akkor van bármi haszna, ha magyarázzák is. Különben csak a maga lelki épülését segíti (már ha valódi és nem olyan, mint az első bekezdésben ecseteltem). Valamiért néhányan túl nagy jelentőséget tulajdonítanak ennek az adománynak, pedig valójában elég jelentéktelen: "hiszen aki prófétál, az nagyobb annál, mint aki az elragadtatás nyelvén szól".
A nyelveken szólás egy ajándék, amint arról a Biblia is beszámol, egyike a Szentlélek (Szent Szellem) ajándékainak. Aki megkapja ezt az ajándékot, az attól a pillanattól kezdve egy új, általában ismeretlen nyelven képes imádkozni Istenhez. Ennek az új imanyelvnek több előnye is van. Az egyik, hogy nem kell az embernek gondolkoznia, hogy mit imádkozzon vagy keresgélnie a szavakat, hanem csak egyszerűen elkezd az új nyelven szólni, imádkozni, és a Szentlélek (Szent Szellem) ad a szájába egy számára optimális imát, aminek ugyan nem tudja a jelentését, de ez az ima ugyanúgy érvényes Isten előtt. Így akár órákon keresztül is könnyen lehet imádkozni - míg különben lehet, hogy ennyi idő alatt bőven kifogynánk az imaötletekből. Egy másik előnye, hogy ezt a fajta imát az ördögök nem értik, ellentétben a normál, magyar nyelven elmondott imákkal, amelyeket értenek. Harmadik, nagy előnye, hogy a nyelveken szólással a hívő sokkal nagyobb szellemi erőre képes szert tenni, mint anélkül - ezért a szellemileg legerősebb hívők nagy része a nyelveken szólással rendelkező, karizmatikus gyülekezetekben található.
A nyelveken szólás ajándékát elsősorban akkor tudja valaki megkapni, ha egy olyan keresztény közösségbe megy, ahol megvan ez az ajándék. Ilyenek a karizmatikus, a pünkösdi és a szabadkeresztény gyülekezetek, illetve egyes "teljes evangéliumi" gyülekezetek is. Ezekben a gyülekezetekben az új tagok általában rövid idővel a megtérés után vízkeresztségben részesülnek (bemerítkeznek), és közvetlenül utána egy második fajta keresztséget is kapnak, az ún. szentlélek-keresztséget (vagy másik nevén szent szellem keresztséget). Ennek során kapják meg a nyelveken szólás ajándékát. Ez az utóbbi keresztség a gyakorlatban nagyon egyszerűen történik, a pásztor (vagy más egyházi szolgáló) ráteszi a kezét az illetőre, és imádkozik, hogy az Úr adja meg számára a nyelveken szólást, és ezek után az illető azonnal meg tud szólalni az új nyelven.
A többi egyházban és gyülekezetben nem lehet megkapni a nyelveken szólás ajándékát, mert azt csak egy olyan ember szolgálata tudja közvetíteni, aki maga is szól nyelveken.
(Természetesen elméletileg közvetlenül az Úr is megadhatja ezt az ajándékot bárhol formális szentlélek-keresztség nélkül is, de ez a gyakorlatban valószínűleg rendkívül ritka.)
A szentlélek-keresztség nem feltétele az üdvösségnek - tévesen tanítja némely karizmatikus hívő ill. gyülekezet azt, hogy igen. (Ha feltétele lenne, akkor az 1900-as évek elejéig szinte mindenki elkárhozott volna, mert addig alig létezett nyelveken szólás az egyházban (a Krisztus utáni első időket kivéve))
Azt azonban el lehet mondani, hogy a Bibliában, az apostolok cselekedeteinek könyvében valóban mindenütt szentlélek-keresztségben is részesítették a hívőket, nemcsak vízkeresztségben.
Mindezt amit írtál (különösen az első bekezdésben), esetleg bibliai igékkel is alá tudod támasztani? Mert elég sok olyan állításod is van, amivel nem találkoztam a Szentírásban.
Külön érdekes, hogy a Szentírás szerint sem tudott minden megtért hívő nyelveken szólni, te még is azt állítod, hogy aki megkapja a "szentlélek-keresztséget" egyből képes lesz rá.
"A többi egyházban és gyülekezetben nem lehet megkapni a nyelveken szólás ajándékát, mert azt csak egy olyan ember szolgálata tudja közvetíteni, aki maga is szól nyelveken."
