A lélekvándorlás és az újraszületés (reinkarnáció) ugyan azt jelenti? Melyik a helyes, a lélekvándorlás vagy újraszületés (reinkarnáció)? A Buddhistáknak van igaza a lélekvándorlással kapcsolatban, vagy Jézusnak?
Jézus pld. Keresztelő Jánosra mutatva, azt mondta, hogy ő igazából Illés volt, csak ezt senki nem vette észre. A tanítványok kételkedtek, de Jézus újból eligazította őket, hogy "akinek van füle rá, az hallja meg", hogy ő Illés.
Persze nem értem, hogy a keresztények egy része miért tagadja, sőt amit Jézus mondott azt a sátántól jövőnek tartják.
Meg igazából azt sem értem, hogy ha nincs reinkarnáció akkor az Isten személyválogató lenne? Keresztelő János ugyan is már az "anyja méhében betöltődött Szentlélekkel", de miért csak János, más miért nem? Vagy akkor tényleg mégis csak személyválogató lenne az Isten?
És miért van, hogy nagyon sok ártatlan gyermek olyan borzalmas nyomortanyákra születnek meg? Lehet, hogy mégis csak személyválogató az Isten, és a keresztényeknek van igaza, hogy nincs reinkarnáció?
Asperiemus!
Ez azért attól is függ, hogy mit tekintesz halálnak.
Azt, amikor az ember testét elhagyja a szellem, ahogyan a Biblia is (Mt 27,50; Mk 15,37; Jk 2,26). Illés testét nem hagyta el a szelleme, következés képpen nem születhetett meg másik testben. Egyébként Illés testben való elragadása után, még ugyanabban a fejezetben azt mondták a prófétanövetndékek, hogy Illés szelleme Elizeusra szállt (2Kir 2,15). A történetből kiderül, hogy Elizeus azt kérte Illéstől mielőtt az Úr magához ragadta, hogy a rajta levő kenet kettős mértéke kerüljön az életére (2Kir 2,9-10). Ez meg is történt. Pontosan kétszer annyi csodáját jegyzi le a Biblia, mint amennyit Illéssel kapcsolatban említ. Vagyis az Illés szelleme bibliai kontextusban nem Illés emberi szellemét jelenti, hanem a rajta levő szellemet, amely (pontosabban: aki ) Illés elragadtatása során nem ment vele együtt a Mennybe, hanem rászállt Elizeusra. De talán azt még a legmegátalkodottabb reinkarnációpártiak sem hiszik, hogy Illés emberi szelleme belebújt Elizeusba, aki a továbbiakban egy skizofrén állapotban élte volna le a földi életét. Egyébként az Elizeusra átszállt kenet, azaz szellem Elizeus halála után sem ment fel a Mennybe, hanem rajta maradt Elizeus holttestén, majd a csontjain. Amikor a következő évben belöktek Elizeus csontjai mellé egy frissen meghalt embert, a kenet feltámasztotta azt (2Kir 13,20-21). Hove lett ez a kenet? Keresztelő Jánosra szállt. Ezért volt rajta Illés szelleme (Lk 1,17). De nem Illés emberi szelleme, hanem a hajdan rajta levő kenet. Hogy miért nem tett csodákat Keresztelő János, nem jelenti ki a Biblia. Ám a Biblia terminológiájával az Illés szelleme azonos az Illésen levő kenettel, de semmi köze Illés emberi szelleméhez. Nem is lehet, mivel nem is halt meg, ugyanis Illésnek még nem járt le a földi pályafutása, csak időlegesen lett felfüggesztve. Az idők végén újra eljön, mégpedig testben, és akkor fog ténylegesen meghalni, miután tanúságot tesz az igazságról (Jel 11,3-12).
Amikor Jézus felment a hegyre három tanítványával, elváltozott előttük, és ragyogni kezdett a ruhájával együtt. Ekkor megjelent neki Mózes és Illés. Ha a Biblia támogatná a reinkarnáció tanát, akkor az eltelt hétszáz, illetve Mózes esetében kb. ezernégyszáz év alatt mindketten számos úgynevezett leszületésen lettek volna túl, ami értelmetlenné tette volna egy sokkal korábbi, alacsonyabbrendű létformájukkal való azonosítást. Láthatólag azonban Mózes Mózes volt, Illés pedig Illés, még véletlenül sem Keresztelő János. Péter egyébként Keresztelő János tanítványa volt korábban, tehát felismerte volna egykori mesterét, és nem nevezte volna Illésnek (Mt 17,4; Mk 9,5; Lk 9,33).
"Illés testét nem hagyta el a szelleme, következés képpen nem születhetett meg másik testben"
Ez csak egy feltételezés, honnan tudod, hogy amikor felvitték nem hagyta el a testét?
Talán csak itt a földön lehetne elhagyni a testet, fönt már miért nem lehetne? Az Istent talán aspirreiumus korlátozhatná az irgalom és megbocsátással kapcsolatban? Már miért ne volna lehetséges, hogy Isten mindig ad egy új lehetőséget, hogy mindenki újból és újból le születhessen a földre, amíg tényleg meg nem tér? Ki az aki korlátozhatná őt az irgalmasságában?
Ez az egész koncepciód tele van "ha", meg "de", olyan feltételezésekkel, következtetésekkel, a próféták önkényes szembeállításával Jézusnak Illéssel kapcsolatos tanításaival, amelyek Jézus állításával szembe helyezkednek.
Nem feltételezés. A Biblia egyértelműen írja, hogy Illés tesben ragadtatott el és nem halt meg. János sem említette sehol, hogy ő Illés lenne. A tanítványok a hegyen is egyértelműen a személyesen nem, csak az írásokból ismert Illést azonosították, nem pedig Jánost, akivel személyes kapcsolatban álltak.
