Ti elhiszitek hogy van orok karhozat?
Hiszek a Bibliában, az pedig ezt mondja:
Máté Evangéliuma:25:46 És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre.
Jelenések könyve 20:10,15
És az ördög, aki elhitette őket, vetteték a tűz és kénkő tavába, ahol van a fenevad és a hamis próféta; és kínoztatnak éjjel és nappal örökkön örökké.És ha valaki nem találtatott beírva az élet könyvében, a tűznek tavába vetteték.
Kedves válaszoló.
A Jelenések könyvében van egy gondolat, hogy a halál, és a sírgödör is a tűz tavába vettetik.
Kérdezem Én, hogy lehet egy fogalmat a halál fogalmát a tűz tavába vettetni, mert az nem élőlény, hanem fogalom,no meg a sírgödröt.Ebből is jól látható, hogy nem szó szerint kell ezt értelmezni. a Bibliában a tűz mindig is a teljes megsemmisülést jelentette, ami azt sugalja hogy nincs tovább.
Egy másik hasonló kérdés is volt már itt, és mindenki jól megállapította hogy a gyehenna, nem a pokol tüzével egyenlő.
Ezen felűl az is tény ha volna halhatatlan lelke az embernek, az megint sántít, mert a tűz fizikai fájdalmat okoz, amikor még élünk érezzük.
Amikor meghalunk megszűnnek létezni az érzék szerveink, így aztán sütögethetnek, mert nem érzünk semmit,
Viszont ha van az embernek halhatatlan lelke az megint nem jó, mert hogyan lehet egy szellemi testnek fizikai fájdalmat okozni?
Meg hogy lehetne ilyet gondolni a szeretet Istenéről, hogy az embereket ha hibát követett is el, rájátsza az ellensége az ördög kezére, hogy ott jót szórakozzon az elhunytakkal?
És az ördög is hamarosan "oda" kerül, azaz a nem létezés állapotába.
Másodsorban a Roma6:23 azt írja, hogy a bűn zsoldja a halál, az az a zsold egyfajta fizetés, tehát aki meghal az kifizette a bűneiért járó büntetést, Róma 6:7 vers= aki meghal azt felmentették a bűne alól.Miért kellene további büntetéseket kiszabni, vagy hol van másképp ez leírva.
A büntetés elhangzott az Éden kertben:"vissza térsz a porba, mert onnan vétettél, mert por vagy te és újra porrá leszel. Ez a büntetés, és nem más.
A teremtő, sosem gondolt ilyet, és eszébe sincs evvel ijezgetni az embereket, nem beszélve, hogy amint írták,
Az Isten egyezséget kötött volna az ellenségével,az ördöggel, akit hamarosan ugyan oda abba a nem létezés állapotába küld, mert gonosz?
Micsoda Isten elleni szöveg ez? A Teremtő semmilyen egyezséget nem köt sátánnal, hiszen az ellenfele.S hamarosan őt is elpusztítja.
Én is hiszek benne, hisz benne van a bibliában ( a 12. válaszoló leírta, hogy hol). A Sátán akarja leginkább, hogy ne higgyünk benne, mert akkor mi értelme lenne az egész megtérésnek, kereszténységnek? Aki nem hisz benne, az szerint mennyország sincs?
A világban egyensúly van, nekem így kerek az egész.
" Aki nem hisz benne, az szerint mennyország sincs? "
pontosan. legalábbis én így vagyok vele.
Dejó ,hogy sokan tudják ,hogy nem kell mindent szó szerint érteni amit ír a Biblia.Biztos Jézus csak jelképesen halt meg a kereszten vagy kínoszlopon,mindegy ,hisz nem valóság csak jelkép.
na mindegy .holnaptól csak azt olvasom a Bibliábaból ami nekem tetszik,hisz úgy se szószerint kell értelmezni.
Hátha nincs is pokol és meny ország és még az is lehetséges hogy Isten se létezik csak jelképesen?
Erre a kérdésre a Biblia tekintélye alapján válaszolhatunk, mert a Biblia bizonyosan állítja, hogy létezik egy nagyon is valóságos és nagyon is rettenetes hely - a büntetés helye - azok számára, akik Krisztust kizárják az életükbõl.
Szomorú, hogy olyan gyakran halljuk az embereket könnyelmûen beszélni a pokolról. Sokak számára ez egy olyan dolog, amivel viccelni lehet, mások szitkozódásra használják e szót.
A pokol létezésének valóságosságát a Biblia számtalan helyen állítja. Az Úr Jézus Krisztusnak több mondanivalója van a pokolról, mint bárki másnak. Õ az a tanító, akiben leginkább megbízhatunk; teljes szavahihetõségét alátámasztja bûntelen élete, csodálatos szolgálata és az üres sír, amely nem tarthatta Õt fogva.
