Mi értelme a matematika főtantárgyá tételének, ha sokan utálják?
Nagyon sok ember utálja ezt a tantárgyat, fél tőle. Egyesek alapból úgy indulnak neki, hogy a 2-esre hajtanak. Érettségin szívás, hogy nem lehet választottnak betenni, hanem kötelező.
Légyszíves ne érveljetek azzal, hogy azért kell egyenleteket, függvényeket stb. tanulni, mert az fejleszti a logikát. Ennyi erővel a kötelező sakkozást is be lehetne vezetni.
Ezt a démoni tantárgyat szerintem azért tették kötelezővé, hogy a diákok ne vegyék lazán az iskolát. Más magyarázat nincs, szándékosan szívatják az embereket az oktatásért felelős szakemberek.
"Képzeld, én soha nem voltam zseni, mégis ötös voltam mindig matekból"
Igen, tipikus stéber vagy. 😂
Minden osztályban van 1-2 ilyen. Csendes, magának való, és mindig 5-öst ír. Most akkor hová szarjak? Szerencséje van.
Megint csak HAZUDSZ: én voltam teszten, be se kerültem a Mensába, nemhogy 150-es lenne az IQ-m. Sőt, az osztály felének sem 50-es az iq-ja, képzeld:O!
Tudod, hogy én mit éltem meg nyűgnek? A magyart.
Rühelltem. Ennek ellenére elfogadtam, hogy szükség van rá, ezek az ismeretek a alapműveltségem részei.
Bizony, a matek fejleszti a logikát-viszont elsősorban azok miatt kell tanulnotok, akiknek szükségük lesz rá. A mérnököknek, közgazdászoknak, kutatóknak-és egyébként neked is:D.
Fogd már fel: attól, hogy össze-vissza beszélsz itt arról, hogy milyen nehéz, NEM LESZ AZ! A középszintű matek 80%-os megoldása szinte semmi matematikai, logikai érzéket nem követel. GYAKOROLNI kell nagyon sokat, és menni fog! Nálad butább(semmiképp nem arrogánsabb!) diákok is rendszeresen abszolválják a feladatot 5-ösre. És tekintve, hogy te mondogatod, hogy a matek milyen nehéz, teljesíthetetlen, stb.... Mégis mit vársz, mit mondjak? Te vagy a legpengébb? Nem, gyenge vagy matekból. A többséghez képest talán nem, de ne ők legyenek a mérce... Ezen lehet változtatni gyakorlással, zseni nem leszel tőle, de egy 5-ös közép érettségit összedobhatsz! Hajrá!
De továbbra is kérdezem: mit fogsz kezdeni a matekkal egyetemen?:D
Igen? Na, képzeld, mi 30-an jártunk egy osztályba, mint már mondtam, a fele 5-ös volt... Marha nagy szerencsém volt, meg aztán az egyetemen is...:DD
Nézz már magadba egy kicsit! Az elmúlt napokban nem találkoztam nálad arrogánsabb, egoistább fórumozóval, és egy nagy szó! Gondolkozz el ezen!
"Ugye senki se lenne büszke arra, ha megbukott volna magyarból vagy történelemből? Bezzeg matematikából! Hírességek, csepűrágók és a legkülönfélébb véleményformálók a világ bármely pontján egyaránt elragadtatottan mesélnek arról, hogy gyengék voltak matematikából. Ha pedig megbuktak, azt valósággal kitüntetésnek élik meg...Generációról generációra adódik át a matematika utálata, és az önfelmentő magyarázatok, miszerint a matematikában tanultakra semmi szükség, abban csak a veleszületett zsenik boldogulnak, és amúgy is ott vannak már a számítógépek, meg a rengeteg „okos” kütyü, amik mindent kiszámolnak helyettünk."
Ez a cikk is elismeri félig-meddig, hogy nekem van igazam
Segíts ki, kérlek. Hol, és hogyan ismeri el félig-meddig?
