Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Miért nem lehet kialakítani...

Miért nem lehet kialakítani egy olyan oktatási rendszert, hogy gimnazista korától a diák csak azokat a tantárgyakat, témaköröket tanulja, ami érdekli?

Figyelt kérdés

Ezzel csak megölik a diák tudományok iránti kíváncsiságát, nyűg lesz a tanulás.


Ennek az erőltetésnek hosszú távon sincs értelme, hisz aki utálja pl. a történelmet, az hiába tanulja meg a reformkort, mert utána úgysem foglalkozik majd vele, és 10 év múlva már csak annyira fog emlkezni, hogy volt a reformkor, de semmit sem fog tudni mondani róla.


Ellenben ha ugyanezt az energiàt abba a tantárgyakba fektetné, amik érdeklik, vérprofi lenne azok a területen.


ma 10:05
1 2 3 4
 21/32 A kérdező kommentje:

"Egyébként ha neked 5 tárgyból érettségizni fárasztó, akkor inkább veled van a gond."


Ez nem számít: már általános iskolában megtanították nekem, hogy a matematikusok lusta emberek voltak, ezért találtak ki minél egyszerűbb megoldásokat, hogy ne kelljen annyit számolni, hanem egyszerűbben kapjunk végeredményt.

ma 14:01
 22/32 anonim ***** válasza:
82%

#5: egyrészt köze sincs a válaszodnak a válaszomhoz, másrészt hülyeséget tanultál.

Na, látod, ezért nem szabad egy általánost végzett diákra minden döntést rábízni. :D

ma 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 A kérdező kommentje:

Kényelmes ember vagyok, mindenből a legegyszerűbbre törekszem. És igen, egyszerűbb 3 tantargyból érettségizni, mint 5-ből.

Ezt a szokásom megtartom a későbbiekben is: nem "kemény", hanem egyszerű munkával akarok majd sok pénzt keresni.


Egyszerűség, kényelem, a dolgok lerövidítése - ez az én stratégiám az életre.

ma 14:04
 24/32 A kérdező kommentje:

#22


"Na, látod, ezért nem szabad egy általánost végzett diákra minden döntést rábízni. :D"


Már eleve az általános iskolásolat is úgy kellene taníttatni, hogy minden diáknak a képességére kellene rágyúrni, és azt fejleszteni, amihez van tehetsége. Akinek tehetsége van a matematikához, annak emelt szinten kellene matekot tanítani, akinek van érzéke a zenéhez, annak zenetörténelmet, hangszerhasználatot, aki jó sportember, azt kiemelten kellene biológiából és testnevelésből oktatni, stb. Csodálkozol, hogy sok általános iskolás nem tudja, mit akar, amikor a jelenlegi oktatási rendszer nem hagyja kibontatkoztatni őket.

Hát legalább középiskolában el kellene ezt felejteni.


Mondjuk nekem 8, mert nekem nem sokáig lesz közöm a közoktatáshoz, idén már érettségizek.


De az már zavar, hogy majd a gyerekeimnek is át kell ezen menni. Na, de remélem, ők már nem ebbe az országba születnek, külföldön nagyobb esély van egy jobb oktatási rendszer kiépítésére.


További kellemes napot, sziasztok.

ma 14:22
 25/32 A kérdező kommentje:

Még valami:


#18


Tévedsz, nem vagyok troll, és agressziót sem akarok kelteni. A kérdést teljesen komolyan gondoltam. Az igaz, hogy van bennem egy kis önteltség (ezen változtatni kellene). De, inkább arra legyek büszke, hogy elértem valamit a tanulásban, mint arra, hogy röhögve beszéljek arról, hogy mennyit ittam a hétvégén...

ma 14:36
 26/32 anonim ***** válasza:
"Aki okos, az előrehoz magának annyi érettségit, amennyit csak lehet, és a maradékot megcsinálja 12. év végén" - ezzel egyet értek (15 vagyok) és én is éltem a lehetőséggel (és utolsó évben már egy nyelvórám sem volt). De magával az elvvel nem értek egyet, főleg idegen nyelv esetén, amire igazából tényleg nem kell készülni, ha tudod, max. begyakorolsz pár típus feladatot.
ma 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 anonim ***** válasza:

"És igen, egyszerűbb 3 tantargyból érettségizni, mint 5-ből."


De a végén Te is 5 tárgyból érettségizel...


"Ezt a szokásom megtartom a későbbiekben is: nem "kemény", hanem egyszerű munkával akarok majd sok pénzt keresni."


