Jehova Tanúja vagyok. Mit szeretnétek tőlem kérdezni?
Azaz a mondat második fele: "a zsidók adonájnak, a görögök pedig küriosznak olvasták" .
Csakhogy barátom az Isten neve attól még ott volt, függetlenül attól, hogy a zsidók és a görögök mit olvastak vagy hogyan ejtették ki.
(1Királyok 8:41) . . .Az idegent is, aki nem tartozik népedhez, Izraelhez, és aki eljön messze földről a neved miatt
Barátom látom, hogy te nem tartozol azok közé, akik messze földről elmentek Isten neve miatt. A te füledet sérti és bántja ez a szent név. Vajon miért? Isten szava megadja rá a választ.
(Ézsaiás 6:10) . . .Tedd érzéketlenné e nép szívét, és süketté a fülüket. Tapaszd be a szemüket, hogy ne lássanak szemükkel; fülükkel ne halljanak, szívük ne értsen, és meg ne térjenek és meg ne gyógyuljanak.”
Az Újszövetség újvilág fordítás szerinti átírása több szempontból problémás.
1.) Nekem idézted az intést "ne tégy hozzá"
2.) Nem csak azokat az idézeteket írtátok át jehovára az Isten neve JHVH helyett, ahol az Újszövetség az Ó-ból idéz, hanem egyéb helyeken is, önkényesen. Pl. Ap Csel 7:60
3.) Ezzel olyan zavart idéztek elő, mintha Jézus, vagy a Szent Szellem neve nem lenne JHVH. (Ján 12:41, Ap csel 28:25, Jelenések 2:8, stb).
A Róma 10 is végig Jézus nevéről ír, azt kell segítségül hívni a bűnbocsánathoz. Ezt tették az első keresztények: Jézus nevét hívták segítségül.
Szóval, ha nem adatott más név, akkor nem is kell kitalálni más nevet Jézus nevén kívül.
Pergamon:
A fülem nem sérti Isten neve. Annak megcsúfolása azonban igen. A jehova szó Isten szent nevének megcsúfolása. Nem így hívják, nem így ejtik, ez egy műszó.
Az Újszövetség világosan közli, hogy Jézus Krisztus nevén kívül nem adatott más név az embereknek, hogy kiejtsék, és segítségül hívják.
Apostolok Cselekedetei 4:12:
"És nincsen senkiben másban idvesség: mert nem is adatott emberek között az ég alatt más név, mely által kellene nékünk megtartatnunk."
Ezért nem lényeges a JHVH kiejtése. Sokkal inkább lényeges, hogy ki áll a név mögött. Istennek több neve is van. Egy neve JHVH. Azonban Isten minden nevén felül felmagasztalta az Ő beszédét, az Igéjét JÉZUS nevét.
A keresztények Jézus tanúi. (Ap csel 1:8)
Jézus nevét hívják segítségül, (Apostolok Cselekedetei 2:21:És lészen, hogy mindaz, a ki az Úrnak nevét segítségül hívja, megtartatik.
Apostolok Cselekedetei 9:14:És itt [is] hatalma van a fopapoktól, hogy mindazokat megkötözze, kik a te nevedet segítségül hívják.
Apostolok Cselekedetei 9:21:Álmélkodnak vala pedig mindnyájan, a kik hallák, és mondának: Nem ez-é az, a ki pusztította Jeruzsálemben azokat, a kik ezt a nevet hívják segítségül, és ide is azért jött, hogy oket fogva vigye a fopapokhoz?
