Mi a különbség Brahman és a Felsőlélek között a Krisna-tudatban?
Egyszer van az, hogy Brahman Krisna megnyilvánulatlan, személytelen aspektusa, aztán meg olvasom, hogy "Az elpusztíthatatlan, transzcendentális ÉLŐLÉNYT Brahmannak, örök természetét pedig önvalónak hívják". ( B.G.:8/3. )
Az élőlénynek nincs személyisége?!
Esetleg a Brahman olyan értelemben élőlény, hogy megnyilvánulva ő a Felsőlélek?
Szia!
Itt megtalálod a Krisnások nézetét erre vonatkozóan:
Azért azt el kell mondani, hogy a krisnások kifordították ezt. Ugyanis az eredeti vaisnava nézetek alapján NEM Krisna a forrás... És ez nagyon nem mindegy.
"...The Lord is impersonal, personal and localized. By His impersonal feature He is all-pervading Brahman, by His localized feature He is present in everyone’s heart as the Supreme Soul, and by His ultimate personal feature He is the object of transcendental loving service by His fortunate associates the pure devotees..."
Az Úr személytelen, személyes és helyhez kötött. Személytelen aspektusában Ő a mindent átható Brahman, helyhez kötött aspektusában jelen van mindenki szívében a Legfelsőbb Lélekként és végső, személyes aspektusában Neki végzik transzcendentális szerető szolgálatukat szerencsés társai, a tiszta bhakták..."
#2 "...Azért azt el kell mondani, hogy a krisnások kifordították ezt. Ugyanis az eredeti vaisnava nézetek alapján NEM Krisna a forrás... És ez nagyon nem mindegy...."
Kifejtenéd?
Kedves Kérdező!
Azt hiszem, hogy a kérdésedre meg lett válaszolva. Én most inkább szeretnék egy-két mondatot fűzni az előző hozzászólaláshoz.
Kedves Előző!
Amit állítasz az a Sri Vaisnavák nézőpontja (persze rajtuk kívűl még lehetnek mások is). Ők Visnut tekintik a Legfelsőbb Úrnak, és belőle származtatnak minden más inkarnációt. Az anyagi világban látszólag így is történik. De az anyagi világ a lelki világ tükörképe. És ott bizony Krisnától ered minden más kiterjedés. Mi élőlények is a lelki világból jöttünk, nem tartozunk az anyagi világhoz.
Hogy mennyire hiteles az, amit mondok? Teljes mértékben. A szentírásaink mindent szépen kifejtenek. És honnan tudható, hogy a szentírásaink hitelesek? Természetesen a tanítványi láncolat bizonyítja ezt.
A Védákat 4 tanítványi láncolatnak (másnéven sampradáyának)adták át. Ebből az egyiket úgy nevezik, hogy Brahma sampradáya. Vagyis Krisna Brahmának adta át először ezt a tudást, és így tovább. A Krisna-tudat a brahma-madhva-gaudiya sampradáyába tartozik. Gaudiya-vaisnaváknak is hívnak minket. Persze ennek is sok ága van, mint ahogy a kereszténységnek is. Az ISKCON (Krisna-tudat) pedig egy ezek közül.
És minden amit állítunk az teológiai szempontból alá van támasztva az előttünk élt szentek, és a szentírások alapján.
#5 Annyival szeretném kiegészíteni, hogy ha megnézed a saivákat, akkor ők meg Siváról gondolják, hogy minden inkarnáció forrása.:)
Az egész hierarchia rendszer a gyakorlatban dől el. Ugyanis a devanágari nyelv a hangzókban rejti a titkát. Mikor valaki eléri a sabda-brahman szintet, akkor tudja a mantrákon keresztül érzékelni, hogy melyik "hangzócsoport" az, amelyik mindegyik felett áll. És ez bizony a "Krsna". Ezért van beépítve a "Mahamantra"-ba, mert egyben nyitja azt a tudást, amely ennek az egész védikus tudománynak a magját adja.:)
Ezért tudják a krisnások, hogy Krisnától jöttünk és Krisnához megyünk.:) Az ezzel ellentétes magyarázatokat rendszerint hinni lehet csak...mint a kereszténységben...gyakorlat híján bármi lehetséges, mert konkrét meggyőződése soha nem lesz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!