Mi értelme a mateknak? Miért kell tanulni?
A középiskolás matek teljesen felesleges tudás, semmi értelme.
Annak fontos, aki matekkal tanulna tovább, de 11. és 12. osztályban matekfakton nyomathatnák a nehéz és bonyolult, érthetetlen feladatokat! Egy nyelvi vagy humán tagozatosnak miért!?
Alapvetően míg a nyelvek, a magyar és a történelem érdekes, elgondolkodtató, hasznos tudást adnak, addig a matek nem.
A matek nem merül fel soha, sem egy társaságban, sem a boltban, sem ügyintézésnél.
Ellenben a nyelvtan megtanít fogalmazni és helyesen írni, az irodalom által verseket és más műveket ismerhetsz meg, tágítja a világnézeted (én is egy irodalomóra miatt kezdtem el Radnótit olvasni, mert tetszettek a versei amit tanultunk). A verselemzés pedig szintén a véleményalkotásról szól, hogy ki tudjuk fejezni magunkat, érvelni, vitázni, ami a mindennapokban hasznos!!!
Matek nélkül nem létezne a világ, de csak bizonyos munkákhoz szükséges, társadalom vagy bölcsészettudományi, államtudományi, jogi, de még orvosi egyetemen sem szükséges a gyökvonás és az egyenletek. A legtöbb felnőtt, aki nem matekkal helyezkedik el, (de még közgazdászok is) elfeljetik a középsulis matek nagy részét...
Majd amikor meg pofán vág, hogy a matematika, konkrétan a geometria mekkora történelmi változásokat okozott, a fizika vagy a biológia mennyire meghatározta a későbbi idők politikai eseményeit, akkor meg nézel, mint a bikabornyú. Watt gőzgépéből hogyan nőtt ki a kommunizmus? A matematikai statisztikából hogyan lett népességrobbanás?
Ja, a kedvencem, valamelyik költő verséről a meteorológusok derítették ki, hogy 1816-ban írta. Tudod, hogyan? Egy olyan égi jelenséget is leírt, amit csak nagyerejű vulkánkitörés okozhat. A költő később már nem költött, előtte meg nagyerejű kitörés csak a Tambora 1815-ös robbanása volt. (Csak szerencsétlennek a nevét felejtem el mindig, ritkán merül fel.)
Apropó, Tambora. Ha elkezded vizsgálni, mint történész, hogy mi okozta az Egyesült Államok ipari nagyhatalommá válását, akkor el fogsz jutni a Tambora kitöréséig. A te szép és hasznos tudományaid, bizony, mind az általad lenézett természettudományokon, ezeken keresztül pedig a matematikán alapulnak. Ennyike.
#30 Nekem is jó matek tanáraim voltak többségben, pedig semmi extra helyre nem mentem. 2 iskolába jártam, mindkettő átlagos volt. (alsó + 8 osztályos gimi) 6 matektanárból 4 zseniális volt, 1 jó és 1 elviselhető.
Az, hogy jó vagy rossz tanáraid vannak, az iskolafüggő és nem kell semmi elit helyre menni, hogy olyanok legyenek.
28 vagyok
Nem szeretek általánosítani, de sajnos ebben muszáj vagyok, ahogy a 30-as írta, a legtöbb iskolában az van, amit én írtam. Összesen 4 iskolába jártam, ahol 2 évente váltogatva voltak a matektanárok, így elég sokkal hozott össze a sors. És itt az oldalon is olvastam mástól hasonlókat, és sajnos a negatív élményekkel "gazdag" kommentek voltak többségben...
De örülök, hogy vannak jó tapasztalatok az országban, nyilván tudtam, hogy van ilyen is. ELeve, aki jó matekból, az rossz tanár mellett sem szenved. Valóban, én azt látom, hogy nem iskolafüggő ez, mert elit iskolába is jártam, ahol csapnivaló tanár volt. Sajnos, mint mondtam, a tanáranyag olyan, amilyen. Szomorú, hogy a pszichológiai vizsgálat ilyen vicckategória, ahogy írta valaki utánam.
