Jehova Tanúja vagyok. Mit szeretnétek tőlem kérdezni?
Hogy lehet, hogy István arra kérte Jézust, hogy Jézus fogadja be az ő (István) szellemét, ha a szellemünk Jehovához tér vissza halálunkkor?
Üdv, Névtelenül.
Vidiripi
"Köszönöm a válaszodat.Csak azt nem értem hogy jön ide a Hit gyülekezete?És mért kell azokat is pocskondiázni.Az egyik ember a reformátusoknál találja meg a helyét,a másik a katolikusoknál,vagy a baptistáknál(annyi egyház van Magyarországon).Lényeg,hogy megtalálja Istent.És mik vagyunk mi emberek,hogy azt itélgetjük,hogy kinek igazi a vallása.Istem nem vallás,hanem személy.Ha keresi valaki megtalálja."
Persze lényeg hogy az ember megtalálja Istent.
De....Máté 7:13 Menjetek be a szoros kapun. Mert tágas az a kapu és széles az az út, a mely a veszedelemre visz, és sokan vannak, a kik azon járnak. 14 Mert szoros az a kapu és keskeny az az út, a mely az életre visz, és kevesen vannak, a kik megtalálják azt.
"Köszönöm a válaszodat.Csak azt nem értem hogy jön ide a Hit gyülekezete?És mért kell azokat is pocskondiázni.Az egyik ember a reformátusoknál találja meg a helyét,a másik a katolikusoknál,vagy a baptistáknál(annyi egyház van Magyarországon).Lényeg,hogy megtalálja Istent.És mik vagyunk mi emberek,hogy azt itélgetjük,hogy kinek igazi a vallása.Istem nem vallás,hanem személy.Ha keresi valaki megtalálja."
Vagy az igazságot keresi valaki, vagy pedig az igazságot akarja hozzáigazítani a saját nézeteihez. Ez az állítás: „ Az egyik ember a reformátusoknál találja meg a helyét,a másik a katolikusoknál,vagy a baptistáknál(annyi egyház van Magyarországon).Lényeg,hogy megtalálja Istent” vajon bibliailag alátámasztott igazság, vagy az igazság hozzáigazítása egy nézethez? Lehet igazság az is, hogy csecsemőket keresztelünk (református/katolikus, stb.) és az is, hogy csak felnőtteket (baptisták)? Ha meg te nem találsz különbséget igaz meg hamis tanítás között, akkor nyugodtan lehetsz mohamedán is, hiszen azok is megtalálták az Istent. És mindenki áldozhat annak az istennek, amelyiknek akar. És akkor Pál teljesen feleslegesen írt le olyasmiket, hogy pl: „Dehogy! Amit a pogányok áldoznak, azt nem Istennek, hanem a sátánnak áldozzák. Igazán nem óhajtom, hogy közösségre lépjetek a gonosz lélekkel.” (1Kor 10:20) Ilyen alapon Istent ott is meg lehet találni, ahol a sátánnak áldoznak, bár ők azt mondják, Istennek áldoznak. A látásmódod nagyon messze van attól, amit tanít a Biblia. Pontosan azért nem vagyok tagja akármelyik keresztény felekezetnek, mert a „bárhol meg lehet találni az Istent” -féle filozófia nem bibliai tanítás.
"Mi a véleményed arról, hogy kezdetben több felesége volt a férfiaknak, márpedig Isten beleegyezésével? "
Ha jól emlékszem így Izrael ezáltal hamarabb lehetett nagy létszámú nemzetté. De ha nem jól, majd utólag korrigálom a válaszomat.
„Nem a karizmák teszik az embert automatikusan ördögtől valónak, hanem a szellemi gyümölcsök hiánya.”
Jézus nem azt mondta, hogy hamis Krisztusok és hamis próféták támadnak, akiknél fellelhető a szellemi gyümölcsök hiánya, hanem hogy nagy jeleket és csodákat tesznek. Márpedig csodákat a karizmatikus felekezeteken kívül sehol nem tesznek. De ha te úgy érted, a te felelősséged (2Pét 3:16).
„de tagadják Isten karizmáit, Isten természetfeletti erejét,s azoktól óvakodni kell, kerülni kell őket. „ Ezt nem írja Pál a 2Tim 3:1-9ben. Azt viszont írja a Biblia, hogy : „Ne tégy semmit az ő igéihez, nehogy megdorgáltassál és hazugnak találtassál” (Péld 30:6, Káldi)
„Ti mit hisztek Jezussal kapcsolatban? ...
