Átváltozik a kenyér és a bor vagy sem?
Nekem azt mondták, hogy ez az egyik sarok pontja a kereszténységnek és miután a protestánsoknál nem változik át -mert számukra csak jelképes -ezért már letértek az útról.
Mennyire fontos az átváltoztatás?
Kinek van igaza?
Hiszen maga Jézus is mondott ilyet?
Én nem tudom kinek hihetek.
tartsuk a szombatot, ne higgyünk a szentháromságban, de az átváltoztatásban igen?
Van ilyen felekezet aki ezt tanítja?
Mi alapján lehet eldönteni melyik felekezetnek van igaza?
10 na, de szükség van rá, hogy higgyük benne?
Már, hogy megjelenik? Ezt kérte Jézus?
Röviden:
1. Ugyanaz a száj mondta, hogy "Ez az én testem és vérem", mint az, aki azt, hoyg "Legyen világosság, teremtjenek állatok és növények, stb.", tehát Isten szavának nagyonis komoly és valóságos következményei vannak.
2. De ennek technikai részéről nem adott részletes leírást, ezért nem is hasznos azt boncolgatni, laborban elemezni, hanem inkább alázattal fejet hajtani a misztérium felett.
3. Maga a Biblia is tanúskodik arról, hogy már kezdetben is igen nagy tisztelet övezte a Szentséget és megkülönböztették más eledelektől, pl. itt IKor 11:
"27. Azért a ki méltatlanul eszi e kenyeret, vagy issza az Úrnak poharát, vétkezik az Úr teste és vére ellen.
28. Próbálja meg azért az ember magát, és úgy egyék abból a kenyérből, és úgy igyék abból a pohárból,
29. Mert a ki méltatlanul eszik és iszik, ítéletet eszik és iszik magának, mivelhogy nem becsüli meg az Úrnak testét.
30. Ezért van ti köztetek sok erőtlen és beteg, és alusznak sokan."
4. A Biblia egyéb globális összefüggései is erre negednek következtetni. Pl. az a vonal, ami az egész Biblián átvonul, hogy az emberekből összeálló Egyház Isten Asszonya, kezdve a teremtéstől, amikor Isten képmása nem attól lesz teljesen boldog, hoyg szolgákkal van körülvéve, hanem attól, hoyg lesz egy társa, aki test a testéből, egészen addig, hogy a Biblia a Bárány és az Egyház közötti menyegzővel zárul. Tehát az embernek igenis ki kell emelkednie a teremtményi létből és vérrokonságra kerülnie Istennel! Mellett pedig a Szentség vételének mozzanata a bukás mozzanatának tökéletes megfordítása! És sűrítve ez a szentség tartalmaz mindazt, amiben nekünk hinnünk kell az üdvösséghez. Ezekről bővebben:
Remélem mindez kellő választ ad, Kérdező. De nem elég ezeket megérteni, hittel magunkévá is kell tenni.
Girgoy válasza kerek, egész, tökéletes.
Pár kiegészítés:
- Az átváltozásban a katolikus és az ortodox egyházban hisznek. Mindkettő elfogadja a Szentháromságtant. (Olyan felekezet nincs, aki hisz az átváltozásban, de a Szentháromságot elutasítja.).
- Az ortodox egyház változatlanul tartja a szombatot is a vasárnap mellett (igaz, inkább csak a szerzetesi gyakorlatban, világiaknál ez nem mindig jön össze). Az ortodox hitéletben az ószövetségi hagyomány és az újszövetségi hagyomány nagyon szép harmóniában megfér egymás mellett.
Mi lapján lehet eldönteni, melyik felekezetnek van igaza?
Hát ez már el van döntve, és a Jóisten pontosan tudja is a választ. Az emberek nem mindig. Ha bizonytalan vagy, imádkozzál sokat, nagyon sokat és még annál is többet. Hetek-hónapok-évek-évtizedek múlva meg fog jönni a válasz is.
Mondjuk emellett azért érdemes utánaolvasni az egyetemes egyháztörténetnek is. Például annak, hogy melyik felekezetet ki, mikor és miért alapította.
Az én véleményem szerint nem a Krisztus szó szerinti teste, és vére, csak jelképesen van leírva, hogy úgy együk és igyuk ezeket, hogy megemlékezzünk az értünk tett cselekedetéért, hogy megváltott bennünket.
De nem szó szerint megjelenik a kenyérben, és hirtelen ott lesz a teste, vére, csak ugye láthatatlanul. Amikor Jézus is mondta ezeket, akkor sem ott volt a teste-vére. Fölösleges misztikumokkal megtölteni, de előjoga minden kereszténynek áhítattal és alázattal inni és enni ezt az eledelt.
"Az én véleményem szerint..."
Véleményed a politikáról lehet, meg a fociról, hitbéli kérdésekről nem.
A hitben hitigazságok vannak, amiket kritika nélkül elfogadsz és azonosulsz velük, de ha viszont nem tudsz velük azonosulni, akkor nem is vagy hívő. :)
Az utolsó vacsorán bemutatott Eucharisztia a keresztáldozattal teljesedik be, az teszi a bort Krisztus vérévé, a kenyeret Krisztus testévé.
Ha nem válna azzá, csak jelképes lenne, nem sok értelme lenne az egésznek.
Az Eucharisztiában nem egy halotti tort, egy emlékvacsorát tartunk, hanem testileg egyesülünk a feltámadt Krisztussal.
Ez az atvaltoztatas mar magia kategoria.
Persze a chatolikusokat ugyanugy hidegen hagyja mint a balvanyimadas.
Olvasd el kerdezo magad a Bibliaban a Mate evangelium 26. fejezeteben az Urvacsorat.
Jezus vette a poharat es a kenyeret, majd azt mondta ez az O vere es az O teste, egyuk, igyuk.
Majd ezt mondta:
Máté 26:29 Mondom pedig néktek, hogy: Mostantól fogva nem iszom a szőlőtőkének ebből a terméséből mind ama napig, amikor újan iszom azt veletek az én Atyámnak országában.
Tehat nem Jezus verebol ittak, hanem a szolotoke termesebol. Jelkepnek adta az Ur a tanitvanyoknak a bort es a kenyeret az O emlekezetere.
Luk 22:19 "...ezt cselekedjétek az én emlékezetemre."
Nem arra szolgal az Urvacsora, hogy a kenyer es a bor atvaltozzon, hanem, hogy emlekezzunk arra, hogy Krisztus mit tett ertunk.
Ne probalj meg dogmaszeruen hinni a szentharomsagban, hanem keresd Istent a beszeden keresztul. Keresd szorgalmasan az O akaratat, es Isten majd megismerteti Krisztus titkat veled.
Kol 2:2. ...hogy eljussanak az értelem meggyőződésének teljes gazdagságára, az Isten és az Atya és a Krisztus ama titkának megismerésére,
Kol 2:4 Ezt pedig azért mondom, hogy valaki titeket rá ne szedjen hitető beszéddel.
Pl. Jehova tanui
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!