Megindokolná nekem valaki, hogy a hátrányos helyzetűek miért kapnak plusz pontot?
Nem igazán értem az összefüggést. Az érettségi, a felvételi, a felsőoktatás a tanulásról szól. A képességek, a tanuló kompetenciája, intelligenciája nagyban meghatározza, hogy pontosan ki kerülhet be és kitudja elvégezni.
Ha minden kis hülyeségért lehet kapni plusz pontot. (pl. szüleinek 8 ált. iskolája van, vagy védelembe vette a jegyző, esetleg terhes stb, amik nem is igazán olyan hűde hatalmas nagy problémák)
Nem igazán értem a kettő közötti összefüggést. Ha valaki szegényebb jövedelmű családból származott az azt jelenti, hogy nem tud tanulni?
Jönnek ezzel, hogy drága a nyelvvizsga. Nem olcsó, de nem is drága. Azonban az emelt nyelvi érettségi ingyen van, ráadásul senki sem kötelez arra senkit, hogy legyen nyelvvizsgája. Letehet 2 emelt szintű érettségit is, akkor megvan a max. többletpontja.
A szociális helyzet hogyan aránylik az értelmi képességekhez? Nem igazán értem.
Miért van az, ha egy ilyen "hátrányos" helyzetű emberkének azt mondom, hogy emeletezzen akkor egyből elkezdi húzni a száját?
Szerintem ez a szociális helyzet csak kifogás a lustaságra. Biztosan vannak olyanok akik megérdemlik, de az nagyjából 1% lehet...
Jahh még valami. A mai modern kori betegség, (diszlexia) ami inkább a lustaságból eredeztethető, az ilyenek rengeteg könnyítést és többletpontot kapnak.
Itt sem értem az összefüggést. Ha valaki nem tud rendesen írni és olvasni, és ezáltal felmentést kap az érettségi írásbeli részéről az miért jelentkezhet egyetemre?
Egyetemen még többet kell írni és olvasni. Ott senki nem fog neki kedvezményeket adni. Pl. egy szakdolgozatot hogyan tudna elkészíteni? Vagy esetleg levizsgázni?
Nem azért mondom, de +50 pontot + ovis szintű érettségi vizsga, amit a kiskutyám is megold 98-100%-ra egy picit vicces.
Jahh és már látom a jövő egyetemét, ahol a hátrányos helyzetűnek csak 30%-ot kell elérni a kettesért a 60% helyett -mert nincs pénze könyveket venni-, a diszlexiásnak nem kell semmit se csinálni, csak automatikusan átmegy, a sporteredményes azért fog majd 30%-kal több pontot kapni a vizsgáira, mert 2. lett egy versenyen, a cigányt nem lehet majd megbuktatni vizsgán, mert az rasszizmus. Ezek után, akik ezt az országot fogják vezetni, gyakorlatilag hülyékből fog állni, a GDP évente az 1310-es szintet sem fogja megközelíteni. Ha ez kell nekünk esélyegyenlőség néven, akkor én nem állok be az útba, had csökkenjen még tovább a diploma értéke.
diszlexiásként ugyan azt az érettségit írtam, mint te.
ugyan annyi ideig írhattam, mint te.
egyetlen pluszpontot se kaptam érte.
mégis felvettek.
(az idézőjelről: Az idézőjel olyan írásjel, mely idézetek, kifejezések vagy egyéb különlegességek kiemelésére szolgál. - tehát az előttem szóló teljesen korrektül használta.)
de úgy látom a hozzászólásaidból, hogy te mindenkinél okosabbnak hiszed magad. pedig hozzátartozna az is, hogy el tudd fogadni, ha másnak igaza van, és nem a te pitiáner, alaptalan érveiddel égeted magad.
Akkor az idézőjeles hozzászólásomat olvasd át még egyszer, mert baromira nem értetted, amit írtam.
Azért tettem idézőjelbe mert tudom, hogy nem betegség, csak manapság mindenki annak mondja.
Mik azok a pitiáner érvek? Mondanál néhányat?
Netán az a pitiáner érv, hogy az oktatás a tanulásról szóljon? Ha neked ez pitiáner, akkor nagyon sajnállak, úgy látszik te is az oktatás színvonal emelése ellen vagy, mint sokan mások.
A kérdésemre még mindig nem válaszoltál.
Sőt, azt a mérnökös közép matekos példára sem reagáltál.