De persze feltételezhetjük, hogy a Biblia nem ír igazat, amikor Illés elragadásáról ír, amikor János prédikációját idézi, vagy akár azt is, hogy Jézus tanítványai nem ismerték fel a barátjukat illetve nem emlékeztek sem arra, amit ő mondott, sem Jézus szavaira. Akár azt is, hogy igen, de mégis hazugságot írtak.
Mindezt feltételezhetjük, ebben az esetben megbízhatatlan a Biblia -teljesen felesleges tehát arra hivatkozni, mit ír arról, amit Jézus mondott.
És természetesen feltételezhető az is, hogy az egész Írásban pont a reinkarnáció alátámasztására szolgáló pár ige az egyedül hitelesnek tekinthető rész, a többi 99.9% nem.
Kedves Alax Fly!
Állandóan azt „hangoztatod”, hogy a Biblia ezt mondja, meg a Biblia ezt meg azt tanítja.
De én ezzel a szemlélettel szemben nem tudok neked érvelni, mert aki bálványt csinál a Bibliából, azzal szemben lehetetlen érvelni, mert neki a Biblia úgyis mást fog „mondani”.
Valójában a Biblia egy szentkönyv, se nem több, se nem kevesebb, nincs neki szája, nincs neki "katedrája".
Ha pedig a Biblia 99,9% százalékban azt „mondja” neked, hogy nincs újraszületés, és Jézus 0,1%-ban mégis azt mondja, hogy van, akkor van újraszületés, ha tetszik ez neked, ha nem.
Assperimus!
Egyetértek a 43# -as hozzászólóval! Ez a koncepció valóban nincs szinkronban Jézussal!
A halál egészen mást jelent, a halál sohasem a testi halált jelenti, mivel ebben az értelemben nincs is halál. A halál inkább jelenti azt, amikor valaki lelkében hal meg, pld megöli a lelkiismeretének a hangját, és egészen megátalkodottá válik.
A buddhisták téves tanai az újraszületésekkel kapcsolatban pedig szerintem Jézusnál nem mérvadó.
Ami pedig a tábor hegyén történteket illeti, természetes, hogy nem Keresztelő János jelent meg, hanem Illés, mivel Keresztelő János Illés volt, ezt Jézus egyértelműen és világosan kifejtette a kételkedő tanítványinak.
Máté17.10. és megkérdezték Őt a tanítványok, ezt mondták: miért mondják tehát az írástudók, hogy előbb Illésnek kell eljönnie ?
Máté17.11. Jézus pedig válaszolt, ezt mondotta nekik: Illés ugyan eljön és helyreállít mindent,
Máté17.12. de mondom nektek, hogy Illés már eljött, de nem ismerték fel őt, hanem azt tették vele, amit akartak, így az Emberfia is szenvedni fog tőlük.
Máté17.13. Ekkor megértették a tanítványok, hogy (baptista) Bemerítő Jánosról mondta ezt (beszélt) nekik.
Nincs semmiféle, „de izé….” , meg nem úgy kell ezt érteni, meg másképpen kell értelmezni, mert nem halt meg Illés, meg akkor hányszor kell még megszületni… meg mindenféle mondvaxsinált kifogás.
Sajnálom, biztos nem könnyű, de ha Jézus ezt mondta Jánosról, akkor az úgy is van.
Mindenkinek köszönöm a válaszát, és hozzászólását! Szerintem építő és tisztázó jellegű volt ez mindenki számára, megismerhettünk különböző nézőpontokat.
Aki akar, még vitatkozhat, de részemről lezártam a vitát, hinni meg úgyis mindenki azt hisz, amiben hinni szeretne.
"Valójában a Biblia egy szentkönyv, se nem több, se nem kevesebb, nincs neki szája, nincs neki "katedrája".
Ha pedig a Biblia 99,9% százalékban azt „mondja” neked, hogy nincs újraszületés, és Jézus 0,1%-ban mégis azt mondja, hogy van, akkor van újraszületés, ha tetszik ez neked, ha nem. "
Kérdező, a Biblia maga Isten szavának forrása. Szó sincs bálványról, hanem egyszerűen hogy Isten üzenetét megértsük, ahhoz alapvető a Biblia mélyreható ismerete.
Márpedig ha a Biblia alapvető tanításai, mint a feltámadás és a megváltás, eleve kizárják bármiféle lélekvándorlás lehetőségét, és a másik oldalon csak egy-két kontextusból kiragadott igébe lehet belemagyarázni, hogy ez a kijelentés akár reinkarnációra is utalhat... Nos, ezek alapján egyértelmű hogy a kereszténységben szó nincs lélekvándorlásról, ha tetszik ez neked, ha nem.
"Csak egy könyv", meg úgy mellékesen az egyetlen hiteles forrás a keresztény Istenről.
Persze nem kell hinni benne, de ha Istenben hiszel, akkor alap, hogy elfogadod Isten kinyilatkoztatását. Na ez a Biblia.
"az egyetlen hiteles forrás a keresztény Istenről"
Gábriel!
Ez nem volt szép tőled!
Talán a "hiteles"-t hagyjuk ki belőle. Te is tudod, hogy a Biblia egyetlen bizonyítékot nem tartalmaz a saját állításairól. Akkor pedig mitől lenne hiteles?
#49
Nem azt állítottam hogy a Biblia bizonyítja, hogy Isten létezik. De minthogy a keresztények istenképének alapja a Szentírás, ennek az istenképnek, azaz a keresztény Istennek hiteles forrása a Biblia.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!