Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi a baj a Szent-Háromsággal?

Mi a baj a Szent-Háromsággal?

Figyelt kérdés

2021. jan. 20. 22:22
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
24%
Semmi, amíg a helyén kezeled. Meseként.
2021. jan. 20. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Tulajdonképpen nem téged kérdeztelek. A földönkívüliek is tündérmesék :P
2021. jan. 20. 22:32
 3/13 anonim ***** válasza:
16%
Atyavilág!! Már azzal is baj van? Akkor miben higgyen az ember? Tudod mit? Ne is meséld el, hogy mi a baj. Ugysem fogok neked hinni!
2021. jan. 20. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Hát tudod, a hamis szektás JT-k!
2021. jan. 20. 23:23
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
Mi lenne vele baj? Max esetleg az írásmód, mert helyesen Szentháromság. Tehát nem kell bele kötőjel.
2021. jan. 20. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
okok. Szerintük ez nem bibliai, mert a Sátántól való stb... Pedig az Atya a Fiú és a Szentlélek az 1 a 3-ban! :) Szentháromság. :)
2021. jan. 20. 23:26
 7/13 anonim ***** válasza:
Terjeng egy elmélet hogy a szent háromság legelején nem Isten volt az egyben. Hanem 3különbőző Istenség a biblia megírásának az elején. Ezt támasztják alá hogy Isten többes számba beszél a teremtésnél. De a bibliát folytonosan megújitva és átírva ezt már 1 alannyá formálták és ezért beszél a profétákkal e/1 be. Érdekes.
2021. jan. 21. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:
Atya, A Fiú, és a Szentlélek. Ez a szentháromság asszem.
2021. jan. 21. 11:20
 9/13 anonim ***** válasza:
Az. De ezek feltehetőleg a megírás kezdetekor külön Istenségek voltak
2021. jan. 21. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
72%

Szia,

Semmi. Isten a Teremtéskor többes számú kijelentéssel utalt önmagára: „És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.” A többes szám az isteni személyekre utal. Hasonló többes számú formulával más helyeken is találkozunk: "Mondta az Úr Isten: Íme az ember olyanná lett, mint miközülünk egy, jót és gonoszt tudván" (1Móz 3,22). "Nosza szálljunk alá, és zavarjuk ott össze nyelvüket, hogy meg ne értsék egymás beszédét" (1Móz 11,7). "Hallottam az Úrnak szavát, aki ezt mondta: Kit küldjek el és ki megy el nékünk?" (Ésa 6,8). Az Ószövetségben is van példa arra, hogy egymás mellett néven neveztetik a három személy: "Minden szenvedésüket Ő is szenvedte, és orcájának Angyala megszabadította őket, szerelmében és kegyelmében váltotta Ő meg őket, fölvette és hordozta őket a régi idők minden napjaiban. Ők pedig engedetlenek voltak és megszomorították szentségének Lelkét, és ő ellenségükké lett, hadakozott ellenük." (Ésa 63,9. 10)

A három isteni személyre vonatkozóan a legfontosabb kijelentés Jézus misszióparancsa: "Elmenvén azért, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében." (Mát 28,19) Jézus itt néven nevezi a három isteni személyt. Mindhárom személynek "neve" van, ami a Biblia fogalomvilágában egyértelműen azt jelenti, hogy különálló, valóságos személyekről, személyiségekről van szó. Miről van szó ebben az igében? Kereszteljétek meg az embereket, merítsétek be, kössetek szövetséget az Atyával a Fiúval és a Szentlélekkel. Hogyan lehetne szövetséget kötni az Atyán kívül a Fiúval, ha nem Isten, és a Szentlélekkel, ha az vagy nem személy vagy nem Isten? Azért fogalmazott így Jézus, mert a három személy a teljesség.

Jézus misszióparancsához hasonlóan egymás mellett említik a három isteni személyt az alábbi igék is: "Az Úr Jézus Krisztusnak kegyelme, az Istennek szeretete, és a Szentléleknek közössége mindnyájatokkal." (2Kor 13,13) V.ö.:1Kor 13,14. A "Szentlélek közössége" kifejezés szerepel. A "közösség" szó mindenképpen interperszonális (személyközi), azaz személyek közötti kapcsolatra utal. Nem lenne alkalmazható, ha a Szentlélek csupán csak személytelen befolyás, kisugárzás vagy erő lenne. "János a hét gyülekezetnek, amely Ázsiában van: Kegyelem néktek és békesség attól, aki van, aki volt és aki eljövendő, és a hét lélektől, amely az ő királyiszéke előtt van, és a Jézus Krisztustól, aki a hű tanúbizonyság, a halottak közül az elsőszülött, és a föld királyainak fejedelme. Annak, aki minket szeretett, és megmosott bennünket a mi bűneinkből az ő vére által," (Jel 1,4-5)

"És Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijött a vízből, és íme az egek megnyilatkoztak néki, és ő látta az Istennek Lelkét alájönni mintegy galambot, és őreá szállani. És íme egy égi hang ezt mondta: Ez amaz én szerelmes fiam, akiben én gyönyörködöm." (Mát 3,16-17)

Következetesen felsorolásra kerül, néven neveztetik, megjelenik a három személy. Nem lenne értelme ennek, ha a Szentlélek csak az Atya és a Fiú Lelke, vagy éppen csak erő, befolyás lenne. Mindezek az igék kifejezik a tökéletes harmóniát, az azonos szándékot és együttes cselekvést is a három isteni személy között.

Az Atya és a Fiú egységéről Jézus így nyilatkozott: „Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? ... Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van” (Jn. 14:10/a, 11/a)


Üdv. Péter

2021. jan. 21. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!