Az oldalon szó van a Szentháromság kilétéről,amit 2-3 szemely védelmébe vett de miért teszik alap nélkűl?
Senki sem ellensége a Szentháromsának ha van bibliai alapja és Jézus úgy mint az apostolok tanítottak volna, beszéltek volna róla.Mert Jézus azt mondta,hogy egyes dolgot többször el kell mondjak nektek,hogy megértsétek.Ha a nemlétező Szentháromságot nem mondta egyszer se el akkor mennyire fontos az emberiségnek,hogy létrehozzon egy tévtanitást?
Itt az oldalon szp.védelmezi beszélget rolla az egyház tantétele szerint de furcsa,hogy egy bibliai igével nem jön.És ha nem jön a magyarázatában nincs keresztényi létjogosultsága.
"Ti azonban nem test szerint éltek, hanem Lélek szerint, ha Isten Lelke lakik bennetek. De akiben nincs Krisztus Lelke, az nem az övé. Ha pedig Krisztus bennetek van, bár a test halott a bűn miatt, a Lélek élet az igazság miatt. Ha pedig annak Lelke lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halottak közül, akkor az, aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halottak közül, életre kelti halandó testeteket is a bennetek lakó Lelke által." Róma 8:9-11
1. mondatban: Isten Lelke = Krisztus Lelke vagyis Isten = Krisztus
2. mondatban: Krisztus = Lélek vagyis az előbbivel együtt: Isten = Krisztus = Lélek
3. mondatban: Az előbbiekkel egyenlővé teszi azt "...aki feltámasztotta Jézust a halottak közül" vagyis az Atyát
Ahogy nézem sok olyan magyarázat van ami nem a háromságra érthető de a kétértelmüséget megragadva belemagyarázzák a háromság értelmet.Jollehet ezek a par hangadó szerint ahogy tanított
Jézus a pontosság szempontjából többször is elmondta a fontosabb dolgokat pld.a királyságárol sokat érvelt mert fontos volt.De,hogy a háromságrol egy szót sem szólt igy Mária kultuszrol sem.Akkor megis miért ez a nem létező dolog a legfontosabb az egyházban?
Íme a valóság.
Kérdező, törődj bele, hogy vannak ilyen buta emberek, nem lehet mindenki olyan überzseni, mint te. Hagyd békén a keresztényeket. Nem, te nem vagy az. Mert az alaptétele a kereszténységnek:
Jézus Krisztus teljesen ember ÉS teljesen Isten. Ezen nyugszik a realizáció: Krisztus követése.
Jó ez nekünk így, nem cseréljük le JT-s elvekre. Nem, nem fogok érvelni semmivel. Ez csak egy butuska hozzászólás, időveszteség terén még sok is. Szia.
15."Hagyd békén a keresztényeket"
Én mindenkit békén hagyom.
Én csak a bibliárol és a szentháromságrol érdeklôdök.
Innen következik,hogy melyik keresztényeknek hagyjak békén
a Krisztus szerinti keresztényknek vagy a szentháromságot gyakorló keresztényeknek.
1 Korintus.8:5."Mert ha vannak is úgynevezett istenek,akár az égben,akár a lföldön, mint ahogy van sok isten és sok úr,számunkra valójában egy Isten van, az Atya, akitől van minden,mi pedig Őerte, vagyunk,és egy Úr van,Jézus Krisztus,aki által van minden,mi pedig őáltala vagyunk"
A Bibliában majdnem minden részben kihangsúlyozza az egyedüli igaz Istent és a megváltot Jézus Krisztust.
A kettőt megemlíti úgy mint egyedüli Isten és megváltó Jézus Krisztust.
Akar a János.17:3.-ban is.
Megis hol ír három istentől.
Erre kéne érvely.
