Kereszteny hivok, meg tudnatok magyarazni a Jel 3:12?
(Jelenések 3:12) 12 Aki győz, azt oszloppá teszem az én Istenem templomában, és semmiképpen nem megy ki abból többé, és felírom rá az én Istenem nevét és az én Istenem városának nevét, az új Jeruzsálemét, mely az égből, az én Istenemtől száll alá, és az én új nevemet. . .
3:12 – Mi Jézus ’új neve’? Ez a név Jézus új tisztségére és kiváltságaira utal (Fil 2:9–11). Bár ezt a nevet senki más nem ismeri meg úgy, ahogyan Jézus, ő mégis felírja a hűséges testvéreire az égi birodalomban, és így szoros kapcsolatba kerülnek vele (Jel 19:12). Sőt a kiváltságait is megosztja velük.
Az ókori Jeruzsálemben a szó szerinti templom Jehova imádatának a központja volt. A főpap a templomban ajánlotta fel az áldozati állatok vérét évente egyszer
Jézus megkeresztelkedésekor létrejött egy másik templom Isten imádata céljából: egy nagyszabású, szellemi, templomszerű elrendezés. Ennek a templomnak a szentek szentje nevű része az égben van, ahol Jézus annak rendje és módja szerint megjelent „az Isten személye előtt” (Héberek 9:24). Jézus a Főpap, és csak egyetlen áldozat létezik a bűnök teljes elfedezésére, mely fel lett ajánlva: a tökéletes ember, Jézus kiontott vére (Héberek 7:26, 27; 9:25–28; 10:1–5, 12–14). A felkent keresztények a földön mindaddig alpapokként szolgálnak ennek a templomnak a földi udvaraiban, amíg hűségesek maradnak (1Péter 2:9). De miután győznek, ők is belépnek az égi szentek szentjébe, és az oszlopokhoz hasonlóan mozdíthatatlan támaszai lesznek az imádat templomszerű elrendezésének (Héberek 10:19; Jelenések 20:6). Nem fenyegeti őket az a veszély, hogy valaha is ’kimennének abból’.
Igen, rá lesz írva ezekre a győztesekre Jehova neve, az ő Istenük és Jézus Istenének a neve. Ez egyértelműen mutatja, hogy Jehova és Jézus két különálló személy, nem pedig egy háromszemélyű Isten, vagyis a Háromság két része (János 14:28; 20:17). Az egész teremtésnek meg kell látnia, hogy ezek a felkentek Jehovához tartoznak: az ő tanúi.
Rájuk lesz írva az új Jeruzsálemnek, az égi városnak a neve is, amely az égből száll alá abban az értelemben, hogy kiterjeszti a jótékony uralmát a hűséges emberiség egészére (Jelenések 21:9–14).
Így az összes juh, azaz a földi keresztények is tudni fogják, hogy ezek a felkent győztesek a Királyság, az égi Jeruzsálem állampolgárai (Zsoltárok 87:5, 6; Máté 25:33, 34; Filippi 3:20; Héberek 12:22).
24 Végül a felkent győztesekre rá lesz írva Jézus új neve, amely új tisztségére és azokra a páratlan kiváltságaira utal, melyeket Jehovától kap (Filippi 2:9–11; Jelenések 19:12).
Ezt a nevet senki más nem ismeri meg, ugyanis senki másnak nincsenek olyan tapasztalatai és kiváltságai, mint Jézusnak. Mégis, amikor Jézus ráírja a nevét hűséges testvéreire, azok bensőséges kapcsolatba kerülnek vele az égi birodalomban, sőt osztoznak a kiváltságaiban is (Lukács 22:29, 30).
Akkor most jöjjön egy katolikus magyarázat:
Amit kiemeltél, tehát maga a 3:12, az már egy ószövetségi részre történő utalás. Mégpedig Ezekiel 48,35, mikor a próféta az Új Jeruzsálemről jövendöl. Tehát az Isten városának a nevét írják rá, ami Ezekielnél "Az Úr van ott".
Aztán ugye folytatódik, az meg Izajásra utalás (62,2) "Új néven hívnak majd téged (mármint a várost), melyet az Úr szája határoz meg."
Ez a részlet a Jelenések könyvéből a hét egyháznak írt levelek között van. János azt a küldetést kapja, hogy a látomásait írja meg a hét egyház "angyalának", azaz a helyi közösség vezetőjének, püspökének, akik felelősek voltak közösségért. És ezt a tanítást ezek a vezetők majd továbbadják. Tehát igazából ezt nem Jézus mondja, hanem az adott közösségek vezetőinek kell ezeket mondaniuk szó szerint. Remélem érthető...
