Szimpatizáltok a pedagógusok tüntetésével?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Már manapság sincs szükség ennyi tanárra, a tanulás szempontjából. 40 év múlva lehet, hogy robotok fogják tanítani az egyedül nehezen tanuló diákokat.
Abban majdnem biztos vagyok, hogy egy tüntető személyiségű tanár nem hasznos nevelő, még ha tanítani tud is.
És amiben még biztos vagyok, hogy az sem jó, ha egy tanár csak és kizárólag mindig a tanításból él. És nincs első kézből való tapasztalata a valós élettel. Követelőzővé teszi az elzártság a hétköznapi élet gyakorlati oldalától.
A nyári szünetbeli idényelfoglaltság nem elég.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért arra kiváncsi lennék, hogy az ilyen 10-14 óra mivel telik el. Konkrétan.
Különben meg nem hiszem el, kivéve a legelső, kezdő éveket esetleg. Bár még akkor is túlzás lehet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
-Azzal az osztályonként húszon-harminc dolgozattal. Neked mennyi idő lenne kijavítani?
-Az adminisztrációval. (Némelyik általános iskolában kettős adminisztrációval). Napi 2 óra simán, ha pontos akarsz lenni.
-Órára való felkészüléssel. Igen. Felkészül a tanár az órájára, nemcsak az elején.
Csak vegyük a gyerekeket. Ők is tanulnak történelemre, pedig már egyszer átvették, megtanulták.
Egy tanár nem akadhat el egy magyarázat közepén, mint a gyerek felelésnél...
-Értekezletek (minimum hetente).
-Szülők óhajai, sóhajai, panaszai, kérései...
-Korrepetálás. Itt nem a magánórákra gondolok, egy igazán jó tanár leül azokkal, akiknek gyengébben megy a tantárgy.
-Versenyfelkészítés (rajtidőben akár heti 3-4 óra). Iskolai fordulók javítása.
-Felvételi/érettségi felkészítés, gyakorlás, javítás.
-OKTV javítás (ahol...)
És a többi....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igazán nem akarok akadékoskodni, de azért ez túlzás.
Dolgozatjavítás egyrészt nincs minden héten -még röpdolgozat se-, másrészt esetleg a fogalmazás tart annyi ideig.
Az órákra fölkészülés ugyan bele van számolva a munkaidőbe, de az első időkön, a beszokáson kívül csak jelentős változás után kellhet.
A fogadóórákra ritkán jön szülő, még ha hívják is.
Napi adminisztráció 2 óra? Ugyan.
A korrepetálás-versenyfelkészítés? Nincs annyi versenyző gyerek, hogy tényleg minden tanárra általánosítható lehetne. És a korrepetálás továbbadható és jó gyakorlás egy másik diáknak.
A heti értekezlet olyan egy óra.
De mondom, nem akadékoskodni akarok, de azért messze nem olyan megterhelő és fárasztó mint pl. sok más hasonló bérfekvésű munka. Sőt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem értesz hozzá.
Nagyon nem.
Jártál már általános iskolában? 1-2 gyerekkel folyamatosan probléma van, néha a szülő megy emiatt, néha meg a tanárnak muszáj hívnia.
A versenyzés meg egyáltalán nem igaz, lehet, hogy te, vagy a gyereked nem versenyeztek/versenyeztetek, de attól ez még sok időt igényel.
Az adminisztrációról fogalmad sincs.
Alul értékeled a tanárokat, akik nálad többet tettek azért, hogy talán annyit se keressenek, álomvilágban élsz "40 év múlva robotok fogják tanítani a gyereket", egy érzelem nélküli, beprogramozott gép? Ne hülyéskedj már... Ha lesz is ilyen, annak olyan horror ára lesz, hogy nemcsak, hogy a magyar oktatásrendszernek lesz szinte lehetetlen beszerezni. A mostani legmodernebb robotok elkészítése dollármilliók és haszonról itt még szó sincs. Ha mégis sikerül egy jó gépet összerakni, annak több százmillió forint lesz az ára (100 millióból 28 évig tudsz foglalkoztatni 3 tanárt). Egy robot nem fog tudni érezni, versenyre készíteni, rendesen magyarázni, érezni, helyesírást, adathelyességet és értelmet egyszerre ellenőrizni.
