Keresztényként "megszenteled" (az Úrnak) szenteled valamelyik napot?
Melyiket és hogyan szenteled meg? Mit csinálsz azon a napon, vagy mi az amit nem csinálsz és nem is csinálnál azon a napon? Vagy neked mit jelent megszentelni azt a napot? Mit csinálsz akkor másként?
A vitát és a kötekedést mellőzzük, köszönöm!
Ha a bűn nem kapott volna helyet földünkön, és az ember tökéletes világban fejlődhetett volna tovább, akkor is szükség lett volna a heti nyugalomnapra, hogy megemlékezzen Alkotójáról, és építhesse vele való kapcsolatát. A bűn világában ez még inkább szükségletünk, mert hálátlanságunk miatt hajlamosak vagyunk a felejtésre, és magunkban bízásunk a függetlenségre, aggodalmaskodásunk pedig az állandó tevékenykedésre késztet. Isten szükségesnek látta életünk törvényeként, hogy hetente egy teljes napot neki adjunk, és feladatainkat félretéve emlékezzünk meg arról, hogy mindent tőle kaptunk, s mi magunk is az övéi vagyunk. Életünk szombatjai mintegy mérföldkövek: megállásra, számvetésre késztetnek, annak megvizsgálására, hogy a helyünkön vagyunk-e. Honnan jöttünk, merre, hová igyekszünk, és jó-e az irány, amerre tartunk? Ezek olyan kérdések, amelyek heti alapos átgondolást érdemelnek. Ha a szombatokon ez megvalósul, és megtartása Isten szerint történik, akkor teljesedhet a hatalmas ígéret: ezeken a napokon Istent mint Megszentelőnket ismerhetjük meg. Ez a megismerés a hét többi napján sem hiányozhat, de feladataink, kötelességeink teljesítése mellett nem valósulhat meg olyan mélyen, mint a szombat megszentelésében, nyugalmában. Fontos látnunk, hogy a szombat megszentelése csak eszköze és lehetősége annak, amit Isten általa akar tenni bennünk és értünk.
Ezék 20,12-20 „Adtam nékik szombatjaimat is, hogy legyenek jegyül köztem és őközöttük, és megtudják, hogy én vagyok az Úr, az ő megszentelőjük… És az én szombatjaimat megszenteljétek, hogy legyenek jegyül én köztem és tiköztetek, és megtudjátok, hogy én vagyok az Úr, a ti Istenetek.”
Ésa 58,14 „Akkor gyönyörűséged lesz az Úrban, és én hordozlak a föld magaslatain, és azt művelem, hogy Jákóbnak, atyádnak örökségével élj, mert az Úr szája szólt!”
Már Krisztus jelezte, hogy két szövetség van. Ez szerintem egyértelmű. Adatott egy úgynevezett ó szövetség és lett egy új szövetség.
Az ószövetség a zsidók kapták. Nem lett eltörölve, törvény által a körülmetélés szövetsége.
Erre utal Pál is.
"Bizonyságot teszek pedig ismét minden embernek, a ki körülmetélkedik, hogy köteles az egész törvényt megtartani."
Miért kell akkor megtartani? Mert nem üdvözül? Akkor miért lenne kötelessége? Azért, mert a törvény által üdvözül. Nem töröltetett el az ÖRÖK szövetség.
Az új szövetség Krisztusban való hit által adatott, mely által az egyetlen út az üdvösséghez az Úrban való hit.
Így Ezékielt és Ézsaiást idézni nagyon jó, de a körülmetélés szövetségének tagjai miként is vélekedhettek a szombat napról? Hozzatok fel bizonyságot a mi szövetségünknek könyvéből, hogy a szombat napnak van köze az üdvösséghez!
Vasárnap nem dolgozom, nem végzek házimunkát sem, és nem dolgoztatok másokat. Istentiszteletre megyek, a nap többi részében pedig pihenek, illetve olyan dolgokat teszek, amelyek közelebb visznek az Úrhoz.
