Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mit gondoltok Jézusról?

Handsomeboy kérdése:

Mit gondoltok Jézusról?

Figyelt kérdés
keresztény,zsidó

2016. aug. 26. 22:34
1 2 3
 11/30 anonim ***** válasza:
30%

Senki nem vitatta soha, hogy a rómaiak keresztre feszítettek embereket. Ha Jézust keresztre feszítették volna, a kereszt jelkép lett volna az első perctől, nem a 9. századtól.


David Ickéről meg Alex Jones-ról meg a többi félhülyéről köztudott, hogy ügynökök és hírelhárító szerepük van. Szerintem inkább azt kellene kérdezned magadtól, hogy miért vannak olyan emberek, akik ennyire hiteltelenné akarják tenni az ÖSSZES ún. "összeesküvés elméletet", és miért vált figyelemre sem méltó nevetséges kifejezéssé az "összeesküvés" szó, a korábbi eredeti jelentésével és érzelmi velejáróival szemben.


Az "érved" többi része a "közvélekedésre való hivatkozás" és az "autoritásra való hivatkozás" logikai hibáihoz tartozik.



#10


A Tarot AsTAROTh istennőtől származik. Nem mellesleg Astaroth istennőt használták fel az ún. "Mária" zsidó archetípus megalkotásához. (Mózest pogány törvényhozó istenekről mintázták. Egyetlen eredeti dolog sincsen a Bibliában, mind összelopott és elferdített).


Astaroth további nevei:


Astarte

Ishtar

Ashtart

Ashtarth

Asgtoreth

Ashterah

Astoreth

Ashet és Aset

Tanit-Ashtart


Persze bizonyára a világ minden pogány népe tévedett több ezer évig, és a zsidóságnak egyedül igaza van. Megszoktam már, illetve megszokta már a világ, hogy az átlag ember szereti ezt gondolni, mert erre programozták.

Főleg, hogy még a Bibliát sem olvassák, hiszen ha olvasnák, akkor talán feltűnne, hogy a szeretett istenük egy tömeggyilkos, aki népirtásra, kannibalizmusra és pedofíliára buzdítja az embereket, a Jézusuk élősködő módjára egész életében mások adományaiból élt, olyan pofátlanul a tanítványaival együtt, hogy mások még meg is szólták érte őket, hogy "hogy van, hogy ti mindig esztek-isztok?", illetve talán feltűnne az a rész is, mikor a názáreti egészen pontosan gyilkosságra szólít fel másokat, a családjuk elhagyására / cserbenhagyására.


Aztán persze ott vannak a kommunista megnyilvánulásai, a (rab)szolga mentalitás magasztalása, a birkatürelem, a belenyugvás abba, hogy a végletekig kínozzák és kizsigerelik az embert, mert valamikor, valahol, "majdeccer" jó lesz - persze azt úgysem fogod megélni, ez benne a lényeg. :D


A kereszténység nem vallás, hiszen semmi köze a spiritualizmushoz (spirit = lélek), hanem egy politikai program, hasonlóan az iszlámhoz.


Ez utóbbiakat bizonyítani sem kell(ene, ha nem totálisan agymosott az ember), elég csak egy pillantást vetni a történelmünkre és arra, hogy hogyan "terjedt el" a kereszténység Európában, vagy bárhol máshol (egyetemben az iszlámmal).

2016. aug. 27. 02:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/30 anonim ***** válasza:
30%

Még Astaroth-hoz:


Az "Astaroth" szóból jön pl. az angol "Easter" szó. Rengeteg más hasonló neve van a húsvétnak más nyelveken, mindegyik "Eastre" "Aestre" és hasonlók.


Természetesen Astaroth-ból származnak. Termékenység Istennő, akinek a jelképei a nyúl és a tojás... Milyen véletlen, hogy éppen ezeket a jelképeket használjuk mi is húsvétkor, és ÉPPEN ezek ellen a jelképek ellen küzdenek a fanatikus keresztények, mert mocskospogány.


