Hisznek-e a Jehova Tanúi a testbéli feltámadásban és a kegyelemből való megigazulásban?
A jehova tanúié lehet, de a Bibliáé biztosan nem.
De nem is ez a legnagyobb gond, hanem amire a kérdező is rávilágitott, a kegyelemből való megigazulás kérdése. A jehova tanúinál ugyanis az a nagy gond, hogy mig jól elvannak a 144000, meg egyéb - üdvösség szempontjából lényegtelen - részletkérdéssel, addig a legfőbbet, a kegyelemből való megigazulást, és a názáreti Jézus személyét figyelmen kivül hagyják.
Az igazi probléma ott kezdődik, hogy a názáreti Jézus Krisztus személyét meghamisitják, félretanitják, és nem azt mondják, hogy Jézus a testben megjelent Krisztus, tehát Isten fia és ember fia egy és azonos húsvér testben, aki meghalt a bűneinkért, feltámadt a megigazulásunkért, hanem azt vallják, hogy Jézus ember volt ugyan, de nem Isten fia, hanem csak egy angyal. Ez a tézis alapjaiban mond ellent a Biblia ó- és újszövetségi irásainak, és eleve kizárja a hit általi ingyen, kegyelemből való megigazulást. Innentől kezdve teljesen mindegy, mit tartanak az apokalipszisről, 144000-ről, feltámadásról, stb., stb., ugyanis ezek üdvösség szempontjából lényegtelen, másodlagos, hanyagolható kérdések. Nagyon fontosak a jövőre nézve természetesen, fontos, hogy megfelelően értelmezzük őket, de megtérés és üdvösség szempontjából teljes mértékben hanyagolhatók.
Természetesen nincs bajom a jehova tanúival, tiszteletben tartom a hitüket, de komolyan el kell gondolkodniuk azon, hogy nem az apokalipszis meg a többi jövőben bekövetkező dologgal kellene foglalkozni, hanem a názáreti Jézus Krisztus személyét kellene annak mondani, aminek a Biblia mondja: Isten fiának, aki emberré lett, akit Isten úrrá és Krisztussá tett. Felhivom a figyelmet, hogy a Biblia egyértelműen mindenhol ezt állitja Jézusról, és azt mondja az újszövetség, hogy aki nem vallja Jézust testben megjelent Krisztusnak, az az antikrisztus szelleme.
A hiten kívül valami másra is szükség van ahhoz, hogy megmentésben részesüljünk?
Ef 2:8, 9, ÚRB: „Hiszen kegyelemből („ki nem érdemelt kedvességből”, ÚV) van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék.”
A megmentés lehetősége teljességében Isten ki nem érdemelt kedvességének a megnyilvánulása. Ádám utódai számára nincs lehetőség arra, hogy saját erőfeszítésükből megmentésre jussanak, bármilyen nemes cselekedeteket hajtanak is végre. A megmentés Isten ajándéka, amit mindazok megkapnak, akik hisznek az ő Fia áldozatának bűnengesztelő értékében.
Héb 5:9, ÚRB: Jézus „örök üdvösség szerzőjévé lett mindazok számára, akik engedelmeskednek neki”.
Ellentétben áll ez azzal a kijelentéssel, hogy a keresztények „hit által” menekülnek meg? Egyáltalán nem. Az engedelmesség csupán a hit valódi voltát igazolja.
Jak 2:14, 26, ÚRB: „Testvéreim, mit használ, ha valaki azt mondja, hogy van hite, de cselekedetei nincsenek? Vajon üdvözítheti-e őt egyedül a hit? Mert ahogyan a test halott a lélek nélkül, ugyanúgy a hit is halott cselekedetek nélkül.”
Cselekedetekkel nem lehet rászolgálni a megmentésre. De mindenki, akinek igazi hite van, cselekedni is fog azzal összhangban: betartja Isten és Krisztus parancsait, ezáltal bizonyítva a hitét és a szeretetét. Ilyen cselekedetek nélkül a hite halott. Hihetsz te bármilyen nemes eszmében, de ha nem teszel érte semmit, akkor mit ér a hited? A cselekedeteiddel tudod bizonyítani a hitedet. A tettek nem beszélnek félre!
Csel 16:30, 31, ÚRB: „»Uraim, mit kell cselekednem, hogy üdvözüljek?« Ők (Pál és Silás) pedig így válaszoltak: »Higgy az Úr Jézusban, és üdvözülsz mind te, mind a te házad népe!«”
Ha ez a férfi és a háznépe valóban hittek, vajon nem cselekedtek hitüknek megfelelően? Dehogynem.
Kedves 14:53-as, az előítéleteid és a téves infóid félrevezetnek!
"...azt vallják, hogy Jézus ember volt ugyan, de nem Isten fia, hanem csak egy angyal."
