Mi van akkor, ha valójában Isten tényleg csak bizonyos embereket választott ki, és a többiek pedig nem térhetnek meg bármennyire is akarnak, majd ezért még véresen le is számol velük?
A Róma 9:22 azt írja, hogy vannak edények, a harag eszközei, akik pusztulásra készültek. Hogyan lehetne ezt másképp értelmezni?
Az evangéliumot pedig csak azok értik, akiknek megengedi Isten, hogy értsék, hiszen csak a Szentlélek által lehet megérteni, ahogy a Bibliát is. Azért is van a sok példabeszéd is, hogy csak az érthesse meg, akinek "van füle a hallásra". Ha például valaki elmegy többször templomba, de Isten nem veszi el a leplet az elméjéről, hogy megértse az igét, akkor viszont már nem mondhatja, hogy nem hallotta az evangéliumot,
„("És az ördög, a ki elhitette őket, vetteték a tűz és kénkő tavába, a hol van a fenevad és a hamis próféta"), ennél egyértelműbb nem lehet a dolog. (avagy te azt gondolod, hogy Sátán összes gonoszságának következménye mindössze annyi, hogy levettetett a Földre??)”
Valóban mindössze ez a félmondat utal arra a Bibliában, hogy a Sátán valamifajta ítéletben részesülne majd esetleg, de ez sem egyértelmű. A tűz tava a Gyehenna, ahol gyötrődnek az emberek örökké – „és kínoztatnak éjjel és nappal örökkön-örökké.” Jel.20,10 Vagy: „Ahol férgük nem pusztul el, tüzük nem alszik el.” Mk.9,44 Az ő ítélete, hogy kitiltották örökre a Mennyből és Isten örökre elhagyta. Viszont a hatalmát megtartva egyrészt bűnbe, tehát a halálba rántotta az egész emberiséget, másrészt a megváltás után is megvan arra a hatalma, hogy magával rántson embereket a kárhozatba.
„Az meg, hogy Isten "nem bánt közvetlenül" senkit azt is jelenti akkor, hogy nem is segít meg senkit, nem áld meg, nem ment meg senkit közvetlenül (ami egyébként igaz, hiszen ebben a korszakban és ebben a világban szolgái által végzi el akaratát).”
Szerintem középen van az igazság. A legborzalmasabb dolog az, ha Isten nélkül kell valakinek töltenie az örökkévalóságot, a Sátán társaságában. Tehát ilyen értelemben, ennél szörnyűbb dologra nem lehet egy embert ítélni, ezt az ítéletet pedig csak Isten hozhatja meg (persze jogosan). Csak azt mondtam én is, hogy Isten hozza meg az ítéletet, de véleményem szerint a Sátán és az angyalai hajtják majd végre a Gyehennában, de ebben, ha jól tudom nem értünk egyet...
„Tévedésed abból a feltevésből fakad, hogy a tűz tavát, ami a második halál, egyfajta folyamatos szenvedésnek képzeled el. Azonban az igazság az, hogy a második halál, az HALÁL, méghozzá végleges, amiből már nem lesz feltámadás, ez az ítélete a megátalkodottaknak, hiszen "a bűn zsoldja" sem örök szenvedés, hanem egyszerűen "halál". „
Szerintem azok, akik odakerülnek majd, örülnének, ha meghallanák, hogy meghalhatnak végleg, de nem fognak: „és kínoztatnak éjjel és nappal örökkön-örökké.” Jel.20,10 „Ahol férgük nem pusztul el, tüzük nem alszik el.” Mk.9,44 Az első halál sem a teljes megsemmisülést jelenti. „...minden hazugnak meglesz az OSZTÁLYRÉSZE a tűzzel és kénnel égő tóban: ez a második halál.” Jel.21,8
Valóban azt írja, hogy „halál”, de ez nem a teljes megsemmisülés, ahogy az első halál sem az, hiszen annak, aki meghal, nem lehet osztályrésze sem, legfeljebb ha valami fekete humornak szánta volna az író, de az elég furcsa lenne szerintem. Te mire alapozod a teljes megsemmisülés gondolatát a „halál” szón kívül? Érdekel.
