Mi értelme a mateknak? Miért kell tanulni?
A középiskolás matek teljesen felesleges tudás, semmi értelme.
Annak fontos, aki matekkal tanulna tovább, de 11. és 12. osztályban matekfakton nyomathatnák a nehéz és bonyolult, érthetetlen feladatokat! Egy nyelvi vagy humán tagozatosnak miért!?
Alapvetően míg a nyelvek, a magyar és a történelem érdekes, elgondolkodtató, hasznos tudást adnak, addig a matek nem.
A matek nem merül fel soha, sem egy társaságban, sem a boltban, sem ügyintézésnél.
Ellenben a nyelvtan megtanít fogalmazni és helyesen írni, az irodalom által verseket és más műveket ismerhetsz meg, tágítja a világnézeted (én is egy irodalomóra miatt kezdtem el Radnótit olvasni, mert tetszettek a versei amit tanultunk). A verselemzés pedig szintén a véleményalkotásról szól, hogy ki tudjuk fejezni magunkat, érvelni, vitázni, ami a mindennapokban hasznos!!!
Matek nélkül nem létezne a világ, de csak bizonyos munkákhoz szükséges, társadalom vagy bölcsészettudományi, államtudományi, jogi, de még orvosi egyetemen sem szükséges a gyökvonás és az egyenletek. A legtöbb felnőtt, aki nem matekkal helyezkedik el, (de még közgazdászok is) elfeljetik a középsulis matek nagy részét...
Szerintem is fölösleges mind a 4 évben nyomatni.
Főleg, hogy a java majd egyetemen fog jól jönni.
Tudod, akartam valami értelmeset válaszolni a kérdésedre, de a
„de még orvosi egyetemen sem szükséges a gyökvonás és az egyenletek”
kiverte nálam a biztosítékot.
Te nem kicsit vagy eltájolva. Előadod itt magad, mint valami világlátott mindentudó ember, mert elolvastál egy pár Radnóti-verset, de igazából még a kanyarban sem vagy. Amíg ezt megírtad, nyugodtan tanulhattad volna a matekot.
"Egy nyelvi vagy humán tagozatosnak miért!?"
Nem öncélú a matek és az érettségi.
Műveltségi alap. Minden tárgy összefügg egymással. Még a testnevelés és a rajz, meg a technika is a matematikával, fizikával és az irodalommal.
.
Amúgy a gondolkodásképességedet, logikai készségedet, memóriádat és egyéb készségeidet is fejleszti a matematika, valamint a valóság megismerését.
Tehát ezért:
.
"A gondolkodás fejlesztésének lehetőségei és tennivalói a matematika tanulása során:
Elemi gondolati műveletek végzésének fejlesztése (összehasonlítás, osztályozás,
sorbarendezés). Az elemi megismerési tevékenységek feltételezik az érzékelés, észlelés,
megfigyelés, tudatos megfigyelés, tulajdonság-kiemelés képességének megfelelő szintű
fejlesztését.
A matematikai logika elemeivel való foglalkozás (a kétfelé válogatás, a logikai „nem”
megjelenése; halmazok metszete, a logikai „és”; halmazok uniója, logikai „vagy”, egylépéses
egyszerű következtetések. A logikai műveletek megjelenése más tantárgyak tanulásában.
A matematikai tevékenységek, a matematikával való foglalkozás, eszközként
szolgálhatnak az emberi képességek (hangsúllyal a gondolkodási képességek)
fejlesztéséhez.
A matematikai nevelés fő célja az alsó tagozaton:
– az alapvető ismeretek kezdetben közös feldolgozása, majd felkészítés az önálló
ismeretszerzésre;
– képességfejlesztés.
Az általános iskola első négy évfolyamán az alapvető matematikai ismeretek
kimunkálása és a gondolkodási módszerek alapozása gyakorlati tevékenységre,
konkrét tapasztalatszerzésre épül.
A gondolkodás egyrészt a megismerési folyamat irányítója, másrészt annak terméke. A
pszichológia, az agykutatás foglalkozik a gondolkodás folyamatának feltárásával, illetve
annak modellezésével.
