10dikes vagyok elég kemény (szar) gimiben: matek-fizika faktos leszek jövőre: a humán tárgyak csak azért vannak hogy azok akik logikátlan "hülyék" jók legyenek vmiből (mert csak magolni tudják az irodalmat meg a többit stb. )?
tudom h fura de gondolj bele: azt mondják hogy az irodalmasok(többet olvasnak) érzelmesebbek: a reálosok meg tudatosabbak:
és itt jövök én: hogy ha tudatosak vagyunk akkor uralni tudjuk az érzelmeinket! tehát az irodalom nem ér semmit! (a nyelvtanról vitatkozhatnánk de az bonyolultabb téma) én azt mondom hogy az irodalmat tanithatnák töri órákon is!
a történelemből nem igazán tanulunk: szerintem ennek a tárgynak csak a 10-20%-a használható [ha vki kérdez vmit és tudjuk : pl miko volt ez...stb. az abszolut nem hasznos! attól h haver kérdezte még nem viszed semmire vele, de előadáson se fonots...
én igy látom a dolgokat:
-vannak akik zsenik! csak kibas2ottul lusták; ezért nem lesz belőlük nagy ember(kivéve egykét kiugrót)
-és vannak átlagos szorgalmasok; ők sokra vsizik általában a szorgalom miatt
-és vannak a logikátlanok; ők csak magolásra képesek: nincs nagy kombinációs érzékük, és logikájuk se; ők ha szorgalmasak sokra viszik a magolással
-vannak azok akik lusták és TIRPÁKOK!: na ő belőlük lesznek az alkoholisták, vagy ha vmien sportban kiemelkedőek az javit a hejzetükön: de a sport mindegyik kategoriába bennevan lehetőségként
szóval akik értelmesebbek, van logikájuk; a reálosoknak átlagban több mindig az IQ-juk mint a humánosok átlagának
és ebben a társadalomban és oktatási rendszerben MÉRT HAGGYÁK TÖNKREMENNI A SOK LUSTA ZSENIKET?! ÉS MÉRT A KEVÉSBÉ INTELLIGENS BUZGÓK ÉRIK EL A SIKEREKET?!
LÁTJÁTOK AZ A GOND H MINDENKI Ő MELLÉJÜK ÁLL!
_és itt az én állásom: mindkettőt támogatni kell! csak külön! és szélesíteni a lehetőségeiket; a szorgalmatlanokat nehezebb motiválni; KÜLÖNÖSEN HA AZ ILLETŐ TUDATOSAN SZORGALMATLAN (amiből kevesebb van), ebben az esetben a tudatos szorgalmatlan ember elgondolkodott már ezen, és beletörődött h ennyi áldozatot nem ér meg ez..és feladja, és nem csak miattam és pár ismerősöm miatt mondom, hanem azért is mert ezekből lehetnének a "legnagyobb magyarok", de ha nem is, biztosan szép jövőjük lenne(hát rózsásabb mint most)
annyit mondok tanulságként h az oktatási rendszerünk szerintem ezen a földön az egyik legrosszabb; ide csak szorgalom kell és értelem nem: matekból lehet vki 2-3as; a humán meg 5ös...
de ha vki reálos: matekból meg egy választott tárgyból pl fizika 5ös; és irodalom nyelvtan töri 2-3; az ienek kevésbé kellenek mostanában, hátmég a nyelv(de az tényleg ember függő nincs sok köze a real-humán kontraszthoz)
Na én matekos beállítottságú vagyok, de egyáltalán nem nézem le az irodalmat, számomra nem olyan fontos, de nem haszontalan! Pl: ha te sem néznéd le, talán (mondom talán) le tudnál írni egymás után zsinórban 3-4 szót helyesen. Az meg a másik, hogy arra sem lesz az életbe soha semmi szükséged, hogy kiszámold, hogy ha 3m-ről leejtesz egy 2kg-os gömb alakú tárgyat északi szélesség 23°-on, akkor az hány másodperc alatt fog a földre esni.
Azt meg ugye nem gondolod, hogy a lustákat kéne támogatni? Egy középszerű gondolkodású szorgalmas ember sokkal többet ér mint egy lusta zseni! Megmondom mi lesz a lusta zsenivel. Pár év/hónap és már csak egy tudatlan, lemaradt átlagember lesz aki ráadásul még lusta is.