„Sohasem olvastad?: "Miért halnátok meg, oh Izráel háza!?”
Hát ez az, hogy ezt Izrael házára értette, de azok, akik nem fognak a Mennybe kerülni, ők nem Izrael háza, hanem Isten ellenségei, őket pedig Isten nem szereti, sőt gyűlöli.
„hiszen írva van, hogy a megtévesztőnek ítélete nagyobb, mint a megtévesztetteké. Bizony ítélet jár azért, ha mást megbotránkoztat (elesésre késztet, bűnbe visz) valaki.”
Hol van ez megírva? Szerintem, csak azt lehet bűnbe vinni, aki engedi. A választottakat semmi sem választhatja el Istentől. Azokat, akiket a Sátán félrevezet, azért tudja megtéveszteni, mert ők a kárhozat fiai, mint Júdás pl. Ez így nagyon kegyetlenül hangzik, de tartok tőle, hogy így van.
A "tüzes tó" és a "gyehenna" az örök pusztulást szemlélteti, nem a szó szerinti "gyötrelmeket". Ezt a Biblia egésze világossá teszi.
Sajnos a lélek halhatatlanságának a szörnyű mítosza ide vezet, kedves kérdező. Az ember azt hinné, hogy ezek a teológiai különbségek, csak ártatlan eltérések, melyek "színesítik" a vallásos világ életét, de NEM! A te Istenről vallott (sajnos ki kell mondjam, de nem sértő szándékkal teszem) torz nézeted a Mindenhatóról, alapvetően erre a hamis és nem bibliai mítoszra épül.
Milyen szörnyű képet kapsz ezek alapján Istenről...
07:57 vagyok
15:54
ha a sátánt bántaná is valaki, akkor istennel gyűlne meg a baja. ugyanis lucifer szándákosan lett a földre küldve, hogy kísértse az embereket. tehát isten próbára tesz minket. állítólag. a gyehenna meg egy régi kor szemétégető telepe volt, ezért nincs értelme lángoló pokolról beszélni, az csak egy hasonlat.
15:55
kérlek magyarázd el, miért van az hogy isten egyeseknek nem adja meg az életet, a levegőt, vagy az ételt.
valamint arra is válaszolj, miért büntet isten engedetlen jellemmel másokat, akik nem a feladatára lettek kiválasztva? ha isten szeret minket miért eszközökként bánik velünk?
17:31
ha isten nem segít és árt, akkor mi értelme az imának?
ha isten nem örül a halálnak, miért átkozta meg az első embereket és lemenőiket?
ha a megtévesztőt elítélik, de isten megbocsátó a bűnösökkel, akkor a bűnös embereket megöli vagy sem? ha mindenható és a gonoszt gyűlöli, miért nem pusztította még el a sátánt?
Kedves kérdező!
Egyáltalán nem csak egy helyen beszél az Írás Sátán VÉGLEGES pusztulásáról, pl. Ezékiel 28. fejezetében azt találjuk:
„Édenben, Isten kertjében voltál; rakva valál mindenféle drágakövekkel /…/ Valál felkent oltalmazó Kérub; és úgy állattalak téged, hogy Isten szent hegyén valál, tüzes kövek közt jártál. Feddhetetlen valál útaidban attól a naptól fogva, melyen teremtetél, míg gonoszság nem találtaték benned. /…/ azért tüzet hoztam ki belsődből, ez emésztett meg téged; és tevélek hamuvá a földön mindenek láttára, a kik reád néznek. Mindnyájan, a kik ismertek a népek közt, elborzadnak miattad; rémségessé lettél, s többé ÖRÖKKÉ NEM LESZEL!”
Vagy Máténál olvassuk az Úr tanítását: „Akkor szól a bal keze felől állókhoz is: Menjetek előlem, átkozottak, az ördögnek és angyalainak elkészített örök tűzre.”
