Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mit szóltok a Prédikátor 9:...

Lsandor kérdése:

Mit szóltok a Prédikátor 9: 5,6 illetve az Ezékiel 18: 4-el kapcsolatban?

Figyelt kérdés
2012. febr. 14. 09:46
1 2 3
 1/23 A kérdező kommentje:
Ézsaiás 26: 14
2012. febr. 14. 09:56
 2/23 anonim ***** válasza:
Kicsit kifejthetnéd, mert azon kívül, hogy ott vannak a Biblában, és hivatkozol rá, nem derül ki, hogy mi is a kérdés ezekkel a részekkel kapcsolatban.
2012. febr. 14. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 A kérdező kommentje:
Ez igaz :) Szóval ezek a Bibliaversek teljes mértékben azt támasszák alá, hogy az embernek nincs halhatatlan lelke, sőt az 1Mózes 2: 7-ből kiderül, hogy az ember maga a lélek és nem egy tőle különálló rész. Kíváncsi lennék a véleményetekre. Ha ez így van, akkor miért nem fogadják el az emberek? Miért az ellenkezőjét tanítják?
2012. febr. 14. 10:01
 4/23 anonim ***** válasza:
Én is úgy gondolom, hogy az ember nem halhatatlan élőlény (élőlény=lélek), de a lelket szokás keverni az élet lehelettel, ami a szellem (ruah), amit Isten visszavesz, és talán ebből adódik, hogy egyesek úgy gondolják ez a szellem valami módon test nélkül is funkcionál. Szerintem ez azért értelmetlen, mert akkor miért nem alapból szellemnek van teremtve az ember, test nélkül, és mire jó a testben való feltámadás, ha az ember szelleme maga is jól elboldogul test nélkül.
2012. febr. 14. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 A kérdező kommentje:
Pontosan, ez egy nagyon jó gondolat. Mert tényleg van a ruah, de ez az életerőt jelenti, amitől egyszer csak az anyaméhben elkezd verni a szívünk. Valamint az az érdekes, amikor egy személy abban hisz, hogy a jó emberek az égbe mennek, a rosszak pedig a pokolba és hisz a feltámadásban is. De ezek akkor kizárják egymást. Hisz akkor kik támadnának fel a földre. Valamint a Biblia a halált, sohasem a jobb élet kapujaként mutatja be
2012. febr. 14. 10:20
 6/23 A kérdező kommentje:
Az életerő vagyis a ruah pedig olyan mint az áram. Ha bedugunk egy rádiót a konnektorba akkor beindul az áramnak köszönhetően. Az működteti, de maga az áram sosem veszi át a rádió tulajdonságait. Tehát szerintem épp így az életerő működteti a testünket, de sosem veszi át a tulajdonságainkat, csak egy élettelen erő
2012. febr. 14. 10:23
 7/23 anonim ***** válasza:
73%

Szia!


A 20. században általánosan elismertté vált a keresztény teológiában, hogy a lélek természetes halhatatlanságának tana - mely szerint az alacsonyabb rendű, halandó test porrá lesz a halálban, a magasabb rendű, halhatatlan lélek pedig különválik és tovább él Istennél az üdvösségben vagy a kárhozatban – nem biblikus tanítás. Rámutattak arra, hogy az ókori görög filozófia közvetítésével, a platonizmus, illetve még inkább az újplatonizmus révén hatolt be a lélek természetes halhatatlanságának eszméje a kereszténységbe. Az ókori pogány vallások szinte mind vallották a lélek természetes halhatatlanságát. Izráel egyedül állt azzal az álláspontjával, hogy elutasított mindennemű halottkultuszt, a halált a bűn büntetésének tekintette, amelyből csak Isten kegyelme által, csak a halált okozó bűntől való elszakadás nyomán lehetséges a szabadulás, feltámadás által az idők végén.


Az őskeresztények még ugyanígy gondolkodtak a halálról. Az úgynevezett konstantinuszi fordulat nyomán azonban a kereszténység gyakorlatilag szövetségre lépett a pogány vallási és filozófiai eszmékkel. A lélek halhatatlanságának tana ettől fogva lett uralkodóvá a kereszténységben. Feledésbe merült a halál mibenlétéről és a haláltól való szabadulásról szóló eredeti bibliai tanítás. Közrejátszott ebben az is, hogy a kereszténység mindinkább felhígult, miután i.sz. 380-tól állami törvény kötelezte a római birodalom valamennyi polgárát a kereszténység felvételére. A pogányságból jött, megtéretlen tömegek számára pedig hihetőbb volt a lélek halhatatlanságának emberi elképzelése. Könnyebb volt ezt elfogadni, semmint elismerni azt, hogy a halál a bűn zsoldja, és hogy annak hatalmából csak Isten kegyelme által, csak a bűnnel való szembefordulás útján szabadulhat meg az ember. A középkorban véges-végig megkérdőjelezhetetlen volt a lélek halhatatlanságába vetett hit. A 16. századi reformáció idején is csak Luther és Tyndale1 látta tisztán az eredeti bibliai tanítástól való eltérést.


