Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Miért lehet nagyobb kerekű...

Miért lehet nagyobb kerekű kerékpárral gyorsabban haladni?

Figyelt kérdés

2015. okt. 29. 09:58
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

Parafagólem, nekem például a középiskolai felvételin volt egy kérdésem, ami fogaskerekekkel volt kapcsolatos. A felvételiztető tanár megkérdezte, mi van, ha a hajtott fogaskereket kisebbre cseréljük. Én meg eltaláltam a szándékát, és nem azt mondtam, hogy: akkor lesz némi lyuk a két fogaskerék között.


Az esély mindig megvan, hogy valaki másképp értelmezze a dolgokat. És szerintem meg is marad, áldozatos lektorálási munkád ellenére is. Miután negyedszázad alatt több ezer ember töltötte már ki az általam összeállított tesztkérdéseket, én már felmértem, hogy nem lehet úgy fogalmazni, hogy egy kérdés ne legyen hat oldal, ha minden lehetséges mellékvágányt csírájában el szeretnék fojtani. Én belenyugodtam abba, hogy azt mondom a teremben: tegye fel a kezét az, aki a C választ karikázta be. És ha felteszi 19 a 20-ból, akkor az egy kívülállónak nyugodt lelkiismerettel mondhatom, hogy bocs, a többiek bizonyították, hogy lehet azt tudni, mire akartam kilyukadni.

2015. okt. 30. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 A kérdező kommentje:
Szerintem is hüpye kérdés, de mivel ehhez én is hülye vagyok, inkább kihagyom a kérdés. Különben is, kezd elegem lenni ebből a tqnkönyvbőp. Szószerinti idézet: "a súrlódás mindentől függ, amitől csak függhet"
2015. okt. 30. 09:52
 13/17 anonim ***** válasza:
Te, melyik tankönyv ez?
2015. okt. 30. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

Sztrogoff:

Pontosan értem, amiről beszélsz.

Ezt az effektust jól ismerem, mármint, hogy nem lehet véglegesen pontosan kérdezni. Van ugye bizonyos észszerű (asszem új szabály a két sz) tűrés. Ebben egyet is értünk.

Nyilván a Föld forgásakor sem számolunk az ár-apály jelenség okozta lassulással, hanem közelítésként egyenletesen forgó homogén gömbről beszélünk.


Abban különbözünk, hogy szerintem ez a kérdés már túlmegy ezen a tűrésen. Nem simán elnagyolja a problémát, nem csak pontatlan, nem csak nagyságrendi közelítést tartalmaz, hanem elvi hibára késztet.


Középszintű oktatásban (pláne a fizikában) nem szabad ennyire "magára hagyni" a válaszolni akaró tanulót.


De már kiveséztük, már-már túlragoztuk ezt a dolgot...

2015. okt. 30. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 A kérdező kommentje:
OFI kísérleti fizika tankönyv
2015. okt. 30. 16:13
 16/17 anonim ***** válasza:
Akkor még egyszer, de most linkként, így nem rondít bele a gyakori: [link]
2015. okt. 31. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Na igen, a drága jó OFI könyvek.

Gondolhattam volna...

2015. okt. 31. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!