De ettől függetlenül is, ha a Biblia teljes mondanivalóját, Isten tervének egészét nézzük, nyilvánvaló, hogy nem maradhat meg sehol sem semmilyen szinten, mértékben, nagyságban semmiféle gonosz, hiszen a teremtés célja és vége az, hogy Isten lesz MINDEN mindenben. Az új ég és új föld valóságában nem lesz helye a bűnnek, hiszen Isten jelen lesz mindenütt, Ő pedig nem tűri a rosszat, az Ő jelenlétében nem lehetséges léteznie semmilyen gonoszságnak. Eltűnik a bűn, és az abból fakadó szenvedés, bánat, nyomorúság, ez pedig csak úgy lehetséges, ha a bűn szerzője maga, Sátán és minden szolgálója, követője véglegesen meg lesz szüntetve.
Arra az elképzelésedre, hogy a gonoszak „Sátán társaságában töltik az örökkévalóságot” volna valamilyen bibliai igazolás? Ugyanis ezzel te a saját emberi elképzelésedet, hogy szerinted mi a „legszörnyűbb” próbálod Isten akaratának beállítani, és olyan kíméletlen, értelmetlen szívtelenséget tulajdonítasz az Atyának, ami Őrá egyáltalán nem, az emberre annál inkább jellemző: „szenvedjen csak jó alaposan, aki ártott nekem” – ez emberi bosszúszomj és harag, ami pedig Isten igazságát nem szolgálja.
Ami az „örök tüzet” illeti, érdekes módon pl. Szodomáról is azt írja az apostol, hogy „elszenvedték az örök tűz büntetését, és intő példaként állnak előttünk„ holott az elég nyilvánvaló, hogy Szodoma tüze már rég nem ég, egyszer megkapta az ítéletet itt a földön és kész. Péternél úgy olvassuk: „elhamvasztotta, végromlásra kárhoztatta” ezeket a városokat Isten. Vagyis az „örök tűz” annyit tesz „teljes végső pusztulás”. Nem állandóságot jelöl az „örök” szó, hanem befejezettséget, megváltoztathatatlanságot, véglegességet.
Ha pedig szerinted a testi halál nem megsemmisülés, akkor nem tudom, milyen halállal találkoztál eddig… És fogalmam sincs, hogy jön ide az „osztályrész” fogalma, és miféle érv lenne ez, hiszen szimplán örökséget jelent ez a szó, vagyis valakinek a jussát, azt, amit majd meg fog kapni. Ebben az értelemben a gonoszok osztályrésze az, hogy elpusztulnak, elszenvedik a második halált, az általad idézett Jelenések csak ennyit mond. Ez pont nem igazolja a te állításodat. Nekem egyértelmű, hogy a halál az halál, nem tudok mást mondani, mint hogy értelemmel olvasom az Írásokat, és ha egyszerű halászemberek meg tudták érteni és tanítani a benne levő igazságokat, akkor nekem sem kell körmönfont magyarázatokat keresgélni, hanem komolyan veszem, hogy az igen az igen, a nem pedig nem, a halál pedig halál.
Továbbá Isten NEM gyűlöl senkit! Ő maga a szeretet, egyáltalán nem fér meg ezzel semmiféle ellenséges viszonyulás. A Mindenható a bűnt magát tartja távol Magától, azt „gyűlöli”, ha mindenáron ezt a szót akarod használni, de teremtményei iránt mindenkor irgalmas és igazságos. Nem indulatból ítél, hanem szent és igaz rendjének következményeit viszi végbe, amikor büntetést enged meg az életünkben. Az Isten Fia, Felkentje, Küldöttje, a mi Urunk is sírt amiatt, hogy Jeruzsálem nem enged neki, kesergett az elvesző bűnösök felett, nem pedig gyűlölködött. Bennünket is az ellenség szeretetére, érte való könyörgésre tanít Jézus, és azt is mondja, úgy legyünk tökéletesek, szentek, igazak, ahogyan a mi mennyei Atyánk. Vagyis Isten a példa a gonoszokhoz való viszonyulásban (is), és ez a példa NEM a gyűlölködés.
