Én nem akarok ilyen baromságokat megtanulni! Mit tegyek?
Meg kell tanulni a halotti beszéd és könyörgést meg az ómagyar mária-siralmat. Olyan mintha itt írkálnék minden hülyeséget össze-vissza, értelme nincs, hasznát a büdös életbe nem fogom venni, sehol nem kérdezik, nem olyan dolog mint a Himnusz vagy a Szózat, szóval felesleges megtanulni. Első írásos emlékünk 1300-ból. Én meg hülye vagyok... nem hiszem el!
Akkor ott van a töri. Mégis honnan tudják biztosra, hogy az ősemberek mire vadásztak vagy hogyan éltek, mit hogyan fedeztek fel?! Vagy ezek a bibliai személyek és maga a biblia. Nagy kamu az egész, ilyeneket én is ki tudok találni, nem tart semmiből. Nincs rá semmi bizonyíték, hogy megtörtént. Vagy a fáraók temetkezése, hogy mit miért raktak a sírokba stb nem lehet tudni. Nem tudom miért kell ilyen tök felesleges dolgokat megtanulni, mikor ezeket nem lehet kideríteni, ezt ők tudták. Fogadni mernék, hogy teljesen más volt minden mint ahogy ezeket elmondják. Valami alapja biztosan van, de mégis honnan tudják, hogy hogy nézett ki x évvel ezelőtt a táj, milyen tulajdonságúak voltak az emberek, miben hittek, mit tettek, miket ismertek, mennyire voltak értelmesek stb. Még rengeteg dolgot tudnék felsorolni de egyelőre ennyi.
Minek kell megtanulni ennyi hazugságot? Csak terheljük magunkat a sok felesleges dologgal. Sose tanultam meg semmi ilyesmit, max annyira, hogy ne kapjak 1-est. De ha nem kapnánk jegyet ki se nyitnám a könyvet.
Egyetértek veled, én is így érzek számtalanszor, DE mégis megtanulom. Diákként ez a dolgom, ezért járok be minden nap, nem melegedni. Ha elsajátítom az alaptudást, lesz egy jó érettségim, sőt, talán föl is vesznek egyetemre, és egy lépéssel közelebb kerülök a céljaimhoz. Szóval ezért kell megtanulnod, hogy később vihesd valamire.
De ha így is értelmetlennek tartod, akkor a 16. élet éved betöltésével otthagyhatod a sulit, kereshetsz magadnak valami zs-kategóriás állást, minimálbérért. Hidd el, az se lesz izgalmasabb.
Teljesen egyetértek. 18 éves fiatalok rendelkeznek egy papírral ami kb. semmire sem jó. 12 év elmegy az emberek életéből kb. a semmire. Művelődni felnőttkorban lehet, olyan területen amilyenen az, ill. szeretne és nem rátukmálni orbitális mennyiségű szarságokat. A magyar oktatás semmit sem ér, nem az 1900 évek elején, sem a közepén nem vagyunk. Ideje lenne modernizálni és hozzáérő emberekkel kiépíteni egy új gördülékeny, gyakorlatiasabb oktatási rendszert, hogy ne 18 éves tudatlan tömegeket neveljünk ki. 12 év alatt rengeteg mindent meg lehetne tanulni, de még is elpocsékoljuk a gyerekek, fiatalok idejét. A legtöbben még egy idegennyelvet sem tanulnak meg rendesen. Pedig, ha általános iskolában sok hülye angol nyelvtan helyett gyakorlatiasabb órákat tartanának és angol nyelvű meséket nézetnének a gyerekekkel már 8. osztályban minden gond nélkül beszélnének. Így viszont érettségi után is a többség még egy mondatot sem képes kapásból összerakni, mert fejben nyelvtani táblázatok sora villan fel. Így képtelenség egy idegennyelvet megtanulni. Ezt igazolja, hogy még az egyetemisták nagy része sem beszél egy + nyelvet, ezért éveket halasztanak.
Ez siralmas tény, és aki még mindig ragaszkodik a konzervatív, elavult oktatási rendszerhez, azt üdvözlöm.
Nem értem én sem minek tanítanak ilyeneket, hogy ómagyar mária siralom. Nekünk egyszer kellett elolvasni, nem bemagolni. Felesleges is lett volna.
Egy állami iskolában a Bibliáról csak alapvető dolgokat kell tudni, nem a történeteket, nem értem ezzel mi a gondod.
Történelemből pedig ezekre mind van bizonyíték, ráadásul ilyeneket amiket felsoroltál, csak érdekességnek mondják, nem kell megtanulni, arra jó, hogy ne csak a száraz tudnivalót halld az iskolában. /Ráadásul örülhetsz, mert az új alaptanterv szerint az ilyen régi dolgokra kevesebb idő jut. Egyébként az érettségin eddig sem kellett./
Nem jársz te véletlenül magyar-töri szakra, hogy ilyeneket oktatnak?
#12-es
Nagy részben egyetértek veled. De! Ha egy gyereknek nem tanítod meg, hogy becsülje a tudást, a műveltséget, akkor felnőttként pláne nem fog művelődni, mondván, "eddig is megvoltam nélküle". Amit a nyelvtanulásról írtál, nos, nem tudtam volna jobban megfogalmazni!
rajcziz
Természetesen nem így gondolom.