1. Korintus 1:2:Az Isten gyülekezetének, a mely Korinthusban van, a Krisztus Jézusban megszentelteknek, elhívott szenteknek, mindazokkal egybe, a kik a mi Urunk Jézus Krisztus nevét segítségül hívják bármely helyen, a magokén és a miénken")
Ha valaki a mostani üdvtörténeti korban szeretné segítségül hívni Isten nevét, és ezáltal megtartatni (Üdvözülni, meggyógyulni, démonoktól megszabadulni, áldást, "jó előmenetelt" nyerni) annak azt a nevet kell segítségül hívnia, amelyet Isten minden fölé emelt, mely a legteljesebb és legtökéletesebb mértékben tartalmazza mindazt ami JHVH is, akkor a názereti JÉZUS, a Krisztus, azaz JEHOSUA Ha Masíah nevét kell segítségül hívnia.
Aki nem ezt hirdeti, és nem tiszteli ugyanúgy Jézust, ahogy az Atyát, az mind tévelyeg.
"Nem tudom melyik 9. számra gondolsz, hiszen a 9. válaszomban a karácsonyról van szó. Hogy miért elterjedt az a felfogás, hogy nem védekezhetnek? Talán nem olvasták az erről szóló társulati tanácsot."
Direkt a félreértések elkerülése végett írtam úgy, hogy "a 9. sz. alatti kommentedben...", nem pedig úgy, hogy "a 9. kommentedben", mivel a rendszer nem számozza külön a kérdezői kommenteket és a válaszokat. De nem gond. :)
A válaszod eléggé elszomorító, mivel sok felesleges szenvedést, bajt lehetne megelőzni azzal, ha a JT-k tudnának arról, hogy az önvédelem teljesen jogos. Lehet, hogy nem fordulnának elő olyan esetek, mint a következő videóban:
http://www.youtube.com/watch?v=nZC0g0WRTcQ&feature=related
Erről a videóról nemrég egy olyan lány kérdezte a véleményünket, akinek a szülei Tanúk; idézek két JT-választ a kérdésből:
"Bárcsak én is ott lettem volna - mármint benn a terembe. Jobb helyen lettem volna, mint most. :( "
"Visszaütni nem üthet. Ha fegyvert fognak rá és a ott a fegyver a tanú előtt a földön és azt mondanák neki, hogy vegye fel mert megölik, nem venné fel.
Ha azt mondanák egy tanúnak, hogy megverik a gyermekét, ha nem pofozza fel azt a férfit, aki előtte őt 3 perccel felpofozta, nem verekedne.
Ezért fog Jehova közbeszólni Armageddonkor ha Jehova Tanúi ellen tényleges fordulnak, mert pl. egy tanú fegyvert sem fog. Még önvédelemből sem. Verekedni szintúgy nem szabad. Sőt a saját élete árán megvédi testvéreit egy hithű tanú."
Nem kellene tenni valamit - pl. szélesebb körben és nagyobb energiával hirdetni ezt - annak érdekében, hogy többezer ember testi épségét vagy akár az életét is megkíméljék? Ez a mulasztás kinek a felelőssége?
"Nyilvánosan sokkal több hasznos beszélgetést tudok folytatni mint házanként, ahol hamar elutasítják az embert, hiszen ezernyi elfoglaltságában zavarhatom meg, míg nyilvánosan többnyire séta vagy várakozás közben szólítom meg és kérem ki a véleményét."
Tisztelem a hozzáállásodat, miszerint tekintettel vagy mások elfoglaltságaira. Szerintem ezt is intenzíven terjeszteni kellene a szervezetetek tagjai között, mivel - szintén az itteni kommentek alapján - az általánosan elterjedt nézet az, hogy egy JT-nek _kötelessége_ házról házra járni, mivel ez bibliai parancs.
Az ApCsel 5:42 - re az általad másoltakon kívül megkerestem Károli fordítását: "És mindennap a templomban és házanként nem szűnnek vala meg tanítani és hirdetni Jézust, a Krisztust."
Továbbá még kettőt: "And daily in the temple, and in every house, they ceased not to teach and preach Jesus Christ." (Authorized Version)
"And every day, in the temple and at home, they ceased not to teach and to preach Jesus `as' the Christ."(American Standard)
Összességében nézve az eddigiek nekem azt mutatják, hogy több fordítási lehetőség is van (házanként, minden házban, házról házra, otthon stb.), amelyek közül a JT szervezet kiválasztott egyet, amelyhez csökönyösen ragaszkodik a saját gyakorlata alátámasztására.