Természetesen az ember szabad választása teszi lehetővé, hogy valaki bűnbe essen, így volt ez már az Éden kertjében is. A választottakat is valóban semmi KÜLSŐ dolog nem tudja elszakítani Istentől – egyedül a saját választásuk. Azonban az is bizonyos, hogy a kísértőnek, a bűnbe vivőnek nagyobb a felelőssége, mint az elesőknek: „jaj annak az embernek, a ki által a botránkozás esik” és „ne legyetek sokan tanítók, tudván azt, hogy súlyosabb ítéletünk lészen”. Júdás lehetett a kárhozat fia ezen a földön, vagyis eleve ismert volt róla, hogy el fog bukni, és hogy ezért el is veszi majd ítéletét (kárhoztatás = ítélethozatal), de ez sem amiatt volt így, mert Isten ezt akarta, hanem mert Júdás ezt az utat választotta. A Mindenható előre tudja rólunk, milyen döntéseket fogunk hozni, és ez alapján választ el egyeseket ilyen, másokat olyan célokra.
@ ma 07:19
Nem tudok neked mást mondani, mint amit az apostol tanított: milyen alapon vonja felelősségre a teremtmény a Teremtőjét? Hogyan kérhetném én számon Istent a tettei felől? Hogyan mondhatom, h nem igazságos, amikor inkább én magam vagyok telve rosszindulattal, gyengeséggel, igazságtalan ítélkezéssel? Való igaz, hogy kezeinek munkája vagyunk, Ő formál bennünket, és amilyenek vagyunk, az ellen nem tudunk tenni semmit. Azonban megváltó kegyelme, a Krisztus vérében való szabadulás lehetősége mindenkié (ahogy korábban mondtam, nem egyszerre, hanem különböző periódusokban), és az engedetleneknek is lesz megtérési alkalmuk. Szerintem csak hálákat adhatunk, hogy eszközökként felhasznál bennünket az Ő tervében, mert Neki minden útja és akarata igazság, a saját emberi terveink és kitalálásaink eredménye pedig rendre csalódás, szenvedés és baj (ezeknek a következménye az is, ha valakinek nincs étele pl.)
És nem azt mondtam, hogy Isten „nem segít és árt” egyáltalán, hanem hogy ebben a korszakban nem közvetlenül avatkozik be, hanem küldöttjei, szolgái által, akik egy az egyben az Ő akaratát cselekszik. Azt is írtam, hogy a döntések forrása Isten, vagyis akkor is Neki tulajdonítjuk a dolgokat, ha nem személyesen Ő Maga hajtja végre. Ezért aztán nagyon is van értelme az imának, egyrészt azért, hogy ne csak a Vádló folyamatos vádolása hallatszódjék, hanem a szentek is felemeljék hangjukat, és legyen dicsőítés és áldás Isten felé; másrészt azért, hogy mi is erősödjünk kitartásban, hitben, az Istennel való együttgondolkodásban, és hogy megkaphassuk azokat az ajándékokat, amelyek már régtől el vannak készítve számunkra, csak kérnünk kell.
Amikor Isten kijelentette a bűn következményét Ádám elesésekor, az nem egy önkényes, gonosz átokmondás volt, hanem a teremtéskor lefektetett rendnek megfelelő ok-okozati folyamat elmondása. Egyszerűen az lett ekkor nyilvánvalóvá, hogy a bűn eredménye végsősoron halál, azaz teljes megsemmisülés, ez pedig azért van így, mert a gonoszság idegen Isten természetétől, valójától, így nem is maradhat meg örökre, hanem el kell pusztulnia.
Megbocsátás akkor van, ha megbánás van, Isten pedig a szíveket vizsgálja, Őt nem lehet puszta szájalással becsapni, elmotyogott vagy akár hangosan kikiáltott bűnbánó szöveggel megtéveszteni, Ő pontosan tudja, mikor bánunk meg valamit valóban, és ennek alapján van a büntetés elengedése = megbocsátás. Aki megmarad a bűnben, az abban fog meghalni. Továbbá az, hogy megtévesztőnek nagyobb az ítélete magában foglalja, hogy a megtévesztettnek is van büntetése, csak kisebb nagyságrendű/jellegű.