Eredetileg valóban a szombat volt az Úr napja, de mivel Jézus Krisztus vasárnap támadt fel, az Ő feltámadásának tiszteletére azóta a vasárnap a szent nap.
"Amikor Pál a törvényről beszél, akkor a Galátziabeliek törvényeiről beszél" ????????
Ezt most komolyan gondolod??? A mózesi törvényről szól az egész levél:
"Ezt mondom pedig, hogy a kötést, melyet Isten először megerősített a Krisztusra nézve, a négyszázharmincz esztendő multán keletkezett törvény nem teszi erőtelenné, hogy megsemmisítse az ígéretet. Mert ha törvényből van az örökség, akkor többé nem ígéretből; Ábrahámnak pedig ígéret által ajándékozta azt az Isten." Gal 3:17-18
Üdv.
"Csupán" annyi a probléma az adventista tanítással, hogy nem értik a különböző szövetségeket, így az Újszövetséget sem. A szombat nap megtartásából ugyanolyan bálványt csinálnak, mint anno a farizeusok.
Egy közismert adventista tanítónál ugyanolyan farizeusi hozzáállást láttam, mint amiről a Bibliában olvashatunk. Bizonyságot tettek neki arról, hogy az Úr meggyógyított egy beteget valakin keresztül. Mi volt erre a reakciója? "Ez nem lehetett Istentől, mert az illető nem tartja meg a szombatot". Lásd Ján 9:16. Az előadásának ez a része, ahol ez elhangzott, a szombat nap parancsáról szólt, és ezt a történetet, mint szemléltetést akarta felhasználni...
Jn 14,21 A ki ismeri az én parancsolataimat és megtartja azokat, az szeret engem; a ki pedig engem szeret, azt szereti az én Atyám, én is szeretem azt, és kijelentem magamat annak.
Mt 19,17 Ő pedig monda néki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egy, az Isten. Ha pedig be akarsz menni az életre, tartsd meg a parancsolatokat.
1Jn 5,2 Abból ismerjük meg, hogy szeretjük az Isten gyermekeit, hogyha az Istent szeretjük, és az ő parancsolatait megtartjuk.
Jel 14,12 Itt van a szenteknek békességes tűrése, itt a kik megtartják az Isten parancsolatait és a Jézus hitét!
A törvény semmi? Miért semmi, mikor Krisztus folyton vissza-visszatér rá.
Nézzük a hegyi-beszédet!
Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem.
Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, a míg minden be nem teljesedik.
Tízparancsolat:
Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne ölj, mert a ki öl, méltó az ítéletre.
És jön a megerősítés:
Én pedig azt mondom néktek, hogy mindaz, a ki haragszik az ő atyjafiára, méltó az ítéletre
Tízparancsolat:
Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne paráználkodjál!
Megerősítés:
Én pedig azt mondom néktek, hogy valaki asszonyra tekint gonosz kivánságnak okáért, immár paráználkodott azzal az ő szívében.
NEM tízparancsolat, Mózesi törvény:
"Megmondatott továbbá: Valaki elbocsátja feleségét, adjon néki elválásról való levelet."
Eltörlés:
Én pedig azt mondom néktek: Valaki elbocsátja feleségét, paráznaság okán kívül, paráznává teszi azt; és a ki elbocsátott asszonyt veszen el, paráználkodik.
Nem tízparancsolat, Mózesi törvény:
Ismét hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Hamisan ne esküdjél, hanem teljesítsd az Úrnak tett esküidet.
Eltörlés:
Én pedig azt mondom néktek: Teljességgel ne esküdjetek; se az égre, mert az az Istennek királyi széke;
Nem tízparancsolat, Mózesi törvény:
" Hallottátok, hogy megmondatott: Szemet szemért és fogat fogért."
Eltörlés:
Én pedig azt mondom néktek: Ne álljatok ellene a gonosznak, hanem a ki arczul üt téged jobb felől, fordítsd felé a másik orczádat is.
Nem tízparancsolat, Mózesi törvény:
"Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd felebarátodat és gyűlöld ellenségedet."
