Keresztényként "megszenteled" (az Úrnak) szenteled valamelyik napot?
Melyiket és hogyan szenteled meg? Mit csinálsz azon a napon, vagy mi az amit nem csinálsz és nem is csinálnál azon a napon? Vagy neked mit jelent megszentelni azt a napot? Mit csinálsz akkor másként?
A vitát és a kötekedést mellőzzük, köszönöm!
"Félreértettél (bár köszönöm, hogy hazugnak nevezel)."
Lehet, hogy valamit nem vettem észre, de megmondanád, hogy mikor és hol neveztelek hazugnak?
Én ezt írtam: "Csúsztatás, és valótlan"
A valótlan állítás lehet félreértés, félregondolás, rosszul tudás, a hazugság SZÁNDÉKOSAN valótlant állítás.
Ha figyeltél, akkor feltűnhet, hogy a kérdésem nem az, amit oldalakon keresztül viszek, hogy a szombat nap megtartása szükséges vagy sem, hanem az, hogy üdvösségkérdés vagy sem. Nem is kérdezhetnék ilyet, mert magam is próbálom megtartani a sabbatot.
Tehát annyi az egész, hogy nem mész be a munkahelyedre? Mivel a látogatást a hét bármely napján megteheted, nem kifejezetten szombatra időzíted, gondolom. Az ima ideje szintén nem naphoz kötött, hiszen szüntelen kell imádkoznunk, gyülekezést az "őskeresztények" sem kifejezetten szombat napra helyezték, bár Pál és Jézus szintén szokása szerint szombaton olvasott fel. (Mikor olvastak volna fel, ha nem szombaton, mivel az emberek akkor voltak ott). Tehát felolvasási nap lenne? Miben más egy sabbat a többi naptól, leszámítva, hogy nem mosogatunk és nem megyünk be a munkahelyre? Nem magasztos fennköltekezéseket várnék, hanem gyakorlati példát, sőt rengeteg és sok példákat. Isten megszentelt és elkülönített napja miben nyugalomnap, hogy mást csinálnék, mit kifejezetten aznapra teszek, mintha a többi napon nem tehetném? Nem gyülekezek a "testvérekkel", nem olvasok fel, nem látogatom meg a betegeket, nem segítek másoknak, mondván, hogy majd erre van a szombat? Hiszen ez éppen fordítottja, amit a farizeusok tettek, hogy szombat napon semmit, arra ott a többi nap, míg itt semmi ilyet, mert arra a szombat nap?
Kedves kérdező!
Számomra a valótlanság az hazugság, de ha nálad ebben ilyen finom etimológiai különbségek vannak, és szerinted nem bántó ilyesmit valakinek a fejéhez vágni, akkor én kérek elnézést, hogy szóba hoztam.
Azt hiszem, eléggé igyekeztem a szombat üdvkérdés-mivoltára válaszolni, te kérdeztél bele a válaszomba, ami további kifejtést igényelt, ezért mentem el kicsit másfelé is, de ezúton ezért is bocsánatot kérek.
Konkrétumok: Ha a testvéremet épp szombatnapon üti el az autó, és kórházba kerül, akkor valószínűleg igyekszem mielőbb bejutni hozzá, és ha ez aznap lehetséges, akkor be fogok menni látogatni. Imádkozni természetesen minden nap lehet, sőt, mondhatom, hogy dolgunk is, de a szombat kimondottan a testvérekkel való közös dicséret és könyörgés napja. Tehát, én ugyan holnap saját választásunk alapján (ráérünk, van lehetőségünk, helyünk) el fogok menni egy testvéremmel találkozni, és olvassuk majd az Írásokat, imádkozunk és énekelünk, mert ebben van az örömünk Isten előtt. Azonban a szombati gyülekezés nem ilyen önkéntes jelentkezés alapján van, hanem ha semmilyen más napon nem is tudunk találkozni és gyülekezni a szentekkel, ezen az egy napon biztosan fogunk, mert ez a parancsolat, amivel egyetért a belső, újjászületett emberünk.
Azt sehol sem olvasunk, hogy a sabbat olyan nap lenne, amelyen olyasmit kell csinálni, amit a többi napon nem tehetnék. Ezt nem tudom, miből gondolod. Nyugalomnak napja azért, mert felhagyok a mindenféle más, saját magam érdeke felé irányuló dolgaimmal, és csak Istenre figyelek. De ez semmiképpen sem a semmittevés ideje, nem láblógatásra van a szombat, hanem Istennel együtt való cselekvésre.
A hazugság "hivatalos" értelmezése:
"A hazugság valótlanság állítása más(ok) vagy önmagunk félrevezetése céljából."
Aki azt mondja, hogy a világ az ősrobbanással keletkezett, az valótlan dolgot állít, mert félre van vezetve, illetve azokat a dogmákat fújja, amit belé neveltek. Viszont ha szándékosan rossz dolgot állítok felebarátomról, mert rossz hírét akarom kelteni, az hazugság.
Nekem a felvezetésedből a zsidó vicc jut eszünkbe, miszerint a zsidóknak lehet-e dohányozni a Tóra olvasása közben? Nem. De lehet-e Tórát olvasni, miközben dohányoznak? Persze, a Tórát mindig lehet olvasni.
Tehát azt állítod, hogy a gyülekezés lenne a megkülönböztetés? Mivel azt mondod, hogy látogatni mindig lehet és kell is, imádkozni szintén. Mellékesen gyülekezni is lehet bármikor.
"Nyugalomnak napja azért, mert felhagyok a mindenféle más, saját magam érdeke felé irányuló dolgaimmal, és csak Istenre figyelek."
Ez egy megtért ember mindennapjához kellene tartoznia.
Kedves kérdező!
Lehet, nem jól fogalmaztam. A szombatot alapvetően a saját dolgaimtól, munkámtól való tartózkodás, a nem-dolgozás választja el a többi naptól, ezért Sabbat, nyugalomnap a neve. Ettől más, mint a többi, Isten is ezzel különböztette meg a teremtéskor, hogy felhagyott minden munkával és megpihent (nem mintha elfáradt volna, természetesen).
A mindennapjaimban nem tudok - és nem is kell - felhagynom a saját dolgaimmal, hiszen különben nem tudnék megélni. Dolgozom, vásárolok, háztartást vezetek, stb. Mindezekben persze igyekszem folyamatosan az Úrral járni, és minden utamban megismerni Őt, de ezek a dolgok akkor is a saját érdekemet szolgálják. A szombat ezektől megkímél, nem kell a dolgaim után szaladgálnom, hanem elcsendesedve, megnyugodva áldott közösségben lehetek a testvérekkel és Istenemmel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!