Sátán elpusztítása azért késlekedik, hogy minden teremtmény előtt nyilvánvalóvá legyen az ő gonoszságának mélysége, megátalkodottságának keménysége, és így kétségtelenül igazságosnak bizonyuljon Isten ítélete. Ugyanis az Atya nem robotokat teremtett, hanem Őt szerető és hozzá hasonló fiakkal akarja körülvenni magát, akik szabadon döntenek Mellette. Ezért nem kényszerít, nem erőltet senki semmire, hanem tanít és terelget az Ő útjaira, hogy felismerjük, megértsük szeretetét, és cserébe, mivel másunk nincsen, hűségünket, hálánkat adjuk Neki.
„Megbocsátás akkor van, ha megbánás van, Isten pedig a szíveket vizsgálja, Őt nem lehet puszta szájalással becsapni, elmotyogott vagy akár hangosan kikiáltott bűnbánó szöveggel megtéveszteni, Ő pontosan tudja, mikor bánunk meg valamit valóban, és ennek alapján van a büntetés elengedése = megbocsátás.”
A szív mitől válik jóvá vagy gonosszá.? Isten munkálja bennünk az akarást, nem? A megbánás is Istentől van, nélküle nem tudunk semmit megbánni. Mikor lép életbe a szabad akarat?
Mi történik, ha megkeményít Isten valakit, akkor mennyiben él a szabad akarata, ha képtelenné teszi őt Isten a jóra?
A Sátán ítéletéről nincs szó a Bibliában. Neki az az ítélete, hogy Isten elvetette magától örökre, és kapott egy lehetőséget, hogy magával rántsa azokat, akiket sikerül neki. Ha ő rávesz valakit a bűnre, akkor nem ő az elkövető. Minekutána nem is tud mindenkit bűnbe vinni, ezért ez azt jelentheti, hogy csak azt tudja rászedni, akit lehet. Ráadásul ő nem kényszeríthet, csak felkínál egy alternatívát, az ember pedig dönthet. Nyilván nem ilyen egyszerű a dolog, hiszen közben folyamatosan hazudik, és nem szemből támad, hanem hátulról jön és a világosság angyalának képében, de azért nagyjából ez a helyzet.
„Továbbá az, hogy megtévesztőnek nagyobb az ítélete magában foglalja, hogy a megtévesztettnek is van büntetése, csak kisebb nagyságrendű/jellegű.”
Az hol van megírva a Bibliában, hogy a megtévesztőnek nagyobb az ítélete mint a megtévesztettnek? Szerintem ez úgy van, hogy van a Jó (Isten) és van a Gonosz (Sátán). Hova akarsz tartozni? A Gonosz nem vonható azért felelősségre, mert valaki „hozzá akart tartozni”. Vagy tévedek?
07.57 vagyok
munyamunya:
"Továbbá Isten NEM gyűlöl senkit! Ő maga a szeretet, egyáltalán nem fér meg ezzel semmiféle ellenséges viszonyulás. A Mindenható a bűnt magát tartja távol Magától, azt „gyűlöli”, ha mindenáron ezt a szót akarod használni, de teremtményei iránt mindenkor irgalmas és igazságos. "
ezért kiirtja az embereket és az állatokat egy özönvízzel
"A Mindenható előre tudja rólunk, milyen döntéseket fogunk hozni, és ez alapján választ el egyeseket ilyen, másokat olyan célokra."
ha valóban mindenható és jóságos lenne, akkor megakadályozná a rossz választásokat. ha meg létezik szabad döntés, teljesen mindegy kit mire választ, mert úgysem azt fogják csinálni. ha meg igen, ennyi erővel több embert is kiválaszthatna, hogy boldogok legyenek.
több ponton is sántít az elméleted
"milyen alapon vonja felelősségre a teremtmény a Teremtőjét?"
olyan alapon, hogy nem érdekelnek a képzelt jogai és törvényei, egy kitalált személynek, így értelmetlen a kérdésed. ha elfogadjuk, hogy létezik, akkor nem jóságos, vagy nem mindenható.
"amikor inkább én magam vagyok telve rosszindulattal, gyengeséggel, igazságtalan ítélkezéssel"
szerinted igazságtalan ítélkezés, hogy a dagadt amerikaiaknak legyen kevesebb ételük, a szegény etiópoknak meg több? igazságtalan ítélkezés, hogy a bűnözők sanyarogjanak, és az ártatlanok boldog életet éljenek? mert úgy látszik istennek teljesen rendben van, hogy a világon ártatlanok szenvednek
kérlek magyarázd el, milyen igazságos érv kell ahhoz, hogy isten megöljön egy meg nem született csecsemőt! erre nekem egy keresztény sem tudott eddig válaszolni.