Jézus Krisztust gyakran úgy emlegetik mint "kedves, szelíd Jézus", de ez a meghatározás nehezen egyeztethetõ össze azzal a nyelvhasználattal, amit a Márk evangéliuma 9. részében találunk, ahol a pokol létezésérõl és valóságáról beszél. A következõ kemény állításokat olvassuk:
"Ha megbotránkoztat téged az egyik kezed, vágd le, mert jobb, ha csonkán mégy be az életre, mint ha két kézzel mégy a gyehennára, az olthatatlan tûzre, (ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el.) És ha az egyik lábad botránkoztat meg téged, vágd le; mert jobb, ha sántán mégy be az életre, mintha két lábbal vetnek a gyehennára, (ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el.) És ha az egyik szemed botránkoztat meg téged, vájd ki, mert jobb, ha fél szemmel mégy be az Isten országába, mint ha két szemmel vetnek a gyehennára, ahol férgük nem pusztul el és a tûz nem alszik el."
Márk 9,43-48
Egy másik helyen Jézus Krisztus a farizeusokat és írástudókat "kígyók, viperák fajzatának" nevezi, és inti õket: "Hogyan menekülhetnétek meg a gyehennával sújtó ítélettõl?" - (Máté 23,33). Ezek meglehetõsen erõs kifejezések az Úr Jézus részérõl. Õ nyíltan, kertelés nélkül beszél a pokolról, és leírja milyen az.
Ha valaki a pokol létezését és valóságát tagadja, tulajdonképpen a Biblia tekintélyét és az Úr Jézus tekintélyét kérdõjelezi meg. A keresztyén hit egy teljes egészet alkot, ha egy ponton megtámadjuk, az egész tanítás sebezhetõvé válik. Az egész egy csodálatos logikai egységet képez.
Ha Jézus Krisztus Isten Fia, ha Õ az örökkévalóságból jött le a mi idõbeliségünkbe, a mennybõl jött le a mi világunkba, meghalt és feltámadt a halálból - akkor bármi, amit mondott, bármely témával kapcsolatosan, méltó arra, hogy meghallgassuk, odafigyeljünk rá, és feltétel nélkül elfogadjuk. Tehát az emberek, akiknek a pokol létezésének és valóságának elfogadása nehézséget okoz, néha nem veszik észre, hogy a valódi probléma számukra az Úr Jézus Krisztus személye: ki Õ, és miért jött a világba.
Elképzelhetõ, hogy akik nem jutnak a mennybe, egyszerûen megsemmisülnek, és megszûnnek létezni?
Vannak az evangéliumi keresztyének között olyanok, akik a mellett érvelnek, hogy ezek a hagyományos nézetek az ókori görög filozófián alapulnak és, hogy a bibliai leírások lehetõvé tesznek egy másik értelmezést is.
Két szövegrész van a Bibliában, amely számomra azt szemlélteti, hogy a pokol örökké tartó büntetést jelent. A Máté 25,46 a következõ szavakkal összegzi a “juhok és kecskék” felett való ítéletet: "És ezek elmennek az örök büntetésre, az igazak pedig az örök életre". Ugyanaz a görög szó, aiónion (örök) jelöli a gonoszok büntetését és az igazak jutalmát. Amit az "örök" élet hosszáról állítunk, ugyanazt el kell mondanunk a hitetlenek "örök" büntetésével kapcsolatosan is. Mivel a hivõk "élete" örökké tartó (János 10,28), így a hitetlenek büntetése is az.
Egy másik szövegrészben, a Jelenések 20,10-ben, János leírja azoknak a sorsát, akik a "tüzes és kénes tóba" vettettek, akik "gyötrõdnek éjjel és nappal örökkön-örökké". Az “éjjel és nappal” kifejezés egy másik körülírása annak a fogalomnak, hogy "örökké". A "kénnel égõ tûz taváról" a Jelenések 19,20 tudósít. A Biblia legszomorúbb igeversében János leírja, hogy akinek a neve nincs beírva az élet könyvébe, a tûz tavába vetik.
A Krisztust visszautasítók örök büntetésének tana teljesen biblikus. Ez nem egy könnyû, nem egy kellemes tanítás. De e tanítás kellemetlen volta nem ok arra, hogy elutasítsuk a bibliai igazságot.
A kérdezőnek
Ez a kérdés már régóta foglalkoztat, és amint látom, nemcsak engem. Előrebocsátom, hogy megtért, bemerítkezett keresztyén vagyok, aki napi kapcsolatban áll Istennel, Krisztus kegyelméből.
