Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Miért vannak ennyien Jehova...

Miért vannak ennyien Jehova Tanúi ellen?

Figyelt kérdés
Jehova Tanúi az igazságról beszélnek, mégis vannak, akik a bibliai tényeket cáfolják pedig, azok feketén-fehéren le vannak írva és alá vannak támasztva. Elképesztő mennyi hitetlen hazug ember van.

2014. júl. 5. 13:11
1 2 3 4 5 6
 31/51 anonim ***** válasza:

Ahogyan egy ösvény egy célponthoz vezet, éppen úgy jelenti Jézus azt az „utat”, amely a Mindenható Istenhez vezet. „Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam” — tanította Jézus az apostoloknak (János 14:6). Ezért Istenhez kell imádkoznunk Jézus által, nem pedig közvetlenül magához Jézushoz.


Tudom, sok háromság-hívő, aki abban hisz, hogy Jézus az Istennel "egyenlő" egy mitikus háromságban, nem ért egyet ezzel, és azt kérdezik pl., hogy nem éppen a Biblia számol be arról, hogy István tanítvány és János apostol is az égben lévő Jézushoz beszélt?” Ez igaz. Ezen események alkalmával azonban nem hangoztak el imák, mivel István és János mindketten látomásban látták Jézust, és közvetlenül beszéltek hozzá (Cselekedetek 7:56, 59; Jelenések 1:17–19; 22:20). Emlékezz arra, hogy ha egyszerűen csak beszél valaki valakihez — akár Istenhez — az önmagában még nem jelent imát. Ádám és Éva is beszélt Istenhez, kifogásokat hozva fel hatalmas bűnükre, amikor az Édenben elkövetett bűnük után Isten ítéletet hozott felettük. Beszédük ebben a formában nem ima volt (1Mózes 3:8–19). Ezért helytelen lenne István vagy János Jézusnak mondott beszédét arra szolgáló bizonyítékként idézni, hogy igazából Jézushoz kellene imádkoznunk.


Egy asszony ezt írta a Watch Tower Society egyik fiókhivatalának: „Sajnos még mindig nem vagyok meggyőződve arról, hogy az első keresztények nem Jézushoz imádkoztak.” Az asszony Pálnak az 1Korinthus 1:2-ben olvasható szavaira gondolt, ahol Pál megemlíti ’mindazokat, a kik a mi Urunk Jézus Krisztus nevét segítségül hívják bármely helyen’. Figyelembe kell azonban venni, hogy az eredeti nyelven a „segítségül hívni” kifejezés az imán kívül más dolgokat is jelenthet.


Hogyan „hívták segítségül” bármely helyen Krisztus nevét? Ennek egyik módja az volt, hogy a názáreti Jézus követői nyíltan a Messiásnak és a „világ üdvözítőjének” ismerték el őt, sok csodatettet hajtva végre Jézus nevében (1János 4:14; Cselekedetek 3:6; 19:5). A The Interpreter’s Bible ezért azt a megállapítást teszi, hogy „az Urunk nevét segítségül hívni [kifejezés] . . . inkább azt jelenti, hogy Jézust Úrként megvallani, mintsem azt, hogy hozzá imádkozni”.


Elfogadni Krisztust és hitet gyakorolni kiontott vérében, amely lehetővé teszi a bűnök bocsánatát, szintén „a mi Urunk Jézus Krisztus nevének segítségül hívását” jelenti. (Vesd össze a Cselekedetek 10:43-at a 22:16-tal.) Ezenkívül valahányszor Istenhez imádkozunk Jézus által, betű szerint is kimondjuk Jézus nevét. Így hát noha a Biblia rámutat, hogy segítségül hívhatjuk Jézus nevét, arra nem utal, hogy hozzá kellene imádkoznunk (Efézus 5:20; Kolossé 3:17).


Itt bizony el kéne olvasni a Bibliaverseket is! Fontos! Csak egy vers, ami elgondolkoztathat minden ŐSZINTE embert Jézus VALÓDI állásával kapcsolatban:


(Róma 15:5-6) "A kitartást és vigasztalást nyújtó Isten pedig adja meg nektek, hogy legyen ugyanolyan a gondolkodásmódotok, mint amilyen Krisztus Jézusé volt, 6 hogy egy akarattal, egy szájjal dicsőítsétek Jézus Krisztusnak, a mi Urunknak Istenét és Atyját."


De ugyanezt mondja az Efézus 5:20 és a Kolossé 3:17 is, melyeket el kéne olvasni. :-)

2014. júl. 6. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/51 anonim ***** válasza:

Kedves Asperismus, nem feleltél a kérdésemre.


Azt kérdeztem, olavastad-e a klasszikusokat, és mi a véleményed Károli Gáspárról?

Nem a felújitott fordításokra gondolok, ahonnan sajnos a fordítók egyre többször kitörülik az Isten nevét.


Tudod mikor élt és fordított Károli Gáspár? Tudod ki volt Tyndale? Miért használták ök és más fordítók évszázadokon keresztül minden nyelvben az Isten nevét a Jehova , vagy Jahve, Jah, Ieova változatát?


Szerinted ök buták voltak, mind? Igazán miért nem felelsz kérlek? Ha annyira tudod, hogy a helyes információt adták át neked a tanítóid, biztos vagy benne hogy okosabbak mint ezek a régi Bibliafordítók?


....de kérlek ne támadj csak erre felelj ...meg tudod tenni? :)

2014. júl. 6. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/51 anonim ***** válasza:
49%

grKaty!


