Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Hogyan tudok matek felmentést...

Hogyan tudok matek felmentést szerezni?

Figyelt kérdés
17 éves lány vagyok. Jövőre érettségizek. A tanáraim szerint diszkalkuliám van. Nagyon sokat tanulok matekból és különtanárhoz is jártam de úgyis csak imádkoztam hogy meg legyen a 2es. A tanáraim nagyon szeretnének nekem segíteni mivel számomra így kb lehetetlen letenni az érettségit. Sajnos az összes véleményt visszautasítják és meg sem vizsgálnak már. :(( Valaki tud valami helyet ahol megkaphatom a felmentést? Még fizetek is érte csak legyen meg.

máj. 30. 10:07
1 2 3
 11/26 Tom Benko ***** válasza:
0%
Nézni kevés. Csinálni kell.
nov. 15. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
54%

"A matematika tanulható, mindössze rá kell szánni az időt és energiát."


Mit értesz azon, hogy tanulható? Ha egy bukdácsoló diák 12. osztályban 0-24 órában matekozik, akkor majd biztosan ír egy emelt szintű, 90%-os matek érettségit?

Remélem nem bánod, ha erre tudományos bizonyítékot is kérek, forrással alátámasztva.

Mert eddig a tudomány annyit tárt fel, hogy a matematika pszichés szorongást okozhat, jóval több van tehát emögött, mint a diákok lustasága:


[link]

nov. 16. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 Tom Benko ***** válasza:
31%

Azt értem alatta, hogy a matematika megtanulható, nem kellenek hozzá speciális képességek. Ha bukdácsol a diák, akkor eleve az előző 12 évben nem nagyon tanulhatta a matekot. Hülyeségre nincs bizonyíték, úgyhogy nem adok.


Igen, pszichés szorongást válthat ki, mint minden más is, ha az ember elhiszi magáról, hogy hülye hozzá. Ez valóban több, mint a lustaság.

nov. 17. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:

#13


"Azt értem alatta, hogy a matematika megtanulható, nem kellenek hozzá speciális képességek."


Ez mellébeszélés volt, nem válasz a kérdésemre.


"Azt értem alatta, hogy a matematika megtanulható, nem kellenek hozzá speciális képességek"


Kellenek, Einstein-nek matekos agya volt:


"A szerkezetbeli eltérések magyarázatot jelenthetnek Einstein kiemelkedő matematikai képességeire."


[link]

nov. 17. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 Tom Benko ***** válasza:
0%

@14: Nem, nem kellenek. Légyszi, nem feminás szóhalmazokat linkelj, hanem rendes cikkeket vagy tanulmányokat.

Nem mellékesen itt a kiemelkedő képességről volt szó, és ráadásul nem tudjuk, hogy ezek a "szerkezetbeli eltérések" nem a matematika tanulása során alakultak-e ki.


Egyelőre továbbra is ott tartunk, hogy a matematika tanulásához nem kellenek különleges képességek. Minden más csak énképvédelem.


A kérdésed nem valódi kérsés volt, mert tulajdonképpen kizártál minden lehetséges választ egyet kivéve, azaz tulajdonképpen olyan dologra kérdeztél rá, amit nem mondtam. Aztán pedig a válaszomból kiemeltél egyetlen elemet, amit így, kontextus nélkül támadhatónak gondoltál. De nem támadható így sem. Viszont, ha már itt tartunk: adjál tudományos bizonyítékot arra, hogy a matematika tanulásához kellenek speciális képességek. Figyelmeztetlek, finnyás vagyok e téren - minimum ArXive.org vagy ResearchGate linkeket fogadok el, de a legjobb a szaklapban megjelent publikáció.

nov. 18. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:

"Viszont, ha már itt tartunk: adjál tudományos bizonyítékot arra, hogy a matematika tanulásához kellenek speciális képességek."


Te voltál az, aki az ellenkezőjét állította, így neked kell bizonyítanod.

