Utal-e arra a Biblia hogy a lélek túléli a test halálát? És miért van elz a zürzavar azzal kapcsolatban hogy mit mond a Biblia a pokolrol?
Kedves barátom, meséld már el, hogy a halált hogyan lehet a tűz tavába vetni.hiszen az egy fogalom. Nem beszélve hogy a görög hádesz szó sírgödört jelent, ahova eltemetik az embert, és ezt is a tűz tavába vetik. hogyan vetik a sírgödröt a tűzbe szerinted?
Ez úgy hangzana, hogy a tüzes poklot a tűzbe vetik. nem fura ez egy kicsit?(Jelenések 20:14) 14 A halált és a hádeszt pedig a tűz tavába vetették. . . .
Nyilván ennek szellemi értelmezése van. A tűz a bibliában az örök megsemmisülést jelenti.
Ádám És Éva sem szenved a "Pokol" tüzében, mert világosan elmondta, a teremtő, hogy a halál lesz a büntetésük, ami a nem létezést jelenti.vissza térnek ahonnan jöttek. Honnan jöttek?
Nem az égből!! a Föld porából lettek alkotva és oda mennek vissza. ez tapasztalható is, hogy szépen elemeire bomlik az ember.
Inkább az a gyalázatos, hogy azzal vádolják a teremtőt, hogy lepaktált az ellenséggel az ördöggel aki miatt van ez az egész, és a rossz embereket oda adja nekik kínozgatásra.És utána az ördögöt is oda fogja bele vetni.
Milyen isten ellenes ocsmányság ez?
Olvassuk már a jelenések könyvét!!!!
Erre a kérdésre a Biblia tekintélye alapján válaszolhatunk, mert a Biblia bizonyosan állítja, hogy létezik egy nagyon is valóságos és nagyon is rettenetes hely - a büntetés helye - azok számára, akik Krisztust kizárják az életükbõl.
Szomorú, hogy olyan gyakran halljuk az embereket könnyelmûen beszélni a pokolról. Sokak számára ez egy olyan dolog, amivel viccelni lehet, mások szitkozódásra használják e szót.
A pokol létezésének valóságosságát a Biblia számtalan helyen állítja. Az Úr Jézus Krisztusnak több mondanivalója van a pokolról, mint bárki másnak. Õ az a tanító, akiben leginkább megbízhatunk; teljes szavahihetõségét alátámasztja bûntelen élete, csodálatos szolgálata és az üres sír, amely nem tarthatta Õt fogva.
Jézus Krisztust gyakran úgy emlegetik mint "kedves, szelíd Jézus", de ez a meghatározás nehezen egyeztethetõ össze azzal a nyelvhasználattal, amit a Márk evangéliuma 9. részében találunk, ahol a pokol létezésérõl és valóságáról beszél. A következõ kemény állításokat olvassuk:
"Ha megbotránkoztat téged az egyik kezed, vágd le, mert jobb, ha csonkán mégy be az életre, mint ha két kézzel mégy a gyehennára, az olthatatlan tûzre, (ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el.) És ha az egyik lábad botránkoztat meg téged, vágd le; mert jobb, ha sántán mégy be az életre, mintha két lábbal vetnek a gyehennára, (ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el.) És ha az egyik szemed botránkoztat meg téged, vájd ki, mert jobb, ha fél szemmel mégy be az Isten országába, mint ha két szemmel vetnek a gyehennára, ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el."
Márk 9,43-48
Egy másik helyen Jézus Krisztus a farizeusokat és írástudókat "kígyók, viperák fajzatának" nevezi, és inti õket: "Hogyan menekülhetnétek meg a gyehennával sújtó ítélettõl?" - (Máté 23,33). Ezek meglehetõsen erõs kifejezések az Úr Jézus részérõl. Õ nyíltan, kertelés nélkül beszél a pokolról, és leírja milyen az.
Ha valaki a pokol létezését és valóságát tagadja, tulajdonképpen a Biblia tekintélyét és az Úr Jézus tekintélyét kérdõjelezi meg. A keresztyén hit egy teljes egészet alkot, ha egy ponton megtámadjuk, az egész tanítás sebezhetõvé válik. Az egész egy csodálatos logikai egységet képez.
Ha Jézus Krisztus Isten Fia, ha Õ az örökkévalóságból jött le a mi idõbeliségünkbe, a mennybõl jött le a mi világunkba, meghalt és feltámadt a halálból - akkor bármi, amit mondott, bármely témával kapcsolatosan, méltó arra, hogy meghallgassuk, odafigyeljünk rá, és feltétel nélkül elfogadjuk. Tehát az emberek, akiknek a pokol létezésének és valóságának elfogadása nehézséget okoz, néha nem veszik észre, hogy a valódi probléma számukra az Úr Jézus Krisztus személye: ki Õ, és miért jött a világba.