Nono! Ti nem ezt hiszitek. Elárulnád, miért nem mondtál igazat? „
Ha te jobban tudod, hogy mit hiszünk, nekem is elárulhatnád. Én meg elárulom, hogy mit hisztek ti – valószínű reformátusok, hiszen az Áldás-békesség az ő köszöntésük, ha jól tudom.
„Hogy segítitek az embereket a igehirdetésen kívül?”
Mindenkinek a saját felelőssége és lehetősége, hogy segítsen ki ki annak, akinek tud. Ha látsz egy rászorulót, akkor segíts rajta, ez független a vallástól/egyháztól. (Gal 6:10) Elég sok segélyakcióban részt vesznek a tanúk, vannak ilyen irányú cikkek az Ébredjetekben, de én nem gyűjtöttem ki őket. S gondolom idehaza is árvíz vagy egyéb katasztrófák idején kiveszik a részüket a segítségnyújtásból és nem csak tanúk felé mutatva törődést.
"A látásmódod nagyon messze van attól, amit tanít a Biblia. Pontosan azért nem vagyok tagja akármelyik keresztény felekezetnek, mert a „bárhol meg lehet találni az Istent” -féle filozófia nem bibliai tanítás."
Honnan veszed,hogy ez a látásmódom?Én csak annyit akartam,bár nem jól fogalmaztam,hogy szerintem nem kéne mindig valamilyen egyházat kritizálni,mert a nézeteink nem egyeznek azzal.Én is kritizálhatnám a Tanukat,mert van tapasztalatom,mégis kultúráltan tettem fel kérdést,nem szidalmazva,és nem kritizálva azt a felekezetet,és szokásait.Szerintem nem a másik egyházban lévő tanulási módszereket kell kritizálni.
Melyik múzeumban tekinthetem meg azokat az újszövetségi görög nyelvű másolatokat, amelyek tartalmazzák héber betűkkel 255 helyen az hogy JHVH?
Hol találták meg ezeket és mikor?
Üdv, Névtelenül.
Melyik múzeumban őrzik a ránk maradt héber nyelvű újszövetségi másolatokat?
Üdv, Névtelenül.
Most muzeológus vagy , netán bibliakutató? Ha az utóbbi, akkor itt a válasz:
Az Új Világ fordítás előszava:
*** bi8-app 1817-1818. o. 1 Isten neve, a „Jehova” név (héberül: יהוה [JHVH vagy YHWH]) a Héber Iratokban és a Keresztény Görög Iratokban ***
A héber betűkből álló tetragrammát (יהוה) használták mind a héber szövegben, mind pedig a görög Septuagintában. Így amikor Jézus vagy a tanítványai akár a héber, akár a görög nyelvű Szentírást olvasták, találkoztak az isteni névvel. Amikor Jézus a názáreti zsinagógában felállt, átvette Ézsaiás könyvét, és felolvasta belőle a 61:1, 2-t, amelyben megtalálható a tetragramma, kiejtette az isteni nevet. Ez összhangban volt Jézusnak azzal az elhatározásával, hogy megismertesse Atyjának, Jehovának a nevét, amint ez a hozzá intézett imájából is kitűnik: „Nyilvánvalóvá tettem a nevedet azoknak az embereknek, akiket nekem adtál a világból . . . megismertettem velük a nevedet, és meg is fogom ismertetni” (Jn 17:6, 26).
Ezen alapelv alapján vizsgáljuk meg, hogy JT az NW fordításban jogosan használják-e Isten Jehova nevét az új szövetségben.
2. „Kétféle módszer segíthet a Bibliát helyesen megérteni. Először is bármely kijelentés esetén a szövegösszefüggést (a megelőző és a következő bibliaverseket) kell figyelembe venni. Ezt követően összehasonlíthatjuk a szöveget a Biblia más részeiben található, ugyanazzal a témával foglalkozó kijelentésekkel. Ily módon engedjük, hogy Isten saját Szava irányítsa a gondolkodásunkat, és ne mi, hanem ő magyarázza meg saját Szavát.
Ezért megvizsgáljuk Pál apostol leveleit, hogy ezt tisztázzuk.
(Róma 4:8 NW) . . .boldog ember az, akinek bűnét Jehova semmiképpen nem fogja számításba venni.”
A kereszthivatkozás a zsoltárok 32:2-ez vezet. A Nave's lexikonon alapuló kereszthivatkozások közül most kettő igehelyet vizsgálok meg melynek kiindulási pontja a Róma 4:8 és a Zsoltárok 32:2 valamint a 2Mózes 34: 6;7 verse lesz.
Zsolt 32:2 (Károli)… Boldog ember az, akinek az Úr bűnt nem tulajdonít, és lelkében csalárdság nincsen.
