Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Támogatnátok, hogy általános...

X0 kérdése:

Támogatnátok, hogy általános iskola után lehessen egyetemre menni?

Figyelt kérdés

Például programozó, fizikus, matematikus, vagy ezek tanára esetén elég csak a középiskolás matematikát tudni, ami heti 4*3 = 12 óra: az egyetemen nem feltételezik hogy valaki emelt szinten tanulta a matematikát, tehát még emelt szinten se kell tudni, a programozóknál teljesen elölről kezdik az informatikát, és van számítógépes alapismeretek tárgy, legalábbis amikor én 2000-ben kezdtem, volt, tehát még számítástechnikát se kell tudni. Fizikus szakon elölről kezdik a fizikát, tehát azt se kell tudni. Azt az 1 tanéven keresztüli heti 12 órányi tananyagot könnyedén meg lehet tanulni 4 nyári szünet alatt: csak a napok felén kell tanulni így is. Tehát a 4-5. közötti nyári szünetben megtanulja az 5.-es matematikát, 5.-ben így azt már nem kell tanulnia, esetleg az óralétogatás alól is felmentik: lehet hogy megengedik neki hogy a tanév elején megírja az összes témazárót, és ha mind jeles, akkor be se kell járnia az évben. 5.-ben megtanulja a 6.-os matematikát, utána a nyári szünetben a 7.-eset, 6.-ban a 8.-osat, utána a nyári szünetben a 9.-eset, 7.-ben a 10.-eset, utána a nyári szünetben a 11.-eset, 8.-ban a 12.-eset. Igazából a legtöbb egyetemi szak olyan hogy nem nagyon van szükség a középiskolás tananyagra: testnevelőtanár, idegen nyelv tanár, stb.

Változata lehet 1 tanéves felkészítő: heti 12 matematika, 16 angol, 1 osztályfőnöki, 5 testnevelés: heti 34 óra, ebből 28 tanulós. Azért angol, mert programozó, fizikus, matematikus szakon muszáj tudni angolul, így a nyelv nem választható.

Másik változata lehet 2 tanéves felkészítő: én szakmaként tanultam a programozást, biológia csak 9.-ben volt, földrajz csak 10.-ben, kémia 9-10.-ben, fizika végig volt, lehet hogy akinek a szakmájához nem kell annál csak 2 tanévben van, most ezzel számolok, heti 2 óra rémlik mindnél. Ennél lenne 2 tanévig: heti 6 matematika, 8 angol, 2 bilógia/földrajz, 2 kémia, 2 fizika, 1 osztályfőnöki, 6 testnevelés: heti 26 óra, ebből 20 tanulós, ha a fizika heti 4*2 óra volt, akkor 2 helyett heti 4 fizika, tehát heti 28 óra, amiből 22 tanulós.



szept. 26. 20:13
A kérdező szavazást indított:
Támogatnám matematika érettségivel
Támogatnám 1 tanéves felkészítővel
Támogatnám 2 tanéves felkészítővel
Talán
Nem támogatnám
Fogalmam sincs
47 szavazat
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
82%
Én pont ettól tartok, hogy ebben az országban lassan ez fog bekövetkezni.
szept. 26. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:

1-es: de mi a baj vele? Kormányunk szerint a hittan önmagában elég lenne, más tantárgy nem is kell, így ezt biztos nem vezetik be: hogy érettségizzen matematikából aztán szevasz, menjél!

Az 5 nemmel szavazó: miért?

Legfeljebb előírjuk hogy az ilyeneknek minden félévben kötelező a testnevelés a diplomaszerzésig. 2000-ben 3-4 éves, főiskolai szintű képzésben 2 tanév, 5 éves egyetemi szintűben 4 tanév volt kötelező, az 1. 2. félévben kötelező volt, tehát csak az 5 éves képzésben részt vevő választhattak hogy 1. mellett még mikor legyen a testnevelés.

A számítástechnikai alapismeretek tárgy neve lehet hogy bevezetés az informatikába volt, és az informatikai tanszékcsoport hallgatóinak nem volt kötelező: programozó matematikus, programtervező matematikus, közgazdasági programozó matematikus, informatika (tanár). A többi, Természettudományi Karra járónak kötelező volt.

Hogy angolul kell tudni, az nem az egyetemi követelményekben volt leírva, hanem például sok programnyelv dokumentációja csak angolul van: a gyakoriaknak kezdőknek van magyarul is, de azokban nincs benne minden: aki például hálózaton keresztül kommunikáló programot készít, és tanulta az C-ben, az csak angolul találja meg Rust-ban, és még nagyon sok programnyelven.

Úgy lenne az igazi hogy általános iskolás irodalom, történelem, erkölcstan/hittan, ének-zene, rajz, hon- és népismeret sincs, így 8 év alatt meg lehetne tanulni a többit és leérettségizni.

szept. 26. 20:48
 3/21 anonim válasza:
37%

Én valami rövidített mondjuk 2 éves középiskolát tudnék elképzelni ahol a diákoknak nem kell a sok f@szsággal húzni az időt(irodalom, történelem, ének, rajz.. ) hanem csak azzal foglalkozhatnának ami érdekli őket.


De ugye ehhez tudni kellene hogy kit mi érdekel. Sokan érettségi után sem tudják.

