Ha gyilkolni bűn, hogy mutattak vér áldozatokat a keresztény Istennek? Ami viszont a bűn feloldásához kellett. Jézus áldozatát miért fogadta el akkor Isten?
# 20/40!
"Azt nem látja át még, hogy ez nem lehetséges saját erőnkből, csak ha hitünk van Benne."
Kifejtenéd,hogy itt mire gondolsz?
#38
Jézus gyilkosai szabadon cselekedtek, ezért felelősséggel tartoznak a tettükért. Az, hogy Isten előre látta mit fognak tenni, a felelősség kérdését nem befolyásolja.
Jézust azért küldte Isten, mert tudta milyenek az emberek, akkor ha az emberek szíve tiszta lett volna, nem kellett volna elküldenie hozzájuk, tehát értelmetlen a kérdésed, hogy mi lett volna, ha senki nem öli meg. Nyilvánvalóan, akkor nem is kellett volna eljönnie a Földre, ha akkora édes pofa mindenki.
Az életben minden az isteni terv része. De az ember szabadon cselekszik, ezért felelős a tetteiért.
Na de a kedvedért nézzük meg, hogyan lehet az, hogy egyszerre Isten tervét valósítjuk meg, és közben mégis szabadon cselekszünk? Mert úgy érzem ezt nem érted.
Először is, mikor szabad egy cselekvés? Hát akkor szabad a cselekvésünk, ha AZT TESSZÜK, AMIT AKARUNK. Logikailag ebből következik, hogy Isten nincs közvetlen befolyással a cselekdeteinkre, mert ebben az esetben megszűnne az ok-okozati kapcsolat akaratunk és a cselekedeteink között. Rendszeresen olyan dolgokat csinálnánk, amiket nem akarunk, márpedig azt szoktuk csinálni, amit akarunk.
Na de, ha a szabad cselekvés előfeltétele, hogy akarjuk azt végrehajtani, viszont az akarás maga olyan valami, amit a cselekvő nem akart, akkor tulajdonképpen mégsem szabad a cselekvés?
De szabad. Ha a szabad cselekvés azt jelenti, hogy azt tesszük, amit akarunk, és az akarást is cselekvésnek fogjuk fel, akkor logikailag értelmetlen eredményre jutunk, és a szabad cselekvés végrehajthatatlan lesz. Hiszen ebben az esetben akarnunk kell a szabad cselekvést, majd, hogy az akaratunk is szabad legyen, az akarást is akarnunk kell, majd az akarás akarásának az akarását, és így tovább. Tehát a szabadság fogalmát csak a cselekedeteinkre alkalmazhatjuk, az akarásra nem, mert végtelen körbe forgó érveléhez jutnánk.
Tehát mivel cselekedeteink szabadok, mint ezt logikailag bizonyítottam neked, felelősséget viselünk tetteinkért. Jézus gyilkosainak is viselniük kell. Ennyi.
Pietrosol!
Egyrészt a 20-as posztban írtam róla, mi a hit.
Azt szerettem volna kifejezni, hogy Jézust nem úgy kell követni, mint egy tanítót (pl. Szókratészt, stb.). Jézus több volt, mint erkölcsi tanító, ő Isten Küldöttje, aki megtörte a Sátán hatalmát. Az örömhír az, hogy aki hisz Benne (hit jelentése ld. 20-as) azt megszabadítja e nyomorúság világából, a Szeretet országába viszi, ahol színről színre megismerheti az Atyát.
1 Ján. 5,4-5
„5,4 Mert mindaz, a mi az Istentől született, legyőzi a világot; és az a győzedelem, a mely legyőzte a világot, a mi hitünk.
5,5 Ki az, a ki legyőzi a világot, ha nem az, a ki hiszi, hogy Jézus az Isten Fia?!”
Ha szeretnéd ezt jobban megérteni, olvasd kitartóan az Újszövetséget és a Zsoltárok könyvét. A kegyelmes Isten a szabadító!
munyamunyának ismételten ajánlom, hogy olvassa el az alábbi példázatot:
Mk 12,1-8
„És kezde nékik példázatokban beszélni: Egy ember szőlőt ültetett, és körülvevé gyepűvel, és sajtót ása, és tornyot építe, és kiadá azt munkásoknak, és elutazék.
És a maga idejében szolgát külde a munkásokhoz, hogy kapjon a munkásoktól a szőlő gyümölcséből.
Azok pedig megfogván azt, megverék, és üresen küldék vissza.
És ismét külde hozzájuk egy másik szolgát; azt pedig kővel dobálván meg, fejét betörék, és gyalázattal illetve, visszaküldék.
És ismét másikat külde; ezt pedig megölék: és sok másokat; némelyeket megvervén, némelyeket pedig megölvén.