"Az evangéliumokban szó van Isten nevének a megszenteléséről..."
Ez ismét egy olyan téma, amelyről már többször volt szó itt, a GYK-n.
Ehhez mutatok néhány linket a JHWH tetragrammaton kiejtésével kapcsolatosan:
Ezen oldalak forrásokkal és hivatkozásokkal bőven alátámasztottak; ezek alapján pedig a legvalószínűbb kiejtés a Jahve, a legvalószínűtlenebb pedig a Jehova. Az Őrtorony Társaság mégis - és ismét - a saját választásához ragaszkodik...
"...az illetőt a lejáratási szándék vezeti ..."; "Vádlónak általa propagált weboldala pontosan ilyen beállítottságú, semmi más nincs rajta, mint a lelkéből fakadó ömlesztett szemét, amit a tanúkra zúdít. Világos célja a lejáratás, befeketítés."
--- És nem is folytatom tovább az idézeteket tőled...
Nem tudhatod biztosan, milyen szándék vezeti. Neked szubjektíve tűnhet így, de szerintem a szubjektív vélemények kifejtésével mindig óvatosnak kell lenni. Mert mi van, ha rosszul látod, azaz nincs igazad? Akkor bizony te hazudtál, rágalmaztál, vádoltál, ítéltél rosszul...
Nem hinném, hogy a weboldal teljes anyagát elolvastad volna, aminek alapján ennyire biztosan állíthatnád, hogy mi van vagy mi nincs rajta. Ez esetben ismét fennáll a veszélye annak, hogy az állításod nem felel meg a valóságnak. Kérlek, válaszolj őszintén: Mennyit olvastál el belőle?
Mindezeket azért írom le, mert én - szubjektíve :) - egyáltalán nem tételeztem fel eddig sem lejáratási szándékot vagy más negatívumot az érintett válaszoló részéről; továbbá olvastam már a blog néhány cikkét, és ezekből szintén nem a lejáratási vagy befeketítési cél jött le.
A csodákról és egyebekről, amik most idő hiányában kimaradtak, talán máskor írok majd. Viszont addig is figyelmedbe ajánlom a következő videót és kérdéseket, melyekről szívesen olvasnám a véleményedet is:
http://www.youtube.com/watch?v=ngvfE4I25xk
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__2..
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__2..
Minden jót. :)
Vidiripi
A héber tudósok általában a Yahweh formát részesítik előnyben, de a pontos kiejtés nem ismert. A latinosított Jehova névalak ezért továbbra is használatban marad, mivel ezt használták évszázadokon át és ez a héber név négy betűjének: יהוה, vagyis a Tetragrammának a legáltalánosabban elfogadott formája a magyar fordításokban. Egy héber tudós, R. H. Pfeiffer megjegyezte: „Akármit is mondanak annak bizonytalan származásáról, a Yahweh megfelelő fordítása a ’Jehova’, és az is marad.”
(Introduction to the Old Testament, Robert H. Pfeiffer, 1952, 94. oldal.)
Külön kiemelném hogy MAGYAR fordításokban.
Zsoltárok 83:19 nyomtatott biblia Károli fordítás.
"Az Örökkévaló. Ez a fordítása az Istennévnek, amelyet a héberben négy betűvel:
JHVH írnak és Ádonáj-nak olvasnak (l. Genezis 16. old.).
Vidiripi
Ha nagyon akarunk a kákán is csomót keresni akkor találunk.
De nem az a lényeg hogy hogyan ejtjük hanem az hogy ismerjük a nevet.
Károli mindkét formában használta az általa fordított bibliában.
Felvetés:
“Az Újszövetség világosan közli, hogy Jézus Krisztus nevén kívül nem adatott más név az embereknek, hogy kiejtsék, és segítségül hívják.
