Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Egyéb kérdések » Agymosás! De vajon ki fizeti,...

Agymosás! De vajon ki fizeti, és miből?

Figyelt kérdés

A Való világ című műsor esténként a tv 2ben.

Honnan van erre pénz?

Ki fizeti meg azt az összeget amibe ez a napi 2óra vagy mit tudom én mennyi (csúcs)műsor idő kerül?

Ki finanszírozza a nyereményeket,és milyen pénzből?

Tényleg érdekelne a válasz,kérlek írd meg,hogy oké,hogy a nagy magyar ugaron vagyunk,de tényleg ennyire primitív a magyar?


2011. jan. 7. 10:26
1 2 3 4 5
 31/50 anonim ***** válasza:
Ja, amúgy nem TV2, hanem RTL Klub.:)
2011. jan. 7. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/50 anonim ***** válasza:

12:18-as 92%-os válaszoló (aki nem én vagyok), egészen tetszik, ahogyan levezeted a dolgokat.:)) Magyarázz több mindent, szívesen olvasgatom.:)


Ment a zöld kezecske!:)

2011. jan. 7. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/50 A kérdező kommentje:

Jó hát értelek én naná hogy reklámszerződésnek hívják,de ahhoz kell a kenőpénz hogy a reklámszerződés létrejöjjön!

Tehát először fizetek neked hogy az én autóm legyen a nyeremény ne pedig egy pl merci aztán ha megfelel az általam a zsebedbe csúsztatott öszeg akkor te majd kijelented hogy az én autóm lesz a fődíj mert ez éri meg legjobban.


Az én felháborodásom annyiban jogos (véleményem szerint)

hogy ha én ezeket a kereskedelmi műsorokat és reklámokat sőt tv2 csatornát sem nézem,ez esetben a reklámozandó termékek árából,mért nem kapok 40%lék kedvezményt?

Vagy akinek tvje sincs mért nem 40%al olcsóbban veszi a tomi kristályt?

Sőt ha én nem tartok igényt a reklámokra akkor nekem azt mért kell néznem?

2011. jan. 7. 12:50
 34/50 A kérdező kommentje:
Ja bocs,akkor legyen rtl klub nekem mindegy!:-)
2011. jan. 7. 13:00
 35/50 anonim ***** válasza:

Dolgoztam egy ideig reklámszakmában, így van némi betekintésem a kulisszák mögé. Nem sok, de van. Van olyan eset is, amiről Te beszélsz, hogy a Chevrolet túlfizet egy másikhoz képest, hogy ő lehessen a szerződő fél. De ezt nem borítékban teszi, hanem a szerződésbe nagyobb összeg foglaltatik. A gyakorlatban: ülnek a Chevrolet egyik igazgatói irodájában néhány igazgató, az ügyvédjei, talán a könyvelési és PR osztályról páran, velük szemben a producer, annak ügyvédjei, és tárgyalnak a szerződési feltételekről. Azt mondja a Chevrolet képviselője, hogy hajlandó egy autót adni a játékhoz, cserébe kéri, hogy műsor előtt és után játszák be, hogy ő adta, műsor közben kér még minimum 4 betétet, plusz főműsoridőn kívül még napi 10-et, úgy hogy a műsor tematikájához és a műsor fogyasztórétegéhez igazítva (pl. ne főzőműsor közben adják le az autós hirdetést, hanem egy férfias műsor alatt). Erre a producer közli, hogy ez így nem jó, mert az autó értéke 3,5 millió, az cserébe kért reklámcsomag pedig 12-őt ér. Akkor azt mondja az autós ürge, hogy akkor hajlandó még fedezni a villa építési költségeinek felét, plusz biztosítja a műsorral kapcsolatos utazásokhoz az autót. Hajlandó engedni az igényelt reklámcsomagból 12 millióról 10-re, cserébe viszont kéri kikötni a szerződésben, hogy a szerződés hatóideje alatt a szerződésben kikötött személyek nem használhatnak más autót, csakis az övét. A producer, az ügyvédje meg még valami gazdasági tanácsadó röviden egyeztetnek, és addig faragnak az igényekből, míg a végén mindkét részről örülnek. Olyan ez, mint a piacon a kofával, csak magasabb körökben zajlik, finomabb kávét isznak közben, és nagyobb összegek forognak szóban.


