Matekból 1,85-re megadnátok a kettest, ha alapból 1,9-től adják meg?
A sok szőrősszívű :D
Ha valakinek van 10db 2-ese, meg egy darab egyese, az bukjon meg ~1.9-es átlaggal?
Ilyen alapon akkor ötöst is 5.00-ra adnátok vagy hogy?
1.6-1.7-től már megadnám, max kicsit ijesztgetném a gyereket a bukással előtte :)
Viszont a tanárok is szőrös szívűek, főleg érettségi tárgynál. Én mondjuk estire járok, az tanulók 90% felnőtt, család-munka mellett csinálja az iskolát részük azért mert a munkáltató küldte, részük csak mert ugrik egy szintet a fizetés. Nálunk negyed éves vizsgák vannak, matekból csak írásbeli. DE ha az év végi vizsga egyes akkor függetlenül attól hogy milyenek az előző vizsga eredmények szóbelizni kell, és szóbelin hobbija a tanárnak hogy közli hogy a szóbeli és az előző jegyek alapján átengedhetne de akkor nyáron nem fog a tanulással foglalkozni, szeptemberig elfelejti azt is amit tud, úgy nehéz lesz a következő évi tananyag ezért megbuktatja könyörtelenül az embereket.
Amúgy hozzá kell tennem hogy matematikából azért én is szőrös szívű lennék, mert nem seggelős hanem érteni kell, és a tananyagok sorra egymásra épülnek. Ha vissza megyek az elejére az a diák aki másodikban nem tanul meg össze adni-kivonni egy kettes szinten az nagy bajba lesz a szorzással, ugyan így felsőbb osztályban ha valaki nem tud kettes szinten hatványozni, gyököt vonni az egy logaritmus feladatot sose fog tudni megcsinálni és azt még a számológép se tudja.
Azért azt tegyük hozzá, hogy a kerekítés élethelyzetfüggő is; például, ha azt mondom, hogy egy test térfogata 2,35 dm^3, akkor nem mondhatom azt, hogy 2,4 liter folyadék belefér (elvégre a (mindkét kerekítési szabály szerint kompatibilis) kerekítéssel tényleg annyi jön ki, csak a valóságban nem tudunk annyi tejet beleönteni). Ugyanígy, ha a test felszíne 3,73 m^2, akkor 3,7 m^2-re elegendő festékkel nem tudjuk lefesteni a tágyat, már pedig a kerekítés szabálya szerint ennyinek elégnek kellene, hogy legyen (pedig nem elég).
Szóval én jobbnak találom azt, hogy a kerekítést nem kőbe vésett szabályként használjuk, hanem a problémához igazítva értelemszerűen. Ugyanúgy a szobafestő és a labormunkás is tudja, hogy melyik számított értéket melyik irányba kerekítse, hogy azok a valóságot a megfelelő mértékig tükrözzék.
Manapság pedig úgy tanítják, hogy 5-től felfelé kell kerekíteni. 22 leszek augusztusban, de életemben nem hallottam olyanról, hogy mindig a páros szám felé kell kerekíteni. Lehet, hogy okos matematikusok régen így találták ki, de manapság 1 iskolát nem tudsz szerintem mutatni, ahol így tanítanák (pontosabban úgy ne tanítanák, hogy 5-től felfelé kell kerekíteni).
Már írtam egyszer, de leírom újra: nem adnám meg a 2-est, mivel a kettes azt jelenti, hogy "elégséges", az elégséges meg azt jelenti, hogy megfelelően minimális tudással rendelkezik. Na most, ha valaki nem éri el a 2-est, akkor értelemszerűen a tudásam sem elégséges, tehát elégtelen.
(Azt azért hozzáteszem, hogy volt olyan tanárom, aki 1,5-re megadta a kettest, ráadásul ő érettségi tárgyat tanított (magyart).)
# 32
És mi értelme van, ha kínkeservesen összeszed valaki egy 2-es átlagot? Attól még ugyanúgy hülye matekból, mintha 1.5 körül lenne. Az ilyenek úgyis elmennek bölcsészkarra vagy szakmát tanulni.
Ha tenyleg igyekszel es latszik a szorgalom meg a jegyeid is javulnak evvege fele akk en megadnam annak ellenere h aki nem eri el a 2,00at azt meg kellene bukatni matekbol mert erettsegi targy de az meg nem fair h akk az osszes targybol evet ismetel nem csak matekbol.
Valaki akk most megmondana nekem erthetoen h h kell kerekiteni? Mi matekon azt szoktuk meg h 1,5ot kettore kerekitunk de most azt se tudom hol all a fejem.
Attól hogy év végén megbukik nem feltétlenül kell évet ismételni, azért van augusztusba a pótvizsga.