Apostolok Cselekedetei 4:12:
"És nincsen senkiben másban idvesség: mert nem is adatott emberek között az ég alatt más név, mely által kellene nékünk megtartatnunk."
Válasz:
Apcs 4:12 Csia Nincs senki másban menekülés! Nem is adatott az emberek között az ég alatt más név, melyben a menekülést keresnünk kell."
MATTIAS ANSORGS KOMMENTAR :
errettet zu werden, muss man kein kompliziertes System mit hunderten von Heiligen, Riten, Opfern oder tausenden von Göttern und Verhaltensregeln beherrschen, sondern einfach die Errettung im Glauben von Christus annehmen. Gott hat es uns sehr schön und einfach gemacht, indem er uns nur einen einzigen Namen zur Errettung gegeben hat.
Apcsel 4:12 arról beszél, hogy nincs más név az emberek között, vagyis egyetlen ember sem szolgálhat a megmentésünkre, mert mindannyian örököltük az Ádámi bűnt. Azonkívül semmilyen más istenség (hamis isten neve) nem segít a megmentésünk kimunkálásában. Ezt érti alatta és nem azt érti, hogy egyáltalán nem kell hálát adni az Atyának (JHVH) a megmentés elrendezéséért, mint ha ezentúl Ő egyáltalán nem számítana.
A Károli keresztutalás a Máté 1:21-hez vezet.
Máté 1:21 Csia Fiat fog szülni, s te majd nevezd annak nevét Jézusnak, ami ezt jelenti: Jahve megment, mert ő fogja népét vétkeitől megmenteni!”
A Máté 1.21-hez ezt a kommentárt fűzi a ROBERTSON’S WORD PICTURES in the NEW TESTEMENT:
( Καλεσιες το ονομα αυτου Ιησουν). The rabbis named six whose names were given before birth: "Isaac, Ishmael, Moses, Solomon, Josiah, and the name of the Messiah, whom may the Holy One, blessed be His name, bring in our day." The angel puts it up to Joseph as the putative father to name the child. "Jesus is the same as Joshua, a contraction of Jehoshuah (
Num 13:16;
1Ch 7:27), signifying in Hebrew, 'Jehovah is helper,' or 'Help of Jehovah'" (Broadus). So Jesus is the Greek form of Joshua (
Heb 4:8). He is another Joshua to lead the true people of God into the Promised Land. The name itself was common enough as Josephus shows. Jehovah is Salvation as seen in Joshua for the Hebrews and in Jesus for all believers. "The meaning of the name, therefore, finds expression in the title Saviour applied to our Lord (
Luk 1:47;
Luk 2:11;
Joh 4:42)" (Vincent). He will save ( σωσε) his people from their sins and so be their Saviour ( Σωτηρ). He will be prophet, priest, and king, but "Saviour" sums it all up in one word. The explanation is carried out in the promise, "for he is the one who ( αυτος) will save ( σωσε with a play on the name Jesus) his people from their sins." Paul will later explain that by the covenant people, the children of promise, God means the spiritual Israel, all who believe whether Jews or Gentiles. This wonderful word touches the very heart of the mission and message of the Messiah. Jesus himself will show that the kingdom of heaven includes all those and only those who have the reign of God in their hearts and lives.
Kifejti, hogy a Jézus név , ami ugyan az, mint a Józsué, héberül azt jelenti, hogy: “Jehova salvation”, vagyis Jehovától jön a megmentés. Ami azt jelenti, hogy az egész megváltás a váltságáldozati elrendezés az Istentől az Atyától Jehovától indul ki. Kifejti, hogy Jézus a Messiás, ami felkentet jelent és a felkenetés az Atyától származik, aki a Jehova Isten.