Na amúgy ha te már ilyen frankón besoroltad az embereket akkor én is besorollak: lusta, bunkó, tudatlan, átlag. Megfelel? Nem?! Hát akkor megszívtad.
Amúgy ez az ötlet honnan jött, hogy regényt ír a h*lyeségedről? Meghúztak irodalomból? :D
(Ja és elmondom, hogy egy zsenike sem fog tudni kezelni egy CNC gépet pik-pak...)
Nem mondom, hogy egy kapitális barom lennél, bár először ez jutott eszembe, mégis túl fiatal vagy ahhoz, hogy kiérdemeld. Én viszont nyelvész vagyok, úgyhogy emberedre találtál. A matematika és a reál tárgyak kellenek az iskolában, az alábbi okokból:
a) Azért, hogy legyen utánpótlás: mérnökök, tudósok
b) Azért, hogy a humán irányon továbbhaladók is megtanuljanak logikusan gondolkodni (aminek amúgy nagy szerepe van egy műelemzésnél is)
DE! Az irodalom is kell, méghozzá az alábbi okokból:
a) továbbra is legyenek történészek, akik lejegyzik az utókor számára, hogy ma mi folyik a világban, és kutassák, hogy anno mi volt, így könnyebben megérthetjük, ma miért viselkedünk így, miért azok vannak hatalmon, akik...stb. Vagy irodalmárok, művészek, kritikusok, és még sorolhatnám, akik színt visznek a világba
b) Azok, akik reál úton mennek tovább, meg kell tanulniuk absztrakt, azaz elvont módon gondolkodni, különben jó nagy sz*rban lesznek az életben, és jó nagy birkák lesznek, akiket ügyesen lehet manipulálni, arról nem is beszélve, hogy az irodalmi művek nem csak szórakoztató célzattal íródtak, hanem alapvető erkölcsi és etikai normákat állítanak elénk példaként. Enélkül az emberiség egy robotként gondolkodó állatfarm lenne, és a világ egy nagyon száraz hellyé válna. (Ez persze a többi művészeti ágra is vonatkozik)
És a végezetül: Minden egyes tantárgyra szükség van, mert nem lehet mindenki szakbarbár. Nem kell mindenhez érteni, de elég fontos, hogy legalább fogalmunk legyen róla.
A másik: az irodalom és a nyelvtan csak gimiben tűnik magolásnak! Az egyetemen aztán már kutatni kell...
Kifejtenéd kérlek, hogy mi a nyelvek státusza a te véleményed szerint? Ezt ugyanis nem részletezted, pedig kíváncsi lennék rá, ugyanis te sem fogsz tudni pl. angol tudás nélkül elhelyezkedni a munkaerő piacon.
Apropó munkaerőpiac: a helyesírás azért KELL, mert ha nem lenne, egy ideig tényleg megértenénk egymást, viszont (mivel a nyelv állandóan változik) egy idő után mindenki elkezdené kitalálni a saját helyesírását/írásmódját, és addig-addig alakítgatnák, míg végül senki se értené meg a másikat. Igen, el lehet térni egy kicsit a helyesírástól úgy, hogy ne menjen a kommunikáció, a közlés rovására, de csak egy bizonyos pontig, amely pontot nem lehetne meghatározni - ha jobban tetszik a halmaz határai eltörlődnének, ha megszűnne a nyelvtan oktatása, és a benne foglalt elemek pedig szétszóródnának a p*csába...akkor meg aztán nézhetsz, hogy miért nem tudod értelmezni egy másik embertársad kommunikációs halmazába tartozó elemeket. :D
Utolsó megjegyzés: 3 lusta zsenit ismerek, mindegyik a saját szennyében rohad, egyik se vitte semmire, pedig millióan próbálták őket felkarolni, segíteni anyagilag, stb., de semmit sem értek el vele. Feleslegesen piszkálod őket, úgyis tojnak rád, ahogy arra is, hogy zsenik.
mondjuk igazad van egy kicsit. az alapérettségi uyebár matek magyar töri. két humán tárgy, és egy reál. én a törihez vagyok segghülye. én is inkább reálos vagyok. én szerintem a legszörnyűbb, hogy sok stréber van, aki bemagolja pl kémiából a képletet, matekból a def. elmegy különtanárhoz is, alkalmazza és ötöst ír.
lehet h szarabbat írok pár százalékkal, és akkor a stréber lesz okosnak mondva.ERGÓ A STRÉBEREKÉ A VILÁG
Van aki humános, van aki reálos. Ez nem téma... Jó nyilván a mai világban a reálosnak több az esélye, de ezt hagyjuk. Az előttem szólónak meg nincs igaza. A magolásnál értheted azt amit tanulsz. Pl.:egy verset is bemagolsz...