(egyébként egy olyan blogbejegyzésre hivatkozni, amiben olyan hülyeségek hangzanak el, mint hogy " a matematikatanárok közül sokan nem értik a megtanítandó anyag nehezebb részét", nem túl megygőző erejű...)
Idézem az egyik kommentet alatta:
Nálunk nem volt dicsőség megbunki matematikából (még egy-két szörnyű tanár ellenére sem), igaz, hogy konkrétan ilyen gyenge képességű ember nem is járt az osztályunkba.
Valamiféle nagyon súlyosan "bőlcsész" beállítottságú környezetben járhatott a szerző iskolába.
A nyilvánvalóan provokatív első kérdésre is az a valóságos válasz, hogy inkább szégyellnék matematikából megbukni, mint történelemből.
Akik szerint a matematikára nem lehet semmi szükség, azoknak egyrészt tényleg nem lesz rá szükségük, másrészt úgyse lehet velük mit csinálni.
Akik szerint úszni nem kell megtanulni, azoknak sem lesz sose szükségük az úszásra.
Olyan matematikatanárt mindemellett nem tudok elképzelni, akinek az általános-középiskolai matematika egyes területei nehezebben emészthetők lennének. Egy informatika vagy vegyész szakot sem lehet úgy elvégezni. Az, ha még középiskolában a matematikus szakra jelentkezve szembesültek kihívásokkal a felvételijükön, az realis, de azt már akkor is teljesítették. Még egy átlagos fizikus is álmából felébresztve elhadarja a középfokú matematikát, nagyjából akkora kihívást jelent neki, mint egy zoológusnak felsorolni az állatkertben az állatokat. A szerző teljesen el van tévedve, elgondolása sincsen ezeknek az embereknek a gondolkodásáról, arról, hogy mennyi időt töltenek komplex területekkel és problémákkal, nem lehet urambocsá Hilbert-tereket meg parciális diffegyenlet-redszereket a Thales-tételhez hasonlítani.
És most boldog vagy? Jobban fog menni, nem fog kelleni többet az életben, ha szerinted igazad van?
Én sem szerettem a matekot, de nem is utáltam, főleg nem ment az agyamra és vált mániámmá. A gond szerintem az, hogy a diákok zöme nem tudja vagy nem is akarja értelmezni a szöveges feladatokat. A képleteket meg lehet tanulni, a lépéseket, hogy mi után mi jön, meg lehet jegyezni. De mihelyst szembe kerül egy szöveges feladattal, ahol neki kell kitalálnia, hogy mi micsoda és mit lehet vele kezdeni, vége. Egy egyszerű példával élve, megjegyzi, hogy hogyan kell összeadni. Meg tudja oldani, hogy 2+2=4. Az már nehezére esik, hogy a szöveges feladatból megértse, hogy Anna és Peti összedobják a cukorkáikat, azt is összeadással oldja meg. De itt még a tanár elmagyarázza, a diák megjegyzi. Aztán érettségin kap egy olyan feladatot, hogy Barbi a 135 darabos szalvétagyűjteményéhez kap még ajándékba 23-at, mennyi szalvétája lesz? És a diák lefagy. Mert bár tud összeadni, de nem jut el odáig, hogy a feladat szövegéből felismerje a feladattípust és számba véve a lehetőségeket, eljusson az eredményig.
Konkrétan a feladatra nem emlékszem, de az élmény a mai napig megvan érettségi szöveges feladatról: felírtam az ismert adatokat, meg, hogy mit kell megtudnom, mire kell választ adnom. Rögtön feltűnt, hogy ahhoz a képlethez, ami a végeredményhez kell, egy-két adat hiányzik. Aztán azon filóztam, hogy a hiányzó adatokat hogyan tudnám kiszámolni, és lám, arra is volt képlet. Egyébként még ha félre is számolsz valahol, a helyes levezetésért hibás eredmény mellett is majdnem max. pontot össze lehet szedni. Csak az adatok felírása 1 pont. Minden lépést le kell írni, ennyi.