A hosszú távú tanulásnak a megértésen kell alapulnia."
Ja, és ha a verstani ismereteidet, a nyelvi elemzési ismereteidet tekinted, akkor is találkozol a matematikai logikával.
Kíváncsi lennék, hogy felismered-e.
.
"Matematika nélkül ma már nincs filozófia; filozófia nélkül nincs költészet, irodalom"
.
..a matematikus is, a muzsikus is, végső fokon minden igaz művész, a dolgok belső absztrakt szépségét, harmóniáját, összefüggéseit igyekszik kifejezni. MIndegyik a maga nyelvén. A zenét sokan megértik. A matematikát kevesen. Ez nem jelenti azt, hogy ne lennének a matematikusnak ugyanolyan élményei az alkotás közben, ugyanolyan esztétikai élményei, mint amilyenek keletkeznek bennünk, ha valami nagyon szép zeneművet hallgatunk, vagy amit átél a zeneszerző akkor, amikor rájön arra, hogy mi való ide, mi az az igazán szép.
(Alexits György)
.
"A matematikai szépnek beható vizsgálata voltaképpen érdekes tanulmány lehetne a "realia" és a "humanoira" közötti (ma sokat hangoztatott) szakadék helyett egybefonódásuk kidomborításával.
Császár Ákos"
.
Az a matematikus, aki nem költő is egy kicsit, nem lehet igazi matematikus.
Karl Weierstrass
.
Talán ennyi elég is lehet. :-)
"Az emberi nyelvnek két fontos olyan formája van, amelyek révén a kifejezés a koncentráltság maximumát éri el: a matematikai nyelv, vagyis a tudományos alkotás nyelve, és a költői nyelv, amely a művészi alkotás nyelvi változata. Ily módon a matematikai nyelv a tudományos kifejezés csúcsa, a költői nyelv pedig a műalkotás tetőpontja."
S. Marcus
Egy nyelvi vagy humán tagozatosnak miért!?
azért hogy rájöjjön mindenki, hogy érdekli-e, jó e benne, van-e értele ezzel foglalkoznia, vagy rohadtul utálja. Attól, hogy 14 évesen úgy döntött valaki, hogy őt a humán szak érdekli (akár mert általánosban nagyon jó volt a magyar tanára, akár azért mert borzasztó a matek) az érettségiig - sőt utána is - simán meggondolhatja magát.
Ha nem lenne középsuliban a matek, fizika meg ehhez hasonló dolgok, honnan tájokozódnának az emberek, hogy mi az ami érdekli őket? A filmekből? Odavoltam a scifi sorozatokért, tökre érdelelt e miatt az asztronómia, imádtam a mindenféle számítógépes blablát. és milyen volt a hozzáállásom a fizikához? utáltam. mázli, hogy volt, különben lehet, hogy belekezdtem volna valami fizikás / programozós szakba ami nagyon nem nekem való.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy sok humán tagozatos a végén gazdasági szakra megy tovább, ahol majd munka közben sokan nem fogják használni ténylegesen a matekot, viszont a képzésnek fontos része, és kellenek a jó matekos alapok. (és itt megint előjön, hogy azért kell, hogyha netán valaki rájön, hogy tetszik, akkor egy erre épülő mesterre elmehet).
Ezeket a tárgyakat nem azért kell tanulni, hogy minél több emberrel kicsesszenek, hanem hogy lehetőséget kapjon mindenki, hogy megismerje magát, a képességeit, kicsit belelásson más témákba is, mint amiről tudja, hogy az az érdeklődési köre, és ne 14 évesen dönts az életed hátra lévő részéről.
Matematika az az egy nyelv az univerzumban ami egyetemes, és vele minden leírható.
Leírható a matematikával egy hang, egy szín konkrétan bármi.
Nem véletlen, hogy bármilyen valós tudomány a matematikára támaszkodik.
Egy beszélgetésben hallottam, hogy az a csodás a matematikában, hogy a pi értéke bárhol ugyan annyi és bármikor... míg mondjuk a gravitáció, a kémiai reakciók nem biztos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!