Meg hát a karácsonyfa, ami eredetileg Yule-fa volt, és a Hagall rúnán állt (akkoriban kocsikerék küllői + a külső kör)

[link]


Vagy hogy a Vikingek "elf"-nek nevezték a halottaikat, az angol-szász karácsony narratíva szerint pedig "elfek" segítenek a télapónak a gyárban elkészíteni az ajándékokat (ami eredetileg egy viking Yule idei szokásból származik, ahol a törzs mágusa próba elé állítja a gyerekeket, és akik átmennek ("jó gyerekek") azok ajándékot kapnak -> a kriptákba mentek és "megismerték magukat" az előző életükből, és a halottal/velük eltemetett értékeket megkapják ("az elfek készítik a karácsonyi ajándékot")).

2016. aug. 27. 03:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/30 anonim ***** válasza:
68%

8. válaszoló!


Természetesen a saját tolvaj,fantáziátlan agyadat vetítetted a Biblia íróira.Sajnállak!


Természetesen fel sem merül sekélyes elmédben,hogy az azonosságok egy,és ugyanazon valóságból eredtek!


Miként gondolhattál volna ilyet,hisz mindenki gonosz,hisz te is az vagy!

2016. aug. 27. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/30 anonim ***** válasza:

Jézus a Megváltóm kedves kérdező,én ezt gondolom!

Aztán,hogy ki mit hisz és mit gondól az az ő prívát ügye. Mindenki saját magának kell vállalnia a döntéseinek a következményét.

Ez ennyire egyszerű! :)

Melesleg ha van Isten,ha létezik Isten akkor biztos vagyok benne,hogy ad lehetőséget a teremtményeinek,hogy megismerjék,és,hogy ha ezt figyelembe veszem akkor abban is biztos vagyok,hogy a Biblia Isten szava! Mert ha nem lenne az akkor már rég eltűnt volna a történelem útvesztőjében. De nem ez történt hanem ellenkezőleg,mert ahányszor el akarták pusztittani mindig azok fizettek rá akik a vesztére támadtak.

A Biblia egyetlen egy oldalán sem írja azt,hogy "neked kötelező hinned".

Jézus egyetlen egyszer sem mondja azt,hogy " neked kötelező engem követned!"

Hogy az egyház mit tett a Bibliát felhasználva az az ő bűne es azok akik azt tették megfizetnek majd bűneikért.

Én hiszek a keresztre feszítésben,hiszek a feltámadásban és hiszek egy igazságos ítéletben.

2016. aug. 27. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/30 anonim ***** válasza:

Jézus,zsidó családba született,és ősei-anyai ágon-Ráháb kivételével zsidók.(Zsidó jogi értelemben ezért nem tekinthető zsidónak.)Mivel Jézus édesanyja-Mária-többi őse szintén zsidó volt,génjei alapján majdnem 100%-ban zsidó.


Természetesen zsidó kultúrán nevelkedett,s így jól ismerte,az akkorra mintegy 200 éve egységes ószövetségi Biblia iratait.Abból rendszeresen felolvasott.(Valószínűleg annag görög fordításából.)


Jézus Isten Fia,a szeplőtlen fogantatáson keresztül lett emberré,hogy bemutassa Isten igazi jellemét,és meghalhasson bűneinkért.


Jézuson keresztül felismerhetjük Isten valódi lényegét.


Meghalt,-tehát pokolra került-,és harmadnap feltámadt.

Halat evett utána, érintették sebhelyét,és felemeltetett az Atyához.


Jézus,része,megnyilatkozása az egy Istennek.A világmindenség ura,aki hasonló jellemmel kormányozza világunkat ma,mint mintegy 34 évében tette.


Várja,hogy befejezhesse a bűn történetét 2. eljövetelével.Helyettese-Isten Lelke-útján végzi visszajövetele előkészítését az emberi szívekben.

2016. aug. 27. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/30 anonim ***** válasza:
100%

# 8


"Az első említést keresztről a 7. században tesznek, és a 9.-ben fogadják el hivatalos jelképként."


Szemenszedett hazugság.

A keresztet már 1. századi liturgikus szövegekben is említik, na meg az Evangéliumokban és az apostoli levelekben, amiket szintén az 1. században írtak. Google.

2016. aug. 27. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/30 kzs ***** válasza:
55%

Kérdező: a Biblia világos állásfoglalása az, hogy Jézus a megtestesült Krisztus, Istennek ama Szentje, aki elvette a világ bűneit.


