Miért nem lehet kialakítani egy olyan oktatási rendszert, hogy gimnazista korától a diák csak azokat a tantárgyakat, témaköröket tanulja, ami érdekli?
Ezzel csak megölik a diák tudományok iránti kíváncsiságát, nyűg lesz a tanulás.
Ennek az erőltetésnek hosszú távon sincs értelme, hisz aki utálja pl. a történelmet, az hiába tanulja meg a reformkort, mert utána úgysem foglalkozik majd vele, és 10 év múlva már csak annyira fog emlkezni, hogy volt a reformkor, de semmit sem fog tudni mondani róla.
Ellenben ha ugyanezt az energiàt abba a tantárgyakba fektetné, amik érdeklik, vérprofi lenne azok a területen.
A középiskolából tovább is kell tanulni. Ha a kiszemelt szak, szakma tananyaga egy olyan tárgyra támaszkodik, amit nem tanultál, akkor nincs szerencséd - pótolnod kell az egész négyéves anyagot. És ezt akár két-három tantárggyal is meg kell csinálnod estin.
Ha a kiválasztott tárgyak beillenek egy szakmába, akkor technikumban a helyed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!