Agymosás! De vajon ki fizeti, és miből?
A Való világ című műsor esténként a tv 2ben.
Honnan van erre pénz?
Ki fizeti meg azt az összeget amibe ez a napi 2óra vagy mit tudom én mennyi (csúcs)műsor idő kerül?
Ki finanszírozza a nyereményeket,és milyen pénzből?
Tényleg érdekelne a válasz,kérlek írd meg,hogy oké,hogy a nagy magyar ugaron vagyunk,de tényleg ennyire primitív a magyar?
12:18-as 92%-os válaszoló (aki nem én vagyok), egészen tetszik, ahogyan levezeted a dolgokat.:)) Magyarázz több mindent, szívesen olvasgatom.:)
Ment a zöld kezecske!:)
Jó hát értelek én naná hogy reklámszerződésnek hívják,de ahhoz kell a kenőpénz hogy a reklámszerződés létrejöjjön!
Tehát először fizetek neked hogy az én autóm legyen a nyeremény ne pedig egy pl merci aztán ha megfelel az általam a zsebedbe csúsztatott öszeg akkor te majd kijelented hogy az én autóm lesz a fődíj mert ez éri meg legjobban.
Az én felháborodásom annyiban jogos (véleményem szerint)
hogy ha én ezeket a kereskedelmi műsorokat és reklámokat sőt tv2 csatornát sem nézem,ez esetben a reklámozandó termékek árából,mért nem kapok 40%lék kedvezményt?
Vagy akinek tvje sincs mért nem 40%al olcsóbban veszi a tomi kristályt?
Sőt ha én nem tartok igényt a reklámokra akkor nekem azt mért kell néznem?
Dolgoztam egy ideig reklámszakmában, így van némi betekintésem a kulisszák mögé. Nem sok, de van. Van olyan eset is, amiről Te beszélsz, hogy a Chevrolet túlfizet egy másikhoz képest, hogy ő lehessen a szerződő fél. De ezt nem borítékban teszi, hanem a szerződésbe nagyobb összeg foglaltatik. A gyakorlatban: ülnek a Chevrolet egyik igazgatói irodájában néhány igazgató, az ügyvédjei, talán a könyvelési és PR osztályról páran, velük szemben a producer, annak ügyvédjei, és tárgyalnak a szerződési feltételekről. Azt mondja a Chevrolet képviselője, hogy hajlandó egy autót adni a játékhoz, cserébe kéri, hogy műsor előtt és után játszák be, hogy ő adta, műsor közben kér még minimum 4 betétet, plusz főműsoridőn kívül még napi 10-et, úgy hogy a műsor tematikájához és a műsor fogyasztórétegéhez igazítva (pl. ne főzőműsor közben adják le az autós hirdetést, hanem egy férfias műsor alatt). Erre a producer közli, hogy ez így nem jó, mert az autó értéke 3,5 millió, az cserébe kért reklámcsomag pedig 12-őt ér. Akkor azt mondja az autós ürge, hogy akkor hajlandó még fedezni a villa építési költségeinek felét, plusz biztosítja a műsorral kapcsolatos utazásokhoz az autót. Hajlandó engedni az igényelt reklámcsomagból 12 millióról 10-re, cserébe viszont kéri kikötni a szerződésben, hogy a szerződés hatóideje alatt a szerződésben kikötött személyek nem használhatnak más autót, csakis az övét. A producer, az ügyvédje meg még valami gazdasági tanácsadó röviden egyeztetnek, és addig faragnak az igényekből, míg a végén mindkét részről örülnek. Olyan ez, mint a piacon a kofával, csak magasabb körökben zajlik, finomabb kávét isznak közben, és nagyobb összegek forognak szóban.
Felhasználók által megfizettetett reklámkiadások. Még egy rakás költség van, amit megfizetünk, és nem is tudunk róla. A termékeknek csomagolásuk van, szállítják őket, de a termelő utolsó portásának a fizetése is hozzá van csapva a kiadások rovathoz, a nyereség pedig úgy van egyensúlyba hozva, hogy jó legyen nekik. Ez határozza meg a végső árat.
Reklám nélküli terméket nem vásárolhatsz, mert nincsenek vagy csak alig vannak forgalomban. Mivel a piackutatás kimutatta, hogy nagyobb hatékonysággal lehet eladni a drágább, de reklámozott terméket, mint az olcsóbbat reklám nélkül. Mivel senki nem tud róla, hogy János bácsi a házi tejtől szívesen megszabadulna nem sok pénzért. Lefokozva sincsen, bőven megvan vagy 4-5%-os, olyan vaj készülhetne belőle, hogy ihaj. Senki nem tud róla. Az emberek csak azt ismerik, amit a tévékben látnak, így azokhoz rohannak a polcon.
Tetszik-nem tetszik, alá kell vetnünk magunkat azoknak a gazdasági törvényszerűségeknek, amibe belecsöppentünk. Kiszálni csak úgy lehet ebből, ha elvonulsz a világtól, és magadnak állítasz elő a szükségeseket.
a Chevrolet-s válaszoló vqagyok
igen ez telejsen normális, törvényes dolog
reklámszerződésnek hívják
ahogy előttem is írták
Az autós szerződős résznél elvesztem a részletekben, és kimaradt a lényeg. Szóval van olyan eset, amikor egy kivételes lehetőségért egymással harcolnak az autógyártók. Ekkor emelkednek a támogatói összegek. Van viszont olyan eset is (és szerintem ez a gyakoribb), amikor az ezzel megbízott illető naphosszat talpal cégtől cégig, és az esetek 99%-ánál olyan válaszokat kap, hogy "Bocs, de más tévével szerződök", "Sajnos, ezt most nem engedhetjük meg", és százféle kifogással az orrára csukják az ajtót. Ilyenkor engedni kell a feltételekből, amíg bele nem mennek.