A magolás egyébként az, ha megtanulod a szöveget, a képeket, mindent ami adott leckéhez kell. Tudod egy rövid ideig és ötöst írsz jó esetben!..
Szerintem az meg eléggé idegesítő, ha valaki magol és úgy kitűnő. Nem vagyok féltékeny. Mire? Egy szaros könyvre évvégén-.- nem vagyok rászorulva, van pénzem...XD
de ezt félretéve könyörgöm egy héttel később a kitűnő azt sem tudja mi van pedig ötöst írt... más meg tudja ez a különbség...
Aki reálos annak meg csak annyit a fő tárgyakból is legyen ötös, vagy négyes és akkor nem lesz baj!
:)
félreértettetek, amugy itt fórumokon semmi indokom nincs a hejesirásra, ugyanugy megértitek j-vel is:D egyébként tollbamondásból amiko még irtunk, mindig 4-5ös volt...az más kérdés hogy a szintagma kémiából rémlett:Dde igyse tudtam h mi:D minek tanuljak meg ieneket? tanárnőnk is megmpondta h ez csak azoknak kell később akik bölcsészetre mennek, tőlünk meg aszem 1 lesz:D azis seghülye q.rva minden héten berug:D
kissé ideges lettem amiko sokan beszoltatok a hejesirásomra:D gépen gyorsan irok és ezé általában mindig az eccerűbb megoldásokat választom(pl j csak 1betű, de a ly 2...és mien kár h távol vannak egymástól a bilentyűk)
szóval ez nem érdekel...
ott értettetek félre h lusta zsenit irtam, és igazatok volt ROSSZUL FOGALMAZTAM MEG!
KIJAVITOM:
MOTIVÁLATLAN ZSENI
=> én (tanulni nem igazán szoktam: inkább csak azt ami nem megy annyira) például munkában nem lennék/vagyok lusta=> ott a motivációm: munka=minőség és teljesitmény=> pénz __nekem ez elég motiváció, csak azt adtam fel h tanuljak mindenből, mert túl sok tanévnek látom ezt: amiben túl sok fölösleget tanitanak nekem, a magyar oktatási rendszer alapból elvan tolva: csapatmunkára és alkalmazkodásra alkalmatlan nobeldijasokat akarnak
nézük csak meg h mi van: kevés jó szakember van, viszont túlságosan sok a mérnöki és egyéb fősuli/egyetemet végzett szakiskolai tanár van, akik gyakorlatban 0ák
apum szakiskolában tanult, elvégezte a mestervizsgát, nemrég érettségizett, most szakoktató, és eddig mindenhol elismerték őt, ahogy átvett a suliban egy osztályt a gyerekek csak néztek h tanulunk is vmi ujat...me az előtte lévő "mester"(diplomás) olyan hülye volt h nem mert géphez/szerszámhoz/ nyulni, mert félt hogy a gyerekek kiröhögik őt mert balfa$2
na ittvan az aki megtanulja a biológiát, meg a matekot, meg a kémiát; és van papirja, de szószerint tirpák(nem értsemmihez) és mégis kapja a fizetést...és van az aki tud! és nem tud mit kezdeni vele; ez oan mint amiko eladónak vagy hasonló állásba felvesznek egy modortalan idiótát...túl sok az iesmi mostanában
Hát az a tanárod elég gyökér lehet! Magyar és töri nem csak a bölcsészeknek kell, és ha valaki bölcsészetre megy, akkor sem feltétlenül tanár lesz! Én például spanyol szakra járok és fordító/ EU-s konferencia tolmács leszek, ami egy rohadt nehéz munka...próbáld csak meg, hogy egyszerre hallgatod és mondod ki azt, amit le kell fordítanod.
