Matekból 1,85-re megadnátok a kettest, ha alapból 1,9-től adják meg?
"Értem én, hogy válság van, de az 1,85-öt ne 1,8-ra kerekítsük már, no!"
Gyerekek, látszik hogy a hülyeséget nyomták belétek, és még kerekíteni sem tudtok.
1.85-öt a kerekítés szabálya értelmében 1.8-ra kell kerekíteni, továbbra is, nem értem mit problémáztok ezen!
A kerekítés azért szükséges, mert a megszabott 1.9 érték két értékre pontos megadás. Az 1.85 viszont három értékes jegyet tartalmaz.
Namost mivel körtét nem lehet összeadni almával, így itt sem lehet ész nékül csinálni a dolgokat.
Aki meg nem ismeri a kerekítési szabályokat, inkább maradjon csöndbe, vagy nézzen utána!
> „A kerekítés azért szükséges, mert a megszabott 1.9 érték két értékre pontos megadás. Az 1.85 viszont három értékes jegyet tartalmaz.”
NEM szükséges kerekíteni. Az 1,85 < 1,9; így nem éri el az 1,9-et. Az 1,85 egyszerűen NEM 1,9-től van. Ennyi erővel ha azt mondják hogy valami 0 órától lesz, akkor 23:48-kor csodálkozol hogy nincs? Itt is szükséges a kerekítés, a 0 órát egy tizedesjegyre pontosan adták meg, a 23:48-at két tizedesjegyre pontosan, tehát kerekíteni kell, így ami 0 órától van, az van 23:48-tól is? Ugyan már…
> „Aki meg nem ismeri a kerekítési szabályokat, inkább maradjon csöndbe, vagy nézzen utána!”
„Felfelé kerekítünk, ha a megadott helyi értéket követő számjegy: 5; 6; 7; 8 vagy 9.”
Utána néztem, és még mindig nem értem, miért akarod az 1,85-öt 1,8-ra kerekíteni… De jobb lenne szerintem, ha kussolnál.
87%-os, ki kell ábrándítsalak. Az általad belinkelt könyv, meg wikipédia mind hibás.
Sajnos a mai tankönyvek csapnivalóak, zagyvaságokkal vannak tele. A felháborító pedig az, hogy a benne lévő hülyeségeket tanítják is, holott egy régivágású tanár emlékezhetne rá (a jobbak emlékeznek is), hogy annak idején ő hogy tanulta, még azokban az időkben, amikor tudtak normális könyveket írni. (60-as, 70-es évek).
A felhozott példáid pedig teljességgel rosszak. Olyan számadatok, mint pl. versenyhelyezés, aktuális időpont, nem kerekíthető mennyiségek.
Legfeljebb osztályokba sorolhatjuk, statisztika készítés céljából.
Visszatérve a kerekítésre. 1.85 kerekítése határeset. Azért kerekítjük lefelé, mert a páros szám felé kell mindig kerekíteni, a 8 páros a 9 páratlan.
Hasonlóan pl. 2.05-öt 2.0-ra, viszont 1.95-öt is 2.0-ra kerekítjük.
Ezt minden normális helyen így tanítják. Középiskolában, technikumban, főiskolán, egyetemen, stb.
Javaslom Obádovics J. Gyula: Matematika c. könyvét. Középiskolás szintű, ott le vannak írva szabatosan a kerekítés szabályai.
Az ilyen wikipédiákat meg inkább hagyjuk, oda minden idióta azt ír bele amit akar, korlátlanul.
Vicces, hogy a "megadják-e a 2-est matekból" kérdés alatt sikeresen benyögi valaki, hogy az 1,85-öt 1,8-ra kell kerekíteni. Ez mondjuk matekból 1-es.
Egyébként tényleg teljesen irreleváns, ugyanis ha van egy határ, akkor elég egyértelműen meg lehet határozni, hogy valaki alatta van, vagy fölötte, esetleg egyenlő vele. Ehhez meg nem kell kerekíteni.
Az értékes jegyekre hivatkozni is elég érdekes, egyrészt azért, mert ilyen helyzetekben nem foglalkozunk ilyesmivel, mert nem kell, másrészt fogalmad sincs, hogy valójában hány értékesre adta meg a tanár ezt az 1,9-et. Lehet, hogy 1,90-t adott meg, ha már itt szőrszálat szeretnél hasogatni.
Minden hibás, csak te nem :D
Na mindegy, tény, hogy kerekítési szempontból a közepe kérdéses, mivel ott egyik széle sincs közelebb, mint a másik. Ezért az 5-re végződő értékeket megállapodás szerint felfelé kerekítjük. Lehet, hogy 20-30-40 éve nem így volt, meg lehet másképp is megállapodni, de alapesetben ma így van.
Az értékes jegy ilyen esetben irreleváns, egyszerűen nem értem, miért kellene vele foglalkozni. Amúgy sincs sok esetben értelme, mert csak tizedestörteknél használható egyértelműen (játék a 0-kal), egész számokra hogy használod? 1400 az hány értékes jegyre van megadva? Pontosan 1400-at értesz alatta, vagy 1426 két értékes jegyre megadva? Akkor 1,9-nél miért nem gondolhatom, hogy az pontosan 1,900000000000000000 legyen?
A helyezést meg tényleg nem lehet kerekíteni, az időt viszont teljesen nyugodtan.
"Az ilyen wikipédiákat meg inkább hagyjuk, oda minden idióta azt ír bele amit akar, korlátlanul."
Mint ahogy ide is, na de hagyjuk.
"Vicces, hogy a "megadják-e a 2-est matekból" kérdés alatt sikeresen benyögi valaki, hogy az 1,85-öt 1,8-ra kell kerekíteni."
Indokolni csak szabad a választ nem? Indoklás nélkül a vizsgádat sem fogadják el, hiába "sejted meg" a végeredményt...
"Lehet, hogy 1,90-t adott meg, ha már itt szőrszálat szeretnél hasogatni."
Itt nem lehetőségekről van szó, hanem arról, hogy 1.9 van megadva a kérdésben. Én nem látok utána még egy nullát szóval ez így két értékes jegy. Az elért átlagot is tehát két értékes jegyre kell kerekíteni, csak így lehet összehasonlítani a megadott referenciaértékkel.
Amúgy még jól is járhat a kérdező, ha az 1.85 nem pontos érték, hanem az is egy kerekített érték. Pl. ha a pontos átlag értéke olyan hogy 1.851...valami, akkor az két értékes jegyre pontosan 1.9 és ebben az esetben megkaphatja a kettest.
"Azért kerekítjük lefelé, mert a páros szám felé kell mindig kerekíteni, a 8 páros a 9 páratlan."
Tehát ha 1,7 lenne a határ, akkor 1,65-re már megkapná a 2-est, de így pechje van, mert valaki úgy csapott a hasára, hogy páros szám felé kell kerekíteni? Ne haragudj, de ez már alapból nevetséges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!