"Tudod mikor élt és fordított Károli Gáspár? Tudod ki volt Tyndale? Miért használták ök és más fordítók évszázadokon keresztül minden nyelvben az Isten nevét a Jehova , vagy Jahve, Jah, Ieova változatát? "


A tudás nem lineáris az eltelt idővel. Károli Gáspár és a többiek szintúgy tévedhettek, vagy ami a valószínűbb: Nem volt meg az összes forrásanyaguk. Károli csak fordított, a lehető legnagyobb nyelvészeti összefüggéssel, nem pedig új teológiai szemléletet alapított.

2014. júl. 6. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/51 megfelelő ***** válasza:

A kutya nem hívja Istent a nevén, aki megtért, Atyámnak szólítja, mindenki.


Őrtorony 1892 Máj.15.

" Kétségtelenül helyes számunkra kéréseinket Megváltónk és Pártfogónk elé terjeszteni, aki szeretett minket és önmagát adta értünk. Még mindig érdeklődik irántunk és még mindig szeret minket...

És bár sehol sem vagyunk arra utasítva, hogy kéréseket terjesszünk elé, nyilvánvalóan nem helytelen, ha így teszünk, mert az ilyesmi sehol sincs megtiltva.


Ezek alapján átkozzátok ki az egyházalapítótokat is, mert helyesnek tartotta Jézushoz imádkozni.

2014. júl. 6. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/51 anonim ***** válasza:
Kedves sörözők! Ámde az elv, mellyel Károli a neveket használta a fordításában, ma is érvényes bibliailag! És nem csak Károliról van szó, hanem sok-sok más fordítórol is, akik azóta is fontosnak tartják Isten szent nevének a bibliai megjelenítését. Sőt, nem csak a Héber szövegekben, hanem a görögben is., mert ugyanis az ilyenből is sok van!
2014. júl. 6. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/51 anonim ***** válasza:

"Sőt, nem csak a Héber szövegekben, hanem a görögben is., mert ugyanis az ilyenből is sok van!"


De még mindig nem elég :)

2014. júl. 6. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/51 anonim ***** válasza:
Tévedsz, ők NEM voltak "egyházalapítók", miért vitatod ezt el Jézusról? Ezenkívül pedig a fent látható okok miatt később ők ŐSZINTÉN változtattak a téves nézeteiket. Sajnos ez a fajta őszinteség csak kevesek sajátja.
2014. júl. 6. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/51 anonim ***** válasza:

Sörpocak, már ne haragudj, de Te nem vagy vallásos fanatikus.


neked gondolom többet mond a történelem, az archeológia, vagy nem?


Figyeld meg kérlek, hogy miért állítják, miért tagadják az Isten nevét a háromságtanhívök. Tudod mi néhány évvel ezelött beszélgettünk egy katólikus pappal, beismerte, hogy az Isten neve tényleg Jehova.


Persze, Te is azt hiszel, vagy nem hiszel amit akarsz. :)


Sörpocak, lehet hogy neked szimpatikusabb bármilyen más vallás mint Jehova tanúi, /bocs ha tévedek/ de az igazság nem biztos hogy ott van, ami neked a szimpatikusabb. :)


Talán ehhez akkor tudnál szakértöbben hozzászólni, ha tudnád mit tartalmaznak a régi kódexek, tekercsek. Ha volna egy kis elképzelésed, hogyan írták le Isten nevét évszázadokkal ezelött...Láttad már például a Holt-tengeri tekercseket? Láttál múzeumokban régi Bibliákat? Legalább fényképeket láttál róla?


Szerinted is mind buta volt, aki leírta évezredeken keresztül az Isten nevét?

2014. júl. 6. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/51 megfelelő ***** válasza:

"Tévedsz, ők NEM voltak "egyházalapítók", miért vitatod ezt el Jézusról? "


Jézus alapította, az Őrtorony szervezetet:-)



"Ezenkívül pedig a fent látható okok miatt később ők ŐSZINTÉN változtattak a téves nézeteiket."


Ezek szerint Russel téves nézeteket vallott? Az ő alaptanításaira és értelmezéseire épül a JT-i egyháza.

2014. júl. 6. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/51 anonim ***** válasza:

Megfelelö,


Tudod, hogy nekem azért is tetszik Jehova tanúinál lenni, mivek nincsenek vallásos dogmáik, nekik nem a tradició a fontos, hanem a Biblia igazsága.


Ezt sajnos nem lehet elmondani sok-sok vallásra.

Megvannak az oficiális dogmáik, hozzáalakátják a Bibliát, a vezetöik bemagolják a teológiai föiskolákon az anyagot, és az szerint nevelik "juhocskáikat


Mond miért tanítják továbbra is a háromságtant? Miért nem vizsgálják felül? Miért tanítják a tüzes poklot, hogy ott szenvednek a bünösök örökkön örökké, csak azért mert néhány nap, esetleg hónap. talán évig roszat tettek? Miért? Azért mert ök maguk bosszúvágyók? Kívánják a másik kínját?


Miért nem tanulmányozzák át újra? Többet jelent a tradíció?


Azt is tudják már régen a nagy vallásos vezetök, hogy Jézus nem karácsonykor született. ...és mégis ünneplik.


A tanúk is hitték még a mult század elején, de amikor felismerték, hogy ez egy pogány eredetü ünnep, abbahagyták ünnepelni.


Akkor most ki jár el helyesen? Az igaz valláshoz nem tartozhat a hazugság, vagy igen?

2014. júl. 6. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!