Ha a matematikához nem kellenének különleges képességek, akkor mindenki tudna fejben számolni, mindenki megértené a tanar magyarázatát, nem okozna pszichés betegséget, és nem lenne mumustantárgy az érettségin.

A matematika egy elvont tudomány, aminek megértéséhez elvont/speciális gondolkodás szükséges. Ha a tanár Ady Endre életrajzát magyarázza, azt az osztály 100%-a megérti, de matematikai témákban MINDIG lesznek olyanok, akik nem értik. És nem, nem azért, mert lusta disznók. Én magamról is tudom, amikor új anyagot vettünk legutóbb, hogy hiába összpontosítok/koncentrálok, egy idő után elvesztem a fonalat, nem értem.

A hozzám hasonlóak hiába gyakororolnak órákat, a legjobb, amiket összeszedhet: az egy 2-es. Ezzel ellentétben mások nem is tanulják a matematikát, ott helyben megértik.

Miért? Mert nekik matekos agyuk van, nekem meg nincs.


Ez ugyanaz, mint az énekhang: egyesek jó hanggal születnek, mások nem. Egyesek művészi adottsággal születnek, mások nem.

nov. 18. 03:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
38%
Ez csak a hülyék kifogása hogy nincs matekos agyuk. Részükről ennyivel letudva a dolog.
nov. 18. 06:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 Tom Benko ***** válasza:
0%

@16: Te állítottál létezést, a bizonyítás terhe a te vállaidat nyomja.


Az érvelésed hibás, pont a wikiből linkelt cikk mond ellent neki. A fejszámolás ugyanis nem készség, hanem képesség, azaz kialakítható és fejleszthető. A magyarázat megértése annyi minden függvénye, hogy értelmetlen idecitálni. A szorongást meg a mumstárgyságot az egyén hozzáállása okozza, nem a matematika maga.


Az életrajz nem magyarázat, és ráadásul azt sem feltétlenül érti mindenki. Az pedig teljesen normális, hogy nem mindenki érti elsőre a magyarázatot. Kérdés, ki mit tesz ilyenkor. Van, aki küzd a megértésért, van, aki azonnal feladja. Előbbi fogja megérteni, utóbbi meg jön a "matekra születni kell" önmentegetéssel.


Ha elveszted a fonalat, akkor vagy túl nagy egységeket akarsz megtanulni, vagy rossz a tanulási technikád. Utóbbi az általánosabb, főleg a magolás, ami a mateknál nagyon rossz ötlet.


De itt is van az énképvédelmed "nekem soha nem lesz kettesnél jobb, mert nincs matekos agyam". Tulajdonképpen magadnak hazudsz.


A matekhoz nem kellenek készségek, mint az énekhez, testneveléshez, rajzhoz. Csak erő és energia. Papír, ceruza és szemetes.

nov. 19. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:

Tom Benko:


"@16: Te állítottál létezést, a bizonyítás terhe a te vállaidat nyomja."


>Nem barátom. A bizonyítás terhe a TE válladat nyomja, hiszen TE vontad kétségbe a Kérdező problémáját, és söpörted le annyival, hogy ez a lusta diákok kifogása.


"Az érvelésed hibás, pont a wikiből linkelt cikk mond ellent neki. A fejszámolás ugyanis nem készség, hanem képesség, azaz kialakítható és fejleszthető."


>Nincs rá bizonyíték. Arra viszont van bizonyíték, hogy egyesek amikor bekerülnek az iskolába, már kenkik-vágják a fejben számolást, míg mások a szorzótáblával is gondban vannak.


"A magyarázat megértése annyi minden függvénye, hogy értelmetlen idecitálni."


>Ez csak mellébeszélés, mert nem akarod elfogadni, hogy nem véletlen, hogy TÖMEGEK nem értik a matematikát, viszont fent kell tartani azt a látszatot, hogy ez egy érthető, tudomány. Látjuk "mennyire az". A matematika az egyetlen tantárgy, amiből viccet csinálnak később, ez sem véletlen.


