Tanárok, miért választottátok a tanári pályát?
Én eg elég fiatal tanárbácsi vagyok legalábbis remélem a 28 évemmel. Azért választottam ezt a szakmát mert imádtam a gimimet, mind a tanárokat mind az ostálytársakat, a hangulatot és miegyébet ami a suliva jár. Mialatt lediplomáztam sajna megszüntették a sulit és összevonták másikkal de nem volt baj mert sok ismerős marad még igy is amikor visszamentem, csak a hangulat más volt. Még mind a mai napi élvezek bemenni, hogy miért nem tudom. Pedig van olyan hogy le kell mennem ovis szintre olyan hülyék a diákok (hát a dolgozatokról ne is beszéljünk). De persze az értelmes vagy szorgalmas diákok azért elég tisztességesek meg jófejek. A fizetésről ne beszéljünk, mert néha ingerült leszek tőle. A rengeteg hülye adminisztráció, friss osztályfönökként letöltöttem a első évemet, de állandóan egy rahedli lapot levágnak az asztalomra, szinte minden szünetben, hogy osszam ki, hívjam fel a figyelmet, töltsem ki , adminisztráljam 2 példányba meg ilyesmik. De ezek valahogy mind eltörpülnek számomra, az iskolai élet, amikor reggelente a tanárokkal vagy a diákjaimmal kávézok, és mindíg cikizem őket a cigi miatt. Az első osztálykirándulás, az érettségikor hogy látom ki milyet villogott ( és én tanítottam címmel) vagy hogy elbujtam volna szégyenemben a vizsgaelnök elöl.
Szóval lehet hogy elég hosszan talaltam, de sok kollégámat nem értem hogy ki akar cseszni a diákkal és nem valahogy együttműködni vele.
Mindezzel azt akartam mondani, hogy lehet egy idő után nagyon is unni a tanári állást vagy ez emberfüggő? (eddig csak 3 évet tanítottan gyakorlattal, de minden percét élveztem)
Szia!
Én ugyan nem tanár, de tanító néni szeretnék lenni, egészen egyszerűen szeretem a gyerekeket, a embereket összekovácsolni, szervezgetni stb és szerintem a türelmem is meglenni. Édesanyám is tanító volt, talán ezért is tetszett meg ez a szakma.
Amikor alkalmasságin voltam egyszerűen teljesen lefagytam, hogy milyen emberek szeretnének erre a pályára menni. Beszélni nem tudtak normálisan és mint ahogy te is írtad, sokan azért nem szeretnének tanítók lenni mert kell egy diploma és máshova nem vennél fel őket.
Szarnak találom ezt az egész okatási rendszert egyébként. Kész vicc, hogy az alapján döntik el, hogy felvesznek-e hogy tudok-e énekelni vagy sem, mert valljuk be a pontszámok nem túl magasak. Előalkalmasságin, olyan embereket felvettek hogycsak néztem. Jó persze, hogy fontos az ének, de valamilyen kötetlen beszélgetés is kéne, hogy kiderüljön, hogy nem-e egy gyerekgyűlölő, buta, senki az illető.
Sajnos ezért nem becsülik meg a tanítókat és kevés a fizetésük is.(
Az oktatás színvonáláról akkor ne is beszéljünk. Mennyi olyan tanárom volt, akik semmit nem tanítottak, rosszindulatúak voltak velünk stb. Nem jártam egy húj de jó gimibe, de végig jó tanuló voltam és ennek ellenére úgy lehúztás az esszéimet, hogy csak pislogtam. Más sulikban, pedig olyanok aki azt se tudják, hogy ki az Ady vagy Imrédy röhögve 85%-ot írtak.
Ennyit az "esélyegyenlőségről", és talán az ilyenek miatt van, hogy az egyetemeken annyi a hülye. Nem a pontszámokat kéne folyamatosan emelni (bár az érettségi tényleg nem volt nehéz) hanem tényleg igazságosan pontozni. Nem felhúzni vagy lehúzni jegyeket. Lehetnének erre is módszerek, csakhát sajnos a tanárok többsége lusta.
Kicsit eltértem a tárgytól, de gondoltam leírom hátha érdekel. Egyébként szerintem te tényleg jó tanár lehetsz, így tovább!.))
L/18
12:23-as válaszoló vagyok.
Azt hiszem világosan kifejtettem, hogy nem akarok általánosítani; ha te olyan tanár vagy,aki érti a dolgát és a diákokkal is tud bánni, akkor annak csak örülök. Sajnos azonban a környezetemben egyre gyakrabban tapasztalom az ellenkezőjét. Nem téged szidlak, Kérdező, hanem azokat, akik úgy gondolják, hogy "hát egy diploma mindenképp kell, mert lassan mindenkinek van" és ez alapján mennek tanárnak. Ugyanis -bármennyire is felháborító- egyre többen vannak ilyenek.
Én nem vitatom, hogy te jó tanár vagy (bár bevallom, azért egy diplomás embernek nem ártana helyesen írnia, főleg ha oktatási területen dolgozik, szakterületétől függetlenül) és hogy rengeteg ismerősöd van, aki bármit kezdhetne az életével, ő mégis a tanári pályát választotta, mert ez érdekli. Viszont nem hiszem, hogy fel kéne háborodni azon, hogy egy végzősnek van önálló, határozott véleménye a tanárokról, mivel 5 (illetve 13) év során nap mint nap találkozott velük és tapasztalta, hogy bizony a fiatalabb tanárok általában -ismét hangsúlyozom, általában, hiszen VANNAK KIVÉTELEK- sokkal felkészületlenebbek, mint idősebb társaik. Általában. (Én is találkoztam már türelmetlen, rosszul magyarázó idősebb tanárra, valamint maximálisan felkészült, fiatalabbal is.)