A magyar „Krisztus” szó a görög Khri·sztosz′ szóból ered, melynek héber megfelelője a Má·sí′ach (Messiás). Mindkét kifejezés szó szerinti jelentése: ’Felkent’. Mózesre, Áronra és Dávid királyra is utaltak úgy, mint felkentre, ami azt jelenti, hogy felelősségteljes, hatalmi állásukra Isten által lettek kijelölve . Jézus, a megígért Messiás volt Jehova legkiemelkedőbb képviselője. Ezért joggal nevezték ’Krisztusnak, az élő Isten Fiának’ .
Az Ézsiás 9: 6-7 világosan bizonyítja, hogy a Messiás a hatalmát és egész Messiási küldetését az Atyától kapta, vagyis a Seregek Jehovája buzgalma cselekszi ezt.
(Ézsaiás 9:6-7) . . .Mert gyermek született nekünk, fiú adatott nekünk, és a fejedelmi uralom az ő vállán lesz. Így fogják nevezni: Csodálatos Tanácsadó, Erős Isten, Örökkévaló Atya, Béke Fejedelme. 7 Fejedelmi uralma bőségének és a békének nem lesz vége Dávid trónján és királyságában, hogy megszilárdítsa és fenntartsa azt jog és igazságosság által, mostantól fogva időtlen időkig. A seregek Jehovájának buzgalma cselekszi ezt.
A vita elkerülése végett az Ézsaiás 9:7 a héber szövege tartalmazza a tetragrammatont (YHVH)
Ézsaiás 9:7 TANAKH
(7) (9:6) לםרבה המשׂרה ולשׁלום אין־קץ על־כסא דוד ועל־ממלכתו להכין אתה ולסעדה במשׁפט ובצדקה מעתה ועד־עולם קנאת יהוה צבאות תעשׂה־זאת׃
A Cambridge-i Canon D. D. Williams szerint : „a bizonyíték arra mutat, sőt azt mondhatnánk, hogy szinte bizonyított tény, hogy a Jahve kiejtés nem a Tetragrammaton pontos kiejtése . . .”
Gustav Oehler, tübingeni professzor megállapítja: „Mostantól kezdve a Jehova szót használom, mert az a helyzet, hogy ez a név jobban meghonosodott a szókincsünkben és nem tudjuk mással helyettesíteni.”
Rotherham, a bibliafordító pedig Emphasized Bible fordításában az elsők között használja a „Yahweh” szóalakot. A halála után kiadásra került művében, amelynek címe Tanulmányok a Zsoltárokról, viszont visszatért a „Jehovah” szóalakhoz és kijelentette, hogy ezt azért tette, mivel „nem akart elszakadni attól, amit a nagyközönség szeme és füle már megszokott”.
Tartalmazza Jehova nevét ma is a (az „Új Szövetség”) néhány fordítása is. Például a Franz Delitzsch (1877) kiadásában megjelent Görög Iratok héber nyelven; a Benjamin Wilson-féle The Emphatic Diaglott (1864); a George N. LeFevre-féle Keresztény Biblia — Új Szövetség (1928).
Felvetés:
„A keresztények Jézus tanúi. (Ap csel 1:8)
Jézus nevét hívják segítségül, (Apostolok Cselekedetei 2:21:És lészen, hogy mindaz, a ki az Úrnak nevét segítségül hívja, megtartatik. „
Válasz:
Apcs 1:8 Vida de kaptok erőt, amikor eljön (leszáll) a Szent Szellem rátok és lesztek tanúim (bizonyságtevőim) Jeruzsálemben és Júdeában és Szamariában és a föld végső határáig
Nem mellékes ebben a versben az események sorrendje. A tanítványok először megkapták a szent szellemet, és azután láttak hozzá a tanúskodáshoz. Az i. sz. I. században Izrael nemzete elveszítette azt a kiváltságot, hogy tanúskodhat Jehováról. Azonkívűl az Apostolok és a tanítványok hithű Zsidókból lettek, keresztényekké, olyan emberek voltak, akik tudták, hogy az Igaz és Élő Isten Tanúi, ők már eleve Jehovának a tanúi voltak.