Felhasználók által megfizettetett reklámkiadások. Még egy rakás költség van, amit megfizetünk, és nem is tudunk róla. A termékeknek csomagolásuk van, szállítják őket, de a termelő utolsó portásának a fizetése is hozzá van csapva a kiadások rovathoz, a nyereség pedig úgy van egyensúlyba hozva, hogy jó legyen nekik. Ez határozza meg a végső árat.


Reklám nélküli terméket nem vásárolhatsz, mert nincsenek vagy csak alig vannak forgalomban. Mivel a piackutatás kimutatta, hogy nagyobb hatékonysággal lehet eladni a drágább, de reklámozott terméket, mint az olcsóbbat reklám nélkül. Mivel senki nem tud róla, hogy János bácsi a házi tejtől szívesen megszabadulna nem sok pénzért. Lefokozva sincsen, bőven megvan vagy 4-5%-os, olyan vaj készülhetne belőle, hogy ihaj. Senki nem tud róla. Az emberek csak azt ismerik, amit a tévékben látnak, így azokhoz rohannak a polcon.


Tetszik-nem tetszik, alá kell vetnünk magunkat azoknak a gazdasági törvényszerűségeknek, amibe belecsöppentünk. Kiszálni csak úgy lehet ebből, ha elvonulsz a világtól, és magadnak állítasz elő a szükségeseket.

2011. jan. 7. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/50 anonim ***** válasza:

a Chevrolet-s válaszoló vqagyok

igen ez telejsen normális, törvényes dolog

reklámszerződésnek hívják

ahogy előttem is írták

2011. jan. 7. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/50 anonim ***** válasza:

Az autós szerződős résznél elvesztem a részletekben, és kimaradt a lényeg. Szóval van olyan eset, amikor egy kivételes lehetőségért egymással harcolnak az autógyártók. Ekkor emelkednek a támogatói összegek. Van viszont olyan eset is (és szerintem ez a gyakoribb), amikor az ezzel megbízott illető naphosszat talpal cégtől cégig, és az esetek 99%-ánál olyan válaszokat kap, hogy "Bocs, de más tévével szerződök", "Sajnos, ezt most nem engedhetjük meg", és százféle kifogással az orrára csukják az ajtót. Ilyenkor engedni kell a feltételekből, amíg bele nem mennek.


Arról például sejtésünk sincsen, hogy hány műsor bukott már meg ezen a ponton, hogy nem sikerült megfelelő támogatói feleket szerezni.


Szóval csak azt szeretném érzékeltetni, hogy a Te szavaiddal élve, lehet, hogy a tévétársaság fizet a Chevrolet-nak, hogy legyen mit kisorsolni.:)

2011. jan. 7. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/50 A kérdező kommentje:

Na jó mondjuk hogy nincs kenőpénz,mint ahogy hivatalosan természetesen hála pénz se,meg borravaló se.


"Felhasználók által megfizettetett reklámkiadások. Még egy rakás költség van, amit megfizetünk, és nem is tudunk róla. A termékeknek csomagolásuk van, szállítják őket, de a termelő utolsó portásának a fizetése is hozzá van csapva a kiadások rovathoz, a nyereség pedig úgy van egyensúlyba hozva, hogy jó legyen nekik. Ez határozza meg a végső árat."


persze ez nem is gond,amennyiben én megveszem a terméket,valószínű azért,mert használom,fogyasztom,stb.

Na de ahhoz márt mért kel poton átlagban 40%kal a termék árához hozzájárulnom mert reklámozzák?

