Melyik igével (esetleg többel) lehet alátámasztani a pokolban járt emberek beszámolóit?
Az alabbi reszt valaki mas irta en csak bemasolom,ami szinten bizonyitja azt,hogy letezik orok pokol,Isten igejevel alatamasztva.
''Ez szép ez a felfogás meg minden, de a Jelenések 20:10-ben az van leírva kerek perec, hogy legalább három személy van, akik az örökkévalóságig kínoztatni fognak az örök tűzben, vagyis a tűz tavában (ami ugyanaz, mint a gyehenna):
Jel 20:10 És az ördög, aki elhitette őket, vetteték a tűz és kénkő tavába, ahol van a fenevad és a hamis próféta; és kínoztatnak éjjel és nappal örökkön örökké.
Tehát biztos, hogy az örök tűz örökké égni fog, és mindenképp *lesz* olyan lény, aki soha nem fog benne megsemmisülni, hanem örökkön örökké kínlódni fog.
A kérdés csak az, hogy akik a 20:12-15 szerinti eljárás során a tűz tavába kerülnek (beleértve a halált és a poklot), azokra ugyanez vonatkozik-e, vagy sem, mert ott erről nem esik szó, csak annyi, hogy a tűz tavába, vagyis ugyanoda kerülnek.
Összevetve a Jelenések 14:9-11-gyel, egyértelműen azt mondhatjuk, hogy *nem* csak a Sátán, a hamis próféta és a fenevad kínoztatik örökkön örökké a tűz tavában, hanem velük együtt mindazok ugyanabban a büntetésben részesülnek, akik felveszik a fenevad bélyegét:
Jel 14:9 És harmadik angyal is követé azokat, mondván nagy szóval: Ha valaki imádja a fenevadat és annak képét, és bélyegét felveszi vagy homlokára vagy kezére,
Jel 14:10 Az is iszik az Isten haragjának borából, amely elegyítetlenül töltetett az ő haragjának poharába: és kínoztatik tűzzel és kénkővel a szent angyalok előtt és a Bárány előtt;
Jel 14:11 És az ő kínlódásuknak füstje felmegy örökkön örökké; és nem lesz nyugalmuk éjjel és nappal, akik imádják a fenevadat és annak képét, és ha valaki az ő nevének bélyegét felveszi.
A görög szövegben még beszédesebbek a kifejezések, mint a magyarban: a "kínlódás"-t jelentő baszanidzó azt is jelenti: gyötrődés, küszködés, hánykolódás, zaklattatás. A "nyugalom" pedig az anapauszisz szóval van jelölve, amely talán mindnyájunknak ismerős (pl. angolban a 'pause' = szünet ebből a szóból származik), és a pihenés/nyugalom mellett tehát jelenti azt is, hogy szünet, megszakítás.
Ez az igehely tehát nem hagy kétséget afelől, hogy a teljes megsemmisülés teológiája ellentétes Isten Igéjével: ez a teológia azt tanítja, hogy tűz tavában a szenvedés egy pillanatig fog tartani, mígnem az oda vetettek "megégnek" és örökre megsemmisülnek; a Biblia pedig azt tanítja, hogy a szenvedés egy pillanatra sem fog megszűnni, hanem szünet nélkül tartani fog örökkön örökké.
Ez a teológia továbbá érvként szokta felhozni azt is, hogy Isten és az üdvözültek "nem bírnák nézni a látványát" az örökké tartó szenvedésnek; ezzel szemben a Biblia azt írja, hogy "a szent angyalok előtt és a Bárány előtt" fog a kínoztatás végbemenni, és annak füstje "felmegy" örökkön örökké. (Vajon hova "fel"?)
És az is világos, hogy nem csupán a Sátánra és angyalaira vonatkozik ez, hanem azokra az emberekre is, akik a fenevad bélyegét felveszik. És ha már egyszer tudjuk, hogy az örökkévaló kínlódás emberi lényekre is vonatkozhat, akkor legalábbis erősen kétséges, hogy az utolsó ítéletkor (Jel 20:12-15), amikor mindenki, aki nincs beírva az élet könyvébe, a tűz tavába kerül, vajon közülük csak a fenevad bélyegét felvevők kínoztatnak-e örökkön örökké, mint ahogy a Jel. 14:10-11 írja, vagy a többiek is, akik korábban éltek, de szintúgy gonoszok voltak.
Én úgy gondolom, hogy további kétségeket oszlat el Dániel könyve, amikor így ír a feltámadásról:
Dán 12:2 És sokan azok közül, akik alusznak a föld porában, felserkennek, némelyek örök életre, némelyek pedig gyalázatra és örökkévaló utálatosságra.''
Egy szerető Isten nem kínoz senkit örökké.
A gonoszok meg fognak semmisülni: Róm 6:23, Zsolt:37:9,34, 37:20, Mal 4:1 Mát 13:30 2Pét 3:10, Zsolt. 145:20, Zsid 2:14, Zsolt 104:35.
Az örökkénél használt görög szó az aionios. Istennél ez örökkét jelent: örökké élt, és élni fog, halhatatlan. Az embereknél azt jelenti, hogy addig, ameddig az illető él:
Júdás 1:7 - örökké ég Sodoma és Gomora - ma már nem égnek (2 Péter 2:6)
Jer 17:27
I Sámuel 1:22 - amíg meg nem hal
Amikor a Biblia örökké való tűzról ír (Mát 25:41) vagy örökkévaló gyötrelemről (mát 25:46) a hatása lesz örökkévaló (mint az ítéletnél - Zsid 6:2, vagy az örök váltságnál - Zsid 9:12)
Egyszerűen: Az emberek addig égnek, amíg meg nem halnak (ainios), a hatása örökké fog tartani - nem lesz többé bűn
Nem is szólva arról, hogy képzeld el, hogy a Mennyben élsz, de örökké látod azokat, akiket szeretsz szenvedni. Lenne úgy boldogság?
Másrészt pedig az ember a bűnnel elvesztette a halhatatlanságát, és az örök élet csak az igazaknak járt. Ha a gonoszok is örökké élnének, akkor Sátán igazat kellett volna hogy mondjon az Édenkertben: "Bizony nem haltok meg", ami hazugság volt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!