A magy és a töri pedig kell Pszichológián(biosz/töri), jogi pályán(magyar/töri), kommunikáció és marketing vagy kommunikáció és média, amit nem csak bölcsészeten tanítanak, hanem üzleti főiskolákon is, és magyar érettségi kell hozzá. Aztán ott van a szociológia is, és még sorolhatnám. És az is elég gáz, hogy egy magyar tanár mond ilyet, mikor neki kéne a legjobban tudnia, hogy az irodalom is a műveltség része, és (mint már mondtam) megtanít elvont módon gondolkodni. Pl.: én nem szavazok az mszp-re, mert logikus, hogy újra lopni fognak, de nem szavazok a jobbikra, mert az én véleményem szerint 2 szennycsatornát akkor sem szabad betiltani, ha azok tényleg szemetet sugároznak, hiszen ez ellentmond a szólásszabadságnak. A szólásszabadság pedig egy olyan dolog, ami nagyon erősen filozófiai kérdés is, nem csak jogi, a filozófiához pedig elvont gondolkodásmód szükséges, plusz nem árt, ha ismered a történelmet (főleg a 20. századét), ha alá akarod támasztani több oldalról az érvelésedet mellette vagy ellene. Persze mindenkinek szíve joga azt gondolni, amit akar, és arra szavazni, akire akar, de akkor azt is úgy tegye, hogy igenis a dolgok mögé lát, mind logikai, mind absztrakt oldalról, mikor beikszel egy nevet.
(Bocsánat, hogy politizálni kezdtem, csak ez volt a legkézenfekvőbb példa)
Történelmet be lehet magolni, de az irodalmat nem.
Ugyanis (legalábbis nálunk) mindig esszéket kellett írni, amibe a saját véleményedet, a saját következtetéseidet is bele kellett írni. Általában egy versről vagy egy kötelező olvasmányról.
Tehát, ok, ugye elolvasod a könyvet, meg mondjuk bemagolod azt a 10-15 központi gondolatot, amit a tankönyv ír a könyvről. De erre így még nem kapsz egy kettest sem.
A te saját készségeiddel, a te logikai (!) képességeiddel alkotsz ebből az egészből egy összefüggő 2-3 oldalas szöveget. Tehát hiába tanultad meg azt a 10-15 központi gondolatot, ha nincs logikád, nincs alapvető intelligenciád, műveltséged, szókincsed, akkor nem kapsz rá jó jegyet.
Itt is látszik, hogy nem magolásra megy rá az egész.
Történelemből érettségin szintén kell esszét írni, amihez szintén nem csak magolás szükséges, lásd a fentebbiek miatt. Igaz, hogy töriből gyakran magolással is lehet tudni az egyszerű ténykérdésekre a válaszokat, de ott is szükség van az összefüggések meglátására, és logikára (pl. mikor érvelni kell vmi mellett vagy ellen).
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nálunk a történelemdolgozatban mindig is kértek esszét. Nem elég bemagolni az anyagot azt érteni is kell. És igenis a magolás az az, hogy nem érted, hogy mit tanulsz. Bemagolom a ver szövegét. És? Attól nem tudom, hogy mi a mondanivalója.
De én még mindig nem értem, hogy a kérdezőnek mi a kérdése? Továbbra is tartom magam ahhoz, hogy nagyon nem jön be neki az élet mostanában :D Aki zseninek nevezi magát az egyenesen hülye. Nehogy már én vérbeli reálos védjem a humánosokat! Jaj istenem és ráadásul ennyi hülyeséget összeírni. Hajaj...
Van okod a heLYesírásra.
Mert ismeretes, hogy a helyesírás egy szinten az ember értelmét tükrözi. És amilyen a mai világ, láthatjuk, hogy a fiatalság ezzel egyre kevésbé törődik (egyébként 17 vagyok:D). Ezen az oldalon is van egy csomó lusta fiatal, akinek pocsék a helyesírása, és egy csomó fiatal hülye, akik felteszik a "Feldugott nekem egy uborkát, terhes vagyok?" típusú kérdéseket. Mivel az Internet, és ez az oldal is tele van ilyenekkel, ezért azok, akik idejárnak, és tapasztalt felnőttek, akiktől a véleményt várod, csak úgy vesznek Téged komolyan, ha megtanulsz helyesen írni és fogalmazni. Más szóval: szükséged van a helyesírásra, mert -tetszik, nem tetszik- ez alapján ítélnek meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!