Mi értelme a mateknak? Miért kell tanulni?
A középiskolás matek teljesen felesleges tudás, semmi értelme.
Annak fontos, aki matekkal tanulna tovább, de 11. és 12. osztályban matekfakton nyomathatnák a nehéz és bonyolult, érthetetlen feladatokat! Egy nyelvi vagy humán tagozatosnak miért!?
Alapvetően míg a nyelvek, a magyar és a történelem érdekes, elgondolkodtató, hasznos tudást adnak, addig a matek nem.
A matek nem merül fel soha, sem egy társaságban, sem a boltban, sem ügyintézésnél.
Ellenben a nyelvtan megtanít fogalmazni és helyesen írni, az irodalom által verseket és más műveket ismerhetsz meg, tágítja a világnézeted (én is egy irodalomóra miatt kezdtem el Radnótit olvasni, mert tetszettek a versei amit tanultunk). A verselemzés pedig szintén a véleményalkotásról szól, hogy ki tudjuk fejezni magunkat, érvelni, vitázni, ami a mindennapokban hasznos!!!
Matek nélkül nem létezne a világ, de csak bizonyos munkákhoz szükséges, társadalom vagy bölcsészettudományi, államtudományi, jogi, de még orvosi egyetemen sem szükséges a gyökvonás és az egyenletek. A legtöbb felnőtt, aki nem matekkal helyezkedik el, (de még közgazdászok is) elfeljetik a középsulis matek nagy részét...
Nekem a verselemzés olyan, mint valakinek levezetni egy egyenletet oldalakon keresztül.
Szeretem a verselemzést, persze meg is tanultam az alapfogalmakat, amik szükségesek hozzá. Matekból valahogy nem megy. Nem áll rá az agyam, mint pl irodalmi fogalmakra. Amit hatodikban megtanultam (alliteráció, szinesztézia, metafora) mai napig felmondom, felismerem, de egy (a + b) x (a - b) = akarmi nem ertem, nem tudom megjegyezni, nem latom hogy miert jo nekem ha mas formara atirom a szamokat.





Azért ez nem kellene, hogy kihívást okozzon...
(a + b) x (a - b) = mindenkit mindenkivel beszorzol = a*a - a*b + a*b - b*b = a^2-b^2
Ez az azonosság nagyon sok algebrai és számelméleti probléma megoldásánál előjön.
Másoknak meg az a baja a verselemzéssel, hogy a nagy része csak belemagyarázás ("Mire gondolhatott a költő?" a klasszikus mémkérdés).





Én rendkívül hálás vagyok, hogy tanulhattam matekot. Sosem szerettem régen, de a kémiát imádom, és oda viszont nagyon kell. Nem vettem fel matekfaktot, amit megbántam, és most kapálózok az analízissel 12.-ben. (Magamat tanítom deriválni, intergrálni kisebb nagyobb sikerrel)
Viszont fordított kérdés, nekem miért kell tudni, hogy 1500nem tudom mennyiben milyen törvényt hoztak..
meg mit jelent, ha a gyerek a versben hintázik. (Elv. szabadság xd)
Ezen napestig lehet vitatkozni, a reálsokoknak miért kell humán, meg fordítva. Az iskola alapvetően kialakít egy érdeklődést.
Btw. az orvosoknak is kell elég sok matek. (Biofizika, áramlástan (pl. Vérnyomás), Fick törvények (ott már deriválni is kell), szóval ne hidd, hogy annyira “felesleges” a matek.





"A verselemzés pedig szintén a véleményalkotásról szól, hogy ki tudjuk fejezni magunkat, érvelni, vitázni, ami a mindennapokban hasznos!!!"
Ha már az érvelésnél tartunk, akkor fogalmazhatsz te úgy, mint Cicero, attól még nem leszel értelmes vitapartner, ha nem érted az érvek logikai kapcsolatát. Az pedig logika, illetve matematikai logika nélkül nem fog menni.
Egyébként meg imádom, hogy valaki felhozza, hogy miért nem kamatszámítást tanítanak matekból. Hát tanítanak. Ha kinyitod a függvénytáblát a mértani sorok alatt, ott lesz nem csak a kamatos kamat, de az annuitás képlete is. Csak ha nem tudod, mi az, hogy sorozat,, hatvány, logaritmus; akkor nem fogod érteni még a képletet sem.