Vannak az evangéliumi keresztyének között olyanok, akik a mellett érvelnek, hogy ezek a hagyományos nézetek az ókori görög filozófián alapulnak és, hogy a bibliai leírások lehetõvé tesznek egy másik értelmezést is.
Két szövegrész van a Bibliában, amely számomra azt szemlélteti, hogy a pokol örökké tartó büntetést jelent. A Máté 25,46 a következõ szavakkal összegzi a “juhok és kecskék” felett való ítéletet: "És ezek elmennek az örök büntetésre, az igazak pedig az örök életre". Ugyanaz a görög szó, aiónion (örök) jelöli a gonoszok büntetését és az igazak jutalmát. Amit az "örök" élet hosszáról állítunk, ugyanazt el kell mondanunk a hitetlenek "örök" büntetésével kapcsolatosan is. Mivel a hivõk "élete" örökké tartó (János 10,28), így a hitetlenek büntetése is az.
Egy másik szövegrészben, a Jelenések 20,10-ben, János leírja azoknak a sorsát, akik a "tüzes és kénes tóba" vettettek, akik "gyötrõdnek éjjel és nappal örökkön-örökké". Az “éjjel és nappal” kifejezés egy másik körülírása annak a fogalomnak, hogy "örökké". A "kénnel égõ tûz taváról" a Jelenések 19,20 tudósít. A Biblia legszomorúbb igeversében János leírja, hogy akinek a neve nincs beírva az élet könyvébe, a tûz tavába vetik.
A Krisztust visszautasítók örök büntetésének tana teljesen biblikus. Ez nem egy könnyû, nem egy kellemes tanítás. De e tanítás kellemetlen volta nem ok arra, hogy elutasítsuk a bibliai igazságot.
Kedves barátom. Az örök kárhozat nem lehetséges, mert magát az ördögöt is megfogja semmisíteni hamarosan.
Tehát már eleve nem lehet örök.
Az általad írt örök büntetés azt jelenti, amit Éva és Ádám esetében, hogy soha többé nem fognak sehol sem élni.
Teljesen meg szűnnek létezni ez fog örökké tartani az az még a feltámadásra sincs esélyük.
S a biblia határozottan kimondja, hogy a lélek halandó, nem halhatatlan, és ez mindenkire érvényes.
Ádám teremtésénél jól olvashatod, hogy a teremtő az ORRÁBA LEHELTE AZ ÉLET LEHELETÉT Így lett az ember ÉLŐ LÉLEK. VAGY IS ELINDÍTOTTA A LÉGZÉST, ÉS NEM AZT ÍRJA, HOGY BELETETT EGY LELKET.(1Mózes 2:7) . . ., és az orrába lehelte az élet leheletét, így lett az ember élő lélekké.
BELELEHELT, AZ ORRÁBA, MINT AMIKOR VALAKI ÚJRA ÉLESZTÉST VÉGEZ.
nyilván ebből is következik hogy a légzés elindítása előtt halott lélek volt Ádám.
Nos ezért van az hogy sokan ellentmondásosnak tartják a bibliát, mert nem értelmezik helyesen.
És ez nem a kényelem miatt van.
Nem mondta Ádámnak, hogy a pokol tüzében fog gyötrődni, hanem oda tér vissza ahonnan jött, a semmibe.
(Ezékiel 18:4) 4 Íme, minden lélek az enyém. Ahogy az apa lelke, úgy a fiú lelke is az enyém. Amely lélek vétkezik, az hal meg.
Tehát a lélek meghalhat mert vétkezik
A lélek szó jelentése= élet
Fordíthatnánk ezt a verset így is hogy megértsék
Minden élő az enyém, mint az apa élete, úgy a fiú élete is az enyém. Amely élő vétkezik az hal meg.
Kérem tisztelettel, ne gondoljuk, hogy a teremtő, vagy Jézus ilyet engedne!!!!
Gyehenna tüze= Jeruzsálem városán kívül levő szemét telep amit folyamatosan kénnel tápláltak, hogy ne aludjon ki a tűz, ide dobálták a szemetet, és azok holt testét, akik nem voltak méltók a rendes temetésre.Ezért aztán állandóan égett, Jézus és az akkor élők tudták miről van szó, AZ ÖRÖK MEGSEMMISÜLÉSRŐL
Nem félek, abban az értelemben ahogy gondolod kedves barátom.
Nos mit szólsz ehhez a Pál által leírt vershez?
(Róma 6:6,) . . .. 7 Mert aki meghalt, azt felmentették a bűne alól.
(Róma 6:22, 23) . . .. 23 Mert a bűn zsoldja a halál, az ajándék pedig, amelyet az Isten ad, örök élet Krisztus Jézus, a mi Urunk által.
