Mi értelme a mateknak? Miért kell tanulni?
A középiskolás matek teljesen felesleges tudás, semmi értelme.
Annak fontos, aki matekkal tanulna tovább, de 11. és 12. osztályban matekfakton nyomathatnák a nehéz és bonyolult, érthetetlen feladatokat! Egy nyelvi vagy humán tagozatosnak miért!?
Alapvetően míg a nyelvek, a magyar és a történelem érdekes, elgondolkodtató, hasznos tudást adnak, addig a matek nem.
A matek nem merül fel soha, sem egy társaságban, sem a boltban, sem ügyintézésnél.
Ellenben a nyelvtan megtanít fogalmazni és helyesen írni, az irodalom által verseket és más műveket ismerhetsz meg, tágítja a világnézeted (én is egy irodalomóra miatt kezdtem el Radnótit olvasni, mert tetszettek a versei amit tanultunk). A verselemzés pedig szintén a véleményalkotásról szól, hogy ki tudjuk fejezni magunkat, érvelni, vitázni, ami a mindennapokban hasznos!!!
Matek nélkül nem létezne a világ, de csak bizonyos munkákhoz szükséges, társadalom vagy bölcsészettudományi, államtudományi, jogi, de még orvosi egyetemen sem szükséges a gyökvonás és az egyenletek. A legtöbb felnőtt, aki nem matekkal helyezkedik el, (de még közgazdászok is) elfeljetik a középsulis matek nagy részét...
9-esnek!
Abszolút egyetértek.
Hogy akar felsőfokú humán szakon eredményesen tanulni az, akinek
a középiskolai matek is olyan gondot okoz, hogy legalább egy közepest
elérjen.
8-asnak!
.
"Ha nem lenne középsuliban a matek, fizika meg ehhez hasonló dolgok, honnan tájokozódnának az emberek, hogy mi az ami érdekli őket? "
.
Nemcsak azért, hanem azért is, mert a mindennapi életben, nap mint
nap ezer körülmény megértéséhez elengedhetetlenül szükségesek
az az ismeret, tudás, melyeket felsoroltál.
Egyáltalán a gyakorlati élethez elegendhetetlenül szükséges a matematika, a fizika, kémia, biológia alapismerete.
Mi érdelme az irodalomnak/történelemnek?
A középiskolai irodalom/történelem teljesen fölösleges tudás.
Annak fontos, aki ilyen irányba tanul tovább, de 11.-12.-ben fakultáción úgyis megtanulja.
Egy matek szakosnak miért?!?
Míg a matek hasznos tudást ad és még érdekes is, a történelem és az irodalom pedig nem.
Az irodalom és a történelem nem kerül elő a hétköznapi életben, nem fogja senki a boltban kérdezni, hogy mi történt az ókori görögöknél, valamint memoritert se kell felmondanod, sőt verset se kell elemezned, sőt a kötelező olvasmány tartalmát se kell elmondanod.
Azonban a matematikából mondjuk a százalékszámítás előkerülhet elég gyakran. (Pl. Megéri-e az akció? Mennyit kell fizetni, ha van egy 5%-os akció.)
A matematika fejleszti a logikus gondolkodást, ami elengedhetetlen.
Aki nem bölcsészeti vagy egyéb humán szakra megy, az elfelejtheti a középiskolai irodalmat és történelmet.
(Gyengébbek kedvéért: a kérdezőhöz hasonló intelligenciával próbáltam bemutatni a másik oldalát a dolognak.)
''Alapvetően míg a nyelvek, a magyar és a történelem érdekes, elgondolkodtató, hasznos tudást adnak, addig a matek nem.''
Szerintem éppen a matekkal lehet a logikát a leghatékonyabban fejleszteni. Attól hogy rossz vagy matekból, attól nem kell ezt mondani, mert nagyon nem így van. Nem vagyok a humán tárgyak ellen, de nem is szeretem őket. De oda is kell egy másfajta logika.
Sziasztok!
Igaza van mindenkinek, akinek azt mondja, hogy a matek hasznos és jó és kell. Egyetértek a nézeteiddel is, én is mindig szenvedtem. A probléma inkább ott van (talán a te esetedben is), hogy már olyan absztrakt szinten kell tudni 8. osztály felett a matekot, amit tényleg soha nem fognak kérni, ellenben ami szükséges lenne, arra sosem tanítanak meg (pl. kamatszámítás, hitelekkel kapcsolatos dolgok, tehát ami "életszagú"). Szerintem 10. osztály felett mindenkinek orientálódnia kellene a pályaválasztásra, mert többek között azért is van annyi pályamódosító, pályaelhagyó ember egyetemen, meg egyetem után, meg hogy 30 éves korig tanulnak az emberek, mert nem tudták kitapasztalni annak idején, hogy mire lennének alkalmasak, mert húzták az időt azzal, amire nem alkalmasak. A fizika is csak 11. osztályig van, a matek akkor miért érettségi tárgy. Szerintem 2 nyelv hasznosabb lenne, vagy bármi választható érettségi tárgynak. Megértem én a logikai minimumot, de (már nem is emlékszem mik voltak, csak a sötétség van matekról) pl. a gúla felszínének számítása, csonka gúla, nem tudom hány ismeretlenes egyenleteket hiába nyomatnak valakinek, ha nem érti. Az a baj, hogy az osztálynak haladnia kell a követelmény miatt, a lemaradókra meg nincs idő. Ingyen korrepetálás nincs, nálunk mindenki magántanárhoz járt az osztályban, mert semmit nem tanultunk, de folyton ment a megalázás....Tehát még emléknek is rossz az egész, és rengeteg pénz, energia azért, hogy valahogy átmenjek, aztán ne is használjam. Matekon inkább logikai játékokat, feladványokat kellene közösen oldogatni egy szint felett (meg folyamatosan a tananyag mellett is), mert szerintem abból fejlődhetne a logika. Mert abból, hogy semmit nem értek, valahogy összehoztam alig valami hozzáértéssel egy kettest, nem hiszem, hogy jelentős fejlődésen estem volna át, és szerintem ez társadalmi probléma is egyben, nem véletlen hiányszakma minden reálszakma sajnos....