Jézus Krisztus
Meghatározás: Isten egyszülött Fia, Jehova egyetlen olyan Fia, akit egyedül teremtett meg. Ez a Fiú az egész teremtés elsőszülöttje. Minden más az égben és a földön általa lett megteremtve. Ő a világegyetem második legnagyobb személyisége. Ő Jehovának az a Fia, akit a földre küldött, hogy váltságul adja életét az emberiségért, így lehetővé téve, hogy Ádám utódai közül mindazok, akik hitet gyakorolnak benne, örökké élhessenek. Ugyanez a Fiú, miután visszakapta égi dicsőségét, most Királyként uralkodik, és hatalmat kapott, hogy minden gonoszt megsemmisítsen, valamint hogy megvalósítsa Atyja földre vonatkozó eredeti szándékát. A Jézus név héber alakja azt jelenti: ’Jehova megmentés’; a Krisztus a héber má·sí′ach (Messiás) szó megfelelője, jelentése: ’felkent’.
Tehát kicsit félrebeszélsz. Az "ingyen kegyelemről" meg fent olvashatsz.
Kedves második válaszoló!
Nem tudom,hogy honnan veszed,hogy Jehova Tanúi,nem ismerik el Krisztust,mint Isten fiát,hiszen a Biblia valóban azt írja hogy Isten fia volt,és ezt mi is elismerjük,ha nem hiszed,járj utána...hamarosan lesz egy emlékünnep,ami éppen Krisztusról szól. Menj el rá és győződj meg róla,hogy tévedtél.
A harmadik válaszolónak,meg igaza van,hogy a hit halott cselekedetek nélkül...éppen ezért prédikálunk folyamatosan,a saját költségünkön,szabadidőnkben a Máté 24:14 szellemében.
Krisztus
Isten első teremtésműve, fia, a másik neve Mihály arkangyal.
Kínoszlopon halt meg, nem kereszten, (Ezsdrás 6:11) az emberi életét váltságdíjul adta az emberekért.
Alkotott szellem-személy, a Felkent megtestesülése, emberi testben bekövetkezett halála utáni halhatatlan szellem-személyként támadt fel.
Krisztus ugyan Úr és Megmentő, de nem Isten megtestesülése, nem egy isten-ember, nem egyenrangú Istennel, de a világegyetem második legnagyobb személye,amit a János 14:28 is bizonyít: "mert az Atya nagyobb nálam."
Igaz, hogy wikiből van, de úgy tudom valóban ez a jehova tanúi hittétele Jézusról. Ott sántit, hogy Mihály arkangyal a másik neve, mert vagy Isten fia, vagy angyal, a kettő nem ugyanaz (Zsidó 1). Vagy fiú, akit szült/nemzett az Atya (Péld. 8:25), vagy teremtmény. Kettő egyszerre nem lehet.
"Krisztus ugyan Úr és Megmentő, de nem Isten megtestesülése, nem egy isten-ember, nem egyenrangú Istennel"
Ez teljesen ellentétes a bibliai kinyilatkoztatással, valóban az Atya nagyobb a Fiúnál, de a Szentháromság pontosan azt jelenti, hogy az Atya, a Fiú és a Szent Szellem egy, egylényegű személy. "Mert hárman vannak, akik bizonyságot tesznek a mennyben, az Atya, az Íge és a Szent Lélek: és ez a három egy." (I. Jn. 5:7) Ha a három egy, akkor a Fiú is Isten, márpedig Jézus Krisztus ezek szerint Isten és ember egy húsvér testben, nem pedig szellemi testben.
Ha a wiki infók tévesek, akkor bocs ;) 2. voltam
"...mert vagy Isten fia, vagy angyal, a kettő nem ugyanaz"
Az angyalokra, vagy az emberekre vajon nem mondja-e a Biblia, hogy "Isten fiai", vagy "gyermekei"?
És mondja-e a Mindenható Istennel, vagyis Jehovával kapcsolatban azt a Szentírás, hogy mi az Ő "testvérei" lennénk?!
Mondja-e a Biblia, hogy Jézusnak mi a "fiai", vagy "gyermekei" vagyunk? Vagy Jézus a tanítványait "testvéreinek" nevezte csupán?
Ezekre adj valóságos bibliai válasz és vond le a következtetésedet bölcsen.
"...valóban az Atya nagyobb a Fiúnál, de a Szentháromság pontosan azt jelenti, hogy az Atya, a Fiú és a Szent Szellem egy, egylényegű személy."
És ebben nem érzel ellentmondást? Hogyan "nagyobb" akkor? Centire?
Mert tény, hogy Jézusnak a Atya nem csak a földön, hanem előtte is és később, az égben is az "Istene" volt, úgy mint nekünk! Ez viszont TÉNYLEG benne van a bibliában.
A I. Jn. 5:7-ből idézett szöveged viszont nézd meg légy szíves, hogy benne van-e a katolikus fordításban? Meglepődsz majd! De van még más vers is a háromsággal kapcsolatban, melyet később toldottak be, magyarán meg akarták hamisítani a Bibliát, de nem jött össze nekik.