Arról például sejtésünk sincsen, hogy hány műsor bukott már meg ezen a ponton, hogy nem sikerült megfelelő támogatói feleket szerezni.
Szóval csak azt szeretném érzékeltetni, hogy a Te szavaiddal élve, lehet, hogy a tévétársaság fizet a Chevrolet-nak, hogy legyen mit kisorsolni.:)
Na jó mondjuk hogy nincs kenőpénz,mint ahogy hivatalosan természetesen hála pénz se,meg borravaló se.
"Felhasználók által megfizettetett reklámkiadások. Még egy rakás költség van, amit megfizetünk, és nem is tudunk róla. A termékeknek csomagolásuk van, szállítják őket, de a termelő utolsó portásának a fizetése is hozzá van csapva a kiadások rovathoz, a nyereség pedig úgy van egyensúlyba hozva, hogy jó legyen nekik. Ez határozza meg a végső árat."
persze ez nem is gond,amennyiben én megveszem a terméket,valószínű azért,mert használom,fogyasztom,stb.
Na de ahhoz márt mért kel poton átlagban 40%kal a termék árához hozzájárulnom mert reklámozzák?
Ha a reklámszakmában dolgoztál akkor te tudod,hogy az a legjobb reklám ami szájhagyomány útján terjed,mondom az uramnak tibi azt vedd meg mert különben te mosol stb.!:-)
János Bácsi meg ne izguljon majd a tehenét az EU megoldja!:-)
Beszabályozza az úgy az állattartást hogy szegény János Bátyó még egeret se tarthat nem hogy tehenet!:-)
Amúgy meg az igazán jó terméknek nem is kell reklám,az saját magát adja el!
(láttál már mondjuk roys roys reklámot?)
Ja igen,szóval most tök mindegy is,hogy van kenő pénz vagy legális szerződés alapján megy a dolog,abban egyetértünk,hogy tulajdon képen mi finanszírozzuk azt hogy butítanak bennünket?
És még ez sok magyarnak tetszik is?
Persze, hogy reklámozzák Rolls Royce-ot is, csak nem feltétlenül nálunk. A szájról szájra dologban lehet némi igazad, sőt. Csakhogy a reklámokat valamilyen szinten kontrollálni is kell. És gondolkozz vállalkozói szinten. Van egy terméked, legyen mondjuk csoki. Szeretnéd, ha nem csak a szomszédaid vásárolnák, mint már évek óta, hanem jó lenne, ha kikerülne a kisebb boltok polcaira. A nagykereskedéseket nem bírod meg termeléssel. Jobb boltokaban az előkelő, jól látható helyekre a márkás csokik kerülnek. Valahol hátul lesz a tied, a kutya sem megy el addig. Tudván, hogy a szájról szájra dologgal csak a szomszédaid vásároltak eddig, mit teszel?
És ezen a ponton van az, amikor kockára teszed a komplett családi vagyonodat, kölcsönbe vered bele magad, kiadsz egy zsák pénzt a piackutatásra, egy másikat az arculattervezésre, és megpróbálsz a pénzedért lehető legkreatívabb és hatékonyabb reklámhullámot elindítani, remélve, hogy lesz annyi hatása, hogy kiránt a kölcsönödből, vagy legalábbis annyira beindul, hogy törleszteni tudsz. Ha tévedtél, véged van!
Ezekben a kezdeti időkben kénytelen vagy növelni a hasznodat, hogy csökkentsd az adósságaid mértékét. Ez az első pillanat, amikor a vásárlóiddal fizetteted vissza a reklámot.
Mondjuk befut a csoki. Már nem megy rosszul, van törzsvásárlói réteg, mondjuk három megyében stabilan vásárolnak tőled. Viszont azóta megjelent 4 másik csoki is, plusz a régi nagy márkák új termékeket hoztak be, szóval megint a polc végén van a tied. A gyermekek azt a csokit követelik szüleiktől, amit a tévében látnak. A tiedet le se sz..ják. Kezd visszaesni az eladás. Mi a teendő?
Ismét reklámba vered magad, hogy valamilyen eszközzel legyúrd a gyermekek torkán, hogy márpedig a tiedet vegyék meg, mert az a legjobb. Ismét emelned kell a hasznon valamennyit, mert még ki sem másztál egészen a kezdeti adósságokból. Valaki kiszámolja, hogy van lehetőség még három megyében terjeszkedni, mert egy ottani konkurens bebukott. Most kell lecsapni a lehetőségre. Ismét nőnek a kiadások.
Hidd el, ez így megy. Ha nem reklámozol, rád rohad az egész cuccod, ipari mértékben a büdös életben nem fogod tudni termelni. Ezért ezt a költséget nyugodtan tekintsd olyan szükséges velejárónak, mint a terjesztés üzemanyagkiadása. Egyszerűen az ipar része.
Amúgy az a 40% szerintem urbán legenda. Ez cégtől, terméktől, ártól, célközönségtől, esettől és még egy rakás tényezőtől függ. Egy autóra például nem hiszem, hogy az ára 40%-a a reklámra menne, van ott elég minden, amire költeni. Egy csokinál még lehet.
Az emberek sokfélét rebesgetnek egymás között, nem kell rá mind mérget venni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!