Megjegyzem, ez annak is rossz, aki meg penge lenne matekból, az ilyeneket már hamarabb kelleni elkezdeni fejleszteni, hogy kevesebb új dolog legyen egyetemen nekik.
AMúgy, a matekot nem lehet megúszni sehol, noha nem az a matek kell, amit iskolában tanultunk. Jogon én speciel elég erős számvitelt tanulok, és nem tudom hogy fogok belőle átmenni :D És aki pénzügyi joggal fog foglalkozni (azért nem sokan, de ez is baj), annak tényleg kelleni fog (gondolom). De! A jog matekkal kiegészítve nagyon ütős tud lenni mindenféle ilyen területen.
Amúgy, az oktatás (korábban utaltam rá kicsit) senkinek nem azt adja, ami jó lenne. Ahogy előttem írták, a bioszosoknak meg nem kell annyi vers. Persze, jó a léleknek, kell tanulni, de őket nyilván a szakmai tárgyuk érdekelte volna jobban is. Szerintem egy tárgy valakinek vagy túl keveset nyújt a jelenlegi oktatási rendszerben, vagy túl sokat ad és kér számon a képességeihez és érdeklődéseihez képest.
Jobban kellene differenciálni, minden tárgyból 2, akár 3 csoportot mindenkinek, rögtön kevesebb lenne a munkanélküli tanár is, jobban lehetne figyelni a gyerekekre, de bizonyos tanári részlegen meg ettől olyan hiány lenne, mint most az egészségügyben.
Említettem, hogy jogot hallgatok és rossz voltam matekból, nyilván humán ember voltam én is mindig, de a kémiát szerettem, ötös is tudtam belőle lenni. Nagyon nehezen ment, de nagyon érdekelt és jó volt a tanár, szívesen tanultam, én az általam elképzelt utópisztikus felosztásban ey "középső" csoportba raknám magam utólag, mivel tudtam, hogy feltehetőleg nem ez lesz a pályám, mert nem vagyok belőle igazán jó, csak szorgalmas, de jobban érdekelt, mint hogy felsorolni tudjam csak a nemesgázokat. Matekból a gyenge csoportba, magyarből az erősbe tenném magam (hogy érthető legyen a példám). Ez persze csak utópia, de én valahogy így képzelném el a számomra ideális oktatást. Aztán, meg lehetne nézni a holland, stb. sikeres mintákat, hogy ott mitől olyan nagyszerű minden. De ott szerintem az emberek hozzáállása is másabb mindenhez, nem tudom, hogy mennyire követhető, mert valamiért nem nagyon modellezik sehol (már amennyire én ezt követem).
16-os, teljes mértékben egyet tudok veled érteni, pedig nekem egyik tantárggyal sem volt különösebben problémám, a matekot kifejezetten imádtam, és a mai napig oldogatok meg kedvtelésből feladatokat (meg aztán a GYK is tele van egy rakat matekos kérdéssel, a legalapabbtól az érdekesebbekig). Egyedül talán a fizikát mondanám, amit nem is nagyon szerettem, és nem is voltam belőle túl jó, pedig középiskolában ugyanaz tanította a tantárgyat, mint a matekot (bár a tanár is inkább matekos volt, na mindegy).
Nálunk is hasonló volt az arány matekból, mint egy átlag középiskolában; a 30 fős osztályból kb. én tudtam egyedül az összes anyagrészt, így én voltam az, aki "korrepetálta" a többieket (nagyrészt rólam másolták a leckét, hogy ne kapjanak egyest).
Én is azt mondanám, hogy mindenki dönthessen arról, hogy a különböző tantárgyakat milyen számban/intenzitásban tanulják, de sajnos a jelenlegi oktatási rendszer (és a már szinte mérhetetlen tanárhiány) erre még elvi lehetőséget sem ad. Marad a poroszos tanítás, aztán hulljon a férgese.
A középiskolai matek igenis fontos! Főleg egy közgazdásznak, de a mindennapi élethez is.
Az egyetemi matek sokszor tényleg csak felesleges szivatás
Mondjuk én meg szívtam FELESLEGESEN középsuliban faxom verselemzésekkel amit utáltam!
1-1
A Covid helyzet szépén rávilágít, hogy miért fontosak a természettudományok (hogy ne legyen annyi konteóhívő)
A matematika pedig a természettudományok nyelve
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!