Már alig várom a reakciót erre a hozzászólásra. Hisz ki vagyok én, hogy ellenkezzek egy -majdnem- ledoktorált tanárral. Mindenesetre nem akartam tiszteletlen lenni, ez általában távol áll tőlem. (Ismét ez a szó...általában :) )
19/L
Hát, látom feldobtad a labdát, de még nem derült ki, hogy ki üti le, vagy egyáltalán le kell-e ütni. Akkor ha te, nagyon is allergiás vagy a nyelvtani hibákra, akkor fordítok egy kis figyelmet a gombok nyomkodására.
Én személy szerint a gondolkozós diákokat jobban szeretem, akik igazából előreviszik az órát, kérdeznek, belepofáznak és néha nem is olyan hülyeség jön le, még egy beszólásból sem. Egyébként valami nagyon öntudatos kis csajszi jön le nekem a szövegedből, akinek, már nagyon kialakult és meghatározott véleménye van. Én azt szerettem volna mondani,hogy sajnos sok ember van, mint a diákság, aki hanyag vagy igazából csak saját magával törődik, a tanárok köztött is dettó ez van. De azért te nem emeltél ki semmit, csak mondtad, hogy vannak kivételek, ez a mondatod számomra úgy hangzott, hogy a többség nem is igazán a munkjájára való.
Akkor az elmondható a diákokról, hogy vannak olyanok akik tanulnak? Mert a magyar felmérésekből levonva euópai viszonylatban elmaradunk tőlük. Ha a tanárokat, mindíg egy tökéletes emberhez viszonyítjuk, aki mindíg mindent jól megtanít,(de ez szerintem nem csak a tanáron múlik)elmagyaráz, számonkér, segít, kedves, de azért megtudja követelni a tiszteletet .... Vagy milyen tanár szerinted a "jó"?
Az előbb ezt próbáltam cáfolni, hogy nem minden tanár elsőrangú, de igenis ki kell emelni azokat, akik jól tanítanak, és páratlan személységek, különösképpen, ha máshol is dolgozhatnának.
Egyébként meg ha te a helyesírásból vonsz le különböző dolgokat, hogy mlyen képességei lehetnek egy embernek akkor sok sikert kívánok ehhez, mert még a magyar tanárok is szoktak nyelvtani hibákat elkövetni.
Nem néztem át, ugy hogy biztos vannak hibáim, bocsánatot kérek.
Nyilván nem lehet egy ember helyesírásából feltétlen hosszútávú következtetéseket levonni, de szerintem arra értette a célzást, hogy a tanároknak illene példát mutatni ebben is. Bevallom, engem felháborít ez a "minek egy bölcsésznek/informatikusnak/akárminek más szakok tantárgyaival is foglalkoznia, mert szerintem igenis alapvető, hogy aki egyetemre jut, annak legyen elképzelése a világról, ne csak arról a kis szeletről, amit ő él meg/tanul/tanít. És ebbe beletartozik, hogy egy matematikus is legalább egyszer lásson életében hexametert, és így tovább, mert ez a kultúránk része, nyitottnak kell lennünk a világra, mert attól, hogy csak biológiát tanítasz teszem azt (amúgy én is bioszos vagyok, szóval azért együtt érzek :)), nem csak biológiából áll az élet. Na mindegy, elnézést a kis kirohanásért.
Amúgy nem csak a fiatal tanárokkal vannak problémák, voltak tanáraim, akik idősebbek, és teljesen érdektelenek voltak a tanításban (bár úgy hallottam, régen is azok voltak... de akkor miért mentek tanárnak??), valamint sokszor a friss tanárok még tapasztalatlanok, ha az anyagot tudják is, meg nem tudják, hogyan tanítsák meg a diákoknak (hú, ilyennel is nem eggyel találkoztam). Szerencsésebb esetben ezt megtanulják, sajnos nem mindig.
Hát az első résszel vannak fenntartásaim, mert nem azt mondtam, hogy nem lásson életében egy matematikus könyvet, hanem nem fontos számomára belemélyednie, pl madách ember tragédiájába (ez a kedvenc drámám), és viszont nekem aki inkább a magyart kedveltem volna jobban, most semmi hasznát nem veszem a függvényeknek, meg a kétismeretlenes egeleteknek, vagy a differenciált számításnak, vagy egyszerüen a sinus és kosinus tételnek vagy egyébnek. Nekem bőven elegendő volt a összeadás, szorzás, osztás, kivonás, még egyes geomatriai tudnivalók, meg a százalékszámítás, de másra az ég világon semmi szükségem nem volt eddig matekból.
De a szöveged második részével teljesen egyetértek, látom magam körül néhány kollégát, akit sajnos megnyomorított az élet vagy nem is tudom és élvezettel szadizza a diákjait, élvezi, hogy órán ő valaki és van hatalma, ami az életben nincs. És ezeket télleg nem értem. Én valami szakszerü bizottságot állaítanáák fel, nemtudom hogy, ami komoly szűréssel nézi át a tanárokat, de nem csak szakmai, hanem emberi és pszihológiai szempontból is.
Egyébként most így átgondolva, franc fogja védeni a tanárokat. Tényleg nem egy nem igazán eszes kollégámmal találkoztam továbbképzésen. És mindenkit a rublikák, meg a osztályzatok, meg egyéb papír alapú dolgok alapján itélnek meg. Nem az alapján, hogy értelmes-e vagy sem.
Én mindenesetre megteszem amí tőlem tellik, hogy javítsak a tanárok képén, nem a magyartanárokén, de általában a tanárokén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!