Hogyan kell értelmezni a Ézsaiás 45,7-t?
"Ki a világosságot alkotom és a sötétséget teremtem, ki békességet szerzek és gonoszt teremtek; én vagyok az Úr, aki mindezt cselekszem!"
E-szerint az igeszakasz szerint minden rossz és gonosz, ami csak a világban történik az Istentől lenne? Lehet, hogy most nagyon rosszra gondoltam nem tudom, tudatlanságból kérdeztem.
Hogyan kell hát értelmezni ezt az igeszakaszt?
Szia!
Szerintem a 'gonoszt teremtek' nem azt jelenti, hogy gonosz lényeket alkot vagy alkotott, hanem Isten kénytelen rosszat is cselekedni a bűn büntetéseként. A bűn haragot nemz, a harag szabadon engedése pedig Isten természetétől messze van, de elkerülhetetlen lesz.
Magyar Bibliatanács fordítása:
Én alkottam a világosságot, én teremtettem a sötétséget,
én szerzek békességet, én teremtek bajt, én, az ÚR,
cselekszem mindezt.
Kecskeméthy:
[Aki világosságot alkot és sötétséget teremt, békét alkot
és veszedelmet teremt.] Én vagyok az Ur, ki mindezeket
alkottam;
Káldi:
ki világosságot hozok elé, és sötétséget teremtek,
békeséget szerzek, és roszat idézek elé; én, az Úr,
cselekszem mindezeket.
Valahol van egy nagyon hasonló kijelentés a Bibliában, de nem találom, hogy hol. Minden esetre az nem igaz, hogy jó nem tud rossz nélkül létezni.
A mindezt cselekszem arra vonatkozik, hogy Isten teremet mindent a világban. Jókat és rosszakat is. Tehát nem arról van szó, hogy ő okoz gonoszt. A hangsúly itt is és a másik helyen is azon van, hogy nincs más Isten, csak egy Isten.
Nincs jó meg gonosz Isten, jó meg rossz teremtő.
Isten van és ő az egyetlen. Csak ő teremt mindent.
De ebből nem következik az, hogy a gonoszságot ő csinálja.
Ő embereket alkot szabad akarattal, akik a gonoszságot választják sokszor.
Itt megint hangsúlyzom, hogy Isten nem jót és rosszat teremtett, ami közül választani lehet.
Hanem mivel szabadok vagyunk, így korlátozni tudjuk egymást, ártani tudunk egymásnak. Bele tudunk szólni a másik életébe, mert nem agyatlan bábuk vagyunk.
Tehát gonosz attól lesz egy tett, hogy ott van benne az a szándék, hogy a másiknak rossz legyen. Illetve a szándékos mulasztás sem szép dolog.
Ha azért teszel le egy banánt a földre, hogy egy kis állat megegye, az nem ugyanaz, mintha azért tetted volna, hogy a barátod leessen a lépcsőn. Tehát a szándék tesz valamit gonosszá.
Aki szerint pedig szükség van a rosszra és csak úgy tudja értékelni a jót, hogy a másiknak vagy neki keserű éelte van, annak gratulálok. Én nem csak akkor vagyok boldog, amikor hallok a csonkító terrorista pedofilokról.
Most mi a problémád?
Ha Herr Gott tweremtett mindent, akkor ő a felelős az összes gonoszságért is. Tehát ő a felelős közvetlenül az összes pedofil tettért, gyilkosságért, erőszakért, gyűlöletért, kínzásért, diszkriminációért, éhhalálért, betegségekért, Hannibál Lecterért - te csak értelem nélküli eszköz vagy, egy nyavajás automata az ő mindenható kezében a terepasztalon, amin passziánszozik.
Istent max a halál léte miatt okolhatnád.
Ne akard az emberek mocskát rákenni.
Egy bűnös ember, bűnös marad. Istennel vagy Isten nélkül.
Persze nem úgy értem, hogy nincs bűnbocsánat.
Hanem az emberek tetteiért, az emberek felelősek. Bármennyire g...i gyengék.
"Nincs jó meg gonosz Isten"
Erre válaszoltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!