"Szerintem csak hálákat adhatunk, hogy eszközökként felhasznál bennünket az Ő tervében, mert Neki minden útja és akarata igazság, a saját emberi terveink és kitalálásaink eredménye pedig rendre csalódás, szenvedés és baj (ezeknek a következménye az is, ha valakinek nincs étele pl.) "
én pont fordítva látom, a sikeres emberek dolgoznak a sikereikért, nem imádkoznak álló nap.
"ebben a korszakban nem közvetlenül avatkozik be, hanem küldöttjei, szolgái által, akik egy az egyben az Ő akaratát cselekszik."
tehát lusta maga megtenni?
"a bűn eredménye végsősoron halál, azaz teljes megsemmisülés, ez pedig azért van így, mert a gonoszság idegen Isten természetétől, valójától, így nem is maradhat meg örökre, hanem el kell pusztulnia. "
ha isten nem lenne gonosz, nem adna lehetőséget a bűnre, és főképp nem irtaná ki a földi életet egy árvízzel. legalább is nem hiszem hogy a legutolsó gorilla meg kecske is bűnös volt a földön, hogy lassú, fájdalmas fulladásos halált kelljen halnia.
"Sátán elpusztítása azért késlekedik, hogy minden teremtmény előtt nyilvánvalóvá legyen az ő gonoszságának mélysége, megátalkodottságának keménysége, és így kétségtelenül igazságosnak bizonyuljon Isten ítélete. Ugyanis az Atya nem robotokat teremtett, hanem Őt szerető és hozzá hasonló fiakkal akarja körülvenni magát, akik szabadon döntenek Mellette. Ezért nem kényszerít, nem erőltet senki semmire, hanem tanít és terelget az Ő útjaira, hogy felismerjük, megértsük szeretetét, és cserébe, mivel másunk nincsen, hűségünket, hálánkat adjuk Neki."
és ez istennek megéri ártatlanok millióinak halálát? inkább éljen még a sátán pár évezredig, és haljon meg mégtöbb ártatlan, csak azért hogy megértsék az emberek hogy mi igazságos? ami ennek türkében kétlem hogy az lenne.
majd ha megöltem 30 embert, megmodnom a rendőrnek, hogy hagyjon tovább gyilkolni, mert nem látta még mindenki, hogy gonosz vagyok.
ha isten tanítana, nem hagyná hogy a hibákat elkövessük. de isten nem int, mielőtt hibáznánk. nekem nem szólt 5 perce, mikor elvágtam a kezem, vagy mikor 5 évesen elestem a biciklivel. egy jó tanár nem küldöncöket szaladgáltat, hanem leül veled szembe, és felolvas a könyvéből. még csak meg sem bizonyosodhatunk abban, hogy neki lenne köze a bibliához, azon kívül hogy megemlítik és magasztalják benne. de attól ha valaki ír egy könyvet rólam, nem én leszek a szerző. ha valaki magasztal engem, nem tanítok senkinek semmit.
tehát miért van az, hogy a dagadt amerikaiak, akik elrabolták az indiánok földjét, most fényűzésben élnek, az ártatlan etiópok meg éheznek?
Kedves kérdező!
A szabad választás lehetősége folyamatosan adott. Az ember bensője, szíve, központja attól tud megkeményedni, ha állandóan a rosszat választja, sokszor, kitartóan, egymás után, ezzel megöli, elfolytja az Istentől kapott belső iránytű, a lelkiismeret szavát, és csak saját romlott természetére hallgat. Valóban minden jót (megbánást, megtérést, engedelmességet, szeretetet) a Mindenható munkál bennünk - ez az Ő része a dologban, hogy tárt karokkal vár mindenkit, és noszogat a jó keresésére. Azonban létezik a mi részünk is, nekünk válaszolnunk kell az Ő hívására, mert a saját magunk alávetése hiányában Isten nem erőszakolja ránk Magát, sem semmilyen változást nem kényszerít ki a szellemünkben. Mint írtam már, engedelmes, Őt szerető, hűséges fiakat keres maga mellé családja tagjaiul, nem pedig értelem és akarat nélküli robotokat.