Ez a két vers határozottan azt tanítja, hogy a haláloddal fizetsz a bűneidért, nem a pokol tüzével!!!!!!!!
És a teremtő nem akarja, hogy a félelemből szolgáld, mert aki fél az nem tud szeretetből szolgálni.
(1János 4:18) 18 A szeretetben nincs félelem, hanem a tökéletes szeretet kiűzi a félelmet, mert a félelem akadályozólag hat. Valóban, aki fél, nem lett tökéletes a szeretetben.
Magam is kívánom a teremtő áldását Krisztus nevében.
Kedves válaszolók! Érdemes lenne belátni, hogy a pokol tanításának a tüze már kialvóban van, mivel bizonyítottan pogány eredetű és nem a Biblián alapul. A valóságban pedig évszázadokig arra szolgált ez a tanítás, hogy megfélemlítsék az embereket.
Pokol tűz eloltva! :D
Olvassátok el a linkeket:
Ha a lélek maga a test, akkor Jézus a Máté 10:28-ban miért tesz különbséget test és lélek között?
Jézus a "bizony mondom nektek" kifejezést 50-nél is többször használja a Bibliában. A Lukács 23:43 esetén a vesszőhasználat teljesen eltér az összes ilyen helytől. Miért nem használták a fordítás készítői mindig ugyanúgy a vesszőt? Miért csak ezen az egy helyen? Ha következetesen mindig ugyanúgy fordítanánk, akkor hogyan nézne ki a Lukács 23:43? Mit olvasnál ki belőle?
Vajon mit jelenthet Jel 14:9-11, amely így szól: "Aki leborul a vadállat és képmása előtt, és homlokán vagy karján viseli bélyegét, az inni fog az Isten haragjának borából, amelyet színtisztán töltött haragja kelyhébe. Kénköves tűzben fog gyötrődni a szent angyalok és a Bárány színe előtt. Gyötrelmének füstje felszáll örökkön-örökké, és nem találnak nyugtot sem éjjel, sem nappal, mert leborultak a vadállat és képmása előtt, s viselték nevének bélyegét." Hol lehet valaki gyötörtetve örökkön-örökké?
Ha az ember lelke nem létezhet a testtől külön, akkor miért imádkozza István éppen a halála előtt Jézushoz ApCsel 7:59-ben, hogy "vedd magadhoz lelkemet"? Hogyan veheti magához Jézus István lelkét, hogyha az állítólag megszűnik létezni a test halálakor?
Ha nincs tudatos létezés a halál után, akkor Krisztus a halála után hogyan prédikált a „börtönben levő szellemeknek” (1Péter 3:18-20), és a jó hír hogyan „hirdettetett halottaknak is” (1Péter 4:6)?
Jel 14:13-ban, hogyan lehetnek a halottak „boldogok” és találhatnak „nyugalmat” ha nincs tudatos létezés a halál után?
Az Ézsaiás 14:9-17 verseire hivatkozva, ha nincs tudatosság a halál után, akkor: a Seol hogyan „... rendült meg odalent, hogy fogadja jöttödet...” (9. v.), a Seol lelkei hogyan „... szólalnak meg, és mondják ezt...” (10-11. v.), a Seol lelkei hogyan „... látnak, rád merednek; jobban megnéznek, és így szólnak: ‘Ez volna az az ember …” (16-11. v.) továbbá hogyan vedd figyelembe, hogy ez megtörtént?
A Jel 20:10 azt mondja, „Az Ördögöt … a vadállat is, és a hamis próféta is; és éjjel-nappal kínozni fogják őket örökkön-örökké.” Hol fogják kínozni az ördögöt, a vadállatot és a hamis prófétát örökkön-örökké?
Ha a lélek is meghal a test halálakor, hogyan lehet, hogy a Jel. 6:9-11-nek „lelkei”, akik azok közül voltak, akiket „legyilkoltak” (megöltek), ezt kiáltották “harsány hangon... meddig Legfőbb Úr...”?
Ha az emberi lélek MAGA a személy, akkor hogyan képes a lélek kimenni egy személyből (1Mózes 35:18) vagy visszatérni egy személybe (1Kir 17:21)?
A Lukács 12:4-5-re hivatkozva mi maradna egy személyből miután meghalt, amit a gyehennába lehetne dobni?
A János 8:56-ban Jézus azt mondja, hogy „Ábrahám, az atyátok nagyon örvendezett annak a kilátásnak, hogy láthatja a napomat, és látta, és örvendezett.” Mivel Ábrahám már több száz ével azelőtt meghalt mielőtt Jézus ezt mondta, hogyan mondhatta Jézus, hogy Ábrahám „látta, és örvendezett”, ha nincs tudatos létezés (éberség) a halál után?
A két vers, amit imádnak dzsókerérvként lobogtatni:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!