Én magam is ezt vallom: Ő a Messiás, a Felkent, a Feltámadás és az Élet. Az Út, az Igazság és az Élet. És csak Őbenne, Őáltala lehetséges bűneink bocsánatát venni, és CSAK Őbenne, Őáltala lehetséges Örök Életet venni, vagyis a Menny Királyságába bejutni.


Én ezt vallom, és nem érdekelnek olyan válaszok, amik megbecstelenítik az Ő csodálatos Szentségét, és mindazokat a kiváltságokat, amik a nevében vannak.

2016. aug. 27. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/30 anonim ***** válasza:
69%

40%-os: Bevallom ezek elsőre hangzatosnak tűnő összeesküvés-elméletek, de akkora megalapozatlan fszságok, mint a ház.


1. Jézus létezett, ez biztos. Istenfiúságát kétségbe lehet vonni, de Jézus élt, tanított és csodának látszó tetteket vitt végbe. Ezt nem csak az apostolok igazolják, akik szinte mind vértanúhalált haltak érte, hanem különböző (nemzsidó) történetírók is.


2. Istent nem Zeusz miatt ábrázoljuk úgy, ahogy. Atyaságát, bölcsességét akarják kifejezni azzal, hogy bölcs öregemberként ábrázolják. A Jézus-ábrázolások pedig még csak nem is hasonlítanak Zeuszra.


3. A keresztrefeszítés "története" a Kr.u. 1. században keletkezett, nem kéne minden hülyeséget elhinni, amit olvasol (mégis jobb a jött ez a 9.sz?)


4. A kereszténység nem idegen Európától, kereszténység = Európa, ezen nincs mit ragozni. Izrael területe nem egy sivatag, ez egy újabb pontatlan hülyeség részedről. (Zárójelben megjegyzem, hogy nem ezer, hanem kétezer éve keletkezett a kereszténység...:)


"elpusztított minden kultúrát amivel csak érintkezett, beleértve a mi kereszténység előtti európai kultúránkat. Lerombolták a templomainkat, felégették a könyvtárainkat, brutálisan megölték a bölcseinket, milliókat kínoztak halálra..."

Ezzel kapcsolatban várom a forrásokat, bizonyítékokat.


5. Amiket a 8. kommentben felsoroltál semmit nem bizonyítanak. Máshol is megjelenik a hármasság, máshol is megjelenik az özönvíz (mivel valóban volt egy özönvíz a környéken akkoriban, komolyan még ezt se tudod?), hol van itt a probléma? Arról nem is beszélve, hogy a zsidók egy csomó általad felsorolt néppel nem is érintkezhettek, nem is ismerhették ezeket a történeteket. Az apostolok, egyszerű emberek lévén egész biztos például, hogy ezek közül szinte egyiket sem ismerték.


6. Az Astaroth=Mária elméletnek sincs semmi alapja. Az evangélisták ráadásul egyszerű emberek voltak, akik elég esélytelen, hogy tisztába lettek volna a sok pogány isten nevével, hagyományaival. Az elméleteid gyenge talajon állnak, továbbra is várok valami bizonyítékot, mert ezek eddig csak mesék.


7. Erre az Isten tömeggyilkos meg egyebek hülyeségre inkább nem reagálnék, szóba került már nem egyszer ezen az oldalon is, szerintem már neked is elmagyaráztam egyszer, olyan ismerős a megfogalmazás (vagy ez csak a tipikus komcsi propaganda lenne?)


8. Jézusnak nem kért adományokat senkitől. A korabeli zsidó szokásoknak utánanézhetnél mielőtt az evés-ivást szóba hozod. És várom a verset, amiben Jézus gyilkosságra szólít fel.


9. A kereszténység egy vallás, ahogy az iszlám is. Ez utóbbit bizonyítani sem kell(ene, ha nem totálisan agymosott az ember) :)


10. A 12-es kommentedben felsoroltak az évszázadok során keletkezett hagyományok, melyek a kereszténységhez kapcsolódnak. Konkrét bibliai eredetük nincs, ezek csak toldások, ha úgy tetszik, szerintem nincs velük semmi baj, egy keresztény is gyakorolhatja ezeket, ha szeretné.