Most vizsgaljuk meg a héber szöveget.
Zso 32:2 Tanakh
(2) אשׁרי אדם לא יחשׁב יהוה לו עון ואין ברוחו רמיה׃
יהוה = YHWH,JHVH, Jehova, Jahve,
Lenigrádi kódex (kat a linkre és meglátod wlc.hebrewtanakh.com/psalms/32.htm) szövege, mind az Aleppoi kódex szövege
(ale.hebrewtanakh.com/psalms/32.htm ) világosan és félreérthetetlenül az isteni név tetragrammáját tartalmazza a Zsoltárok 32:2-ben.
A Leningrádi Kódex (Codex Leningradensis) a legrégebbi fennmaradt példánya a héber Biblia maszoréta
szövegének, Kr. u. 1008-ból. A Biblia Hebraica Stuttgartensia (amire a legtöbb bibliafordító hivatkozik) ennek a
pontos átirata. A Leningrádi Kódex tartalmazza a héber biblia teljes szövegét, bár a sorrend némileg eltér a legtöbb
bibliától, mert a Krónikák könyve megelőzi a zsoltárok könyvét és Jób könyve a Példabeszédek könyvét.
Tartalmaz ezenkívül maszoréta jegyzeteket is (nikudot). A bőrkötéses kódexet pergamenre írták. A Leningrádi
Kódexet a szentpétervári orosz állami könyvtárban tárolják 1863 óta. Közismert nevét, amelyet az orosz forradalom
után kapott, a könyvtár kérésére a mai napig nem változtatták meg. – Az Aleppói Kódex feltehetőleg valamivel
régebbi, de hiányoznak belőle egyes részletek.
2Mó 34:6-7 Károli Javított
(6) És az Úr elvonula õ elõtte és kiálta: Az Úr, az Úr, irgalmas és kegyelmes Isten, késedelmes a haragra, nagy irgalmasságú és igazságú.
(7) A ki irgalmas marad ezeríziglen; megbocsát hamisságot, vétket és bûnt: de nem hagyja a bûnöst büntetlenül, megbünteti az atyák álnokságát a fiakban, és a fiak fiaiban harmad és negyedíziglen.
Most nézzük meg a héber szöveget.
2Mó 34:6 Tanakh
(6) ויעבר יהוה על־פניו ויקרא יהוה יהוה אל רחום וחנון ארך אפים ורב־חסד ואמת׃
Vagyis aki a bűnt megbocsátja az Jehova Isten. Pál apostol a héber szövegből idézett ezért helyénvaló, hogy az Új Világ fordítás kiírja az Isteni nevet a Róma 4:8-ban.
(Róma 9:28 NW) . . .Mert Jehova számadást fog tartani a földön, befejezve és rövidre szabva azt.. . .
A kereszthivatkozás az Ézsaiás 10:23-hoz vezet.
Ézs 10:23 (Károli)…Mert elvégezett pusztítást cselekszik az Úr, a seregek Ura, mind az egész földön.
Figyeljük meg a héber szöveget.
Ézs 10:23 Tanakh
(23) כי כלה ונחרצה אדני יהוה צבאות עשׂה בקרב כל־הארץ׃
צבאה / צבא = sereg, hadsereg, (mennyei) sereg: angyalok, יהוה = yehôvih
Vagyis a Seregek Jehovája cselekszi ezt.
Megint azt látjuk, hogy az Új Világ fordítás jogosan használja Isten nevét. Világossá téve azt, hogy ki is az az Úr aki számadást fog tartani a földön. Tisztába téve azt, hogy kiről is beszél az apostol. Jézusról vagy Istenről. Azért oly nagy az ellenszenv az Új Világ fordítás iránt, mert így leleplezi maga a szentírás, hogy a szentháromság tanítás az hazugság!
(1Korintusz 2:16 NW) . . .Mert „ki ismerte meg Jehova gondolkodását, hogy oktathatná őt”? Bennünk azonban megvan Krisztus gondolkodása.
A kereszthivatkozás elvezet az Ézsaiás 40:13-hoz.
Ézs 40:13 (Károli javított)
(13) Kicsoda igazgatta az Úr szellemét, és ki oktatta Õt, mint tanácsosa?
Lássuk ki az Úr a héber szöveg szerint.
Ézs 40:13 Tanakh
(13) מי־תכן את־רוח יהוה ואישׁ עצתו יודיענו׃
Minden kétséget kizáróan Jehova יהוה.
Vajon adhat-e akár a legbölcsebb ember is tanácsot Istennek arról, mit tegyen a jelenlegi körülmények között, vagy meg tudja-e mondani neki, mit tegyen a jövőben?