@ 1 Korintus.8:5."Mert ha vannak is úgynevezett istenek,akár az égben,akár a lföldön, mint ahogy van sok isten és sok úr,számunkra valójában egy Isten van, az Atya, akitől van minden,mi pedig Őerte, vagyunk,és egy Úr van,Jézus Krisztus,aki által van minden,mi pedig őáltala vagyunk"
Nagyon jó, hogy ezt idézted. "számunkra egy Isten van ... és egy Úr van." vagyis egy + egy az kettő, a sok-sok angyal pedig ugye akkor nem számít, azok nem a mieink. Két lehetőség van. Az egyik, hogy valójában két isten, két úr, és két teremtő van, hiszen a Bibliából világosan kiderül, hogy a Fiú is Isten, s persze az Atya is Úr, s hogy mind a kettő teremtő. Jehova tanúi ilyenek, két isten vallók, a nagy isten és a kis isten vallása, hiszen két személyt vallnak magukénak, akik külön istenek, urak és teremtők.
A másik lehetőség, hogy az Atya és a Fiú bár mind a kettő Isten, Úr és Teremtő mégsem két isten, két úr és két teremtő, hanem a Szentlélek által ugyanaz az egyetlen Isten, egyetlen Úr és egyetlen Teremtő. A Szentháromság hívők ezt vallják.
Ha Pál nem az utóbbi szentháromságos módon gondolkodott volna, akkor ezzel nagyot káromkodik, hiszen azt állítja, hogy Krisztus az egyetlen Úr. Ki más Úr, mint az Isten? Hogy mondhatja Pál Istenről, az Urak Uráról (5 Móz 10,17; 1Tim 6,15), hogy nem Úr? Hogy más az egyetlen Úr? Ez káromkodás.
Pál azonban szentháromságosan gondolkodik:
"A lelki adományok ugyan különfélék, a Lélek azonban ugyanaz. A szolgálatok is különfélék, de az Úr ugyanaz. Sokfélék a jelek is, de Isten, aki mindenben mindent véghezvisz, ugyanaz." (1Kor 12,4-6)
Látható, hogy a karizmákat, az ajándékokat a Lélek-Úr-Isten háromasa adja egységben vagyis az Atya, a Fiú és a Szentlélek, a szentháromság egy Isten.
@ "Megis hol ír három istentől."
A Szentháromság tana háromszemélyű egyetlen Istenről beszél, tehát három isteni személyről, de nem három istenről. Ezt jól meg kéne jegyezned, ha nem akarsz hazug rágalmakat terjeszteni.
@ "egyedüli Isten és megváltó Jézus Krisztust"
Teljesen igaz, Jézus valóban egyedüli Istennek nevezi az Atyát, vagyis abban a sajátos és kizárólagos értelemben Krisztus nem tekinti magát Istennek, hanem csak az egyedüli Isten egyedüli Fiának.
Jézus ugye egy másik alkalommal például ezt is mondja: "Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egyedül az Isten." (Mk 10,18) Tényleg senki sem jó? Jézus, az Isten Fia sem jó? Természetesen minden jó, ami az egydül Jó Istentől származik, s hogyne lenne jó az Isten egyszülött Fia, aki egyedül jó Isten képmása és visszatükröződése (Zsid 1,3). Isten, az Atya egyedül jó abban az értelemben, hogy minden jóság, még a Fiú jósága is egyedül tőle származik.
Az Atya az egyedüli Isten abban az értelemben, hogy minden élet tőle származik, még a Fiú élete is. A Fiú ugyanis az Atya által él (Jn 6,57), és az Atyától született (Jn 3,18), akit ezért Isteneként ismer el (Jn 20,17). Tehát a szentháromságtan egyáltalán nem tagadja, hogy a Fiú is az Atyától származik, ezért az Atyát kiemelt és elsődleges módon is megilleti az "Isten" cím, s legtöbbször a Bibliához hasonlóan az "Isten" szó alatt egyedül az Atyát értjük.
Természetesen ettől még a Fiú maga is Isten, az "egyszülött Isten" (Jn 1,18) vagyis a Fiúisten, aki mindent birtokol, amit Isten birtokol (Jn 16,15) még a teremtő erejét is. S a közös és egyetlen Lelkük által tökéletes egységben vannak.
18."aki mindent birtokol"
De meddig birtokol?
Szerinted?
"Mert minden belőle, általa és érte van. Dicsőség neki mindörökké! Ámen." (Róm 11,36)
Úgy gondolod, hogy ez egyszer megváltozik?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!