Ez a kijelentésed is nagyon érdekes. Tehát a Szentlélek egy bizonyos ajándékát csak akkor kapja meg az ember, ha olyan részesíti "szentlélek-keresztségben", aki maga is megkapta azt az ajándékot? Erre is tudnál írni valami bibliai igét?
"Azt azonban el lehet mondani, hogy a Bibliában, az apostolok cselekedeteinek könyvében valóban mindenütt szentlélek-keresztségben is részesítették a hívőket, nemcsak vízkeresztségben."
Lehet csak rossz a memóriám, de sehol nem emlékszem két külön keresztségre. Mindenhol EGY keresztség szerepel, ami vízzel ÉS Szentlélekkel történik.
Üdv! Az apostoli idő támogatási jele volt a nyelveken szólás is. Pál elég kritikusan lépett fel a korintusi gyülekezetben a halandzsa ellen. Nincs már jelentősége, a megtérést a Szentlélek igazolja, ki által kiáltod: Abba, Atyám! Az újszövetség teológiájában (apostoli levelek) csak a korintusi levélben olvashatunk nyelveken szólásról, de itt is Pál negatívan említi, sztoikus diatribében.
Az apcsel az elbeszélő leírás, nem teológiai, de az is az apostoli munkát segítő jelként írja le, ahogyan a Márk 16.17-18
Egy-egy félreérthető mondatra húzták rá a karizmatikusok a nyelveken szólás teológiáját, ami ellentmond bizonyos igéknek, így ez érvénytelen
#5-re válasz:
Persze, alá tudom támasztani, csak türelmet szeretnék kérni tőled estig, mert most dolgom van.
De azért röviden az általad felvetett pontokra:
"egy keresztség szerepel, ami vízzel ÉS Szentlélekkel történik"
> Az "egy" szó szerintem nem szerepel a Bibliában a "keresztség" szó előtt (de majd megnézem pontosan, ha van ellenpéldául szolgáló igéd azt megadhatod, de szerintem nincs ilyen ige), hanem az, hogy vízzel és Szentlélekkel keresztelnek. Ez nem egy, hanem kettő:
vízzel (1.) és
Szentlélekkel (2.)
"Külön érdekes, hogy a Szentírás szerint sem tudott minden megtért hívő nyelveken imádkozni, te meg azt állítod, hogy aki megkapja a szentlélek-keresztséget, az egyből képes rá."
> Ebben semmi ellentmondás nincs. Azok a megtért hívők, akik nem kapták meg a szentlélek-keresztséget (hanem csak a vízkeresztséget), azok nem tudnak nyelveken imádkozni.
"Tehát a Szentlélek bizonyos ajándékát csak akkor kapja meg az ember..."
> Írtam, hogy az Úr is megadhatja magától, de a valóságban ez valószínűleg nagyon ritka. Szerintem a gyakorlatban a nyelveken szóló hívők 99%-a szentlélek-keresztséggel kapta, de ez csak az én becslésem, még sosem láttam erre vonatkozó felmérést.
"... ha olyan részesíti szentlélek-keresztségben, aki maga is megkapta ezt az ajándékot. Erre is tudnál írni valami bibliai igét?"
> Pl. Apcsel 8,14-17:
"Mikor pedig meghallották a jeruzsálemi apostolok, hogy Samária bevette az Isten ígéjét, elküldék azokhoz Pétert és Jánost,
Kik mikor lementek, könyörögtek érettük, hogy vegyenek Szent Lelket:
mert még senkire azok közül nem szállott rá, csak meg voltak keresztelve az Úr Jézus nevére.
Akkor kezeiket rájuk veték és vőnek Szent Lelket"
Több igehely is van, de sajnos most tényleg mennem kell, ezer bocs.
Folytatom az #5-re adott választ
Ígértem igei alátámasztást.
Elöljáróban annyit szeretnék mondani, hogy a "keresztelés" szavunk a bibliai baptizo szóból származik, ami eredetileg bemerítést jelent (pl. Keresztelő János a folyó vizébe bemerítette az embereket). Ehhez hasonlóan a szentlélek-keresztség Szent Lélekbe való bemerítést jelent.
Apcs 2,1-4:
"És amikor a pünkösd napja eljött, mindnyájan egy akarattal együtt valának.
És lőn nagy hirtelenséggel az égből mintegy sebesen zúgó szélnek zendülése, és eltelé az egész házat, ahol ülnek vala.