Ez rendben van addig, amíg nem magadat csapod be.


"Már eleve az általános iskolásolat is úgy kellene taníttatni, hogy minden diáknak a képességére kellene rágyúrni, és azt fejleszteni, amihez van tehetsége. Akinek tehetsége van a matematikához, annak emelt szinten kellene matekot tanítani, akinek van érzéke a zenéhez, annak zenetörténelmet, hangszerhasználatot, aki jó sportember, azt kiemelten kellene biológiából és testnevelésből oktatni, stb. Csodálkozol, hogy sok általános iskolás nem tudja, mit akar, amikor a jelenlegi oktatási rendszer nem hagyja kibontatkoztatni őket."


Néhány probléma:

- tehetség nem létezik

- ha létezne is, ki mondaná meg, ki miben tehetséges, ezzel az egész életét meghatározni?

- összemosol egy rakás dolgot. Mégis honnan veszed, hogy aki szeret sportolni, azt érdekelni fogja a biológia? Megint magadnak mondasz ellent.

- pont azzal lehet rávezetni az embert, mit akar, hogy minél több dolgot bemutatnak neki. Akkor talán lenne lehetőség, hogy később valamelyikre jobban fókuszáljon.

De Te mintha már általános iskolában is manipulálnád a gyerekeket, vezetnéd őket arra, amiben tehetségesek, mint valami utópiában.

Ha a Te világod érvényesülne, én, akit régóta érdekel az adatelemzés, de pl. matematikai statisztikára több időt kellett fordítanom (annak ellenére, hogy szeretem), nem végezhetném a munkámat, mert "nincs tehetségem hozzá". Dolgozhatnék zenével, amit én inkább egy hobbinak szeretnék.

Szerencse, hogy nem ilyen világban élünk.


Mehetsz bármelyik országba, tanítani olyanok fognak, akik veled ellentétben értenek hozzá, ez a szakmájuk, ismernek többféle oktatási rendszert, ismerik a szakirodalmat, nem csak annyira ért a közoktatáshoz, hogy majdnem leérettségizett.

ma 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 anonim ***** válasza:

Aki tehetseges, nyugodtan mehet specialis tagozatra, fakultaciora, szakkorre, onkepzo klubba vagy ahova tetszik, most is, oszt akkor verprofi lesz (vagy nem). Felmentest mas kozismereti targyakra ez nem jelent. Ha mas nem erdekel, ne tanuljad, nem kell itt nyafogni. Ugyse szamit sehova, max anyadeknak.


Egyebkent sincs sok ertelme elore megtanulni azt mit kesobb ugyis meg kell. 4 evig jartam matek tagozatra gimiben (minden nap 2 ora, 2 tanar), aztan egyetemen ugyanugy megtanitottak azokat is mindenre, akik szakkozepbol jottek, meg sokkal tobbre is.

ma 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 A kérdező kommentje:

"tehetség nem létezik"


Nem értek veled egyet. De meszire vezetne, ha erről vitát nyitnánk. Szóva ebbe nem megyek bele.


Egy dologra reagálok:


"Mégis honnan veszed, hogy aki szeret sportolni, azt érdekelni fogja a biológia?"


Onnan, hogy sportemberek zámára lehet az embertan. Legalábbis ha nem akarnak kiégni hamar, akkor jó tudni, hogyan épül fel a szerveztük, mi kell az izmoknak, milyen csontok vannak, milyen betegségek fordulnatnak elő, stb.

ma 15:28
 30/32 A kérdező kommentje:

Még valami:


"De Te mintha már általános iskolában is manipulálnád a gyerekeket, vezetnéd őket arra, amiben tehetségesek, mint valami utópiában."


Boldog lettem volna, ha engem így "manipulálnak" gyerekkorban. Az, hogy ki tehetséges valamiben, az nem manipuláció kérdésre, mert a tehetség megmutatkozik. Nem beszélheted be egy olyannak, akik nem tud énekelni, hogy neked jó hangod van. Vagy annak, aki fejben nem tud számolni, hogy jó vagy matekból. A tehetség mindenki számára nyilvánvaló, amikor valami olyat alkot, ami kiemelkedő.


Én pl. talán rajzban (legalábbis a mangákat illetően) is tehetséges vagyok, mert néhány órát gyakoroltam csak a mangarajzolást, és elég szép eredményt kaptam, másnak meg nincs hozzá kézügyessége. Vagy sokkal több időbe telik elérni azt, amit én elértem 3-4 óra leforgása alatt.

ma 15:41
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!