Hol van a lélek?
Szervusz
Minden ami a "lélekkel" kapcsolatos, az a Bibliában van leírva.
Ilyen egyszerűen:
„Jehova Isten megformálta az embert a föld porából, és az orrába lehelte az élet leheletét, így lett az ember élő lélekké” (1Mózes 2:7).
A lélek területe a váll vonaltól a derék vonalig terjed. A fejben (vagy az agyban) a szellemed van.
Namost ahogy itt sokaknak bizony ez a szellemiség és lelkiség természetesen tud a test más részein is elhelyezkedni, manapság a leggyakrabban mindkettő a derék alatt van, kinek - kinek a lábujjában, de leginkább a lágyék központosított területén helyezkedik el.
A Biblia szerint a vérben.
"Minden test lelke a vére"
#9-es hozzászóló:
Amit érzel, az neurokémia. Az érzelmek hatására a hipotalamusz által előállított neuropeptidekre reagál a szervezet.
This is science, bitch... nem pedig mágia.
ha valaminek nincs anyaga, helye sincs:)
de mégis,minden anyagot áthat a lélek:
"Egy a lélek és ezer a ruhája"
"a lélek az egy, ez a könnyű pára,"
"Vágd szét a magot!
Mit látsz? Semmit? - Ez a semmi a magban,
ez nő meg fává, ez a láthatatlan:
ez a lélek, a mindenség csirája,
ez a valóság, ez a könnyű pára,"
*
a Chāndogya-upanişadban van ez,a hol a Mester tanítja tanítványát, Szvétaketut a lélekről, onnan jött ez a szép vers
*
Szabó Lőrinc : Ez vagy te!
Ne sirass, fiam, Szvétakétu! Én se
sírok már érte:
nem olyan fontos dolog a halálom.
Semmi se vész el ezen a világon,
Egy a lélek és ezer a ruhája
s a valóság csak ez a könnyű pára.
Ne sirass, Szvétakétu!
Száz virágból hordják össze a méhek
a drága mézet,
száz illatot és száz szint elkevernek,
Így találják meg a sokban az egyet:
egy a valóság s ezer a ruhája,
a lélek az egy, ez a könnyű pára,
hiszed-e Szvétakétu?
Folyamok futnak keletnek, nyugatnak
és megnyugodnak:
melyik melyik volt, nem tudja a tenger,
Én is megteltem már az örök eggyel:
egy az anyag s minden más csak ruhája,
lelkünk öltözik, ez a könnyű pára,
érzed-e Szvétakétu?
Vágd meg a fügét! Mi van benne? Csak mag?
Vágd szét a magot!
Mit látsz? Semmit? - Ez a semmi a magban,
ez nő meg fává, ez a láthatatlan:
ez a lélek, a mindenség csirája,
ez a valóság, ez a könnyű pára,
tudod-e, Szvétakétu?
Eltünik, mint ha sót teszel a vízbe,
de ott az íze,
mindenen átcsap az örök lehellet:
az isten él, az Isten a Te lelked:
ez a valóság, melynek nincs halála,
ez a mindenség, ez a könnyű pára:
Ez Vagy Te, Szvétakétu!
"Tud fájni így az ember "lelke", hogy semmiféle fizikai behatás nem történt, mégis akár halálos is lehet ez a seb."
De te itt megint csak kevered a bibliai "lélek" (héber 'nephesh', görög 'pszükhé') szavakat, meg a jelentésüket, melyek átfedés nélkül jelentenek mást.
Persze, hogy tud fájni az ember lelke, hiszen ezzel csak annyit mond az író, hogy a legbelső mély érzelmeidben "fájdalmat" érez, mert a lélek szónak egyik jelentése mély érzelmeket fejez ki. De a leggyakrabban magát az EGÉSZ embert, vagy annak életét jelenti, ugyanúgy az állatok esetében is.