A szövegkörnyezet határozottan Jehova Isten teremtői képességét és mivoltát dicsőíti.
Vagyis az Új Világ fordítás helyesen alkalmazza a szövegben az Isteni nevet.
(1Korintusz 3:20 NW) 20 És ismét: „Jehova tudja, hogy a bölcsek okoskodásai hiábavalók. . .
Zso 94:11 (Károli javított)
(11) Az Úr tudja az embernek gondolatjait, hogy azok hiábavalók.
Elemezzük a héber szöveget ki az az Úr aki ismeri az emberek gondolatait.
Zso 94:11 Tanakh
(11) יהוה ידע מחשׁבות אדם כי־המה הבל׃
Nem meglepő módon itt is Jehova Istenről van szó. A 94. Zsoltár Jehova Isten sokrétű jellemvonását dicséri és kifejezi az Istenbe vetett bizalmat.
Az 1Korintusz 3:20-ban egyértelmű, hogy Jehova Isten az akiről az apostol beszél. Teljesen ésszerű, és a bibliai hátteret figyelembe véve jogos az Isten nevének használata.
(1Korintusz 4:4) . . .De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem. . .
A kereszthivatkozás a Zsoltárok 35:24-hez visz el minket.
A héber szöveg alapján megnézzük ki az aki vizsgál bennünket.
Zso 35:24 (Károli javított)
(24) Ítélj meg engem a te igazságod szerint, oh Uram, Istenem, hogy ne öröljenek rajtam!
Zso 35:24 Tanakh
(24) שׁפטני כצדקך יהוה אלהי ואל־ישׂמחו־לי׃
Megint azt látjuk az ítélet Jehova יהוה Isten kezében van. A 1Korintusz 4:4-ben kimondottan felragyog az igazság arról, ki az aki minket vizsgál, és az Isten neve helyénvalóan , az őt megillető helyre került az Új Világ fordítás révén.
(2Korintusz 3:17NW) . . .Jehova pedig a Szellem, és ahol Jehova szelleme van, ott szabadság van.
A Nave's lexikonon alapuló kereszthivatkozás a 1Mózes 6:3-ra mutat.
1Mó 6:3 (Károli Javított)
(3) És monda az Úr: Ne maradjon az én szellemem örökké az emberben, mivelhogy õ test; legyen életének ideje száz húsz esztendõ.
A héber szöveg.
1Mó 6:3 Tanakh
(3) ויאמר יהוה לא־ידון רוחי באדם לעלם בשׁגם הוא בשׂר והיו ימיו מאה ועשׂרים שׁנה׃
יהוה Jehova szelleméről beszél.
A Károli kereszthivatkozás az Ézsaiás 57:19--re mutat.
Ézs 57:19 Károli
(19) Megteremtem ajkaikon a hálának gyümölcsét. Békesség, békesség a messze és közel valóknak, így szól az Úr; én meggyógyítom õt!
A héber szöveg egyértelmű és világos és Jehova יהוה Istennek tulajdonítja a szabadságot, békességet.
Ézs 57:19 Tanakh
(19) בורא נוב שׂפתים שׁלום שׁלום לרחוק ולקרוב אמר יהוה ורפאתיו׃
Tehát az apostol mondanivalója pont ezért világosan fénylik, mert az Isten neve ott van és meg tudjuk különböztetni az Úr Jézus Krisztustól.
(2Korintusz 6:17-18 NW) . . .»Így tehát jöjjetek ki közülük, és különítsétek el magatokat — ezt mondja Jehova —, és ne érintsétek többé a tisztátalant«”; „»és én befogadlak titeket«”. 18 „»És én atya leszek nektek, ti pedig fiak és leányok lesztek nekem« — ezt mondja Jehova, a Mindenható.”
Károli az Ézsaiás 52:11-re hivatkozik a kereszthivatkozásában.
Ézs 52:11 Károli
(11) Távozzatok, távozzatok, jertek ki, onnan, tisztátalant ne illessetek, jertek kik közülök, tisztítsátok meg magatokat, a kik az Úr edényeit hordozzátok.
Vizsgáljuk meg a héber szöveg alapján ki az az Úr, akinek az edényeit hordozzák.
Ézs 52:11 Tanakh
(11) סורו סורו צאו משׁם טמא אל־תגעו צאו מתוכה הברו נשׂאי כלי יהוה׃
Természetesen az ige és a szövegkörnyezet mindig יהוה Jehova Istenre utal. A 2Korintusz 6:18. vers szintén Jehova Istent azonosítja magával az Atyával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!