Kb. egy értelmes érvet nem mondtál, de azért volt értelme ide írogatni.
igazából azért nem válaszoltam rá, mert elég értelmetlen. mivel a diszlexiának semmi köze a matek tudáshoz, maximum annyi, hogy általában sokkal jobbak matekból, mint a "normális" emberek.
diszlexiásként emelt matekos voltam. emellett pedig mérnöki szakra járok egyetemre, végülis csak ennyi értelme volt annak az érvnek amit mondtál.
akinek pedig diszkalkulia a problémája az biztos, hogy nem megy mérnöknek. ennyit erről.
Akkor idézem magam -érdekes, hogy amit leírtam, azt te vagy nem olvasod el, vagy nem érted:
"Hátrányos helyzetű emberke bejut egy mérnöki szakra, ahol már tudni KELL az integrálást, deriválást, mert erre épül szinte minden. Ő mit fog ott csinálni? Megkapta a plusz pontot, ezért nem ment el emelt matekra, ahol az
integrálást és a deriválást meg kellett tanulni."
Itt nem csak a diszlexiásokról beszélek, gondolom érthető.
Azt hogy te mit csináltál az nem jelenti azt, hogy a maradék hátrányos helyzetű is ugyanúgy tett, mint te.
Figyelj, kissé felidegesített a korlátoltságod, szóval hagyom az udvariasságot. Az egyik rokonom a volt gimimben tanít, ezért van egy kis rálátásom a dolgokra. Az nem úgy megy, hogy te csak fogod és kirugod a nem jó tanárt, mivel a munkaszerződése védi őt. Azért ehhez ennél jóval több kell, mint pár szülői panasz... Sajnos Magyarországon kevés az elit iskola, és ebbe nekem ne merjél belekötni, mivel ha sok elit iskola lenne, akkor te sem tetted fel volna fel ezt a kérdést, mert akkor meg lehetnél elégedve az oktatás színvonalával és nem kéne a hátrányoshelyzetűektől félned... Nem az elit iskolákról beszélünk, hanem az átlag magyar gimnáziumokról, ahol nem vizsgálják felül évente, hogy ki a jó tanár és ki nem, és nem rugják ki, ergo VANNAK rossz tanárok.
A levélírás és a szóbeli szubjektivitása pedigmár elég ahhoz, hogy lerontsa az amúgy jó nyelvi érettségidet. Másrészt nekem francia érettségin nyelvhelyességnél nem fogadtak el olyat, amit a másik javítótanár másnak elfogadott. Nem csak a-b-c válaszokból áll a dolog...
Mellesleg a diszlexiás nem kap plusz pontot, ettől nem kell tartanod. Kérhet plussz időt rá, sajnáld is csak tőle azt a 10 percet....
"Ne keverjük össze a szezont a fazonnal. Plusz pontot a tanulásért, a szorgalomért kapjon, ne különféle helyzetek miatt. A betegségeket pedig kezeljük a maga nemében."
Kislány, hagyd abba ezt a stílust. Csodálom, hogy még senki nem kevert le neked egy pofont. Ilyen "fogyatékos" gondolkodással akarsz te egyetemre menni? Azt hiszed, hogy majd ha a tanár visszadobja a beadandód és te így elkezdesz vitázni vele, akkor te benn maradsz egy félév után? Tanuld már meg elfogadni a másik véleményét! Mi a francnak teszel fel egy kérdést, ha nem fogadsz el a tiédtől eltérő választ? Válaszoltam a kérdésedre és ennyi, nem kértem, hogy magyarázd meg, hogy ez szerinted miért nincs így, ha egyszer a törvény szerint így van! Ha nem tudsz változtatni a magatartásodon, akkor tanuld meg befogni a pofád és elszámolni tízig, mert ha a tanár véleménye eltér a tiédtől és hasonlóan reagálod le, akkor bizony a diszlexiás tesóm kapja a diplomát.
A mérnökös példád, amire oly büszke vagy... azt hiszed az előttem szóló azért nem reagált rá, mert annyira kikezdheteten érv? Képzeld nálunk sem minden mérnökis és gazdaságis járt emelt matek kurzusra, mégis hátrányos plussz pont nélkül bekerült az egyetemre úgy, hogy nem tanult deriválni meg integrálni. Mindegyik most kezdi majd a 3. félétévét. Ez nem ettől függ, akinek szüksége van rá, az megtanulja a csoporttársától vagy felsőbbévestől, hogyha nem járt emelt képzésre. Úgyhogy ne gyere nekem azzal, hogy megtanulni ezt az anyagot meg behozni a lemaradást nem könnyű, mert ez egy hatalmas NULLA, az egész gimis anyag egy kib*szott nagy NULLA az egyetemhez képest. Úgyhogy vegyél vissza.