És megjelentek előttük kettős tüzes nyelvek és üle mindenikre azok közül.
És megtelének mindnyájan Szent Lélekkel, és kezdének szólni nyelveken, amint a Lélek adta nékik szólniuk."
Ez volt tehát a nevezetes pünkösdi esemény. Itt maga Isten végezte el a tanítványok Szentlélekbe való bemerítését, és látható, hogy ezután mindjárt el is kezdtek nyelveken szólni. A vízkeresztségük (vízbe bemerítésük) már korábban megtörtént (Evangéliumok), és most, Pünkösdkor került sor erre a második bemerítésükre ill. keresztelésükre, Szentlélekkel.
Ezt Keresztelő János már előre megmondta, Jézus Krisztusról szólva:
"Én nem ismertem őt; de aki elkülde engem, hogy vízzel kereszteljek, az mondá nekem:
Akire látod a Lelket leszállani és rajta megnyugodni, az az aki keresztel Szent Lélekkel.
És én láttam, és bizonyságot tettem, hogy ez az Isten Fia." (János 1,32-33)
Tehát látható, hogy itt is két különböző keresztségről beszél a Biblia: vízkereszségről és szentlélek-keresztségről.
Az apostolok cselekedetei további részeiben látható, a továbbiakban az apostolok kézrátételével keresztelték meg Szent Lélekkel a hívőket. Az Apcs 8,14-17-et már korábban beírtam, Apcs 8,18 is ide hozható példának:
"Mikor pedig látta Simon, hogy az apostolok kézrátétele által adatik a Szent Lélek..."
Az első pogányok megkeresztelésekor, Kornélius házanépe keresztelésénél is sor került szentlélek-keresztségre (ismét Isten által)
Apcs 11,44-46:
"Mikor még szólá Péter ez igéket, leszálla a Szent Lélek mindazokra, akik hallgatják vala e beszédet.
És elálmékodnak a zsidóságból való hívek, mindazok, akik Péterrel együtt mentek, hogy a pogányokra is kitöltetett
(folyt., mobilról írok, bocs a hibáért)
... a Szent Lélek ajándéka.
Mert hallják vala, hogy ők nyelveken szólnak és magasztalják az Istent..."
Az Apcs 19,1-6 is hozható igei alátámasztásnak. Ebben a rêszben Pál apostol Efezusban olyan hívőkkel találkozott, akiket korábban egy másik prédikátor, Apollos térített meg, aki csak a vízkeresztséget ("János keresztségét", ahogy a Biblia írja) gyakorolta. Ezt hallva Pál őket is szentlélek-keresztségben részesítette, kézrátétellel:
Apcs 19,6:
"És mikor Pál reájok vetette a kezét, szálla a Szent Lélek ő reájok, és szólnak vala nyelveken és prófétálnak vala."
Szóval számos ige van erre, az apostoli levelekben is van szó erről, és azokból is nem csak a korinthusi levélben. De nem nagyon akarom már húzni az időt (már kezdek fáradni is a sok írástól :)) Egy utolsó ige, az Úr Jézus Krisztus szavairól:
Apcs 1,4-5:
"És velük összejővén, meghagyá nekik, hogy el ne menjenek Jeruzsálemből, hanem várják be az Atyának ígéretét, melyet úgymond hallottatok tőlem:
Hogy János ugyan vízzel keresztelt, ti azonban Szent Lélekkel fogtok megkereszteltetni nem sok nap múlva"
A "nyelvekenszólás"ajándékát-amiről a Biblia ír-CSAK Isten Lelke adhat,CSAK annak,akinek akarja,és CSAK akkor,ha Krisztus evangéliuma hirdetésére az szükséges.
Lehet megtanulni egy másik"nyelvekenszólást"emberektől is-amit az apostoli korban is gyakoroltak,ami NEM Istentől származik.Ez,egy extázis hablatyolás,amikor a tudatalattiból feltörő emlékek kontroll nélkül áradnak.
Az ördögi módszer ebben az,hogy becsapja az őszinte hívőket,akik azt hiszik,EZ Isten Lelke kitöltetése,és ezzel megelégedve nem várják-óhajtják Isten Lelke gyümölcsét,a szeretetet(mind a 8 aromájával),és a szolgálatra adható igazi ajándékokat.
Megelégszenek,egy gyatra hamisítvánnyal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!