Hol a hiba? (másodfokú egyenlet-szöveges feladat) Nagyon sürgős!
Tudom, igen már egyszer kiírtam, de akkor nem kaptam választ...
Sziasztok!
9-es vagyok és egy versenyre készülök, így a tananyaggal már előrébb járok. Picit elakadtam három feladatban és nagyon megköszönném, ha segítenétek!
Első feladat:
Egy tört szám számlálója kettővel kevesebb, mint a nevező. Ha az eredeti számhoz hozzáadjuk a reciprokát 74/35-öt kapunk. Mi az eredeti tört?
Második feladat:
Ha egy kétjegyű számot megszorozzuk az eredeti szám számjegyeinek felcserélt változatával akkor 1612-őt kapunk. Az eredeti szám számjegyeinek a négyzete 40.Mi az eredeti szám?
3. feladat:
Egy motoros 30 percet pihent a 300 km-es túrája közepén. Ezután 10 km/h-val növelni kellett a sebességét, ahhoz hogy a pihenő nélküli időben érjen a túra végére. Mennyivel ment a pihenő előtt?
vagy
Minden segítség jól jön!
1.
Nem kell y. Amit y-nak írtál, az x kellene legyen. Te meg x-2-nek vetted, az nem jó.
(x-2)/x + x/(x-2) = 74/35
Első feladat kezdése:
"kettővel kevesebb, mint a nevező. "
Ha számlálónak x-2 -t írtál, az x -nél kevesebb kettővel, nem valami másik ismeretlennél (y). (x-2)/x + x/(x-2) = tehát ...
2.
"Az eredeti szám számjegyeinek a négyzete 40."
Ezt is angolból fordítottad? Így nem értelmes. Valószínű úgy volt, hogy a számjegyek négyzeteinek az összege 40:
x²+y² = 40
Ahogy írtad, (x+y)² nem lehet 40, mert a 40 nem négyzetszám.
3.
A 30 percet át kellett volna váltani órára, szóval 0,5-öt adj hozzá 30 helyett. Akkor minden adat egymással kompatibilis mértékegységben lesz (km, h, km/h)
A fentihez vagy a lentihez adjak 30-at?
TE vagy az én megmentőm! :)
30-at egyikhez se, csak 0,5-öt.
A pihenővel és a gyorsított befejezéssel ugyanannyi idő alatt ért oda, mintha nem állt volna meg, hanem eredeti sebességgel ment volna végig:
150/x + 0,5 + 150/(x+10) = 300/x
Ez végül is ugyanaz, mint a második:
0,5 + 150/(x+10) = 150/x
de ahogy fentebb írtam, úgy érthetőbb, hogy miért ott van a 0,5.
Egyébként ha neked nem ezzel a gondolkodással a logikusabb, hanem ahogy te kezdted, akkor úgy lehet leellenőrizni, hogy jó helyen van-e a +0,5, hogy 150/x nagyobb, mint 150/(x+10), tehát a kisebbhez hozzáadva a 0,5-öt lesz azonos a nagyobbal.
Kicsit türelmetlen voltál :-)
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok__hazife..
DeeDee
********
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!