De tényleg csak az alapot kellene megtanulni , például kémián már általánosban képletekkel játszanak amikor arra kellene megtanítani azt a gyereket hogy nehogy megigya a domesztoszt vagy a sósavat otthon , hogy felismerje a mérgező , káros anyagok jelét....stb
A biológia szintén.
Kísérletek meg alig vannak , és emiatt megutálják a diákok a természet tudomány tárgyakat.
A magyar oktatás nem elég gyakorlatias , nem gyakorlat központú , ez az egyik legnagyobb hibája.
Megfelelő pályaorientáció , képességfelmérő tesztek kellenének és már középiskolában el kellene kezdeni a cél orientálást és a szegregálást.
#15-ös
Na, így már egyetértünk! Mondjuk azért kémián én kicsit komolyabb dolgokkal traktálnám a gyerekeket, mert azért egy pohár Domestost már egy ötévesnek is meg kéne tudni különböztetni egy pohár víztől, de értettem, mire gondolsz.
Nem tudom minek kellet lepontoznotok az egyik válaszolót, mert reál beállítottságú. Az irodalmi műveket olvasni kéne, nem szétszedni darabjaira és ráfogni a gyerekre hogy hülye, meg nem figyel, mert nem jut róla eszébe három oldalnyi orbitális baromság...
Irodalom és nyelvtan órán én a fogalmazást és a helyesírást taníttatnám meg rendesen (mivel sok nyolcadikos már nem tud összerakni egy értelmes szöveget még az anyanyelvén sem) és elolvastatnék minél több könyvet.
A töri az tényleg szükséges, van is benne némi logika, érdekes, azzal nincs is semmi baj.
"Tehát szerinted egy gyerek úgy menjen középiskolába, hogy fogalma sincs a történelemről, az alapvető irodalmi művekről, a matematika, fizika, kémia, biológia stb. alapjairól?
A válaszíró 77%-ban hasznos válaszokat ad.
# 9/12 ma 18:17 Privát üzenet Hasznos számodra ez a válasz?
Igen ám, de hiába lesz ő a legprofibb víz-gáz-fűtésszerelő (vagy akármi) a világegyetemben, ha közben nincs elegendő alapműveltsége. Ha mondjuk egy társaságban találkozom vele, nem biztos, hogy a víz-gáz-fűtésszerelésről szeretnék beszélgetni vele..."
Igen ám, de nem gyerekek fognak erről beszélgetni, hanem felnőttek és azoknak is csak a kis része.
Aki akar ilyenekről beszélgetni az felnőtt fejjel utána tud olvasni, ezért 12 évet elpazarolni felesleges, csak azért, hogy tudjon majd felnőtt korában ilyenekről beszélni.
A gyerekeket az önálló gondolkodásra kellene megtanítani. Ezt pedig legjobban képességfejlesztő tevékenységekkel lehet. Nem pedig azzal, hogy egy 8-9 éves gyerek orra elé dugunk egy 10 oldalas verset amit következő órára be kell neki magolnia. 7-8-ba pedig egy halom olyan költőről, íróról tanulnak akik full depressziósak voltak és csak a halálról voltak képesek írni. A versek nagy részét a gyerek még fel sem tudja fogni.
Mindenféle képen kéne tanítani a gyerekeknek a történelmet és irodalmat, de nem hiszem, hogy ezt rögtön 1. osztálytól kellene és azt sem hiszem, hogy ilyen részletesen és ilyen tömény mennyiségben. A lényeg elveszik a részletekben (vagyis a gyerek a lényegre sem fog emlékezni). Aztán meg a nagy művelet emberek szidják a fiatalokat, hogy mennyire műveletlenek és, hogy még arra sem emlékeznek, hogy mikor volt a 2. vh..
Tárgyak, barlangrajzok... szerintem ha azok a rajoz több ezer évesek akkor már le kellett volna, hogy kopjanak. De lehet, hogy nem. Akárhogy is szeretném, nem tudom elhinni, hogy ezek így voltak. Kizárt, hogy ennyire pontosan ki tudják deríteni a dolgokat mintha a szomszéd kovácspista családjáról beszélnének. Persze vannak érdekes dolgok, amiket még én is elhiszek! De ebből nagyon-nagyon kevés van.
16 leszek nemsokára, szívem szerint otthagynám az iskolát ahol van, de a szüleim úgysem engedik. Továbbtanulni meg nem fogok, mert feleslegesnek tartom. Minek tanuljam el a fél életemet? Hogy utána a másik felét el dolgozzam, utána meg 50 évesen belehaljak a kimerülésbe? Lesz nekem így is jobb életem. Nem a munkának, karriernek akarok élni.
Alapműveltség. Megyek az utcán és leszólítanak, hogy mondjam el nekik a verset? Kétlem. Nyilván nem mindenki akar a víz-gáz-fütésszerelésről beszélgetni, de egy társaságban nem hiszem, hogy pont az ókorról és a halotti beszédről fogunk beszélgetni. Legalábbis életemben nem volt ilyen élményem.
Vendéglátás szakra járok, de hát annyi köze van az anyagnak a vendéglátáshoz, mint kutyának a hegyezőhöz. Akkor például mikor fogom hasznát venni a görög-perzsa háborúnak, hogy kit száműztek meg mivolt stb. Szerintem soha.
Nekem a nyelvtannal nincs bajom, szóképzés, ilyen-olyan határozók helyett inkább a helyesírást kéne tanítani mert a sírás szélén állok egyes emberek írásait olvasva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!