Van egy barátnőm, általánosba 4.-től minden évben megbukott matekból, de évet sose ismételt. Az igaz hogy egész nyáron matekoztam vele minden nap. :) De év közben meg hiába mondtam hogy szóljon ha valami nem megy, segítek ő jobb szeretett nyáron a diófa alatt matekozni. :D
> „Valaki akk most megmondana nekem erthetoen h h kell kerekiteni?”
Általában az a szerencsésebb, amit a 80%-os mond:
A közelebbi számhoz kerekítünk, ha nincs ilyen azaz a két kerekített érték egyforma távol van, akkor pedig úgy csináljuk, hogy az utolsó megmaradó jegy páros legyen.
(((Viszont tényleg elterjedt, hogy „patthelyzetben” felfelé kerekítenek, tehát ne lepődj meg, ha 352 forint 50 fillér helyett 355 forintot kell fizetned.)))
"ha azt mondom, hogy egy test térfogata 2,35 dm^3, akkor nem mondhatom azt, hogy 2,4 liter folyadék belefér"
Tökéletesen rossz példa. Látszik, hogy semmi közöd a mérési eredményekhez, javaslom olvass vissza.
"ha a test felszíne 3,73 m^2, akkor 3,7 m^2-re elegendő festékkel nem tudjuk lefesteni a tágyat, már pedig a kerekítés szabálya szerint ennyinek elégnek kellene"
Szintén teljesen rossz példa. Olvass vissza többször is.
"Szóval én jobbnak találom azt, hogy a kerekítést nem kőbe vésett szabályként használjuk, hanem a problémához igazítva értelemszerűen."
Egzakt tudományról van szó, nem pedig arról hogy te ezt jónak vagy rossznak találod -e...
"Manapság pedig úgy tanítják, hogy 5-től felfelé kell kerekíteni."
Baromság!
"22 leszek augusztusban, de életemben nem hallottam olyanról, hogy mindig a páros szám felé kell kerekíteni. Lehet, hogy okos matematikusok régen így találták ki, de manapság 1 iskolát nem tudsz szerintem mutatni, ahol így tanítanák"
Hát elmehetsz a fenébe 22-vel. Akkor beszélj, ha majd 22 év tapasztalatod lesz az iparban! Az hogy most érettségiztél az egy kalap szar! Tudod mit tanultál az életből eddig? Egy nagy ló***rt.
Nem csak okos matematikusok, hanem a mai napig a műszaki, mérnöki világban ezt így használják és így oktatják. Olvass már vissza, ne a zagyvaságaid terjeszd, amit megszültél...
> „"Manapság pedig úgy tanítják, hogy 5-től felfelé kell kerekíteni."
Baromság!”
Tényleg úgy tanítják, és méréseknél tényleg ez a jobb. Te is elismerted már, hogy a mai tankönyvekben ezt a szabályt írják.
(((> „ha a test felszíne 3,73 m^2, akkor 3,7 m^2-re elegendő festékkel nem tudjuk lefesteni a tágyat, már pedig a kerekítés szabálya szerint ennyinek elégnek kellene”
Ezzel kapcsolatban az jutott eszembe, hogy akkor ne 1 mm, hanem 0,99 mm vastagon kenjék rá a festéket, és elég lesz az a 3,7 m^2, senki nem veszi észre.)))
Másrészt 80%-os, én belátom, hogy lehet jogos minden, amit írsz, viszont azt igazán beláthatnád, hogy az 1,9 az nem feltétlenül mérési eredményből származik, és lehet egy teljesen önkényesen kijelölt határ is. Ez esetben ezek a példák mégsem akkora baromságok.
Érettségin is úgy van, hogyha valaki nem éri el a 25%-ot, például 24+2/3 %-ot ér el, akkor nem kerekítenek, hanem meghúzzák.
Nem-e lehet, hogy ez az 1,9 is inkább egy ilyen határt jelöl a tanárnál, mint inkább egy hosszú idő alatt kialakult átlagot, ami – mittudomén, például – 0,04 szórással mutatja, hogy mettől kezdve lehet átengedni a diákot?
Egy kicsit kinyitnád te is az agyad, hogy megpróbáld magadévá tenni ezt a gondolatot? Nekem sikerült a tiédet, igaz, sokat szenvedtünk addig, de hátha neked is sikerül a miénket…
(((Másrészt kicsit finomabban, attól, hogy kicsit agymosott szegény, nem kell olyan durván elküldeni a fenébe. Más az, ha az állításait értékeled baromságnak, és más az, ha őt küldöd el a fenébe/nevezed lószarnak. Az utóbbit próbáljuk kerülni! – Persze, itt megint lehet mondani, hogy nagy a szám. Néha nálam is elgurul a gyógyszer…)))
> „Tényleg úgy tanítják, és méréseknél tényleg ez a jobb.”
Illetve: középsuliban tényleg úgy tanítják, ahogy ő mondja, viszont méréseknél, és hosszú számolásoknál tényleg úgy a jobb, ahogy te mondod. (Ez a mondat nem tudom, hogyan jött össze…)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!