11. Tényleg nem látod mennyire semmi értelme annak, amit beszélsz? Én is szeretek néha összeesküvés-elméleteket olvasni, nincs ezzel semmi gond, amíg az ember nem hiszi el (vagy kezeli legalábbis erősen feltartással), hiszen tudományos alapjuk nincs, bizonyítani nem képesek őket. Téged viszont már teljesen az orrodnál fogva vezet Zecharia Sitchin és társai. Egy álomvilágban élsz, ideje lenne felébredni.

2016. aug. 27. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/30 anonim ***** válasza:

EGY ÓKERESZTÉNY JELKÉP A RÓMAI BIRODALMI POLITIKÁBAN

Újvári Edit

Az ókeresztény korszak legmeghatározóbb valláspolitikai fordulata a vallási türelmi rendelethez, a 313-ban Constantinus (ur. 306–337) és Licinius (ur. 308–324) társcsászárok által kiadott Mediolanumi (Milánói) edictumhoz kötődik. Ezzel a kereszténység nem csupán a Római birodalom egyik legális vallásává vált a megelőző, Diocletianus-korszak (ur. 284–305) üldözéseit követően, hanem a császári támogatás következtében az egyetemes (katholikosz) egyház a császárság szövetségeseként, privilegizált helyzetbe emelkedett, még tovább erősödhetett, terjeszkedhetett. Az egyházi elöljárók közterhek alóli felmentését elrendelő császári levél a katolikus egyház kiváltságait a következőképpen indokolta: „Ha ugyanis nagyon nagy imádást mutatnak be az istenségnek, úgy látszik, ez a legnagyobb hasznára válik a közügyeknek. ” (Euszebiosz Egyháztörténete X.7.) A 325-ben összeülő első egyetemes zsinatot Niceában Constantinus császár nyitotta meg, és erőteljesen ösztönözte a keresztény teológiai elvek egységesítését, az egyházi belviszályokat okozó dogmatikai (ariánus) viták lezárását.

1. kép Constantinus császár 315 k. készült kolosszális szobrának töredéke (Róma, Capitoliumi Múzeum).

A fordulat mind Constantinus valláspolitikájára, mind a keresztény egyház szerepére értendő. Ceasareai Euszebiosz püspök, Constantinus történetírója megfogalmazásában „…a győzelemhozó jelet [feltehetően a krisztogramot] a székesfővárosban hatalmas győzelmi jelvényként állíttatta fel, egyértelműen, mint a római uralom eltörölhetetlen megmentő jelvényét, s az egész királyság oltalmazóját.” (Vita Constantini, 9. In: Bugár 2004. II. 112) Ezt a valláspolitikai fordulatot fejezi ki az ókeresztény betűszimbólum, a krisztogram 4. századtól kezdődő, római hadijelvényként való alkalmazása, a labarum (a dárdanyelet keresztező rúdról függő, négyzet alakú kis lobogó) tetejére helyezett

motívum, amely a római hadsereg legyőzhetetlenségét, a birodalom erejét, az isteni támogatást élvező császári hatalmat hirdette. Tehát ez a jel a világi hatalom transzcendens legitimációját is kifejezte ettől kezdődően.

A krisztogram eredetileg az ókeresztény korszak egyik leggyakoribb ikonográfiai motívuma, a görög ΧΡΙΣΤΟΣ (Krisztus, héb. Messiás ’felkent’) szó kezdőbetűiből kialakított X (khi) P (rho) betűszimbólum: . Latin szövegkörnyezetben is a görög betűkből alkotott betűszimbólumot alkalmazták. Ez a motívum eredetileg a görög irodalomban használt szimbólumjel volt, amelynek jelentése a khrésztón (χρηστὸν) szó rövidítéseként: ’hasznos’, ’segítséget nyújtó’, azaz idézésre méltó szakasz jelölése (vö. gör. khresztomatia ’szöveggyűjtemény’). Ebben az értelemben a bölcs gondolatok kölcsönzésére utaló jel is lehetett, de pénzeken, hadijelvényeken is előfordult. A római Priscilla-katakombák 2–3. századi részeiben, például az aciliansi Hypogeumban szereplő feliratban viszont már egyértelműen a Krisztus szó görög változatának kezdőbetűiből kialakított keresztény betűjel, krisztogram.