Én pl már ovodás koromban tudtam hogy mi akarok lenni és az is lettem, de ez nagyon ritka. Teljes élete ki siklana az elején egy humán beállítottságú gyereknek ha csak reál tárgyakkal foglalkozna.

Szóval nem tudom. :D

szept. 26. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 A kérdező kommentje:
3-as: köszi, hasznos. A példa programozó, fizikus, matematikus volt, vagy ezek tanára. Más szaknál másból kellene érettségi, illetve a felkészítőn is más tárgyak lennének: az egyetem adná meg, hogy mi kell legyen a felkészítőn. Tehát akkor szavazz a 2 tanévesre!
szept. 26. 21:03
 5/21 anonim ***** válasza:
84%

Éppenséggel tanítottam az informatikai karon.


Így is volt jó néhány hallgató, aki egy öt soros e-mailt nem tudott érthetően megfogalmazni vagy épp egy egyszerű szöveget nem tudott értelmezni. Az általad felvázolt esetben 10-szer ennyi lenne.


Arról nem is beszélve, hogy az értelmes kommunikáció szóban és írásban a munkahelyeken is elvárás és azért ezeken 4 év középiskola sokat tud dobni.

szept. 26. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 A kérdező kommentje:

5-ös: ezen általános iskolai kommunikációs gyakorlatokkal lehetne segíteni, szövegértés, fogalmazás, stb. Mondjuk irodalom helyett. Meg ugye nem az összes hallgató ilyen: aki nem ilyen, annak ne kelljen már rohadalmat meg történelmet tanulnia.

Itt javítani nem lehet, néhány betű hiányzott, illetve heti 5 testnevelésre gondoltam, nem 6-ra nyilván.

Mindhez: + ezek tanárának:

Hittan, erkölcstan: csak lelkésznek, hittantanárnak kell.

Történelem: csak politikusnak, történésznek, régésznek kell.

Irodalom: csak költőnek, írónak kell.

Rajz: csak festőnek kell.

Ének-zene: csak zenésznek kell.

Hon- és népismeret: csak történésznek, régésznek kell.

Középiskolás nyelvtan: csak újságírónak, nyelvésznek kell.

Tehát a legtöbb tárgy az általam felsoroltakon kívül nem kell például orvosnak, ápolónak, stb. Felsőoktatáson kívül autószerelőnek, villanyszerelőnek, szabó-varrónak, buszsofőrnek, utcaseprőnek, szemetesnek, takarítónak, prostituáltnak, stb.

szept. 26. 21:19
 7/21 anonim ***** válasza:
67%

Nagyot tévedsz.


Az a helyzet, hogy az élet nem arról szól, hogy egy dologhoz értesz, minden máshoz semmi. Eleve a világ rohamosan változik, amit megtanulsz informatikát ma, az 10 év múlva elavult lesz.


Pl a történelem ismerete nem árt ahhoz, hogy átlásd a jelen politikáját. De pl informatikusként nagy eséllyel fogsz emberekkel együtt dolgozni a világ minden tájáról. Ahhoz, hogy ez gördülékenyen menjen nem árt ha van némi ismereted a kultúrájukról.


Részletesebben nem mennék bele. De azt, hogy mennyire leszel sikeres lényegében bármilyen pályán, nagyban meghatározza, hogy hogyan tudsz más emberekkel bánni. Ebben pedig a humán tárgyak sokat segítenek.

szept. 26. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
8%
Szerintem a középiskolai tananyag jó 60-70%-át bőven elég lenne szakirányú középoktatásban (technikum), szakirányú felsőoktatásban (FOSZK) vagy BSc-n tanítani, azoknak, akiknek szükségük van rá. Mert a nagy többség soha az életben nem fogja használni a hatványozás azonosságait, a másodfokú függvényeket ésatöbbit használni, teljesen értelmetlen ilyesmit középiskolában tanítani. Ugyanez igaz a fizika, a kémia, ill. a biológia és a földrajz egyes részeire.
szept. 26. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 A kérdező kommentje:

8-as: én is tudom, hogy betörőnek, örömlánynak, utcaseprőnek, stb. nem kell, és még sok másnak se. Nem írtad a humán tantárgyakat: azokat szerinted kellene oktatni mindenkinek?

Egyébként az 5-öset is hasznosnak jelöltem, de mindnél nem írom ki, azt sehogy köszi a választ.

szept. 26. 22:00
 10/21 anonim ***** válasza:
13%

"Nem írtad a humán tantárgyakat: azokat szerinted kellene oktatni mindenkinek?"


A humán tárgyakra annyira nem látok rá. Amennyire tudom, a történelemoktatás már nem olyan részletes, mint volt akkor, amikor én középiskolás voltam (15 évvel ezelőtt). Nem tanulják már annyira részletesen pl. a pun háborúkat. Ez jó irány egyébként, az elmúlt kb. ~200 évet kell részletesen megtanítani, a többit nyugodtan lehet sokkal elnagyoltabban.


Irodalomból szinte végig ötös voltam, pedig nem sokat tanultam rá, de valahogy mindig ráéreztem, és jól tudtam fogalmazni. De elismerem, abban is sok olyan anyagrész van, ami teljesen felesleges.

Nyelvtanból átlagosan 4-es voltam, de abból is lenne mit kivenni.

szept. 26. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!