Ha a reklámszakmában dolgoztál akkor te tudod,hogy az a legjobb reklám ami szájhagyomány útján terjed,mondom az uramnak tibi azt vedd meg mert különben te mosol stb.!:-)

János Bácsi meg ne izguljon majd a tehenét az EU megoldja!:-)

Beszabályozza az úgy az állattartást hogy szegény János Bátyó még egeret se tarthat nem hogy tehenet!:-)


Amúgy meg az igazán jó terméknek nem is kell reklám,az saját magát adja el!

(láttál már mondjuk roys roys reklámot?)

2011. jan. 7. 13:52
 39/50 A kérdező kommentje:

Ja igen,szóval most tök mindegy is,hogy van kenő pénz vagy legális szerződés alapján megy a dolog,abban egyetértünk,hogy tulajdon képen mi finanszírozzuk azt hogy butítanak bennünket?

És még ez sok magyarnak tetszik is?

2011. jan. 7. 14:04
 40/50 anonim ***** válasza:

Persze, hogy reklámozzák Rolls Royce-ot is, csak nem feltétlenül nálunk. A szájról szájra dologban lehet némi igazad, sőt. Csakhogy a reklámokat valamilyen szinten kontrollálni is kell. És gondolkozz vállalkozói szinten. Van egy terméked, legyen mondjuk csoki. Szeretnéd, ha nem csak a szomszédaid vásárolnák, mint már évek óta, hanem jó lenne, ha kikerülne a kisebb boltok polcaira. A nagykereskedéseket nem bírod meg termeléssel. Jobb boltokaban az előkelő, jól látható helyekre a márkás csokik kerülnek. Valahol hátul lesz a tied, a kutya sem megy el addig. Tudván, hogy a szájról szájra dologgal csak a szomszédaid vásároltak eddig, mit teszel?


És ezen a ponton van az, amikor kockára teszed a komplett családi vagyonodat, kölcsönbe vered bele magad, kiadsz egy zsák pénzt a piackutatásra, egy másikat az arculattervezésre, és megpróbálsz a pénzedért lehető legkreatívabb és hatékonyabb reklámhullámot elindítani, remélve, hogy lesz annyi hatása, hogy kiránt a kölcsönödből, vagy legalábbis annyira beindul, hogy törleszteni tudsz. Ha tévedtél, véged van!


Ezekben a kezdeti időkben kénytelen vagy növelni a hasznodat, hogy csökkentsd az adósságaid mértékét. Ez az első pillanat, amikor a vásárlóiddal fizetteted vissza a reklámot.


Mondjuk befut a csoki. Már nem megy rosszul, van törzsvásárlói réteg, mondjuk három megyében stabilan vásárolnak tőled. Viszont azóta megjelent 4 másik csoki is, plusz a régi nagy márkák új termékeket hoztak be, szóval megint a polc végén van a tied. A gyermekek azt a csokit követelik szüleiktől, amit a tévében látnak. A tiedet le se sz..ják. Kezd visszaesni az eladás. Mi a teendő?


Ismét reklámba vered magad, hogy valamilyen eszközzel legyúrd a gyermekek torkán, hogy márpedig a tiedet vegyék meg, mert az a legjobb. Ismét emelned kell a hasznon valamennyit, mert még ki sem másztál egészen a kezdeti adósságokból. Valaki kiszámolja, hogy van lehetőség még három megyében terjeszkedni, mert egy ottani konkurens bebukott. Most kell lecsapni a lehetőségre. Ismét nőnek a kiadások.


Hidd el, ez így megy. Ha nem reklámozol, rád rohad az egész cuccod, ipari mértékben a büdös életben nem fogod tudni termelni. Ezért ezt a költséget nyugodtan tekintsd olyan szükséges velejárónak, mint a terjesztés üzemanyagkiadása. Egyszerűen az ipar része.


Amúgy az a 40% szerintem urbán legenda. Ez cégtől, terméktől, ártól, célközönségtől, esettől és még egy rakás tényezőtől függ. Egy autóra például nem hiszem, hogy az ára 40%-a a reklámra menne, van ott elég minden, amire költeni. Egy csokinál még lehet.


Az emberek sokfélét rebesgetnek egymás között, nem kell rá mind mérget venni.

2011. jan. 7. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!