És inkább egy hátrányos helyzetűért fizetem az adót, akinek nem tellne tandíjra, mint egy érzelmi intelligencia hiányos, visszamaradott keleti gondolkodású csitriért, mint amilyen te vagy.
A féllábú emberes példádról van egy személyes történetem. Volt egy mozgássérült osztálytársam, járókerettel, később mankókkal járt. Megkapta az 50 plusszpontot. Ő ma KOCSIVAL jár iskolába, az első helyre, amit megjelölt. Érdekes mi? :-)
Vonatkoztass el kicsit: Adjunk neki mankót, így ugyanúgy "kétlábon" járhat mint mi, tehát ne kapjon 50 plusszpontot, hisz velünk egyenértékű már ezzel a segítséggel. Nem kerül be, hisz ő csak egy mozgássérült, nem lenne képes egyedül ellátni magát és még tanulni is az egyetemi évek alatt. De mi lenne, ha mi megadjuk neki az 50 plusszpontot, adunk neki egy autót, ezzel biztatva, hogy igen, meg tudod csinálni.
Ezzel azt akarom mondani, hogy nem feltétlen a mankó kell, értsd ezt úgy, hogy nem biztos, hogy az a megoldás, hogy csak annyit adsz neki, amennyi elégséges. Őket biztatni kell. Mert HÁTRÁNYBÓL indulnak. Te pedig esélyegyenlőségen nyavajogsz? Szerinted az lenne a nagy egyenlőség, ha ők nem kapnának segítséget? (Ja az "ők" az összes hátrányos, nem csak a mozgássérült).
Tudom, azzal jönnél, hogy féllábbal is lehet tanulni, szegény családdal is lehet tanulni, szerezzen plussz pontot a szorgalmával... erre nem térek ki, mert előttem már páran pontokba szedve leírták, hogy nekik ez miért nehezebb. Erről ne nyisál vitát velem.
Megjegyzés: a mankós volt osztálytársamnak sokkal több pontja lett mit nekem, ő bekerült az első helyre, én csak az utolsóra. Mégsem beszél belőlem a keserűség. Beiratkoztam, nagy tapasztalatot szereztem, csináltam még egy érettségit és idén újrajelentkeztem. Ha nem sikerül, lehet jövőre is fogok. És közben örülök, hogy mindezt megtehetem, és nem kaptam 50 pontot azért mert van egy kisbabám, vagy nem tudok járni... Örülök, hogy csak a szorgalmammal szerezhetek pontot. Így is sikerülni fog.
elnézést, amiért nem arra válaszoltam, amit kérdeztél.
bár már 20x megtettem, de te csak a saját "igazságodat" hajtogatod, és nem vagy hajlandó elfogadni más véleményt.
tehát akkor még egyszer: egy átlagos hátrányos helyzetű lehet, hogy azért nem megy emelt matekra, mert tudja, hogy úgyis megkapja a plusz pontot és nem kell neki külön fáradni érte. de szerintem ez nagyon ritka.
mivel, ha valaki mérnöknek akar menni, akkor szeretne rá felkészülni és tisztában lenni vele, hogy mit kell ott tudni, ezért el fog menni emelt matekra.
ha meg úgy dönt, hogy nem megy emeltre, és bekerül így is egyetemre, akkor ott van előtte a lehetőség, hogy egyetemen megtanulja.
mert ugye te még nem tudod, mert nem vagy egyetemista... de ott ugyan úgy megtanítják az integrálást és deriválást, és lehet, hogy jobban, mint ahogy egy középiskolai tanár tanítja.
így már kimerítő volt a válaszom?
(hozzátenném, hogy ha pár ember "visszaél" a hátrányos helyzetével, az még nem azt jelenti, hogy senki nem érdemli meg miattuk azt a kevés előnyt, amit kapHAT. ez is csak választás kérdése. nekem nem kellett, mert enélkül is el tudtam érni, amit akartam, és nem túrtam ki senkit az egyetemről...)
még hozzátenném, hogy ha nem vesznek fel egyetemre, akkor nem azt hibáztatom, aki pluszpontot kapott valamilyen hátrányos helyzetért, hanem inkább magamat, mert nem tanultam eleget. talán neked is ezt kéne tenned, mert nem tudsz változtatni a rendszeren.
ha tanulnál annyit, hogy csinálj két 100%-os érettségit, és csinálnál egy felsőfokú nyelvvizsgát, máris lenne 450 pontod, amivel szinte bárhova felvehetnek és egy hátrányos helyzetű sem túrna ki onnan ahova akarsz menni. nem jól gondolom?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!