A -jel keresztény jelentésben a 4. századi valláspolitikai fordulat előtt a katakombák keresztény sírkövein, falfestményeken, szarkofágdomborműveken, mécseseken, graffitókon szerepelt számos változatban, más ókeresztény jelképekkel (galamb, hal, horgony, bárány stb.) együtt. A római Santa Maria Trastevere-templom narthexének falába foglalt 3. századi, késő antik és kora keresztény sírfeliratok gyűjteményében jellegzetes epitáfiummotívum a krisztogram.

2–7. kép 3–4. századi ókeresztény sírkővésetek, sírfelitatok (epitáfiumok) római katakombákból. (Róma, Santa Maria Trastevere-templom)

A P (rho) betűt gyakran a T (tau) betűvel, vagy a kereszt-formával ötvözték (sztaurogram: ); olykor kiegészítették az A –ω jelekkel, a görög ábécé első és utolsó betűivel, utalva ezzel Krisztus és az Úr egylényegűségének teológiai tanára („alfa és az ómega, a kezdet és a vég” Jel 1,8; 21,6; 22,13). A diadalkoszorúba foglalt krisztogram a mártírok dicsőségét és a feltámadást jelképezte. A körívvel határolt, sugárszerűen kifelé áradó betűk napszimbólumként is értelmezhetőek, amely Krisztusnak a fénnyel, való azonosításán alapul („Én vagyok a világ világossága.” Jn 8,12). A krisztogram és a sztaurogram a Római Birodalom provinciáiban széles körben elterjedt, jellemző keresztény motívummá vált, amelyet számos 4–5. századi emlék is bizonyít.

8–11. kép. Ókeresztény agyag olajmécsesek, dél-galliai gyűrű és szarkofágdombormű a krisztogram és sztaurogram változataival.

12–14. kép. A 4. század elején épített Aquileai bazilika padlómozaikjának egyik részlete, a Theodore püspököt dicsőítő köríves feliratának díszítő motívuma is a krisztogram. Szíriai ólom szertartási edény (5. sz.), valamint kopt szőttes ankh-kereszt motívummal.

15–16. kép. 4. századi falfestmény a Priscilla katakombából imádkozó női figurával (orante, vélhetően Szűz Mária a gyermekkel), jobb keze mellett krisztogram. Bronz sztaurogram (tau-rho) az A–ω betűkkel, 4. század.

17–18. kép. Krisztogramok a pécsi 4. századi ókeresztény sírkamrákban: falfestmény a Péter-Pál sírkamra északi falán; bronzlámpás töredéke.

Tehát a a keresztényüldözések és a 3. század közepén kibontakozó mártírkultusz időszakában, valamint Constantinus valláspolitikai fordulatának kezdetekor már gyakran használt, közismert keresztény szimbólum volt, amelynek alkalmazásával a császár egyértelműen demonstrálhatta a keresztény vallás iránti elkötelezettségét, és amely győzelmi jelként a diocletianusi tetrarchiát felváltó egyeduralmához vezető küzdelmének isteni támogatását demonstrálhatta.

A reprezentatív, monumentális egyházi művészetben, a birodalom-szerte épülő bazilikákban és a szertartási tárgyakon is gyakori motívummá vált, a szarkofágokon, mozaikdíszítéseken, bronzplasztikákon, textíliákon és üvegedényeken egyaránt alkalmazták. A császári támogatást élvező keresztény egyház térítő tevékenysége a Római birodalomban felgyorsulhatott a 4. században, 380-ban pedig I. Theodosius császár azzal teljesítette be folyamatot, hogy az ún. pogány kultuszokat betiltatta, és a kereszténységet kizárólagos államvallássá nyilvánította. Nem csak a birodalmi központokban, Rómában, Konstantinápolyban, Ravennában, hanem a birodalom valamennyi provinciájában széles körben elterjedtek a keresztény jelképek, köztük a krisztogram.


[link]

2016. aug. 27. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/30 anonim ***** válasza:
36%
egy kitalált történet kitalált szereplője.
2016. aug. 27. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!