A Biblia szövegének értelmezése igen sok hibalehetőség mellett lehetséges. Belátható, hogy ez a könyv nem történelemkönyv, bár sok helyen van benne történelmi háttér. Nem természettudományi enciklopédia, pedig sok tudományos jellegű megállapítást is tartalmaz. Jól tükrözi azonban a megírásának hosszú korszaka alatt fennálló- és lassan módosuló világképet. Csak ezért azonban nem íratta volna meg Isten a Szentírást. Nem az volt a célja, hogy egy minden korban elavulhatatlan tudományos művet írasson. Az volt a célja, hogy egy minden korban hiteles ÜZENETET KÜLDJÖN - elbitangolt, de szeretett teremtményének. Arról, hogy még ebben az állapotában is szereti, tiszteli, önrendelkezésével járó hibáival, céltévesztéseivel együtt is az embert. Sőt, emberi formát öltve - Krisztusban - egészen közel jött hozzánk, hogy saját bőrén is érezze át az emberi élet sok-sok dilemmáját (fortélyos félelmeit)és örömeit. Tisztán és egyenes jellemmel élt közöttünk, de mindig szoros kapcsolatban, Atyjával. Tökéletessége sem mentesítette őt az együttérzéstől, az igazságosságtól. Mindez - jelleméből fakadt.
Hogy jön ide a pokol témája? Hogyan értsük azokat a kifejezéseit, amelyekben az örök kárhozatnak fordított fogalmak szerepelnek?
Tanácsom: ne essünk bele a szavakon való rágódás hibájába, hanem induljunk ki Jézus (Isten) jellemvonásaiból.
Képes-e igazságosan mérlegelni, súlyuknak megfelelően megítélni az emberek tetteit, gondolatait, indítékait?
Ha igen, akkor igaz-e, hogy rövid ideig tartó- és kevés embert bántó tettekért is örökké tartó izzóan forró tűzben kell szenvednie az adott személynek, miközben Hitler, Sztálin, Pol Pot, Mengele (és hasonló kaliberű tömeggyilkosok - ugyanott, ugyanazt szenvedik el? Csak azért, mert az első században már sokan gondolkoztak a hellén világképnek megfelelő fogalmakban? Csak azért, mert ilyen kifejezések is vannak a Bibliában? Mert CSAK? Mert más ne merészeljen "fölöttébb gondolkodni", mert ez csak a papok monopóliuma?
Néhány logikai kérdés: van-e az anyagnak olyan állapota, hogy - sötétség? Van-e hideg? Ha van, a sötétségnek és a hidegnek mi a részecskéje, hullámhossza?
Tudjuk: nincs sötétség, csupán a fénynek a hiánya. Nincs olyan, hogy hideg, legfeljebb a hő hiánya. A viszonylag sötét felületek és a viszonylag hideg helyek és anyagok csupán a fény és a hőmérséklet viszonylag kisebb mértékét jelzik.
Miért kérdezem ezeket?
Amiért a következőket is: van-e élet az élő lényben? (van)
Van-e élet a holttestben? (nincs)
Ha nincs élet a holttestben, akkor hogyan él? Ha él, akkor lehet-e mégis halott? (szó szerint értem!)
Ha Isten az övéinek örök életet ígért, ugyanakkor a bűneikben elhunytaknak nem, akkor hogyan kaphatnak életet azok, akik nem méltók rá?
Ha a lelkük szenved örökké, akkor hol vannak a testhez kötött idegsejtjei, a fájdalomérző receptorok és az azokat tudatossá tevő agyi központok?
Működhet-e szoftver - hardver nélkül?
Ha mégis a feltámasztott test szenved, akkor a heves tűz miért nem emészti meg azt (emésztő tűz). Ha nem ártalmas, miért fájna, hiszen azért jelzi az idegrendszer, hogy megvédjen az ártalomtól.
MINDEZEKET A GONDOLATOKAT IS FELÜLÍRJA AZONBAN ISTEN JELLEME, AMELY KIZÁRJA AZT A FELTÉTELEZÉST, HOGY Ő A LEGKISEBB MÉRTÉKBEN IS ÉLVEZNÉ MÁSOK VÉG NÉLKÜLI, ÉRTELMETLEN SZENVEDÉSÉT.
Márpedig ezt a gyanút vetítik rá Istenre a betűrágó mai írástudók és farizeusok, az örök szenvedésről szóló - neoplatonista filozófiától áthatott fenyegetőzései.
Lesz feltámadás, azután ítélet következik, ahol az Istent szeretők (kegyelemből) örök életet kapnak, a többiek az ítélet során - pontosan akkora szenvedéssel bűnhődnek majd, amekkora a bűnük súlya miatt indokolt, majd örökre megsemmisülnek, mert a tűz valóban megemésztőnek fog bizonyulni. Isten nem egy szadista égi szörnyeteg, hanem igazságos - még ellenségeivel szemben is! ÁMEN
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!