Épp azért, amiket Tom Benko mondott itt a negyedik oldalon, meg mások is már korábban fejtegettek, nagyon jó dolog lett volna, ha megtanultam volna annak idején a matekot, és örülnék, ha a jövő generációi jobb matekosak lennének, függetlenül a pályától, amit választanak később. Én amúgy szerettem is volna jó matekos lenni, de nem ment, bárhogy tanultam. Nekem hiányzott a jó tankönyv is, amit írtam, a neten meg akkoriban még nem volt sok anyag, és bármit találtam, túl magas szinten magyarázott. Ez az egyetlen tárgy, amiből nem tudtam ötös lenni (meg a fizika, de abból legalább voltam négyes is).
A matek sajnos nagyon affinitáson múló tárgy, a fejlesztéshez meg segítség szükséges, amit sokan nem kapnak meg. Én amúgy, amikor társaságban előkerül a matek (jellemzően minden ismerősöm pocsék volt belőle), sokkal jobban érzem a negatív benyomást a volt tanár irányába, mint a tárgy irányába, de ez nyilván kivetül a tárgyra is. Ezért is jutok el mindig gondolatban a tanárok alkalmatlanságához. Hogy más tárgyon ez nem csapódik le ennyire, annak az lehet az oka, hogy kémia-fizika eleve nincs végig (összesen 4-5 mindkettő, szemben a 12 év matekkal), földrajz-biosz se nagyon hosszabb, plusz ezek nem kötelező érettségi tárgyak. Ezekre van elég kiterjedt forrás a neten, nyelvezetileg érthetőbb (hiszen nem számokból áll egy cikk a krokodil pitvarkamráiról), tehát jobban lehet utánanézni dolgoknak, plusz van egy szövegesen megírt tankönyv. Ugyanez igaz az irodalomra, nyelvtanra is, ráadásul aki szeret olvasni, az még fogékony is rá, meg meg lehet tanulni az elemzéseket, ha valaki nem is szereti, és az érettséginek egy része meg amúgy is szövegértés. Matekból viszont mi pl. érettségi évében órán szinte nem is néztünk meg korábbi érettségi feladatsort, egyénileg kellett felkészülni. Ami nyilván feladatgyűjteményből minden magyarázat nélkül nehéz.
@34: Annyiban hibázol csak, hogy a matek több, mint puszta számolás. Ha körülnézel, mindenhol ott van, méghozzá a legmélyebb, legelvontabb matek.
Nézd, milyen érdekes egy fa - ami egy véletlen fraktál. Gömbölyű-e a Föld? Hát erre pont Gauss egy tétele segítségével lehet könnyen válaszolni. Miért nem lehet mást, mint füstkarikát fújni? Erre a variációszámítás ad választ. És számok még sehol nem voltak...
37-es Tom Benko
Figyelj, ezeket megértem, de az egyenlet badarság.
Meghatározott szabályok szerint kell átalakítani a számokat és a betűket. Ettől nem fejlődsz semmit. A matektanárom hiába mondja, hogy fejleszti a logikát az ilyen típusú feladat, de nem. Nem lehet egy egyenletet más szögből nézni, előre leszögezett lépések szerint haladsz. Csak a számok és a betűk mások.
Persze teljesen megértem, akinek ez tetszik, szeret rajta agyalni, és ez tök király!
Viszont én inkább szavakat szeretek elemezni. Kell hozzá háttértudás, érzék, gondolkozni...
Engem ez tesz boldoggá
Nem előre leszögezett lépések szerint. Vannak meghatározott tevékenységek, ezekből kell felépíteni a választ. Ugyanaz, mint a verselemzés: bizonyos panelek alapján, azok megfelelő alkalmazásával alkotod meg a választ.
Hogyne lehetne más szemszögből nézni. Sőt, kb. tök egyéni, hogy miket csinálsz egy egyenlettel.
39-es válaszoló
Attól még egy egyenlet kiszámolása nem ad nekem semmit, a versek viszont rengeteget adnak át.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!