Eltörlés:
Én pedig azt mondom néktek: Szeressétek ellenségeiteket, áldjátok azokat, a kik titeket átkoznak, jót tegyetek azokkal, a kik titeket gyűlölnek, és imádkozzatok azokért, a kik háborgatnak és kergetnek titeket.
Akkor melyik törvényről is beszélt Krisztus, mely el nem töröltetik? A két törvény szét van választva. Krisztus elkülönítette. (szerintem) Folyamatosan hozta előtérbe és magyarázta a törvényeket. Pál azt mondta, hogy a törvény semmi. Aki a törvényt be akarja tartani, az nem ért semmit. Melyik törvényről is beszélt Pál? Arról, hogy áldozatot mutassunk be, vagy arról, hogy ne paráználkodjuk? Törvény és törvény közt bizony van különbség.
A szeretet törvényről van szó!
Rm 13,10 A szeretet nem illeti gonoszszal a felebarátot. Annakokáért a törvénynek betöltése a szeretet.
Körültekintőbben!
parancsolaTOK, törvéNYEK!
A szeretet az egy, és nem Isten rendeléSEI, törvényEI, parancsolaTAI! Márpedig Krisztus ezekről beszélt. Egy ateista is szeretheti az embereket. Akkor minek Krisztus?
Márpedig egy út van, az pedig Krisztus.
Kedves Kérdező! ...azért, nagy különbség van, akit a Krisztus vezet, és akit nem a Krisztus vezet szeretet között.
Akiket Krisztusba vetett reménységük és hitük tart össze, azok áldást jelenthetnek mások számára. Jézus mondja: "egymást szeressétek; amint én szerettelek titeket." (Jn 13:34)
A szeretet nem csupán érzés, a körülményektől függő átmeneti érzelem, hanem élő alapelv, állandó hatalom. A szívet a tiszta szeretet forrásai táplálják, melyek Krisztus szívéből, a soha ki nem apadó kútforrásból erednek.
A Szentlélek nevelése és fegyelmezése által Isten gyermekei igazán, őszintén és tettetés nélkül szeretik egymást "nem kételkedő és nem képmutató" (Jak 3:17) módon. Ez azért lehetséges, mert szívüket Jézus szeretete tölti be. Egymás iránti érzelmeink Istennel való közös kapcsolatunkból származnak. Egy család tagjai vagyunk, úgy szeretjük egymást, ahogy Ő szeretett minket. Ha összehasonlítjuk ezt az igazi, szent és fegyelmezett érzést a világ felszínes udvariasságával és a túláradó "barátság" semmitmondó kifejezéseivel, ezek úgy viszonyulnak egymáshoz, mint a búzához a polyva
"Erről ismeri meg mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha egymást szeretni fogjátok." (Jn 13:35)
Szépen hangzik és megérdemel a téma jó néhány fejezetet, de eddig a nyugalom napjáról, a szombatról, vasárnapról, törvényekről, parancsolatokról, rendelkezésekről volt szó. Amiről elkezdtünk beszélni, szerintem egy másik téma.
Jézus azt mondta, hogy aki üdvözülni akar, az keresztelkedjen meg, és higgyen őbenne. Aki nem hisz, az elkárhozik. Úgy tűnik, hogy az üdvösséghez "csupán" hit kell. Viszont mondta Jézus azt is, hogy aki üdvözülni akar, az tartsa be a törvényeket. Krisztus kategorikusan választotta ketté a Mózesi és a kőtáblás törvényeket. Azt is mondta, hogy aki szereti, az megtartja az Ő rendeléseit. Nem mondta, hogy ha nem szeretitek egymást, akkor elkárhoztok, hanem azt mondta, hogy úgy szeressétek egymást, ahogy ő szerette a tanítványokat. Ezt vehetjük rendelésnek, parancsnak. A kiinduló kérdés változatlan: A nyugalom napjának megtartása üdvösségkérdés, vagy sem. Ha nem, akkor miért kellene megtartani, ha igen, akkor fontos-e, hogy melyiket, és legfőképpen, hogy hogyan. Mivel választható el a többi naptól cselekedetekben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!