(Ézsaiás 43:10-11) . . .Ti vagytok az én tanúim — ez Jehova kijelentése —, igen, szolgám, akit kiválasztottam, hogy ismerjetek és higgyetek bennem, és megértsétek, hogy én ugyanaz vagyok. Előttem Isten nem formáltatott, és utánam sem lett egy sem. 11 Én, én vagyok Jehova, és rajtam kívül nincs megmentő.”
Az Ézsiás 43:10-ben egyértelműen Jehova kijelentéséről van szó. Lásd a héber szöveget.
Ézsaiás 43:10 HOT
אתם עדי נאם־יהוה ועבדי אשׁר בחרתי למען תדעו ותאמינו לי ותבינו כי־אני הוא לפני לא־נוצר אל ואחרי לא יהיה׃
Ézs 66:19 És teszek köztük jelt, és küldök közülük megszabadultakat a népekhez, Tarsisba, Pulba és Ludba, az íjászokhoz, Tubálhoz és Jávánhoz; a messze szigetekbe, amelyek rólam nem hallottak, és nem látták dicsőségemet, és hirdetik dicsőségemet a népek között.
Ézsaiás profétailag megjövendőlte ezt a tanúskodást. Társis, Pul, Lud, Tubál, Jáván, előképei a világ nemzeteinek, és a próféta arról beszél, hogy a nemzeteknek meg kell ismerniük, (mert nem hallottak Ő róla), Jehova dicsőségét. A világ nemzeteinek szóló tanuskodás egyértelműen, arról is szól, hogy ki az Igaz Isten (JHVH) és az evangéliumról, mely a messiásról szól és a messiás tevékenységét mutatja be nekik. A Biblia arról beszél, hogy Jézus a „Hű Tanú”.
Jel 1:5 Soos és Jézus Krisztustól, ki hű tanú, a halottak elsőszülötte és a föld királyainak fejedelme, aki minket szeretett és megmosott bűneinktől az ő vérében,
Kinek volt Jézus a hű tanúja? Egyértelműen az Atyának (JHVH), tehát Jézus Jehova Isten legnagyob tanúja volt.
Apcs 2:21 És történik, hogy mindaz, ki az Urnák nevét segítségül hívja, üdvözül.
Az apcel 2,21-ben egy Ószövetségből idéz Péter apostol, pontosan a Jóel 2: 32-ből, ott pedig az írások világosan megmodják, hogy Jehova nevét kell segítségűl hívni.
Jóel 2:32 Elb1871 Und es wird geschehen, ein jeder, der den Namen Jehovas anrufen wird, wird errettet werden; denn auf dem Berge Zion und in Jerusalem wird Errettung sein, wie Jehova gesprochen hat, und unter den Übriggebliebenen, welche Jehova berufen wird.
Jóel 2:32 HOT
( (3:5) והיה כל אשׁר־יקרא בשׁם יהוה ימלט כי בהר־ציון ובירושׁלם תהיה פליטה כאשׁר אמר יהוה ובשׂרידים אשׁר יהוה קרא׃
A Jóel 2:32 szövegkörnyezete az igazi megbánást és a Jehova megbocsátásába vetett bizalmat hangsúlyozza (Jóel 2:12, 13). Isten nevének segítségül hívása magában foglalja, hogy igazán megismerjük őt, megbízunk benne, engedelmeskedünk neki, és hogy ő a legfontosabb az életünkben.
"Az ószövetségi idézetek jó része az újban is idézve van, és ha az óban Jhvh van, akkor az újban is. "
Ez az a feltételezés, ami csak akkor válik bizonyossággá, ha végre megadod ennek a forrását.
Meg kell értened, hogy ha nem tudod megmutatni, hogy miről fordították a Bibliádat, akkor a Bibliád egy része csak feltételezéseken alapszik.
Üdv, Névtelenül.
Áldás, Békesség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!