Ha Isten a szeretet, akkor miért áll ellentétben Pál "szeretet himnuszával"?
1Jn 4,8
A ki nem szeret, nem ismerte meg az Istent; mert az Isten szeretet.
IKor 13
4. A szeretet hosszútűrő, kegyes; a szeretet nem irígykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel.
5. Nem cselekszik éktelenül, nem keresi a maga hasznát, NEM GERJED HARAGRA, NEM RÓJJA FEL A GONOSZT,
6. Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal;
7. MINDENT ELFEDEZ, mindent hiszen, mindent remél, MINDENT ELTŰR.
8. A szeretet soha el nem fogy...
Pál téved, és az istenképünk több helyen nem valós, vagy Pál írása ellentétben áll Isten szeretetével?
Ha nem rágalom ez,akkor mi?
"Jézus ellenségeinek nem bocsát meg, csak annak, aki átpártol hozzá. "
Kedves Kérdező! Válaszaid olvasása után különösen hálát adok Istennek, hogy gazdagon megáldott ismerettel - miként Pál is írja a korinthusiakról (1Kor 1:5) - és amely ismeret által képes vagyok megérteni Isten szeretetét, ellentmondások nélkül. Sajnálom, kérdező, hogy te nem vagy képes erre.
Egy kis exegetikai gyorstalpalóval talán tudok segíteni benne, hogy te is megérthesd.
A szavak értelmezését nem csak a szótári jelentésük határozza meg, hanem az a szövegkörnyezet is, amelyben elhangzanak. Így van ez a "minden" szóval is. A "minden" csak azzal a dologgal kapcsolatban jelent mindent, amire éppen alkalmazzák. Akár a Bibliában, akár másutt.
Például ugyanebben a levélben Pál azt írja:
"Minden szabad nekem, de nem minden használ; minden szabad nekem, de nem minden épít." (1Kor. 10:23)
Nyilvánvalóan Pál nem arra gondolt, hogy neki, vagy bármely hívőnek valóban mindent meg szabad tennie, még bűnöket is. Itt a "minden" egy korlátozott hatáskörben értelmezendő, amit a szövegkörnyezet határoz meg.
Az 1Kor. 13-ban - ahogyan már korábban leírtam - arról van szó, hogy Isten szeretete valóban MINDEN bűnt elfedez, de ez a szeretet Jézus Krisztusban, az Ő áldozatában valósulhat csak meg a számunkra.
Nem arról van szó tehát, hogy a szeretet által Istennek mindent bűnt meg kellene bocsátania, függetlenül attól, hogy a bűnös megbánta-e a bűnét, és kérte-e Isten bocsánatát. Isten szereti az embert. Ezért küldte el a Fiát engesztelő áldozatul a bűneikért, hogy ezen az alapon minden bűnüket elfedezhesse, ne kelljen felrónia nekik gonoszságukat (hiszen azt már felrótta Jézusnak), és ne gyúljon haragra ellenük. De a "minden" nem jelenti azt, hogy aki visszautasítja Isten szeretetét, az ellen Isten ne gerjedne haragra, annak bűnét is elfedezné.
Akkor vádolhatod, kérdező, Istent kettős mércével, ha te is feláldoztad a fiadat a másokért önzetlenül, hogy azok élhessenek, majd amikor az emberek semmibe veszik ezt az áldozatot, te mégis megbocsájtasz nekik. Valójában persze még ekkor sem tehetnéd, hiszen a te fiad nem bűntelen, hogy azt lehessen mondani róla, hogy ártatlan áldozat volt.
Remélem, egyszer te is megérted majd Isten minden értelmet felül haladó szeretetét, ellentmondások nélkül!
"És megismerjétek a Krisztusnak minden ismeretet felül haladó szeretetét, hogy ekképpen beteljesedjetek az Istennek egész teljességéig." (Ef 3:19)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!