A Jelenések Könyvében szereplő Új Jeruzsálem pedig Krisztus Egyháza. A könyv sok helyen utal az ószövetségi jövendölésekre, és gyakran azokat a képeket is használja. Apokaliptikus irodalmi nyelvet használ végig.
Véleményem szerint a Szentírás legnehezebben érthető könyve. A leírtakat nem köthetjük történelmi vagy politikai konkrétumokhoz, és nem értelmezhetjük ezek szerint, sőt az írás kivonta magát a pusztán racionális megközelítés alól. Hívő ember írta hívők számára, hogy megerősítse azoknak a hitét, akik végidő előtt állnak.
(Ezeket a magyarázatokat a Szent Jeromos Bibliatársaság által kiadott Szentírásban található magyarázatok közül vettem.)
Igen, de nem egyről beszélünk. Amit írtam, hogy a Jelenések könyvét racionálisan nem lehet értelmezni, azt nem konkrétan erre a fejezetre értettem. Ezzel a résszel semmi ilyen probléma nincs, János megkapta Istentől az üzenetet, hogy írjon az adott közösségeknek.
Racionálisan nem tudjuk értelmezni a többi képet, ami még a Jelenések Könyvében bennevannak. Tehát itt azokra gondoltam, magunkról a jelenésekről beszéltem általánosan. Lásd pl. a Jehova tanúi szám szerint veszik a megdicsőült 144 ezret, na ezt nem lehet! Vagy az Apokalipszis 4 lovasa is egy metaforikus kép. Talán így már érthetőbb.
Jézus szavait természetesen, hogy racionálisan értelmezzük, de az a Szentírás más része. A Jelenések Könyve apokaliptikus elbeszélő műfajban íródott, tehát más.
Ézsaiás 42:1 " Ímé az én SZOLGÁM, a kit gyámolítok, az én választottam, a kit szívem kedvel, lelkemet adtam ő belé, törvényt beszél a népeknek."
Máté 19:17 "Ő pedig monda néki: Miért mondasz engem jónak? SENKI SEM JÓ, CSAK EGY, AZ ISTEN. Ha pedig be akarsz menni az életre, tartsd meg a parancsolatokat."
Márk 13:32 "Arról a napról és óráról pedig senki semmit sem tud, sem az égben az angyalok, sem a Fiú, hanem csak az Atya."
Érdekes ez az utóbbi, mivel Sámuel első könyvében ezt olvashatjuk Istenről: ISám 2:3 "...Mert mindentudó Isten az Úr..."
Róm 9:5 "A kiké az atyák, és a kik közül való test szerint a Krisztus, a ki mindeneknek felette örökké áldandó Isten. Ámen."
Itt szerintem egy kicsit rossz a fordítás, hiszen itt egy hierarchikus rendszerről ír. Hogy mivel támasztom ezt alá? Nézze meg mindenki, akit érdekel, egyáltalán nem hosszú az IKor 15:25-28 verseket, szerintem egyértelmű.
Jel 3:14 "A Laodiczeabeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, AZ ISTEN TEREMTÉSÉNEK kezdete"
Fel szokták hozni példának János apostol szerinti első fejezetet is. Nézzük meg, hogy ott Krisztus van e? Szerintem ott az ige szó szerepel. Krisztus egyenlő ige? Ha János Krisztust akart volna írni, akkor azt írt volna, viszont ott "ige" van.
Vessétek össze:
5Móz 18:18 "Prófétát támasztok nékik az ő atyjokfiai közül, olyat mint te, és az én ÍGÉIMET adom annak szájába, és megmond nékik mindent, a mit parancsolok néki."
Zsolt 33:6 "Az Úr SZAVÁRA lettek az egek, és szájának leheletére minden seregök." (Kezdetben volt az ige...)
Jel 19:13 "És vérrel hintett ruhába vala öltöztetve és a neve Isten ígéjének neveztetik."
Isten beszéde és cselekedetei lettek testté.
János Evangéliuma 17. rész 21:
"Hogy mindnyájan egyek legyenek; a mint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk: hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem."
Szerinted a tanítványok között szent ezresek vannak, amiképpen az Atyában a Fiúban és a Szentlélekben szenthármasság?
Hogyan lehet Isten az, kit a másik isteni személy szolgának és teremtményként ábrázol, ki a saját elmondása szerint nem jó, mert az egyetlen jó az Isten. Ki, miután alá lesz vetve minden, ő magát is aláveti, annak, aki mindeneket alávetett, hogy az Atya legyen mindenek felett.
Milyen hármasságról beszélünk? Isten az egész Bibliában az Ő egyedüliségéről tesz bizonyságot. Egy az Isten, és egy az Úr. (Timótheushoz írt I. levél 2. rész 5. vers)
"Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus"
És azért mondjuk, hogy Jézus Isten fia, mert Ő Isten fia. Minden hatalom mennyen, földön az övé, mert neki ADTA a mennyei Atya. Ő az Úr.