"A szorongást meg a mumstárgyságot az egyén hozzáállása okozza, nem a matematika maga."


>Nem igaz. A matematika az egyetlen tantárgy, ami pszichés problémákat okoz. Ennek pedig az az oka, hogy továbbra is erőltetik ezt a tudományt, mert nem vagytok hajlandók elfogadni, hogy ez nem mindenkinek való.

Ami a matematika oktatást illeti, az tulajdonképpen teljesen olyan, mintha egy introvertált embert extrovertálttá akarnátok tenni, vagy elvárnátok egy átlag embertől, hogy énekeljen úgy, mint Christina Aguilera.



"Van, aki küzd a megértésért, van, aki azonnal feladja. Előbbi fogja megérteni, utóbbi meg jön a "matekra születni kell" önmentegetéssel."


>Ez is csak mellébeszélés. Ami érthető, az értherő, nem értem mit nem lehet ezen megérteni. Ha elkezdem mesélni a legutóbbi foci VB döntő eseményeit, mindenki megérti. Miért? Mert érthető! A matematika nem érthető, csak egy szűk réteg számára. A vak is látja, hogy a többség csak szenved ezzel a tudománnyal, ami teljesen haszontalan számára, mert soha nem fogja használni semmire az életben a tananyag nagytöbbségét.


"Ha elveszted a fonalat, akkor vagy túl nagy egységeket akarsz megtanulni, vagy rossz a tanulási technikád."


Ez sem igaz. Mert ha ez így lenne, akkor mindenkinek el kellene veszítenie a fonalat. Az, hogy egyesek nem veszítik el a fonalat, egyértelműen igazolja, hogy nekik matekos agyuk van, másoknak meg nincs. A tanulási technika is öngól, hiszen az órán mindannyian ugyanazt a magyarázatot halljuk a diplomás tanártól akit - elvileg - matematika oktatásra képeztek ki. Ugyanazt a magyarázatot azonban egyesek megértik, mások nem. Itt is az jön elő, hogy egyeseknek matekos agyuk van, másoknak meg nem.


"A matekhoz nem kellenek készségek, mint az énekhez, testneveléshez, rajzhoz. Csak erő és energia. Papír, ceruza és szemetes."


A fentiek fényében egészen biztosan tévedsz. A matekhoz igenis kellenek készségek, és a tanulási statisztikák alapján teljesen egyértelmű, hogy a többségnek nincs hozzá semmilyen tehetsége.

nov. 19. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 Tom Benko ***** válasza:
0%

Ne hárítsd el magadtól a bizonyítás terhét. Én azt állítottam, hogy nem kellenek speciális képességek a matematikához. A te állításod, hogy kellenek, és pont a létezést kell igazolni. Szóval elő a farbával vagy hallgass.


Az első osztályban ki mit tud, az hozott tulajdonság. Ha a szülei, óvó néneije foglalkoztak ezzel, akkor úgy fog menni, hogy könnyű lesz a matek.


Oké, akkor kérem a bizonyítékát annak, hogy tömegek nem értik a matematikát. Mondjuk nem lennék meglepve, ha nem adnál, mert nem igaz.


Hülye hasonlataid vannak, teljesen értelmetlenek, mi több, lényegtelenek. A matematika oktatása arról szól, hogy megoróbáljuk rávenni az embereket a gondolkodásra. Az egyetlen probléma, hogy a matematikai érvelés tisztán racionális, míg a köznapi (amit te is csinálsz itt) emocionális. Ezért akadnak fel rajta egyesek, majd a sikertelenségüket feldolgozni buták lévén, azt a matematikára fogják rá.


A felfogás, megértés sokminden függvénye. Például hangulaté, kipihentségé, érdeklődésé. A tanulási technika a tanulóra, nem a tanárra jellemző. Ha rossz technikával tanulsz, kevésbé leszel sikeres.


A tanulási statisztikákat is linkeld.

nov. 20. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!