Vannak a mateknak olyan részei, ami a hétköznapi embernek tényleg felesleges, pl. integrálás-deriválás, logaritmus, határérték, stb. Viszont az általános és középiskola mindenkinek kötelező. A legtöbb diák gimi közepéig nem tudja, milyen szakmát akar majd választani, valami inkább humán, más inkább reál beállítottságú. Az egyik történésznek készül, a másik matematikusnak. Hogy oldod meg, hogy mindenki megkapja az egyetemhez szükséges alaptudást?
Nem nyafogni kell, mert attól még nem fog változni semmi.
"a matematikatanárok közül sokan nem értik a megtanítandó anyag nehezebb részét"
Miért szerinted értik? Mutass már egyetlen matektanárt, aki VALÓBAN érti, amit tanít. Mert azon kívül, hogy robotmódon ledarálja a lépéseket, még kicsit sem biztos, hogy érti.
Ez épp olyan dolog, hogy valaki meg tud tanulni angol egy idegen országban, de fogalma sincs a nyelvtani szabályokról, csak mondja, amit mások mondanak. De egy mondatot nem tudna szétszedni, és elemezni.
@27 ?????
MINDEGYIK matektanár érti! Ugyanis, képzeld el, zsenikém, neki el kell végezni egy matektanárit, (régebben volt olyan hogy matek BsC után tanár MsC, úgyhogy esetleg ezt) ahonnan a középiskolainál 100x nehezebb és bonyolultabb anyagot meg kellett értenie, meg kellett oldania vele feladatokat, bizonyításokat, különben KIBUKOTT.
Úgyhogy nézz szét szépen az iskoládban, és az első matektanár akit meglátsz, érteni fogja!
Már rengetegszer elmondtam: NE VETÍTSD KI A TE KÉPESSÉGEIDET (vagy azok hiányát) MÁSOKRA! Én sem értem az általános relativitáselméletet, mégsem vonom kétségbe nálam okosabb, képzettebb emberek szavát! Csak úgy árad belőled az arrogancia és az egoizmus-és ami a legrosszabb, hogy
e mögött nincs SEMMI. A középiskolai matek anyag értése nélkül hogy jut egyáltalán eszedbe, hogy a tanáraid tudását kérdőjelezed meg?
Szánalmas! Nézz már magadba egy pillanatra, és vetkőzd le ezt magadról, mert úgy fogsz repülni a TTK-ról, mint a sicc!
"Matematikából az átlag ember 4-es lehet, ahogy én is." LOL
Azt, hogy te buta vagy, mint a segg és esetleg lusta, talán nem kellene az egész világra kivetíteni. Tesóm végig 5ös volt matekból gimiben, pedig ő aztán tényleg nem született hozzá valami sepciális érzékkel.
Én is 5ös voltam, azóta pedig már matematikus is vagyok, de nincs se 150-es IQ-m (bár lenne, mondjuk akkor nem gyakorival múlatnám az időt) és képzeld: közel sem tanultam annyit, raktam bele időt, de volt életem, haverjaim és még a többi tárgyra is jutott. Nálunk az osztály nagy része egyébként hasonló volt, de mindegy.
Az biztos, hogy ilyen mentalitással nem jósolok neked fényes jövőt semmilyen tudományos pályán. Biológus akar lenni? Az gimiben iszonyatosan könnyű tárgy (mondjuk gimiben mi nem az?). Normális biológus ért a kémiához (lényegében az a biológia magasszinten), fizikához és matematikai ismeretek nélkül meghalna.
Az meg egyenesen felháborító, hogy szerinted felesleges tárgy. Aranyom, véletlenül nem laptopról/okostelóról írod ide a hülyeségeidet? Szerinted melyik létezne matematika nélkül?
#29 vagyok
Bocs egyébként a bunkó stílusért, de jó lenne, ha észrevennéd magad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!