Ha 40 év múlva az unokád/dédunokád iskolába fog járni 50-70 fős osztályok lesznek bezsúfolva a kis termekbe, aztán valami tanuláshoz hasonló folyamat fog lezajlani, ha nem változtat Magyarország.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én támogatom a tüntetést.
Én jelenleg tanulok és érzem,hogy nagyon rossz dolgok vannak jelen.
1. Rengeteg óránk van. (alig van szabadidőnk)
Hétfő: 7óra
Kedd: (0. Óra)+ 6 óra (az az 7 óra)
Szerda: 6óra
Csüt.:6 óra (+ szakkör)
Péntek: (0. Óra)+ 7 óra (az az 8óra)
(----25 gyerekből 15: több mint 45 percre lakik a sulitól----)
Megérezzük,hogy kimerültek vagyunk,főleg a nulladik órák miatt,mert egyszerűen túl sok a tananyag,nem férünk bele,muszáj megtartani ezeket a plusz órákat.
2. Vannak olyan tantárgyak ,amelyekből ki se nyitjuk a könyveket,mert használhatatlanok......
(semmit sem ír le,nem tudunk belőle tanulni)
Pl: Fizika
Magyar(Ny.tan,irodalom)
Töri
A tanár magától magyarázza el a tananyagot,kivetíti a filces táblára a MEGFELELŐ ÉS JÓ tanulnivalót.
(óra végére már 2 oldal is simán betelik)
(a projektorokba a szülők szálltak be ,valamint a karácsonyi vásár pénz is oda adódott be)
3. Azok a TESI órák...
Ugye: mind az 5 nap torna.
Na igen... A gond az az,hogy egy kicsi tornaterem van és 4 öltöző.
Sokszor vagyunk összevonva más osztályokkal (Együtt öltözünk és tesizünk. Egy öltöző kb. 10-12 m²,aligha fér el benne 2 fél osztály)
Az 5 alkalomból 2szer-3szor kint tesizünk,vagy lépcsőzünk.
(ha nem mi vagyunk folyosón ,akkor más osztályt hallgathatunk pl: matek közben,vagy bármely más óra közben)
4. Hiányok...
Senkinek sem kell mondanom a kréta,a toalett papír és a fénymásoló papír hiányát...
A redőnyök,a zárak sok helyen nem működnek.
A számítógépek elavultak , némelyiken XP fut ,de azért a többség már legalább Win7 -es ,de ettől függetlenül rém lassúak.....
5. A tanárok:
A töri ,a magyar és két matek tanárom esti gimiben is tanít.
Szóval nem olyan könnyű leadni 7-8 vagy több órát normálban,majd még az esti gimiseknek is kb.ugyanennyit, és emellett :
javíts ki dogákat,készülj fel a holnapi napra,legyen még szabad időd és tartsd fejben azt,hogy melyik oszályban hol tartanak..
Szóval a tanároknak nem lehet könnyű... (ráadásul a fizetésük se olyan sok, pedig mondhatni rajtuk múlik a jövő,hisz ők adják át a tudás nagy részét a gyerekeknek)
Bocsi, remélem nem ejtettem sok helyesírási hibát.....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyre kevésbé.
Nem úgy látszik, hogy a tanítás lenne a fontos nekik, főleg nem a gyerekek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Miért, mert nem akarnak éhezni?
Egy buta szakmunkás, aki miután átjut a 8 általánoson végigbukdácsol egy gyenge szakmunkásképzőn, aztán többért keres mint egy tanár, aki rengeteget tanul, művelt és tehetséges.
Amerikában és Franciaországban, ha a tanároknak nem tetszik valami, nem Hermann Ottó-féle dolog kering, hanem több ezer tanár betegszabadságot jelent és így sztrájkol. Itt nincs akkora demokrácia, hogy ezt meg merjék tenni.
Lehet itt utálkozni, de majd akkor tedd ezt, ha 40 év múlva, az unokádat/dédunokádat nem lesz, aki tanítsa, mert persze az elitiskolák, meg a magániskolák találni fognak oktatót, de hogy lesz ez vidéken? Ha így folytatódik a csökkenés, 40 év múlva feleannyi tanár lesz Magyarországon, mint amennyit most alkalmaz.
És bizony ezt fel nem ismerni komoly hiba.
Egyébként magyarázd már meg nekem kedves utolsó, mi az, ami annyira ellentétbe kerül a tanárok "követelései" és a diákok érdekei között?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!