Olvasd el Mózes IV. könyve 21. részét, ott olvashatsz a rézkígyóról, melyet Mózesnek kellett csinálnia.
Krisztus ezt mondta: Jn 3,14 "És a miképen felemelte Mózes a kígyót a pusztában, akképen kell az ember Fiának felemeltetnie."
Ott, a pusztában hit által, a kígyóra nézve menekülhetett meg bárki is. Hiába csinált bármit, nem volt más lehetősége. Krisztus azt mondta, hogy most sincs más lehetőség, csak ez.
Nos ugy nezem egy ujabb normalis katolikusban botlotam es ennek nagyon orulok.En szemely szerit reformatus vagyok.Ezet hokkent meg az idezet mert mig mi azt valjuk es szerintem jogosan hogy a kenyer es a bor kepletes erttendo mert:
1.Jezus maga modnja a sokasagnak hogy az ige a kenyer es a bor.(igaz mai napig meg tartozom az idezettel dehetvegere megrpobalom elokeresni)
2.Ha Jezus atvalzott mert szo szerint veszuk a szavat meg kelene jelenjen a bibliaban az a teny is hogy darabokra szakadt a tanitvanyok szeme latara es igy ettek az o testet es veret.Katolikusok egyenertekunek tartjak az aldozatot ergo Jezus masnap nem kellet volna meghaljon megis megtette hogy megvaltson minket.
A biblia viszont leirja konkretan hogy mi tortent azaz Jezus kenyeret tort es bort adot amely persze jelkepezi az o azldozatat de ennyi.
Itt viszont nincs bibliai magyarazat hogy hat ize tudjatok fiuk az Ur igy ertette.
Ezert is kulonos hogy a mar menyben levo Jezus aki Isten mar mernt viszatert a menybe megis Istenenek nevezi az Atyat.Istennek nem lehet Istene mert akkor nem egy Isen van.
A tobbivel egyetertunk mint peldaul a 144 ezer valamint a "tartozkodj a vertol" hisz az a ver evesere vonakozot Isten soha nem allitotta hogy verrel nem szabad eletet menteni azaz transzfuzio utjan viszajutatni vert az erekbe mentven a beteget.
3-as válaszoló írja:
>tehát igazából ezt nem Jézus mondja, hanem az adott közösségek vezetőinek kell ezeket mondaniuk szó szerint.<
Nos, ez egyszerűen nem igaz. Így olvassuk a Jelenések 3. fejezetében:
""Ezt mondja a Szent, az Igaz, a kinél a Dávid kulcsa van, a ki megnyitja és senki be nem zárja, és bezárja és senki meg nem nyitja /.../ Ímé eljövök hamar: tartsd meg a mi nálad van, hogy senki el ne vegye a te koronádat. A ki győz, oszloppá teszem azt az én Istenemnek templomában /.../""
Ha ezt a gyülekezet vezetőjének akarjuk a szájába adni, az elég furcsán hangzik. Aki hamarosan eljön, az a Felkent Jézus és nem egy emberi tisztségviselő, végig ő beszél, ő mondja tehát azt is, hogy az ő ISTENE cselekszik majd a végig kitartó, hűséges szentek életében. A Jézus Krisztusnak Istene és Atyja a mi Atyánk, a Mindenható és Örökkévaló, a Seregek Ura, Ábrahám, Izsák és Jákob Istene.
Kedves kérdező!
A Felkent Jézus valóban Isten, méghozzá ugyanabban az értelemben, ahogyan Sátánt is ennek a világnak az istenének mondja az Írás. Eredetileg a később a földön Jézusként élő személy a mennyben egy szellemi hatalmasság volt, akinek a föld népei közül Izrael volt a "sorssal jutott osztályrésze", vagyis felettük gyakorolt uralmat az Isten felhatalmazása alapján. Ezért ő Izrael Istene. Miután, engedelmeskedve Isten akaratának, emberi testben eljött és meghalt a világ bűneiért, majd az egyedül igaz Isten feltámasztotta, olyan hatalmat KAPOTT az ő Istenétől és Atyjától, amely minden teremtmény feletti, és amit visszatérésétől fogva teljes körűen gyakorolni is fog. Vagyis most már nem kizárólag Izrael Istene ő, hanem az egész világ feletti uralom az övé, így valóban olyan szellemi fejedelem ő, aki jogosan viseli az Isten nevet.
A hatalom, erő, bölcsesség, élet azonban nem őtőle ered, hanem attól, Aki egyedül halhatatlan, egyedül igaz és szent, a Mindenható Istentől. Jézus Krisztus által, az ő nevében és vére útján mindenért AZ Istent illeti a hálaadás, köszönet és imádat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!