A „léleknek” fordított héber szó a ne′phes, amely 754 alkalommal fordul elő a Héber Iratokban. Mit jelent a ne′phes? Egy bibliai lexikon szerint ez a szó „általában az egész élőlényre, az egész egyénre utal” (The Dictionary of Bible and Religion). Ezt támasztja alá az is, ahogyan a Biblia leírja az 1Mózes 2:7-ben, hogy mi a lélek: „És formálta vala az Úr Isten az embert a földnek porából, és lehellett vala az ő orrába életnek lehelletét. Így lőn az ember élő lélekké.” Figyeld meg, hogy az első ember „lőn” élő lélekké. Azaz Ádámnak nem volt lelke, hanem ő maga volt a lélek — éppen úgy, aki orvos lett, az maga az orvos, nem pedig "orvos van benne". Ezek szerint a „lélek” szó itt az egész személyt írja le.
A „léleknek” (pszü‧khe′) fordított szó több mint százszor fordul elő a Keresztény Görög Iratokban. A ne′pheshez hasonlóan ez a szó is gyakran az egész személyre utal. Figyeld meg például az alábbi megállapításokat: „az én lelkem háborog” (János 12:27). „Támada pedig minden lélekben félelem” (Cselekedetek 2:43). „Minden lélek engedelmeskedjék a felső hatalmasságoknak” (Róma 13:1). „Beszéljetek vigasztalóan a lehangolt lelkekhez” (1Thessalonika 5:14, NW). „Kevés, azaz nyolcz lélek tartatott meg víz által” (1Péter 3:20). A ne′pheshez hasonlóan a pszü‧khe′ is egyértelműen a teljes személyre utal. Egy tudós, Nigel Turner szerint ez a szó „arra utal, ami jellegzetesen emberi, a személyiségre, az anyagi testre, amelybe bele lett lehelve Isten rûaḥja [szelleme] . . . A hangsúly az egész személyre van helyezve.”
A Biblia szóhasználatában a „lélek” tehát egy személyre vagy egy állatra, illetve egy személy vagy állat által élvezett életre utal.
De mi a helyzet a szellemmel?
A Biblia azt mondja, hogy amikor valaki meghal, „elszáll szelleme, visszatér földjéhez” (Zsoltárok 146:4, Izr. Magyar Irodalmi Társulat fordítása). Ez vajon azt jelenti, hogy egy test nélküli szellem betű szerint eltávozik, és tovább él a személy halála után? Ez nem lehetséges, hiszen a zsoltáríró ezt mondja ezután: „azon a napon elvesznek szándékai” („gondolkodása teljesen véget ér”, New English Bible). Mi ezek szerint a szellem, és hogyan ’száll el’ a személyből, amikor meghal?
A „szellemnek” (héberül ru′ahh, görögül pneu′ma) fordított szavaknak a Bibliában alapvetően ’lehelet’ a jelentésük. Kámory Sámuel fordítása ezért az „elszáll szelleme” helyett a „kiadván lehelletét” kifejezést használja (Zsoltárok 146:4). A „szellem” szó azonban sokkal többet foglal magában a lélegzés cselekedeténél. Amikor például az emberi és állati élőlényeknek a világméretű Vízözönben való elpusztítását írja le, az 1Mózes 7:22 (NW) ezt mondja: „Mindaz, amiben az élet erejének [vagyis szellemének, héberül ru′ahh] lehelete működött az orrnyílásokban, vagyis mindaz, ami a szilárd talajon volt, meghalt.” A „szellem” tehát utalhat a minden élő teremtményben, mind emberekben, mind pedig állatokban tevékenykedő életerőre, amelyet a lélegzés tart fenn.
Mit jelent akkor, amit a Prédikátor 12:9 állít, hogy amikor egy személy meghal, „a szellem pedig megtérne Istenhez, a ki adta”? Azt jelenti ez, hogy a szellem betű szerint az űrön keresztül Isten jelenlétébe utazik? Szó sincs ilyesmiről. Mivel a szellem az életerőt jelenti, tehát ’megtér Istenhez’ abban az értelemben, hogy annak a személynek bármilyen kilátása a jövőbeni életre teljesen Istennél van. Csakis Isten tudja helyreállítani a szellemet, vagyis életerőt, s ezzel előidézni, hogy egy személy visszatérjen az életbe (Zsoltárok 104:30).
Bennedd van, és ha meghalsz a lelked is meghal.
A lélek nem hallhatatlan hisz Jézus mondja hogy "azoktól féljetek akik a lelket is megölik"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!