A megkeményedés tehát olyan értelemben van Isten miatt, ahogyan pl. a napsütés az egyik anyagot (viasz) megolvasztja, a másikat (agyag) viszont kiszárítja. Az Isten munkájában nincs különbség (a nap mindenre egyformán tűz), Ő egyformán szeretné minden ember megtérését - vagyis a különféle eredmények a mi állapotunktól, válaszunktól függnek.
Sátán ítéletéről én beidéztem több helyet az Írásból, te magyarázat és alátámasztás nélkül állítod továbbra is az ellenkezőjét. Ezzel nem tudok mit kezdeni. Az igaz, hogy amint az Atya hívása esetében, úgy a gonosz csábítását illetően is van választása az embernek. Ez azonban nem teszi semmissé, jelentéktelenné Sátán szerepét, hiszen ha nem volna tőle eredő rossz, nem lehetne azt választani. Vagyis igenis felelősségre vonható, és lesz is.
>> "Az hol van megírva a Bibliában, hogy a megtévesztőnek nagyobb az ítélete mint a megtévesztettnek?"
Erre már válaszoltam.
Kedves 07.57!
Nekem nem "elméletem", hanem hitem és meggyőződésem, reménységem és bizonyosságom van Istenben. Neked szemmel láthatóan pered van a Mindenhatóval, szeretnél Nála okosabb lenni, és jobb magyarázatot találni a világ dolgaira, mint amit Isten ad. Ebben én nem tudok neked segíteni, és harcos, ellenségeskedő vádjaidra sem tisztem válaszolni, mivel én nem vagyok senki - legkevésbé a Teremtő - ügyvédje, nem szükséges védenem az igazságot, mert az önmagát magyarázza. Az emberek gonoszságát (éhezők vs. dagadtak) pedig nem lehet Isten nyakába varrni, ez a mi saját sarunk.
Ha szerinted nincs Isten, hát ne foglalkozz a természetével ennyit. Ehhez nem kell sok ész.
07.57 vagyok
munya 11:03
mondhatjuk úgy is, bár reménykedtem hogy vannak saját gondolataid és elismered hogy talán nincs igazad. de ha ennyire meg vagy bizonyosodva róla, kérlek tegyél engem is boldog hívő emberré, és magyarázd el, miért hagyja isten hogy a jók szenvedjenek.
nem akarok én senkinél sem okosabb lenni, egyszerűen az én jóérzékembe nem illik bele egy képmutató isten
"Az emberek gonoszságát (éhezők vs. dagadtak) pedig nem lehet Isten nyakába varrni, ez a mi saját sarunk. "
akkor kérlek magyarázd el miért az emberek hibája ez is, miért nem istené
és azt is, hogy miért nem volt esélyük az amerikai bennszülötteknek arra hogy megtérjenek jézushoz, hiszen az ő lelkeik nem ismerték ezt a lehetőséget
nem akarom hogy védd istent, azt akarom hogy győzz meg róla, miért biztos hogy isten létezik, számodra csak az ellenségeskedő, amire nem tudsz választ adni, ezért nem is akarsz. hiszen ha valóban hívő lennél, tudnád hogy egy lelket mentesz meg azzal, hogy türelmesen elmagyarázod nekem, hozzá nem értőnek.
"Ehhez nem kell sok ész."
mellesleg gyűlölködsz rajtam és én vagyok az ellenséges. te pedig nem vagy álszent.
én a helyedben ezt tisztáznám legalább, mert szép szavakat minden hívő tud mondani, de ha érvelni egyik sem tud, szerinted mit gondoljanak az emberek róluk? ha tudod hogy tévedek, és csak a gonosz irányít engem, miért nem tudsz meggyőzni? elvégre egy tévedő embert könnyű megcáfolni. boldogan hinnék én is, ha meg tudnál győzni arról, isten miért nem árulta el az embereket, mi bizonyíték van istenről, a jóságosságáról és mindenhatóságáról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!