Azt hiszem ez feneketlen vita lenne. Mint mindig ;)
God bless!
Miért lenne ez feneketlen vita? A kérdéseimre a bibliai válasz egyértelmű.
Az első kérdésemre egyértelmű "igen" a válasz. A másodikra pedig nem. A harmadikra, mely így hangzik: "Mondja-e a Biblia, hogy Jézusnak mi a "fiai", vagy "gyermekei" vagyunk?" - szintén "nem" a válasz. Sohasem beszél ilyesfajta kapcsolatról a Biblia Jézus és a tanítványai között. De nem azért, mert ezt a témát kerülné, hanem mert Jézus egyértelműen "testvéreinek" tartotta az embereket.
A Jelenések 21:6, 7 rámutat, hogy a szellemi győzelmet arató keresztények az Alfa és az Omega néven ismert személy ’fiai’. Így soha nem utalnak a szellemmel felkent keresztények és Jézus Krisztus kapcsolatára. Jézus a ’testvéreinek’ nevezte őket (Héb 2:11; Máté 12:50; 25:40). Jézusnak ezeket a ’testvéreit’ azonban az ’Isten fiainak’ nevezik (Gal 3:26; 4:6).
(Héb 2:11, 12) "Hiszen az is, aki megszentel, és azok is, akiket megszentelnek, mindnyájan egytől vannak, s ezért nem szégyelli „testvéreknek” hívni őket, amint mondja: 'Hirdetem nevedet a testvéreimnek; énekkel dicsérlek a gyülekezetben.'" - Itt visszautal az Írás a Zsolt 22:22-re.
Ezek szerint nem csak "szellemi" testvéreiként tekintett Jézus a tanítványaira és nem csak a földön!
(Máté 12:50) "Mert aki cselekszi égi Atyám akaratát, az az én fivérem, nővérem és anyám."
(Máté 25:40) "És a király így felel majd nekik: »Bizony mondom nektek, amit megtettetek e testvéreim legkisebbjeinek egyikével, azt velem tettétek meg.«"
(Gal 3:26; 4:6) "Ti valójában mindannyian Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusba vetett hitetek által."
"Mivel pedig fiak vagytok, az Isten elküldte szívünkbe a Fia szellemét, és az ezt kiáltja: 'Abba, Atyám!'"
"Az angyalokra, vagy az emberekre vajon nem mondja-e a Biblia, hogy "Isten fiai", vagy "gyermekei"?"
Mondja. Jézust viszont egyszülött fiúnak (angol: only begotten son) nevezi. Nem elsőszülöttnek!
Ha nem akarjuk azt mondani hogy a Biblia ellentétbe kerül önmagával, akkor azt kell mondanunk, hogy az emberek Isten fiaiként utaltak az angyalokra (főleg amikor nem hírnökként jelentek meg) hiszen nem embernek gyermekei, tehát máshogy nem is nevezhetnők. De ettől még nem tényleges fiai, hiszen az csak egy van neki, az egyetelen Fiú.
"És mondja-e a Mindenható Istennel, vagyis Jehovával kapcsolatban azt a Szentírás, hogy mi az Ő "testvérei" lennénk?!
Mondja-e a Biblia, hogy Jézusnak mi a "fiai", vagy "gyermekei" vagyunk? Vagy Jézus a tanítványait "testvéreinek" nevezte csupán?
Ezekre adj valóságos bibliai válasz és vond le a következtetésedet bölcsen. "
Levonom: nem érted a szent háromságot. Tudom hogy ez egy misztérium és inkább kegyelemből világosodik meg, de azért nagy vonalakban érthető. Az Atya és Jézus két különálló személy, akik egylényegűek. Jézust az Atya "szülte" a Biblia Jézussal kapcsolatban sehol sem használja a teremtés szót. Azt viszont elmondja, hogy minden általa lett teremtve. János evangéliumába nem kellett beletoldani mert már az eleje is megmutatja, miről van szó: Iste Igéje által lett minden, az Ige maga is Isten volt és testté lett. Tehát nem csak azt tudjuk, hogy az Atya "szülte" azaz magából kibocsátotta Jézust, hanem azt is, mely "része" volt ez: a Logosz, az Ige.
Isten pedig csak Istent tud szülni, ahogy az ember embert, a kutya kutyát. Akkor is, ha nem fizikai szülésről van szó, mert Isten saját magából bocsátotta ki, és önmagából csak önmagát adhatta. Ettől még két külön személy. És nem teremtve lett, hiszen minden őáltala lett. A Logosz, az Ige amúgy sem lehetett teremtve. Mi úgy tekintünk Istentre, hogy annyira csodálatos, hogy a beszéde is egy külön személy és a szelleme is. De ettől még az egyetlen Jahvéról beszélünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!