Minthogy pedig még egy egyetlen szerelmes fia is vala, utoljára azt is elküldé hozzájok, ezt mondván: A fiamat meg fogják becsülni.
Azok a munkások azonban ezt mondák magok között: Ez az örökös; jertek, öljük meg őt, és a miénk lesz az örökség.
És megfogván azt, megölék, és a szőlőn kívül veték.”
Nem az szerepel benne, hogy Isten azért küldte el Fiát, hogy áldozatként lemészárolják, mert az neki tetsző lenne. De tudta előre (mivel Ő az időn kívül létezik!!!), hogy ezt fogják tenni vele, mert a Sátán, akinek Jézus eljövetelével széttöretik hatalma, éktelen mérgében a neki szolgáló istentelenekkel ezt ki fogja viteleztetni.
43-as!
Természetesen én sem állítom, hogy tetszik az Istennek Jézus halála, ahogyan azt is olvassuk, hogy a bűnös halálában sem gyönyörködik. Mégis lesznek olyanok, akik megátalkodottak, megmaradnak bűneikben, és végül Sátán elsőszülötteiként az örök halál lesz majd az osztályrészük. Ugyanígy a Krisztus halála is benne van Isten tervében, akaratának része.
Arról én nem tehetek, hogy figyelmen kívül hagyod az Írást (pl. amiket beidéztem, sok-sok igehelyet), és te magad igazságosabb, jobb akarsz lenni, mint az Isten. Nem kell nekünk kitalálni, hogyan menti meg a világot a Mindenható, el lehet olvasni az Ő beszédeiben.
Nem csak hogy tud mindent előre, ez kevés lenne, azt jelentené, hogy csak külső szemlélője az eseményeknek, és Isten létére Ő az, aki igazodni kénytelen a teremtmények döntéseihez. Ez képtelenség. Amit Ő elhatároz, az úgy lesz, és semmi sem történik az akarata nélkül. (igehelyeket most nem idézek, úgysem foglalkozol velük)
OFF: nincs olyan szó, hogy "vitelezni". Olyan szó van, hogy "kivitelezni", ez egy teljes nyelvtani elem, értelmetlen és hibás elválasztani, mintha igekötős ige lenne.
A macska fel van mászva a fára :) nyelvtanból 5-ös voltam, s ha direktben odafigyelek, nem szoktam hibázni - most kissé hanyag voltam.
Nincs „kifogásom” az ellen, hogy Jézus kereszthalála a bűn eltörlője. Bevallom, nem értem teljesen ezt a részt még. De tudom, hogy Jézus Krisztus a Megváltó, Isten Fia, akit az Atya küldött, hogy Sátán hatalmát megtörje. Vallom, hogy Ő az egyetlen út az Atyához. Kereszthalála nem történhetett volna meg, ha az Isten nem engedélyezi. Jézus nem akarta „kiinni e poharat”, de engedelmes volt és az Atya akaratára bízta magát.
"Abbá, Atyám! Minden lehetséges neked: vedd el tőlem ezt a poharat; mindazonáltal ne úgy legyen, ahogy én akarom, hanem amint te." Mk 14,36
# 43/45!
Akkor lehet,hogy nálam kimaradt egy lépcső,mert én azt gondolom,hogy abban,amiben az igazság van,-jelesül az evangéliumban-abban nem kell hinnem,mivel pontról pontra megállja a helyét!Az evangéliumokat elsősorban értelmesnek tekintem,éppen azért mert a céljuk is ez!Értelem teremtő tevékenység,önmagunk átvilágítása által!Valójában az evangéliumok rendeltetése az emberi alapállás helyreállítása!
Jézus igen gyakran a megfigyeletlen,szabadjára engedett emberi elme tudatáról az egóról beszélt!Az egós elme az,amely összehasonlítja megát másokkal és ítélkezésre,irígységre,sóvár haragra gerjeszt és büntet,bosszút áll,ha nincs kielégítve,csak azért,hogy önmagáról a figyelmet elterelje!Jézus Krisztus az evangéliumban sok helyen éppen arra szólít,hogy a kifelé figyelés helyett,fordítsd a figyelmet befelé!Van ahol az események elfogadására szólít,hogy ne engedj a mentális ellenállásnak,hiszen azzal nem tudod az eseményeket meg nem történtté tenni!Néhányuk még természettudományos módszerekkel is bebizonyítható!
Egyébként nincs ellenérzésem azzal szemben,amit írsz,de azt gondolom,hogy az evangélium beavatás és a keresztény létnek nincs exotériája,csak ezotériája!Nincs kétségem a felől,hogy Jézus,Isten Fia,mint ahogy a felől sincs kétségem,hogy létében Isten azonos az emberrel!Az élet viszont nem azonos a léttel!