Én nem vagyok a matek ellen, csak a mai magyar matematikaoktatás ellen. Amiről főleg az tehet, hogy már a mostani 40 év körüli tanárok is elég laza pontszámokkal jutottak be, és nem elég érteni a matekot, de kellő empátia és pedagógiai készség is kellene. Meg nem tudom, van-e már pszichológiai tesztelés, de szerintem a tanárin sürgősen be kellene vezetni. 12 év alatt összesen jóindulattal maximum 10 olyan tanárom volt, aki emberileg és oktatásilag is alkalmas volt erre a pályára (és 23 éves vagyok). Volt olyan matektanárom, amelyik mindig a legszerencsétlenebb tanulókat hívta ki a táblára, és egész órán őket alázta tanítás helyett. Ők meg persze nyilván ebben sérültek, a matekot meg nem tanulták meg jobban, és én meg nem pszichopata voltam vele szemben, hogy az ő szenvedésüket viccesnek vagy hasznosnak találjam...Volt olyan is, amelyik állandóan iskolán kívüli életéről mesélt matek helyett, és minden oktatás nélkül kellett a házit csinálni. Az összes osztályomban (iskolabezárások miatt több iskolába is jártam) az osztály 80%-a magántanárhoz járt matekból, a maradék 20%-nak meg csak pénze nem volt rá. A irodalom meg nyelvtan tankönyvek elmagyaráznak mindent, az én matekkönyveim csak feladatgyűjteményből álltak, magától az ember, ha nem úgy született, nehezen tud benne fejlődni. Szerintem nem véletlen születnek ilyen kérdések is gyakorin. Egyébként, a logikai gondolkodást biztosan erősen fejleszti a matek, de nem gondolom, hogy a logikai fejlődésnek ez lenne az egyetlen kizárólagos forrása. Rengeteg más minden is fejleszti a logikát. Az érveléstechnika sem igényel olyan matematikai hátteret, mint amit 12 évig nyomatnak. Ezzel nem azt mondom, hogy felesleges lenne a matek, mert jó lenne egy magabiztos alapszint mindenkinek, csak a mai magyar oktatás sok helyen ezt képtelen magadni, és szerintem sok más országban is van ezzel probléma. Úgy gondolom, hogy a valóságban nincs annyi hülye ember matekból, mint amennyit gondolunk, csak mindnek valamiért annak idején elcsúszott a tárgy, többek között az említett okok miatt.
Utolsónak meg csak annyit, hogy az nem tanítás, hogy nyissa ki mindenki a függvénytáblát :D És igen, valakinek megtanítania kellene ezeket a fogalmakat is.










Hmmm 27-es nekem egész jó matektanáraim voltak világ életemben. A mostani nagyon nagyon durva (2 doktori címe van, fizika és matekból is, állandóan zsebel be kutatási díjakat, tanítás mellett kutat, milliókat nyer jutalomban) csak a felesége némettanár, azért tanít gimnáziumban, de már volt ELTE és SZTE tanár is (elvileg)
látszik, hogy rendkívül utálja a munkáját, de ez van.. a dogái nehezek, de én kifejezettn élvezem a kihívást. Nem kell általánosítani, mint magyar matek oktatás, mert sok ellenpélda is van.. nekem mindig is jó volt. :)





#29
Nagyon elit középiskola lehet az ahol jól tanítják a matekot, mert a legtöbb iskolában az van amit 28-as ír.
Egyébként pl Angliában nem számít nehéz tárgynak a matek, mert matek órán a tanár elmagyarázza a típusfeladatokat és csak meg kell jegyezni a lépéseket. Sokan Mo-n csak hüledeznek, hogy ez csak ennyi. Igen, ennyi, mindent meg lehet tanulni. Azokat a matek könyveket meg nem is hagynám, hogy kiadják annyira hasznavehetetlenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!