A 20. század első felében valóságos forradalmat idézett elő a keresztény teológusok körében Karl Barth és Oscar Cullmann tanítása, akik azt vallották, hogy platoniatlanítani kell a halálról szóló keresztény tanítást, és helyreállítani az eredeti evangéliumi reménységet, a feltámadásba vetett hitet. Sajnos csak az ún. tudományos teológia berkeiben zajlott le a szóban forgó nagy változás, a keresztény tömegek szinte nem is értesültek róla. Ráadásul napjainkban több teológus ötvözni, egyeztetni próbálja a 20. században ismét felfedezett eredeti biblikus tanítást a későbbiekben kialakult hagyományos keresztény felfogással. Isten mindenhetó, így értelemszerűen a lélek létezését is meg tudja szüntetni.


A Szentírás szerint Istené "egyedül a halhatatlanság" (I.Tim. 6:16). A Biblia azt tanítja, hogy halála után minden ember a pokolba kerül, mert a pokol (héber seol, görög hádész) a halottak tartózkodási hekyét jelöli a Szentírásban. Innen lesz a feltámadás elször azok számára akik üdvözülnek, majd később azok számára akik nem. A pokolban így értelemszerűen nem lehet imádkozni, mivel ott nincsen öntudatánál az ember, ezt az állapotot a Szentírás az alváshoz hasonlítja.


Üdv. Péter

2012. febr. 14. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 A kérdező kommentje:
Na szóval akkor teljes mértékben bebizonyosodott, hogy az embernek nincs halhatatlan lelke, része. Ezt nyilatkozta Péter is. De akkor hibás az a gondolat is, hogy az emberek a menybe vagy az égbe mennek. Pokol tényleg van, de ezt a szót, úgy is lehet fordítani, hogy sír, tehát a Bibliában a pokol szó igazából az emberiség közös sírjára utal. Ezt támassza alá az is, hogy a Károlis fordítás az egyik helyen azt mondja, hogy Jézus szála poklok poklába, vagy valami ilyesmi. Hogyha a pokol az a hely lenne, ahol a gonosz emberek szenvednek akkor ez értelmetlen lenne, hisz Jézus volt a legjobb ember a Földön. De ha a pokol az emberiség közös sírjára utal, akkor ez teljes mértékben logikus.
2012. febr. 14. 11:38
 9/23 anonim ***** válasza:
73%

Vitatkoznék ezzel. Az, hogy a Biblia az embert léleknek nevezi, azért van, mert a lélek az emberrel jött létre.

Isten ugyanis az ő szellemét lehelte az ember orrába a teremtésnél, így a szellemi és anyagi világ határa, metszéspontja a lélek, az ember maga. A lelked TE magad vagy. Ebben semmi olyan nincs, amiről beszéltél.


Ebben az értelemben nem halhatatlan az ember, de hogy a halálkor vége lenne, az nem állja meg a helyét. Az általad említett ige a Pédikátornál pl. úgy fejezi be, "és nincs részük soha többé semmiben sem, ami a nap alatt történik"


A holtak hazája nem tartozik bele ebbe. És nem csak az ige tanítja, hogy a halálkor az ember szelleme elválik a testtől, hanem ezt sokan tapasztalták is.

Végül is az ember ragaszkodik léleknek lenni, ezért kap majd új testet a feltámadáskor.

Jézussal, feltámadása után is ez történt, mégsem törlődött az emlékezete. Mindent tudott, amit előtte is.


Az adventisták szeretik a pokol örökké valóságát tagadni, de ez nem nagyon állja meg a helyét. Isten szeretetére hivatkoznak, de az igazságos Isten szerintetek Lucifernek, Hitlernek ugyanazt a büntetést tartogatja, mint egy átlag alkoholistának? Szó sincs ilyesmiről.


A pokol éppen arról szól, hogy az emberek immár a saját "szemükkel" látott valóságban rájönnek, hogy nem hittek, mikor kellett volna.

2012. febr. 14. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 A kérdező kommentje:

Fontos megkülönböztetni a lelket és a szellemet. Isten szellemet lehelt belé, ez a ruah. Ez az életerőre utal, amit fent írtam olyan, mint az áram. Egy személytelen erő.

Igen a lelked te magad vagy, nem egy különálló rész tőled. Valamint a lélek nem hallhatatlan.

Olvasd el a Prédikátor 9: 5, 6; Ezékiel 18: 4; 1Mózes 2: 7; Ézsaiás 26: 14 előítéletek nélkül gondolkozz el ezeken.

A pokol egyértelműen hamis tanítás, történészek, professzorok is alátámasszák, hogy ez csak a hitehagyás korszakában került be a keresztény tanítások közé. Ez tény


A New Catholic Encyclopedia megjegyzi, hogy az ókori héberek nem úgy tekintették az embert, mintha annak egy fizikai teste és egy anyagtalan lelke is lenne. Ez a mű a héberek hitnézetéről a következőt jelenti ki: „ Amikor az első ember, akit Isten a földből formált, megkapta az élet leheletét, »élő lény« lett (1M[ózes] 2.7). A halált nem az emberben lévő két rész különválásának tekintették, mint ahogyan azt a görög filozófia tartja; a halálkor az élet lehelete eltávozik, az ember pedig »halott lény« lesz (3M[ózes] 21.11; 4M[ózes] 6.6; 19.13). Mindkét esetben a »lény« szó a héber [ne′phes] szó lehet, amelyet gyakran fordítanak »léleknek«, de valójában teljes mértékben megegyezik magával a személlyel.”

Ugyanez az enciklopédia megjegyzi, hogy a katolikus tudósok az utóbbi időben „azon a véleményen vannak, hogy az Ú[j]sz[övetség] nem tanítja a lélek halhatatlanságát

2012. febr. 14. 15:10
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!