Mi az a válasz a teodiceai kérdésre amit nem sikerült még megcáfolnia senkinek sem?
Ha valaki nem tudná milyen kérdésről van szó:
A szabad akarat és Lucifer szokott felmerülni elsődlegesen de ezzek már agyon lettek cáfolva.
"Tehat a Mennyorszagban szabad akarat nelkuli robotok leszunk szerinted."
Rossz következtetés.
32.
Nem. Az az alap helyzet, hogy bekerül így ennek pusztán az elvesztését kockáztatja meg.
Hagyod, hogy szabadon élhessen a mennyországban majd örökké szabadon élhet mindenféle szenvedés nélkül.
Ki beszélt itt arról, hogy nem születik meg?
Egyébként akkor e-szerint akik elvetéltek vagy akiken abortuszt hajtottak végre azoknak a gyereke nem került mennyországba?
Miért ne vállalna gyereket az aki fél,hogy a gyereke nem fog mennyországba kerülni? Attól még vállalhat, sőt sokan köteteleségüknek is érzik. Ettől függetlenül biztosíthatják azt, hogy a mennyországba kerüljön.
De egyébként nem is csak a saját gyereked esetén biztosíthatod azt, hogy a mennyországba kerüljön aztán ott boldogan együtt lehessen majd öröké a családjával.
33.
Mindig az adott ember dönt. De a felsoroltak és a fel nem soroltak befolyásolhatják annyira az embert, hogy a végén másként dönt.
Honnan tudod, hogy a szabad akarat kiiktatása nélkül nem lehet jobbat és nem azért van a mostani helyzet mert van valamilyen más nagyobb terve vele?
Ezenfelül rengeteg bűnös hajlammal is rendelkezik az ember amikkel együtt miért jobb mint nélküle?
34.
Nem kiszedni kell egy kis alkotóelemet a rendszerből hanem az egész rendszert kellett volna úgy megalkotni, hogy ez ne legyen a része. Tudom, hogy ez számodra és számomra elképzelhetetlen de Isten számára egyáltalán nem megoldhatatlan. Számára az sem megoldhatatlan, hogy pár kenyérből és halból sokat csináljon, hogy megetessen másokat. Ez pedig fizikailag lehetetlen számunkra. Az is, hogy csak úgy a semmiből a vizet borrá változtassuk, halottakat támaszunk fel, Jézus gyógyításai is lehetetlenek az emberek számára és elképzelhetetlen a fizika törvényeivel.
36
Jó, hogy írod eszembe jutott egy másik kritika ami felszokott merülni.
Ha a mennyországban minden jó akkor miért vagyunk itt? Aztán erre szokott jönni reakcióként Ádám és Éva megint és Jézus áldozata.
Előbbire a már említett miért terjedt tovább a bűn és a miért nincs a mennyországban már tiltott fa és hasonlók szoktak felmerülni, mert így nem az Ádám és Évai helyzetet kapjuk vissza.
Jézusnál pedig többek között, hogy utána miért vagyunk még mindig itt, miért vagyunk bűnös hajlamokkal, korlátozott emberek egy földön ami nem segíti elő a bűntelen életett.
37
De nem is vette semmibe a szenvedését csak mert az röpke ideig tartott. Ezenfelül azért küldte el, hogy szenvedjen és megváltson. A te szenvedésed kit vált meg?
Na látod, nem lenne jobb ha mindenki jó lenne a mennyországban? Temérdek ember megszületik azért, hogy aztán másoknak rossz legyen és végül ő se kerüljön a mennyországba? Kinek jó ez?
"Ki beszélt itt arról, hogy nem születik meg? Egyébként akkor e-szerint akik elvetéltek vagy akiken abortuszt hajtottak végre azoknak a gyereke nem került mennyországba?"
Rosszul fogalmaztam: aki meg sem fogan, arról beszéltem. Szóval aki annyira fél, hogy a gyereke majd esetleg elkárhozik, az nem kockáztatja meg, hogy gyermeke foganjon.
"nem is csak a saját gyereked esetén biztosíthatod azt, hogy a mennyországba kerüljön"
Senkinek az esetén sem biztosíthatod. Mindenki csak Isten kegyelméből kerülhet a mennybe.
"Temérdek ember megszületik azért, hogy aztán másoknak rossz legyen és végül ő se kerüljön a mennyországba? Kinek jó ez?"
Senki sem azért születik meg, hogy másoknak rossz legyen, és senki sem azért születik meg, hogy ne kerüljön a mennyországba.
Mindenki előtt nyitva áll a lehetőség, hogy Istent válassza - már itt, a földi világban is, aztán majd az örökkévalóságban is.
44.
Dehogy nem. Te is írtad, hogy a csecsemők ha meghalnak a mennyországba jutnak.
45.
Rosszul fogalmaztam. Nem azért születik de az lesz az eredménye.
"a csecsemők ha meghalnak a mennyországba jutnak"
De nem azért, mert egy másik ember biztosítja, hogy így történjen. Ők is csak Isten kegyelméből jutnak a mennybe.
Felfogni is képtelenek vagyunk Isten akaratát.
Hinni vagy nem hinni. Ez az egyetlen kérdés.
Olyan kérdésekre megoldást találni, melyet eleve csak Isten képes átlátni lehetetlen.
Ezért eredményez végtelennek tűnő elmélkedést egy ilyen kérdés. Nem is látjuk az egészet, felfogni sem bírjuk.
A hit akkor is kapaszkodó, ha az elme már elbukott.
@41 "Rossz következtetés."
Akkor mi a helyes következtetés? Hiszen te írtad a @36-ban:
"Ott nincs se idő, se tér, se szabad akarat."
Vagyis a Mennyben nem lesz szabad akaratunk. Előtte viszont már írtad a @22-ben, hogy:
"Azért, hogy megmaradjon a szabad akaratunk, ne csak robotok legyünk."
Vagyis szabad akarat nélkül csak robotok volnánk.
Tehát végeredményben azt írtad, hogy a Mennyben nem lesz szabad akaratunk, aztán azt hogy szabad akarat nélkül robotok lennénk, ebből miért 'rossz következtetés' az, hogy a Mennyben robotok leszünk? Vagy szerinted mi a helyes következtetés ezek alapján?
47.
Azt írtad, hogy a csecsemők ha meghalnak akkor a mennyországba kerülnek. Ha valaki megöli őket csecsemő korukban azzal ő biztosítja, hogy Isten kegyelméből bekerüljenek a mennyországba.
48.
Isten képére lettünk teremtve.
Azt hiszem már itt is leírtam, hogy miért fontos tudni a választ bizonyos kérdésekre és miért fontos keresni a válaszokat nem pedig csak szemet becsukva menni arra amerre terel Isten, egy esendő ember, a gonosz vagy akárki más.
Egyetértek abban, hogy menjünk utána, hinni kell de meg kell választani, hogy ki után megyünk és miben hiszünk mert különben úgy, hogy észre sem veszed olyanná válasz amilyen nem szeretnék lenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!