Segítsééég! Kedves, Pietrosol! Mi az, hogy beavatás? Hm. Isten nem titkolózik. Minden jóakaratú és alázatos szívű ember előtt nyitva áll az út, hogy megismerje. A „beavatás” nekem rossz szájízű. Nincs szükség semmiféle titkos tudásra. Ezotérikus jelentése: titkos, rejtett.
Írás közben jövök rá, hogy mégis van „némi” igazad :), hisz nem könnyű megérteni a Bibliát, bírkózni kell vele, kitartóan keresni a felmerült kérdéseidre a választ. Tehát a fundamentalisták félreértik. DE! Ez nem jelenti azt, hogy úgy kell értelmezni, hogy ami tetszik belőle azt megtartom, ami nem tetszik, azt nem veszem figyelembe. Sok „ezoterikus” ezt teszi, s Jézust csupán egy „jóságos, nagy tanítónak” tartja, hasonlónak mint Buddha, Lao Ce stb. Na, ez ne igaz! Jézus Krisztus az Isten által megígért Megváltó, aki Sátán uralmát megtörte. Aki hisz benne, annak örök élete van.
A HIT nem azt jelenti, hogy én „elhiszem” vagy „elképzelhetőnek tartom, hogy igaz” a bibliai sztori és Jézus története, de nem különösebben foglalkozom vele, nem változtatja meg az életemet. A hit egy aktív életforma: olvassuk az Igét EGÉSZ ÉLETÜNKBEN (!) és fejlődünk a megértésben és megcselekvésben, ezenkívül imában közvetlen kapcsolatot tarthatunk Istennel (hálaadás, jellemhibáink észrevétele és megvallása, kérések, kérdések Istenhez). A Zsoltárok könyve nagyon alkalmas arra, hogy ezt az Istenben való bizalmat megtanuljuk, rájöjjünk arra, hogy Isten aktív szabadító szerepet vállal az életünkben, ha mi is akarjuk. :)
Fontos megjegyezni, hogy az Istennel való kapcsolat nem vizuális, hang vagy testérzeti élmény, mint amiket a drogot fogyasztók vagy a meditálók tapasztalnak. Ha ilyenekben keresi az ember az igazságot, nagyon csúnyán félrevezetődhet!
„Nincs kétségem a felől,hogy Jézus,Isten Fia,mint ahogy a felől sincs kétségem,hogy létében Isten azonos az emberrel.”
Ha megfőzöl egy ételt, nem szoktál fejest ugrani bele. Ugyanígy Isten sem ugrott fejest az általa megteremtett világba és nem szűnt meg attól különálló Személye. Ha ez így történt volna, tökéletes fejetlenség uralkodna, hiszen nincs, aki érvényesítse az erkölcsi törvényeket. Isten nem azonos a teremtéssel, nem a természetet és a teremtményeket (embert) kell istenként dicsőíteni, hanem a Teremtőt! Hogy Isten egyenlő a teremtett világgal, ez a keleti, panteista gondolkodásmód. Szeretnék rávilágítani számodra a keresztény és a keleti gondolkodás közti fontos különbségre:
Albert Schweitzer: A keresztyénség és a világvallások
>> A brahmanizmus-buddhizmus és a kereszténység közötti harcban a szellemi és az erkölcsi ütközik egymással. Indiaiakkal való vitáikban újra és újra találkoznak majd ezzel a mondattal: ”A szellemiség nem erkölcsiség”, azaz a szellemivé válás az Istenhez való eljutásban önmagáért van, s végül is mint a legnagyobb, fölötte áll minden erkölcsinek is. Mi keresztények azonban azt mondjuk: ”Szellemiség és erkölcsiség egy és ugyanaz. A legmagasabb szellemiség a legmélyebb erkölcsiségben szerezhető meg, s folyamatosan a legmélyebb erkölcsiségben fejeződik ki.” <<
# 47/47!
Nem kell a beavatás szótól idegenkedni és nem kell semmi misztikus dolgot hozzátársítani!Beavatás semmi egyebet nem jelent,mint megismerni belső valóságunkat,azt átvilágítani,ami addig a homályban volt és szenvedést okozott a fényre hozni és megtisztulni tőle!
Nem írtam semmi olyant,hogy ami tetszik megtartom,ami nem azt elvetem,sőt azt mondom,ha nem veszem magamra minden szavát,értelmetlen az egész!
"Fontos megjegyezni, hogy az Istennel való kapcsolat nem vizuális, hang vagy testérzeti élmény, mint amiket a drogot fogyasztók vagy a meditálók tapasztalnak. Ha ilyenekben keresi az ember az igazságot, nagyon csúnyán félrevezetődhet!"
Ezzel betűről betűre egyetértek,azzal a megjegyzéssel,hogy meditáció,semmi egyebet nem jelent,mint "jelenlét",tehát éber tudat a gondolataim és érzelmeim fölött!Így a meditáció lehet játék a gyermekemmel vagy krumplipucolás vagy bármely más hétköznapi tevékenység!
Isten azért mindenható,mert mindent áthat,téged is,hiszen maga a mindenütt,mindenkiben és mindenben jelenlevő létezés!
Maga Jézus beszélt Isten ember azonosságról!
Jn. 17. 21 „hogy mindnyájan egyek legyenek úgy, ahogyan te, Atyám, énbennem, és én tebenned, hogy ők is bennünk legyenek, hogy elhiggye a világ, hogy te küldtél el engem. 22 Én azt a dicsőséget, amelyet nekem adtál, nekik adtam, hogy egyek legyenek, ahogy mi egyek vagyunk: 23 én őbennük és te énbennem, hogy tökéletesen eggyé legyenek, hogy felismerje a világ, hogy te küldtél el engem, és úgy szeretted őket, ahogyan engem szerettél.”
Bocsánat,el kellet szaladnom...befelyezem!
Idéztél egy mondatot tőlem,de a végét lehagytad!
"Nincs kétségem a felől,hogy Jézus,Isten Fia,mint ahogy a felől sincs kétségem,hogy létében Isten azonos az emberrel!Az élet viszont nem azonos a léttel!"
Az evangélium éppen a lét felső fokozataiba való beavatás!Ezért írtam,hogy az élet nem azonos a léttel!
„Isten azért mindenható,mert mindent áthat,téged is,hiszen maga a mindenütt,mindenkiben és mindenben jelenlevő létezés! Maga Jézus beszélt Isten ember azonosságról!”
Válaszul beidézem egy másik helyre írt posztomat:
----
Nemcsak hogy gyengék vagyunk és hajlamosak igazságtalanságokat elkövetni, hanem van egy komoly Ellenség is, a Sátán. Fontold meg e két alábbi idézetet:
Pál Efézusbeliekhez írt I. levele:
2,1-2
Titeket is megelevnített, a kik holtak voltatok a ti vétkeitek és bűneitek miatt.
Melyekben jártatok egykor e világ folyása szerint, a LEVEGŐBELI HATALMASSÁG FEJEDELME szerint, ama lélek szerint, mely most az engedetlenség fiaiban munkálkodik"
János evangéliuma 3,1-8
3,1 Vala pedig a farizeusok közt egy ember, a neve Nikodémus, a zsidók főembere:
3,2 Ez jöve Jézushoz éjjel, és monda néki: Mester, tudjuk, hogy Istentől jöttél tanítóul; mert senki sem teheti e jeleket, a melyeket te teszel, hanem ha az Isten van vele.
3,3 Felele Jézus és monda néki: Bizony, bizony mondom néked: ha valaki újonnan nem születik, nem láthatja az Isten országát.
3,4 Monda néki Nikodémus: Mimódon születhetik az ember, ha vén? Vajjon bemehet-é az ő anyjának méhébe másodszor, és születhetik-é?
3,5 Felele Jézus: Bizony, bizony mondom néked: Ha valaki nem születik víztől és Lélektől, nem mehet be az Isten országába.
3,6 A mi testtől született, test az; és a mi Lélektől született, lélek az.
3,7 Ne csodáld, hogy azt mondám néked: Szükség néktek újonnan születnetek.
3,8 A szél fú, a hová akar, és annak zúgását hallod, de nem tudod honnan jő és hová megy: így van mindenki, a ki Lélektől született.
----
A Lélektől való újjászületés azt jelenti, hogy hitre jutunk Jézus Krisztusban. Szívből hisszük, hogy ő a mi személyes Megváltónk, bűneinket, vétkeinket érette bocsátja meg nekünk az Atya. Természetesen a durvább bűnöket azonnal el kell hagyni, nem az van, hogy mintha mi se történt volna, élek tovább. E HITben (Ige olvasás, imádkozás, szeretetre és irgalmasságra törekvés a mindennapi életben, evangélium továbbadása) életünk végéig hűséggel meg kell maradnunk. Ennyi a teendő. Ez az evangélium.
Az általad idézett János ev. 17,21-től néhány sorral visszább:
Ján 17,8-9
„Mert ama beszédeket, a melyeket nékem adtál, ő nékik adtam; és ők befogadták, és igazán megismerték, hogy én tőled jöttem ki, és elhitték, hogy te küldtél engem.
Én ezekért könyörgök: nem a világért könyörgök, hanem azokért, a kiket nékem adtál, mert a tiéid.”
Milyen más színt kap így a dolog! Az Újszövetségben számos helyen elhangzik, hogy Jézus hívei kisebbségben vannak és üldözik, nyomorgatják őket. Mert „a világ nem tudja befogadni Őt” (most nem találom a pontos igehelyet)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!